NY DAG OCH NYA MÖTEN

Då var det en ny dag och nya möten! Jag vaknar varje morgon och känner, Yes!!
Du vet aldrig vem eller vad du kommer att möta under dagen. Det är kanske någon/något som gör att du växer som människa?! Även om det bra är genom att få dig att skratta.
Det r ju faktiskt så att, om du inte har dina ögon öppna, så ser du inget.
Därför måste vi vara uppmärksamma och avslappnade inför dagen....
Idag så blev det inget Malmö, skulle dit med E för att testa en liten rehab dräkt, hon har fortfarande ont i örat (i mellan åt). Nu är hon igång med sin penicillin, så det ska nog bli bra!  

Dagen kommer nog att ägnas i lugnets tecken.... lite fika kanske!!?? vi går nog på FEIX, eller annat  ställe!! Jag är lite spänd på om artikeln kan ge några nya spännande kontakter!! kanske?!.....
Har knappast kunnat sova inatt, av all positiv energi som jag fått av ER...
det känns verkligen bra, när så många skriver att de bli hjälpta av det jag berättar.
Har du väl fått upp ögonen på världen, så är det bara att underhålla öppenheten!!

Hoppas att ni får en fantastisk dag!

Kram på er



låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Mirre



Det är är en blogg som berör, obs den är mkt stark



http://mittlivsabina74.blogspot.com/

2009-01-23 @ 08:45:05
Postat av: Anna

Jag hoppas att du får en fantastisk dag!!!! Du förmedlar enormt mycket positiv energi med din blogg... Läser flera gånger om dagen... Gillar skarpt! Fortsätt få människor att må bra!

2009-01-23 @ 08:54:30
URL: http://annaalltmojligt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har nu läst din blogg .....ja igentligen vet jag inte vad jag skall säga....men du är stark och jag önskar att solen lyser över dig och Ellen varje dag för att ge styrka.



läste just i tidningen att färgen mimosa är året s färg, just för att den är solen som lyser ...så jag skänker dig ett helt fång mimosa!

2009-01-23 @ 08:55:47
Postat av: Erika B

Vill bara hälsa att jag också är en av dem som läst artikeln och såklart insåg att du är en fantastisk människa!! Har lagt in bloggen i mina favoriter för här kan jag säkert lära mig mycket! Kramar till dig och din dotter. Erika

2009-01-23 @ 09:00:27
Postat av: Annse

Tittar in här igen. Spelar du elgitarr? Jag tänker på bilden ovan förstås. Min son fick en elgitarr i julklapp och en förstärkare som han får dela med sin pappa.

Ha det bra.

2009-01-23 @ 09:04:48
URL: http://annsen.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Skönt att få sig en tankeställare. En enormt stark och positiv blogg. Önskar dig och Ellen lycka.

2009-01-23 @ 09:06:18
Postat av: malena

Hittade till din blogg i början av veckan och ville nu skicka en liten hälsning, du verkar vara en otroligt stark människa och jag både ryser och gråter när jag läser om det du/ni varit med om.

Jag tror din blogg berör massor av människor och får oss att stanna upp och tänka!

Önskar er allt gott och kommer att fortsätta följa dej och din dotters vardag här på bloggen.



Kramar från en trebarnsMor från Finland.

2009-01-23 @ 09:09:51
URL: http://vardagsgladje.webblogg.se/
Postat av: åsa

från och med nu är det din blogg som startar min min morgon......

kram

2009-01-23 @ 09:10:53
Postat av: Lillen

Hej,

tycker så mycket om att läsa din blogg och lyssna på det du skriver.

Fantastiskt hur du har lyckats att öppna ögonen på mig och inse vad som är viktigt här i livet. Stort tack Björn.

2009-01-23 @ 09:11:01
Postat av: Ellen

Din blogg får mig att tänka till så otroligt mycket!! Du är en sån stark person och all creds till dig från mitt lilla Nyköping

2009-01-23 @ 09:14:07
URL: http://ellensplats.blogg.se/
Postat av: Maria

Läste om dig på aftonbladets hemsida och hittade sedan hit. Har fastnat totalt och är så imponerad av dig! Tänk om flera människor skulle tänka som du! Har lagt till dig nu på min blogg så jag lättare kan följa dig. Länkar även till dig i ett inlägg och hoppas på att många fler får upp ögonen för denna blogg!

Den är så stark och berör otroligt mycket men på ett sånt bra sätt!



Jag önskar Dig & Ellen en underbar framtid!

2009-01-23 @ 09:14:34
URL: http://www.metrobloggen.se/mariasvensson
Postat av: Tette

Jag läste precis en artikel om dig och allt som hänt på aftonbladet och jag beundrar vekligen dig, att du vågar och orkar blogga och visa alla andra vad du tycker och tänker. Att du faktiskt ser på livet ur ett perspektiv som få andra gör, att älska och vara tacksam för det man har är något som många inte är, de strävar ständigt efter nya saker. Ibland måste man stanna upp och se vad man faktiskt har och ta tillvara på det! /Therese

2009-01-23 @ 09:18:21
URL: http://tetteandersson.blogg.se/
Postat av: Helena

Har ju läst din blogg ett tag nu och när jag stod i kön på Willys och såg Aftonbladet så tyckte jag att jag kände igen er på första sidan. Sa till min jobbarkompis "Men han känner ju jag"!! Men det e klart att jag inte gör, men det känns nästan så efter att ha följt med här ett tag.

Har inte kommenterat så många gånger innan, men nu vill jag bara säga att du har en jättefin blogg och jag är glad att ni har varandra,du och Ellen. (och King såklart).

2009-01-23 @ 09:18:32
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag blir berörd...Du är en god och stark man med en lika god och stark liten tjej !

Kram...

2009-01-23 @ 09:19:18
Postat av: Birgit Hansson

Nu finns ní båda, förlåt ni tre,hunden också, bland mina favoriter. Har läst artikeln i AB, din Blogginlägg, torkat tårar och snytit mig en lång stund denna morgon!Jag önskar Dig en fortsatt bra framtid tillsammans med Ellen och hunden och fortsätt skriv din Blogg, den berör!

2009-01-23 @ 09:20:38
URL: http://biggandalkulla65.spaces.live.com/
Postat av: Pippie

Här en blogg som också har en historia....

Om en kvinna och henns son.....



http://katrinmicecilia.blogg.se//

2009-01-23 @ 09:21:19
Postat av: Alexandra Ahlenius

Björn!

Jag har nog aldrig blivit så rörd av en blogg innan, jag har läst precis A L L A dina inlägg låg en hel dag och bara läste och grät.



Jag kommer börja länka din blogg adress genom min blogg om det är helt okey med dig? Jag tycker alla människor borde läsa vad du skriver. Du lyser verkligen. tack!



Mvh Alexandra

2009-01-23 @ 09:23:59
URL: http://aahlenius.blogg.se/
Postat av: Fia

Hej!

Läste om dig på aftonbladets hemsida.

Den berörde mig djupt!

Jag kan inte veta hur du mår och känner men jag vet bara hur jag kände när jag förlorade min son för 2 år sedan.

Jag ville bara säga att jag önskar dig och Ellen den bästa framtiden ni kan få och att jag önskar er all lycka!

Ha en trevlig helg!



// Fia

2009-01-23 @ 09:24:06
Postat av: Sara

Hej Björn!

När jag läste artikeln i aftonbladet fick jag lov att gå till din blogg - jag kommer så väl ihåg artikeln om olyckan - det gjorde ont i hjärat att läsa om den; ena dagen har man allt och på bara nga sekunder kan allt ändras. Det glädjer mig att du och din dotter Ellen sakta men säkert kommer tillbaka till livet och kan hitta glädjen igen. Du har skrivit många goda och kloka tankar som jag hoppas alla människor tar till sig. Man måste stanna upp emellanåt och se sig omkring och tillåta sig själv att känna att man har det bra och ta vara på sina nära och kära - det är så lätt i dagens samhälle att bara bli ett med stressen. Jag har alltid tänkt att allt händer av en anledning - men det är svårt att tänka så när något tråkigt händer. Jag förlorade en av mina bästa vänner för ett år sedan. Hon var som en syster för mig. Det är svårt att förstå och det gör ont. Men jag lär mig att hitta glädjen igen. Jag uppskattar livet på ett annat sätt idag - stannar upp oftare och ser mig omkring. Tyvärr tror jag att folk inte inser detta förän ngt oväntat och tråkigt händer.

Din blogg berör och jag tror många kommer att se på livet med andra ögon efter att de läst dina rader!

All lycka och kärlek till er!

Kram Sara

2009-01-23 @ 09:26:50
URL: http://sararos.blogg.se/
Postat av: angie

Hej!

Ramlade också in här efter läst artikeln i aftonbladet, tårarna bara rann....

Har inte hunnit läsa så mycket i din blogg ännu (sitter på jobbet) men kommer definitivt att titta in nån mer gång för att läsa lite mer om er.

Men vill bara säga ta hand om varandra och jag tänker på er!!!

Kram angie

2009-01-23 @ 09:29:11
URL: http://angelas.blogg.se/
Postat av: pia

Vad du är stark! Vilken tur för lilla Ellen att du tänker som du gör.

Allt gott till Er!

Kram

Pia

2009-01-23 @ 09:31:15
URL: http://www.vardagihaag.blogspot.com
Postat av: Lindha

Hej!

Tack för att du delar med dig så öppet av ditt liv. Du har verkligen berört mitt hjärta och säkert alla andra som har hittat "hem " till din sida.



Du är en stark människa som jag verkligen ser upp till

All värme och kärlek till dig och din dotter.

Kram Lindha

2009-01-23 @ 09:34:46
URL: http://lindhabylund.blogspot.com
Postat av: fiali

sitter och läser din blogg...Du är en hjälte och jag beundrar din styrka. Jag tackar dig från hela mitt hjärta att du fått mig att inse hur viktigt det är att bara krama om sina kära den där extra gången, och inte bara rusa igenom vardagens alla sysslor..och faktiskt uppskatta det vackra som finns runt omkring..Skänker er en tanke varje dag.

2009-01-23 @ 09:35:24
Postat av: Ulli

Tack!!! För att du har fått mig och Sverige att VAKNA! Vilket fantastiskt gensvar du fick igår, du är verkligen värd alla fina ord och kommentarer. Hoppas Ellen mår bättre idag! Många kramar till er, ha en bra dag, vi hörs o ses! :-)

2009-01-23 @ 09:37:18
Postat av: Elin

Stackars Ellen, men jag hoppas hon blir frisk och kry snabbt.. =) Sen måste jag bara säga att jag är så jäkla glad för din skull.. Kram

2009-01-23 @ 09:39:01
URL: http://frusensomfan.blogg.se/
Postat av: Lars

Såg artikeln i af och ja vad säger man...gripande..eller fy fan vad du är stark ..eller ja jag finner inte ord...är inte den som lipar i onödan ..men nu...ja, nu trillar tårarna..du har då fått mig att öppna ögonen och inte ta allt för givet...önskar dig allt gott i livet....ha det :)

2009-01-23 @ 09:39:48
Postat av: Paula Larsson Jarl

Mina tankar har ofta funnits hos dig, undrat hur du och Ellen har det, därför är det med både glädje och tårar jag läste artikeln i aftonbladet.

Det är en jätte fin blogg du har, den kommer jag att följa.

Önskar dig och Ellen allt gott, ta vara på varandra.

2009-01-23 @ 09:42:36
Postat av: Tina

jag hoppas ni får en underbar dag, här i värmland snöar det för fullt

kram

2009-01-23 @ 09:46:32
URL: http://tinabrunett.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag ryser, har själv man och två små barn. Jag kan aldrig förstå hur du har det men du lever i min mardröm. Kramar till dig och lilla Ellen. Fortsätt gärna skriva, läser med stort intresse.

2009-01-23 @ 09:47:19
Postat av: Anna

http://se.youtube.com/watch?v=jTPYqyxrpvc



ta dig tid att lyssna på denna... underbar!

2009-01-23 @ 09:55:32
URL: http://annaalltmojligt.blogg.se/
Postat av: Anja

Kolla gärna in mitt inlägg och skriv vad som väcker debatt, enligt dig!

2009-01-23 @ 09:56:00
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Therese

Sitter med tårar i ögon på jobbet och tankarna går till min familj och till er! underbart fin dotter, önskar er all lycka och välmående, kommer att fortsätta läsa din blogg och lägga mer tid på mina kära.. trevlig helg nu. kramar

2009-01-23 @ 09:58:31
Postat av: Sandra

Du är en sådan stark person!

Ha en underbar dag =), och hoppas att lillen blir bättre! Kram

2009-01-23 @ 10:00:00
Postat av: Sandra R

Ditt liv, din upplevelse och det du berättar ger mig ännu lite mer ork att se framåt. Från idag ligger din blogg i mina favoriter.

Ha en fin dag, kram från en annan del av Skåne.

2009-01-23 @ 10:00:35
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hoppas du får en bra dag! och hoppas att lillen blir bättre=). Din blogg är underbar

kram

2009-01-23 @ 10:01:20
Postat av: Emma

Tack =)

Hoppas ni får en minst lika fantastisk dag!

2009-01-23 @ 10:02:15
URL: http://vackranovember.blogg.se/
Postat av: Ami West

Även jag hittade hit via Aftonbladet.



Instämmer med övriga... om allt... och hoppas även jag du får en fantastisk dag Idag, och imorgon, och dagen därefter, och dagen därefter, och dagen därefter, och dagen därefter, och... alltid.

2009-01-23 @ 10:08:08
Postat av: Mia

Jag vill bara säga TACK!Hur har jag tänkt egentligen? Det lilla frö du har sått inom mig (oj det lät dumt men fortsätt läs..=))hoppas jag gror o växer o lär mig njuta av det som finns här omkring mig.Det viktigaste i mitt liv är mina barn. Min största fasa är att mina två barn ska "försvinna" eller bli sjuka. Du visar att man kan vara stark i alla fall när hela världen faller ihop o det kanske kan få mig att sluta vara rädd o orolig hela tiden utan få mig att njuta av stunderna vi har tillsammans. Tack än en gång.. Skickar Dig o Ellen massor med kramar./Mia

2009-01-23 @ 10:08:54
Postat av: Elin T-B

Tack Björn för den fina artikeln i Aftonbladet.

Jag känner igen mig i dig. Dina tankar; ditt uppvaknande, att man ser det viktiga i livet i ett annat ljus när det fruktansvärda händer. För livet är så skört och kan förändras så fort.

För fem år sedan förlorade jag min man i canser, när våran dotter var fyra månader. Livet förändrades och saknaden efter honom var fruktansvärd. Men min dotter gav mig kraften att orka de dagar jag bara ville ge upp. Kärleken till henne och kärleken hon gav villkorslöst gav mig hopp. Hopp om livet.

Fortsätt som du gör Björn. Det är allt för många människor som jagar lyckan och ser inte det dom har.

All Kärlek och kraft till dig och din dotter.

ELIN

2009-01-23 @ 10:11:46
Postat av: Linn

Du har verkligen fått mig att tänka till idag. Från och med idag ska jag börja uppskatta dagen och allt jag har. Från och med idag ska jag våga! Jag ska banne mig gå kursen jag hoppat på (som jag funderat på att hoppa av pga att jag är rädd för att misslyckas). Från och med nu ska jag våga leva! Du verkar vara en sån otroligt fin människa och du inspirerade mig verkligen. Tack för att du finns!

2009-01-23 @ 10:12:56
Postat av: Gunilla

Jag blev verkligen tagen av det som hänter er två och jag hoppas livet skall bara bli bättre för er.

Även om man aldrig glömmer vad som hänt.

Ta vara på varje dag som ni fått extra av livet.

Många kramar till er båda./Gunilla

2009-01-23 @ 10:17:15
Postat av: Cia

Din blogg berör.. Tack för att du orkar skriva den! Jag kommer att fortsätta följa er vardag, och önskar er all lycka i framtiden. Ta vara på varandra, och njut av dagen som den är. Tycker det låter jättehärligt med era mysstunder i soffan framför tv:n :) Kram Cia.

2009-01-23 @ 10:21:10
Postat av: Cissi

Kikade in här efter att jag sett den otroligt snabba klättringen på bloggtoppen. Läste artikeln i aftonbladet och fick tårar i ögonen. Vilken otroligt fasansfull upplevelse, det värsta som kan hända. Det är så lätt att ta allt för givet, bara låta dagarna passera förbi. Stort tack för att du delar med dig!

2009-01-23 @ 10:26:32
URL: http://cissistankar.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hade jag bott i närheten och inte i Sthlm så hade jag suttit på Fenix nu S Tänk att få lära känna en så stor människa som du. Det hade varit guld värt.



Önskar er en toppenhelg!



/Camilla

2009-01-23 @ 10:27:43
Postat av: Agneta

Hej Björn! Skickar dig några tankar från en gammal klasskamrat... Fick veta om din olycka först för ett par veckor sen och som jag grät och fortfarande gör när jag tänker på det... Du är stark som klarar av det! Kram Agneta

2009-01-23 @ 10:28:52
Postat av: Frida, mamma till lillebus

Kom in här av en slump bara och har "skummat" igenom hela din blogg. En stor eloge till dig som är så stark, vilken livsglädje och vilken underbar pappa du är till Ellen.



Jag beundrar din styrka och att njuter av det du har, minns det du har haft och lever för dagen istället för att fastna i det förflutna.



Trevlig helg på er!



2009-01-23 @ 10:30:20
URL: http://bumblan87.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja är inne o kollar här flera gånger varje dag...=D

Dina kloka ord får mig verkligen att tänka efter, varför oroa sig så mycket om småsaker, när man har allt man behöver här hemma, nämligen familjen. TACK !! Hoppas ni båda får en underbar dag & helg!! Massa kramar

2009-01-23 @ 10:32:35
Postat av: Maria

Ditt och Ellens livsöde grep verkligen tag i mig. Du gjorde mig ännu mer medveten om livets skörhet. Jag beklagar verkligen eran förlust! Tack för att du delar med dig. Jag hoppas att så många som möjligt läser din blogg och att några börjar värdera om sina liv. Nu måste jag gå och pussa på min dotter som sover. Kram!

2009-01-23 @ 10:33:15
Postat av: Emma

Hej Björn!

Jag läste nyss artikeln i Aftonbladet och den var riktigt bra...dina kommentarer får mig att inse vad man har här i livet, att det är allt det lilla som gör en glad. Tack för din underbara blogg och tack för att du får mig att inse att livet inte alltid handlar om allt man inte har, utan vad man har...Kram

2009-01-23 @ 10:35:00
URL: http://fruekh.blogg.se/
Postat av: milla

jag följer ju din blogg för varje inlägg, jag och tuvalie(min dotter) brukar titta på bilderna på er och så. idag så ser jag människor på msn lista och på olika ställen på internet överallt länka till artikeln till aftonbladet med texter som "levlevlev!" "kom ihåg att leva" "allt vi kan är att leva". det gör mig varm, och jag ville att du skulle veta. många kramar. ses vid nästa inlägg ;)

2009-01-23 @ 10:35:28
URL: http://mammamillis.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag har följt din blogg nu ett tag och vad du skriver och hur du beskriver det är verkligen gripande.



Du är en stark människa och vi är många som borde lära av dig!



Ville bara sända en fredagskram!

Kram



//Hanna

2009-01-23 @ 10:36:22
URL: http://hunney.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

måste bara få beundra dig ! Väldigt stark människa en super varm kram till er båda. Måste bara fråga, jag älskar att fotografera , dina blommor du har på bilder ngt du gjort själv eller taget från nätet ? vilken kamra använder du i så fall? kram

2009-01-23 @ 10:36:36
URL: http://prinsessanisabella.blogg.se/
Postat av: Katja

När jag läste din artikel/blogg fick jag mig en tankeställare hur skört livet egentligen är, och att man ska tillvara på varenda dag! Beklagar det hemska du har fått gå igenom och hoppas du och Ellen får ett underbart liv tillsammans. Kram

2009-01-23 @ 10:39:31
URL: http://lillakatarina.blogspot.com/
Postat av: Patrik krook

BJÖRN RÖSTAR DU PÅ MIG SÅ KOMEMR JAG ÄLSKA DIG :D



http://dianasblogg.blogg.se/category/tavlingar.html

Gå in på denna länk och så rullar ni ner tills ni ser kategorin "bästa manliga bloggare" och så lämnar ni en kommentar med med mitt blogg namn !

2009-01-23 @ 10:42:18
URL: http://patrikkrook.blospot.com
Postat av: Queen Emma

Hej! Jag läste artikeln i går i aftonbladet, jag blev rörd. Tänker på er. Kram

2009-01-23 @ 10:44:41
URL: http://queenemmsa.blogg.se/
Postat av: Jani

Jag blir tårögd när jag läser din blogg. Jag skäms inte för att säga att en tår faller ibland.

Mina tankar finns hos er dagligen och jag önskar er all lycka i framtiden.

Numer är det daglig rutin att kolla in på er (Din & E:s) blogg och det kommer jag att fortsätta med.

Trevlig helg!



2009-01-23 @ 10:44:43
URL: http://blavitskugga.blogg.se/
Postat av: linda

Hei,

Du skriver så bra om det å våkne..Våkne og være happy for at man får være sammen med de man elsker nok en dag.. Ha en super-fin dag! -Linda:o)

2009-01-23 @ 10:50:55
URL: http://erimano.blogspot.com
Postat av: Maria

Din blogg är oerhört vacker, rörande, och stark. Satt o läste innan ett tag o tårarna föll sakta ner men det känns ändå som att du är tacksam med livet o gör det bästa utav situationen vilket jag älskar med dig...



mvh Maria

Postat av: Sara

Ännu en som hamnat på din blogg efter aftonbladets artikel =)

Jag blev så oerhört berörd av vad som hänt er så nu går jag runt och tänker på er hela tiden.

Jag tror du berör oss så mkt för att detta är något som kan hända vem som helst, när som helst.

Jag tror man blir så nyfiken på dig för man tror att om något sånt skulle hända så kommer livet ta slut. Man får ju alltid bara ta del av olyckan i tidningarna men aldrig livet efter.

Men i din blogg och att få ta del av ditt liv så kan vi/jag se att livet går vidare och att man kan finna lycka igen och i andra saker än vad man gjorde förut kanske. Och det gör mig glad och stärker mig =)

Kram från mig

2009-01-23 @ 10:52:37
Postat av: Amanda

du är sjukt stark!

2009-01-23 @ 10:53:49
URL: http://brunettsnurran.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag skickade en länk till min blogg.

Den är på www.sthlmsfinest.com (så söker man efter medlem: darkobsession.



klicka gärna in där, för jag hoppas kunna byta mycket tankar o så med dig faktiskt..=)



ha en helt fantastisk dag

2009-01-23 @ 10:53:51
Postat av: Pärlan

Vill bara säga tack till dig och Ellen för att ni vill dela med er av som har hänt er.

Ni är 2 starka individer.

Att läsa om hur ni kämpar vidare gör en själv till starkare person.

Ni får en att inse och förstå att ur mörkret kommer ljuset.



Kram till er och ha en underbar dag.

2009-01-23 @ 10:54:33
URL: http://bloggen.aftonbladet.se/495
Postat av: Lenita

Läst din blogg, den är fängslande.

Skickar här ett kinesiskt ordspråk:

"En glädje driver hundra sorger på flykten" det ordspråket hänger på mitt kylskåp som en påminnelse att även i det mörkaste stunder så finns det ett uns av hopp och i ditt liv är det Ellen i mitt liv mina två barn:-)



Ha de bäst!

2009-01-23 @ 11:01:01
Postat av: Elin A

Hej! Också jag hittade hit från aftonbladet. Minns också när jag läste om olyckan i tidningen när den hänt.

Har läst din blogg från början och en del tårar har trillat. Sonen på snart 2 år tittade lite på mig och klappade mig på kinden:) Han tittade på foton på Ellen och sa hej hej.

Lägger din blogg bland mina favoriter och kommer att titta in igen. Tack för att du delar med dig av ditt och Ellens liv.

Nästa gång ni fikar på Darins så ta en kärleksmums, dom var supergoda när jag åt en där sist vi var i vår gamla hemstad!

Många varma kramar Elin.

2009-01-23 @ 11:03:53
Postat av: Beyond the sun

Läste, som så många andra, artikeln i Aftonbladet just och jag vill bara säga att jag beundrar dig och Ellen.



Har själv förlorat min pappa, men kan inte tänka mig in i hur det här skulle kännas.. Ke-keep it real, ni fixar det!



STORA kramar!

2009-01-23 @ 11:11:38
URL: http://fifteenminutes.blogg.se/
Postat av: moaa

En väldigt gripande blogg, väldigt varm och vacker! Jag beundrar dig något så oerhört mycket! Ni är två starka indevider! Jag önskar dig och din dotter allt gott!

2009-01-23 @ 11:16:48
URL: http://moahedback.blogg.se/
Postat av: Kai

Har bara alldeles nu börjat läsa din blogg, men det blir omöjligt att sluta läsa. Vet ej om du hade sådana tankar innan dina förluster, men tyvärr tror jag att man måste vara med om något sådant innan man fattar hur mycket man har att glädjas åt istället för att gå runt och tycka synd om sig själv. Massor med rosor från en som idag börjar att krama sin fru och barn ännu mer. Kramar även till er.

2009-01-23 @ 11:17:03
Postat av: Marika

Läste just artikeln om dig och din familj på Aftonbladet. Fick väldigt tårfyllda ögon. Tycker att det är stark att skriva om en sådan händelse. Kommer att läsa din blogg. Kommer att tänka på dig och din dotter varje dag.



Kram

2009-01-23 @ 11:19:02
Postat av: Natasha "Natta"

Hej Björn

har följt din uppväxt på ganska nära håll :-) och vet att du gått igenom en hel del. Du är så stark! När jag hörde om bilolyckan tog det lång tid att smälta, har gråtit många gånger för Jossan och lilla Saga. Har själv en dotter nu och ibland får jag en skräckkänsla av att "tänk om det är sista gången jag ser henne". Försöker ta till vara varje dag och blir väldigt inspirerad av dig! Tänker på dig! Kram från Natta, your former neighbour

2009-01-23 @ 11:32:18
Postat av: Annica & Stefan

Hej! Vet inte hur vi ska börja, har gråtit och haft ett leende på läpparna om vartannat medan vi läst din blogg!

Du skriver väldigt bra och säger många tänkvärda saker! Kommer att hälsa på dig då och då för att se hur ni har det!

Sköt om dig själv, Ellen och förstås hunden!



Kramar



Annica & Stefan

2009-01-23 @ 11:32:27
URL: http://goldenenyas.webb.se
Postat av: Johanna Enberg

Att läsa din blogg är hårresande, tufft och gråtfärdigt. Den stryka du har, den kraft, det modet, den själen, det hjärat, hela du, det finns inte ord och meingar som kan beskriva det/den du är! Jag önskar dig och Ellen all lycka med hela mitt hjärta och min själ!.

2009-01-23 @ 11:51:52
URL: http://busetjohanna.blogspot.com/
Postat av: Mia

Schysst med en dag som är oinbokad. Man kan göra vad man känner för...eller inte...L

Jag har också en sådan dag idag, vilken började med att jag sov till 11.20 (skäms lite) ;-)

Och ja, fika blir det alldeles säkert.

Fika är en bra aktivitet...S

2009-01-23 @ 11:54:05
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Tess

Vad stark du (och din dotter) är! :-) Hamna här genom Aftonbladets hemsida, och det är att många tar allt lite förgivet. Med en sån här blogg kan man vakna upp och försöka ta tillvara på alla små o stora saker i vardagen på ett annat sätt än att bara hasta vidare och missa mkt. ( mkt mer givande än många bloggar idag, du förstår vad jag menar.. :-) Ha det gött!!!

2009-01-23 @ 11:57:04
Postat av: Nathalie

Hejsan, gå gärna in på min blogg och kommentera gärna(:



www.starcevic.blogg.se

2009-01-23 @ 12:00:01
URL: http://starcevic.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hejsan, gå gärna in på min blogg och kommentera gärna(:



www.starcevic.blogg.se

2009-01-23 @ 12:00:11
URL: http://starcevic.blogg.se/
Postat av: Liah

Läste just artikeln i aftonbladet och var förstås tvungen att kika in hit. Kommer garanterat följa din blogg i fortsättningen! STARKT av dig att gå vidare och ha så mycket positiv energi, mycket beundransvärt!

2009-01-23 @ 12:00:12
URL: http://liiah.blogg.se/
Postat av: Felicia

Även jag läste artikeln i aftonbladet, och jag måste säga att det är personer som du som gör att man förstår hur stark en människa kan vara och hur mycket en människa kan klara av. Även om det är så fruktansvärt hemskt att läsa om sådant här och veta att det finns människor som går igenom sådant här, så är det stärkande och hoppfullt. Jag önskar dig all lycka och håll dig stark!

2009-01-23 @ 12:00:25
URL: http://www.feliciakjellgren.se
Postat av: Monica

Som så många andra hittade jag hit via artikeln i aftonblandet!

Beklagar av hela mitt hjärta det hemska som ni fått gå igenom!

Jag har nu suttit och sträckläst din blogg!

Du har så mycket vettigt att säga i ditt "ordbajsande"! Den här bloggen kommer jag att följa vidare!

Ta hand om dig och din otroligt söta dotter med det fina tjocka mörka håret!

2009-01-23 @ 12:05:45
URL: http://mogika.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej på dig! Har nu suttit här 1,15 h och läst din blogg. Jisses, vad mycket positiv energi du förmedlar.

Kommer självklart komma tillbaka.

Önskar er båda från mitt hjärta all lycka!

2009-01-23 @ 12:06:56
URL: http://www.bloggen.fi/backen
Postat av: Sindarin

Även jag snubblade över artikeln på aftonbladet.se och blir glad på ett skruvat sätt av att se människor som springer på hinder, stora som små, men som ändå hittar en drivkraft att gå vidare med livet. Många människor hade i din situation helt enkelt kastat in handduken för att det är enklast så - oavsett konsekvenserna.

Varma tankar till er båda

2009-01-23 @ 12:11:26
URL: http://sindarinsworld.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vad kul att du får så mycket uppmärksamhet kring din blogg! Det är den värd.



Har förresten ett litet pris till dig som du kan hämta på min blogg om du vill.

2009-01-23 @ 12:11:28
URL: http://mittlivsomasil.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Hej! Hittade till din blogg via artikel i Aftonbladet. Enormt gripande läsning. Kommer absolut att komma tillbaka för att läsa om hur det går för er. All lycka till er båda!

2009-01-23 @ 12:12:03
URL: http://anskku.blogg.se/
Postat av: Beckan

Jag är glad att det finns människor som du. du gör världen till en bättre plats!

2009-01-23 @ 12:15:03
Postat av: Lena

Vilken bra artikel i aftonbladet.

Nu har jag läst din blogg och blev lika berörd som alla andra och man får allt en tankeställare om livet och vad som är det viktigt i livet.

Jag har i och för sig ändrat mitt tänkande ganska mycket från den dagen jag fick mina barn där en har Downs syndrom men jag fick ju då två liv och du har ju förlorat två liv så det är väldigt annorlunda och de förstår jag verkligen. Svårt att förklara.



/Lena

2009-01-23 @ 12:15:19
URL: http://tjejernatva.blogspot.com/
Postat av: Nina

Läste artikeln och jag började gråta. Läser din blogg hela tiden, ibland samma inlägg två gånger. Vet knappt vad jag ska skriva.. Du är en sådan bra pappa och jag vill bara krama dig för att du är så jävla bra!

2009-01-23 @ 12:15:29
URL: http://knasemmi.blogg.se/
Postat av: P.S

Hej...



Du har fått mig att öppna mina ögon, att stanna upp och uppskatta det jag har och framförallt ta börja ta vara på min familj, att visa intresse och engagemang... För jag älskar dem!



Det finns inte ord stora nog för att beskriva den tacksamhet jag känner jämtemot dig för att du förmedlar dina visdomsord. TACK SÅ OTROLIGT MYCKET!



KRAM

2009-01-23 @ 12:17:08
Postat av: Tezz

Hejsan! Läste artikeln i aftonbladet och... hamnade förståss härS. Lite i sakens natur. Ibland behöver vi läsa om andras elände för att uppskatta vår egen värld. Inse att livet går vidare etc. Alla går igenom sina liv få oberödra av smärta och sorg... vissa mer berörda än andra. De flesta av oss jagar inte alltid materiella saker som du nämner utan vissa av oss jagar livet, förmågan att överleva dagen, finne en slice of happiness etc. Kontentan är att vi alla är sökare och vi hanterar saker på olika sätt. Vad är det som gör vissa starkare än andra och är det den generella sanningen... att vi är just starka för omvärlden anser oss vara sådanna. Vi hanterar alla livet på olika sätt, vissa pratar andra bloggar etc. det finns inga rätt och fel och vi finner styrka i andra elelr i oss själva. Varför jag har detta utlägg vet jag inte egentligen menS känns små ytligt att lämna en kommentar med aww så synd om er du är så stark. Ingen är stark hela tiden utan vi har alla våra coopingstrategier och en eloge till dig som hittat din. Livet går vidare sår läker och bildar ärr... sen är det upp till oss själva vad vi gör med livet.



Trevlig blogg. Må du finna vad du söker och resten av livet behandla dig med mer varsamhet.



Mvh Tezz

2009-01-23 @ 12:18:09
Postat av: Emelie

Vilken otroligt stark människa du är! Har svårt att finna ord för allt du skrivit i din blogg, tycker bara att du och din dotter verkar vara helt fantastiska människor. Jag önskar er all lycka i era liv framöver!

2009-01-23 @ 12:18:39
URL: http://notjustasummerlove.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Hej du!

Oj vad jag har tänkt mycket på er!



Sist jag såg dig var som snabbast i hissen på CSK i slutet på sommaren och jag kom inte för mig att ens säga hej. Är så ruskigt imponerad av dig och Ellens styrka! Du är min nya idol!



En kompis som vet hur berörd jag var av det som hände dig och din familj, skickade mig länken från aftonbladet. Vilken otroligt fin artikel!



Bloggar oxå(inredning) men jösses vad den känns patetisk när jag har läst lite här i din! :/ Hoppas du fortsätter blogga så jag får se hur det går för dig och din söta unge!



Ha en bra helg!

Kram Linnea ("Liber-kursaren")

2009-01-23 @ 12:21:57
URL: http://neaidetgulahuset.blogspot.com
Postat av: Vikki

Har haft en heltrotsig dag med en 2,5 åring och en 4 månaders bebis hemma. Det har känts som misär idag, jag har tappat tålamodet och varit arg i magen. Dottern har skrikigt och varit ledsen.



Nu när jag läst lite här ska jag ta nya tag. Efter att hon sovit ska jag gosa, krama och göra nåt skoj med henne. Jag har fått ny energi!



Hoppas på att lyckan nu är hos er och att den kommer så att förbli. Du är stark och din dotter kommer nog att bli något stort!

2009-01-23 @ 12:24:10
Postat av: Maria

Jag kollade som alltid aftonbladet igår och fastnade på din artikel, jag fick mitt första barn i mars 08 och har sedan dess blivit väldigt lättpåverkad av saker och ting. Man blir väl så när man får barn...tårarna rann och jag hoppade direkt in på din blogg! Jag kan inte och vill inte ens tänka mig in i hur det kan vara att förlora någon så kär. Jag blir väldigt berörd av vad du skriver och kan inte låta bli att titta in på bloggen för att se om det kommit in något nytt!



Ha det gott!

2009-01-23 @ 12:24:13
Postat av: Anders

Har nyss läst inlägget i Aftonbladet om allt som hänt er.Måste bara få säga att sådana personer som du som orkar resa sig beundrar jag verkligen.Och framför allt att du delar med dig av dina/era tankar, känslor o sorg.Gråter inte ofta eftersom jag är "kille" ,men idag när jag läst allt du berättar har jag verkligen svårt att hålla emot.Du har så rätt i det du säger att vi bara jagar framgång (pengar=lycka) o.s.v ,men själva livet är ju det viktigaste.Vill verkligen önska dig o din dotter ett lyckligt liv,trots allt ni gått o går igenom.



Mvh

Anders

2009-01-23 @ 12:27:44
Postat av: Grandinar'n

*sänder en tanke*

2009-01-23 @ 12:36:16
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Johanna

En blogg som berör och som inte går att sluta läsa! Tittade in här efter att jag läst aftonbladet. :-) Härligt att det finns så positiva människor som du. Allt folk egentligen gör är att klaga och aldrig vara nöjda! Man ska vara glad över det man har och det har du verkligen visat, trots all sorg du har genomgått! Du har verkligen fått mig att njuta av det jag har.. Många kramar till dig och din starka dotter!

2009-01-23 @ 12:36:53
Postat av: Johanna

Jag beundrar dig för din styrka! Du får en att tänka på vad man har och att man inte ska ta något förgivet! Ellen kan skratta sig lycklig över att en pappa som dig!

2009-01-23 @ 12:38:41
URL: http://singelpappa.blogg.se/
Postat av: Giulia

Oj, jag har inga ord....verkligen...



Fortsätt kämpa fortsätt visa genom din blogg all den positiva energin du har...Livet är inte alltid som man vill...



Hoppas du får en underbar helg

2009-01-23 @ 12:38:42
URL: http://giuly.blogg.se/
Postat av: jennike

Hej Björn och lilla Ellen :)

läste om er i tidningen igår, och nu har jag läst igenom HELA din blogg, jag tänker bara säga att jag tänker fortsätta läsa din blogg, fortsätta sörja med dig och läsa om dina dagar.. :)

Du är stark Björn.. Ta hand om dig!

KRAM

2009-01-23 @ 12:40:08
URL: http://jennikemikaela.blogg.se/
Postat av: Ida

Såg artikeln om dig på Aftonbladet och har nu börjat läsa din blogg. Tycker du är så otroligt stark! Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag beundrar dig och din styrka. Tänker på dig!

2009-01-23 @ 12:44:35
Postat av: Anders

Har nyss läst inlägget i Aftonbladet om allt som hänt er.Måste bara få säga att sådana personer som du som orkar resa sig beundrar jag verkligen.Och framför allt att du delar med dig av dina/era tankar, känslor o sorg.Gråter inte ofta eftersom jag är "kille" ,men idag när jag läst allt du berättar har jag verkligen svårt att hålla emot.Du har så rätt i det du säger att vi bara jagar framgång (pengar=lycka) o.s.v ,men själva livet är ju det viktigaste.Vill verkligen önska dig o din dotter ett lyckligt liv,trots allt ni gått o går igenom.



Mvh

Anders

2009-01-23 @ 12:44:35
Postat av: Emelie

Du skall veta att det finns människor runt om er som tänker på dig & din dotter!

Jag önskar er all lycka!

2009-01-23 @ 13:06:49
Postat av: Linda

Hej hej!

Jag såg er igår på apoteket =) Men visste inte hur jag skulle säga hej utan att det blev för konstigt hehe.. Feg som man är haha..

Men ni såg så härliga ut, du och Ellen..

Nästa gång jag ser er så kanske jag vågar säga hej haha.. Visst är det fjantigt =)

Hoppas att ni får en trevlig helg!

Kram!

2009-01-23 @ 13:17:53
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Katarina

Blir tårögd när jag läser både artikeln och din blogg. Du är verkligen en stark Man som orkar ta tag i allt som du ska göra. Men vad ska man göra när sådant här händer.



Hoppas du fortsätter skriva blogg.



Mvh

Katarina

2009-01-23 @ 13:18:54
URL: http://snobbis.blogspopt.com
Postat av: Gunilla

Hoppas att er fredag och helgen blir bra! Ser framemot att få läsa min tidning imorgon.



Kram Gunilla

2009-01-23 @ 13:20:53
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Anna S

Hoppas ni får en trevlig helg!

2009-01-23 @ 13:23:47
URL: http://annasdagbok.blogg.se/
Postat av: Titti

Hej! Har lite svårt att hitta orden känner jag. Har "tjuvkikat" lite tidigare men nu tyckte jag nog att ett tjenixen var på sin plats kanske. Jag hoppas Ni båda får mycket lycka och kärlek i livet!Bloggen berör verkligen,det ser man ju inte minst på alla kommentarer :) Hoppas ni får en bra dag!! Mvh/ Titti

2009-01-23 @ 13:26:53
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Jessica

Den positiva energin smittar av sig :)

2009-01-23 @ 13:27:38
URL: http://www.articblueberry.se
Postat av: Veronica

Otroligt bra skriven artikel om dej/er i Aftonbladet.

den griper tag i en,ruskar om en och får en att inse hur värdefullt det lilla liv vi har till låns e.

Jag läser din blogg dagligen och tycker du är en otrolig kämpe och att du värdersätter livet på ett helt annat sätt än vi som inte gått igenom samma helvete bara tar för givet. Det e dags att stanna upp nu och se livet ur ditt perspektiv!!

tack för en bra blogg

2009-01-23 @ 13:30:02
URL: http://veronicabjorkell.blogg.se/
Postat av: marcus

"det finns inga problem...bara lösningar!!""

att leva efter det i ett skede av livet fyllt med motgång och elände, det är styrka och beundransvärt!



All lycka i framtiden till dig och dina nära!

2009-01-23 @ 13:33:57
Postat av: Mikaela

Du kommer säkert kunna tjäna en del pengar på bloggen. Kolla upp det! =)

Ha en trevlig dag!

2009-01-23 @ 13:36:59
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: tiniii

det är de små sakerna i livet som betyder mest, även om det känns grått ibland:



småsaker som att din blogg har växt är tex saker som betyder.. just för dig :)





Ge ellen en bamsekram från mig, lova? hehe kram!!

2009-01-23 @ 13:47:00
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: tiniii

det är de små sakerna i livet som betyder mest, även om det känns grått ibland:



småsaker som att din blogg har växt är tex saker som betyder.. just för dig :)





Ge ellen en bamsekram från mig, lova? hehe kram!!

2009-01-23 @ 13:47:01
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: Zuki

Med risk för att drunkna i alla dina andra kommentarer så ville jag bara säga: You'r one of a kind!



(Även jag har har lagt dig i mina bloggfavoriter.;-))

2009-01-23 @ 13:51:58
URL: http://zukiwashere.blogspot.com/
Postat av: Anna

Läser om er och allt berör mig så tårarna rinner.

Var rädda om er och fortsätt att skriva om erat liv.

2009-01-23 @ 13:53:36
URL: http://coopanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Underbar blogg, så "naken" och så personlig samtidigt som du bjuder på dig själv. Beundrar din styrka och positivitet. Skulle gärna tagit en fika och sjungit en trudilutt med dig, men avståndet e ju lite långt. Fortsätt skriva, jag vill läsa mera.

Kram på dig / Maria

2009-01-23 @ 14:07:26
URL: http://haggqvistmedq.blogg.se/
Postat av: Deana

spännande måste läsa den där artikeln tror jag ;)

Ha det bra

Kram Deana

2009-01-23 @ 14:11:29
URL: http://deanas.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Måste bara visa mitt stöd genom att säga att du är en väldigt inspirerande människa!

Jag hoppas att du och din dotter får ett underbart liv!

Mina tankar kommer att gå till dig och hela din familj.

2009-01-23 @ 14:12:26
Postat av: Pernilla

Hej! Jag fick ett sms om att jag skulle läsa din blogg och att den är kanon bra. Satt i går kväll o lästa alla inlägg och jag kommer att fortsätta läsa din blogg. Vilken underbar person du verkar vara, stark men ändå sårbar! Kramar Pernilla i Östersund

2009-01-23 @ 14:14:00
URL: http://pillan70.bloggsida.se
Postat av: Anna

Läste ABs artikel om din blogg idag. Jag kommer ihåg när jag läste om olyckan att den berörde mej väldigt hårt.

Men jag vet också hur helande det kan va att skriva. Så bara fortsätt:)

Tack för att du orkar dela med dig.

/K-stadsbo i Götet

2009-01-23 @ 14:15:58
URL: http://rosacykel.blogspot.com
Postat av: Mia

Ha en härlig dag. Det är härligt att läsa det du har att skriva när man kommer hem efter en lång dag i skolan! :)

2009-01-23 @ 14:20:13
URL: http://miamupp.blogg.se/
Postat av: Bluebird

Asså, snart måste jag nog åka till kristianstad och gå och fika på det där FENIX-stället! :D

2009-01-23 @ 14:27:56
Postat av: Bengt

Du och händelserna i ditt liv berör på ett djupt sätt och det visar vilken ENORM styrka vi besitter! Samtidigt som mina tårar rinner så är jag så otroligt tacksam för att du orkar leva vidare för ditt och din dotters skull!

2009-01-23 @ 14:30:46
Postat av: Lee

Mycket berörande och fin blogg det här. Hit kommer jag flera gånger! /Lee.

2009-01-23 @ 14:44:20
Postat av: icci

2009-01-23 @ 15:00:08
Postat av: Tesa

Så enormt underbart att läsa, man får styrka och känner "Kan han leva och skratta, kan jag och alla andra"

2009-01-23 @ 15:07:50
URL: http://www.tesa.dinstudio.se
Postat av: Jennie

Trillade in här via aftonbladet och har läst igenom allt.



Inte ens i min vildaste kan jag förstå vad du och Ellen måste gå igenom varje dag. Och att du sedan är så stark och startar en blogg där du öppet skriver vad du känner och vad som har hänt.



Beundrar dig, tvivlar på att jag skulle vara lika stark.



Ta hand om dig, hälsa E. Kram Jennie

2009-01-23 @ 15:10:12
URL: http://raspberrie.se
Postat av: fanny

Å kolla en manlig bloggare, ni är underreprensenterade måste jag säga=)

2009-01-23 @ 15:10:59
URL: http://banny87.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Grymt starkt, Hela känsloregistret åker berg o dal bana då jag läser din blogg. Men ALDRIG kan jag förstå er smärta, vilket betyder att jag haft tur. Vi kan bara relatera till våra egna upplevelser o erfarenheter. Kan dock känna igen några av dina sätt att bearbeta livskriser, skrivandet, musiken och tänka, tusen tankar.

Tacksamhet & värme.

/Ann-Sofie

2009-01-23 @ 15:16:46
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas Ellen blir frisk från sin öroninflammation snart och ha en underbar dag dag ni också!



Kram kram

2009-01-23 @ 15:29:21
URL: http://mullemilla.blogg.se/
Postat av: maria igen

Heej Björn

Kan bara inte släppa din blogg. det är de första jag gör när jag vaknar =)) och direkt efter jobbet... de fängslar mig liksom ... du har en otrolig energi.. kram till dig och Ellen i massssor

2009-01-23 @ 15:35:06
Postat av: JOSEFIN

jag lästa just aftonbladets artikel om olyckan (visste inte nått om detta förren nyss)

iaf så var jag jätte rörd, till och med tårar kom! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas att vara med om nått sådant!

Du är stark som kan dela med dig av dina känslor efter detta, att gå vidare är det viktigaste!

Du får nog många att tänka efter, vi trånar hela tiden efter saker, efter mer , mer mer får aldrig nog, medan vi har det så bra som vi egentligen kan få, mat på bordet, människor som älskar oss!



Kämpa vidare, och jag kommer kika in här ofta!

2009-01-23 @ 15:38:54
URL: http://josselee.blogg.se/
Postat av: mie

Oj oj gud så många kommentarer..hinner du läsa dom?=))).



Ha en bra Fredagskväll=)

2009-01-23 @ 15:56:02
URL: http://mies.blogg.se/
Postat av: Ricardina

Undrar om du tror på "andra sidan". Om inte så undrar jag vad du tror händer efter döden?



Önska dig och din dotter all lycka här i livet!!

2009-01-23 @ 16:03:37
Postat av: Veronica

Efter att ha läst Aftonbladets artikel igår så kramade jag om mina barn extra innan läggdags. Tyvärr så behöver man "wake-up-calls" så man inser vad bra man har det, och att man ska vara tacksam över det.

Du verkar vara en stark människa!

Vet inte vad jag ska skriva mer, så det blir ett

HA DET BÄST! :D

/Veronica

2009-01-23 @ 16:06:56
URL: http://veronicaeklund.blogg.se/
Postat av: John

Jag måste säga att det inte är många jag träffat på i mitt liv som visar en sådan styrka för det du går igenom. Du tar dig i kragen och inser att ge upp inte är ett val och inte nog med det, du inspirerar andra att själva stanna upp och se på sig själva. I mina ögon är du en inspirationskälla ALLA kan lära sig nåt ifrån. Keep it up!

2009-01-23 @ 16:07:17
URL: http://pusposeoflife.blogg.se/
Postat av: Anneli

Mig blir du inte av med i första taget nu när jag har hittat hit. Jag håller på att tjata öronen av min kära make om hur jäkla imponerande du är.

/Anneli

2009-01-23 @ 16:07:20
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Kan bara hålla med alla andra, din blogg förmedlar en positiv energi! trotts allt hemskt du varit med om är du positiv, beundrar det starkt! kämpa vidare, läser din blogg ofta :)

2009-01-23 @ 16:14:18
URL: http://jennythelin.blogg.se/
Postat av: Lilla jag

Som så många andra så hamnade jag här genom artiklen i Aftonbladet.

Efter att har sträckläst din blogg inser jag att jag bara måste skicka en kram till dig. Så här kommer den kram :-) När du sitter i soffan en kväll och bara känner för en kram så kan du tänka på den tjejen som skickade en kram via din blogg.



// Lilla jag

2009-01-23 @ 16:20:38
Postat av: Kakan

Jo då, ganska grått, men det är fredag och idag kommer min lilla skrotunge hem äntligen :)

En vecka ifrån varann, då längtar jag.



Ser ut som du spelar gura.

Är du duktig?







2009-01-23 @ 16:22:28
URL: http://kakan.se
Postat av: Kakan

Ska lyssna sen när jag kommer hem :)

Tror inte det är allt för poppis om jag poppar loss i kontorslandskapet jag sitter i just nu, haha..



Langar in en kommentar när jag lyssnat.

2009-01-23 @ 16:33:40
URL: http://kakan.se
Postat av: Anna

Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva... det är första gången jag läser igenom din blogg... tårarna rinner...Det du har skrivit berör mig fruktansvärt mycket! Nåja, jag hoppas iaf att du och lilla Ellen får en underbar helg!



mvh Anna

2009-01-23 @ 16:51:46
URL: http://wesana.blogg.se/
Postat av: anneli999

Önskar er en trevlig helg... Suttit o sappat runt bland ditt allt o känslorna har verkligen fått ta fart ojoj lycka..oro..glädje..ledsamhet ja allt går inte att beskriva med ord hur man fångas med i allt detta , men man går inte in här oberörd.Tror det e bra att man får stanna till o tänka o läsa om ditt, det ger ngn kraft samtidigt som man känner av känslor i alla dess former.Man inser att man ska vara glad o lycklig för det "lilla"..Varma kramar till er, det kan ni inte få för mycket av...ler

2009-01-23 @ 16:52:33
Postat av: Inger

Jag kan bara säga ett. Tack för att det finns sådana som du. TACK

2009-01-23 @ 17:00:17
Postat av: angelica

jag har inte läst din blogg så mkt, men det jag läst är väldigt bra och berörande ! är det längesen olyckan? kram

2009-01-23 @ 17:01:35
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Postat av: D

Jag kollade in nu på bloggen, vad grymt du skriver och jag vågar stå för att jag läser din blogg även om jag är kille. Fortsätt så här och du kommer bli större än Blondinbella, haha.

2009-01-23 @ 17:33:30
URL: http://diino.webblogg.se/
Postat av: Lillan

Och så frågar folk MIG hur jag orkar vara så stark...

Var får du kraften ifrån? Har du inga "dåliga" dagar? Förlorade min son för snart 2,5 år sedan men har mina "dåliga" dagar när jag helst vill ligga kvar i sängen och känner mig allt annat än stark. De kommer mer och mer sällan nu och jag försöker lära mig leva det liv jag har ist för att gråta över det jag inte fick.

Denna blogg kommer bli mitt nya ställe att tanka energi på, tack!

Stor varm styrkekram till dig <3

2009-01-23 @ 17:46:15
URL: http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: sandra

Trevlig helg på er!! Hälsa Ellen Pellen!!

Ska oxå hem och ha mys fredag nu, blir hämte mat och lets dans för min del hihi!! kanske lite hemmakväll godis oxå förståss!! kramizz

2009-01-23 @ 17:49:05
URL: http://sandraschyllert.blogg.se/
Postat av: Ulli

Vill bara önska er en riktigt mysig kväll! Nu ska ja hem o krama barnen o mysa i soffan! :-) Många kramar

2009-01-23 @ 17:53:03
Postat av: Anna

Hej Björn

Vill bara säga att du och Ellen berör mig så otroligt. Ta hand om er! Stor kram Anna

2009-01-23 @ 18:06:11
Postat av: Anonym

hoppas du hade en bra dag =)

2009-01-23 @ 18:09:15
URL: http://darika.blogg.se/
Postat av: Tina Lundgren

Hej vännen! Först beklagar jag det som drabbat Er sen en Eloge till dej för din styrka och kärlek. Träffa dej i Ystad förrförra sommarn när du va hemom och du berätta om tillökningen, sen hörde jag om Er och det hemska som ej ngn ska uppleva. Köpte tidningen igår och sågg din blogg. Hör gärna av dej bönne, Kram och massa pos energi till dej och snuttan från Tina skurup/ystad

2009-01-23 @ 18:17:58
Postat av: Rebecka

Mycket bra blogg. Men för att göra den mer lättläst: Använd inte kursiv text och minska på frågetecknena och utropstecknena så ser det mer professionelt ut och det är lättare för oss läsare att läsa.

2009-01-23 @ 18:23:07
Postat av: Elin

Hej.

Det var en ren slump att jag kikade in på din blogg om jag skall vara ärlig, hade bara lite tid över. Ditt blogg namn intresserade mig, "singelpappa" och jag älskar barn, älskar att läsa hur andra älskar barn, sina barn. Jag hade ingen aning om vad som hänt, men redan innan jag läste artikeln från Aftonbladet så tänkte jag "vilken stark människa, som klarar av att ta hand om sin lilla dotter, så jävla starkt!" Många klarar inte av det. Ta min väninna till exempel, hennes pojkvän (även min bästa vän) tog livet av sig i september 08, dom har en son, på knappt ett år, hon orkade inte så hennes mamma fick ta hand om sonen, jag förstår henne. Och jag förstår dig. Jag önskar jag hade någonting att säga, som kunde ge dig allt tillbaka, men det kan jag inte. Du fick mig att tänka, dina ord fick mig att tänka, och gråta. Verkligen gråta också! Det gör ont i hjärtat när människor förlorar dem de älskar, och på ett sådant fruktansvärt sätt också. Du är värd alla pris i världen för att du är så stark, för att försöker gå vidare och finns för din dotter. Man skall aldrig ta någonting för givet, man skall leva dag för dag och lära sig att uppskatta alla fina stunder som kommer. Tack för att du öppnade mina ögon, för att du fick mig att känna, tack för att du hjälper så människor genom att bara skriva. Tack.

2009-01-23 @ 18:29:17
URL: http://elinsodrin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej Björn.

Jag skulle vilja göra en intervju med dig, om du är intresserad kontakta då mig på min mailadress ovan.

Mvh Åsa

2009-01-23 @ 18:30:52
URL: http://onlythequeen.blogg.se/
Postat av: Sussilusen

Du har fått en utmärkelse av mig. Läs gärna den på min blogg med överskriften "Utmärkelse" (inte utmärkelse 2)

2009-01-23 @ 18:31:02
URL: http://sussilusen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad roligt att du känner sån glädje av alla positiva kommentarer, det är ju det vi vill : ) Du och Ellen förtjänar all lycka! Hoppas ni får en fantastisk helg. Kram

2009-01-23 @ 18:49:41
URL: http://baradu.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du är stark björn! :) sköt om dig.

2009-01-23 @ 18:55:27
URL: http://sabrinaas.blogg.se/
Postat av: Emeli

Hej! Nyss suttit och läst nästan varje inlägg du hunnit skriva! Du ska ha massa credit! Länkar till din blogg från min om det är okej? Ha en mysig helg.

2009-01-23 @ 18:57:37
URL: http://emelibernhardt.blogg.se/
Postat av: belinda

Jag ville bara rekomendera dig min blogg om du gillar musik, tatueringar/piercing, konst & mode! Ta gärna en titt :) /Bellie

2009-01-23 @ 19:16:18
URL: http://thailack.blogg.se/
Postat av: Amlon

Vilken fantastisk människa du är! Önskar dej och din fina Ellern allt gott! ♥

2009-01-23 @ 19:19:58
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Micke

Även jag har läst artikeln o även din blogg.

Blev berörd av det jag läste. O jag känner verkligen att du stark att du verkligen älskar din dotter. Det är lätt att glömma hur fort någon kan försvinna.

Har fru o två vuxna barn.

Jag erkänner att jag lätt blir berörd o får tårar när barn, människor o djur blir utsatta för lidande o orättvisor.

Kram på dej

2009-01-23 @ 19:29:44
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej igen!

Härligt att läs om den livsglädje du känner mitt i allt det jobbiga. Det är lång väg att gå och jag önskar att jag kunde säga att det går över. Man lär sig leva med sorgen och undrar vad alla klagar på... Vår Lisa fick bara leva i 11 dagar och även om det är över 21 år sedan så gör det fortfarande ont ibland. Samtidigt är jag så glad över de barn jag fick behålla.

Kramar till Ellen och dig.

Postat av: Björn

Hej.

Läste artikeln på aftonbladet och kom genast ihåg din olycka. Jag var en av de som kom bara en liten stund efter att den inträffade och minns hur ledsen man blev när jag hörde att du förlorade din fru och ditt barn. Jag har tänkt otroligt mycket på dig och Ellen. Sköt om er!

2009-01-23 @ 21:44:24
Postat av: Annika

Vilken optimism du har inför en ny dag! Önskar jag kunde tänka så... jag försöker verkligen men ibland är det svårt att se saker så. Har oxå förlorat närastående och jag har det i bakhuvudet jämt.

2009-01-24 @ 07:54:41
URL: http://smulan82.blogg.se/
Postat av: Magnus

Härligt att vakna så på morgonen, håller med dig att det är intressant att möta nya människor och olika historier och val av liv.



Värme

2009-01-24 @ 12:31:05
URL: http://www.magnuspalmgrenphoto.blogspot.com
Postat av: Paradis

Du har säkert öppnat ögonen för många människor genom din blogg, de som läser vaknar upp och förstår hur fort vardagen kan vändas upp och ner. Jag vill inte verka respektlös, men ca 10 miljoner barn dör varje år innan de har hunnit fylla fem(unicef), varför vaknar man inte upp innan och känner hur tryggsam och förskonad vardag man faktiskt lever i ? Olyckor händer och det är lika tragiskt varje gång, men när människor dör i svält, varje timme, gör det mig dyster och likgiltigheten kommer närmre än behagligt. Ha det bra

2009-02-12 @ 12:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0