Trampa inte......


Idag när vi var på väg....

till Ellens skola så såg jag något riktigt jobbigt.
När vi kom till skolan så stannade det en bil, en pappa hoppar ut
och man kan se hur det ryker ur öronen på honom.

Det första han gör..

är att SLITA upp dörren till bilen, ta tag i sitt barn och slita ut det.
Pojken ifråga STOR GRÄT, detta gjorde så ont i mitt hjärta att jag bara
var tvungen att kram Ellens hand lite extra.

Nu vet jag inte varför

han var på sådant humör och jag vet att man ibland kan blir så rasande att man
inte riktigt vet vart man ska vli av.
Men bara för den sakens skull så tycker inte jag att det är ok. Grabben hade säkert
också en anledning, om det nu är så att han betätt sig illa.

Det jag tänkte på var...

alla de gånger som jag själv blivit så rasande att jag skrikit, gapat och betett mig illa.
Nu när jag skriver detta så påverkar det mig så mycket att det faktiskt inte är långt till gråt.
Jag vet också vilken ångest jag får efter åt, när vi bråkat. Fy f*n vad illa jag mår då.
Så en liten påminnelse till alla.....
Vi måste tänka på vad vi säger och gör med och till våra barn.
Annars kommer de känna det som om vi trampar på dom!!!

igår var en perfekt kväll...

När vi käkat, fiskgratäng med pasta så kollade vi lite på tv.
Sedan hoppade jag in i duschen och under tiden så passade Ellen
på att borsta sin tänder och smörja sig.
När allt detta var klart stoppade jag henne i säng, utan en massa gnäll och trams.


Men jag kände mig snällare än vanligt.....

så jag frågade Ellen om hon ville ligga och läsa lite, innan det var dax att släcka.
Gissa vad svaret blev....?
När jag kom in 15 - 20 min senare så blev jag riktigt chockad, c.a 15 sidor hade den lilla
rackaren avverkat i sin bok, kan tro att hennes lilla pappa blev STOLT!!

sedan var det absolut inga problem...

att stoppa henne i säng, somna gjorde hon som om man klubbat henne i huvudet med något hårt.
Bara för det ska jag skicka med er en bra sång som ni kan ha i huvudet under dagen!!!
Kram på er

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Nina

Du är ju bara sååå klok. Ditt inlägg fick mig också att få en tankeställare, man måste verkligen tänka på vad man säger till sina barn.

En sååå fin bild på er båda.

Duktiga Ellen som läser. Låter som om ni har det bra ni två <3.

Kram på er

2011-01-11 @ 22:32:39
Postat av: Fam Edman Bagley

Man tappar lätt humöret och besinningen ibland, men det är tur att man har gränser!!

Det finns dom som inte har den begränsningen.....och då är det barnen som får lida.



Arg måste man få bli, men om du själv inte vill bli skriken åt, eller slagen eller dragen i....gör då inte så mot dina barn!

Bra tanke och kraaaam till er!

2011-01-12 @ 09:20:57
URL: http://www.famedmanbagley.blogspot.som
Postat av: Elisabeth

Väldigt tänkvärt inlägg, så många gånger man varit arg och höjt rösten, lika många gånger har man dåligt samvete efteråt.

Säger som Nina....jättefin bild på dig och Ellen :)

2011-01-12 @ 12:13:57
URL: http://knytet.bloggplatsen.se/
Postat av: mammaxtre

Sanna och kloka ord. Det kan nog de flesta av oss föräldrar skriva under på.



Ha en fin tisdag.

2011-01-18 @ 12:08:08
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej!



Tänkvärda inlägg och fina bilder på far och dotter! =)



Ha en bra dag!

//Hanna

2011-01-24 @ 13:45:59
URL: http://www.hannamatthews.se
Postat av: din skratt guide

Hejsan, gillar du att skratt ? Jo men självklart, vem gör inte de ju. Kolla in min blogg & skratta lite om mina skämt är din humor :)

2011-01-26 @ 11:19:42
URL: http://skrattfeber.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Vill du bli dagens blogg?

Passa på att gå in och anmäl dig!



De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)



eller kanske Följa varann på bloglovin?

Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!

(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

2011-02-02 @ 17:11:05
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0