Att våga ta chansen!!



Sedan separationen från Ida så är det mycket som hänt.



Plötsligt insåg jag att jag INTE kan lägga andras tyckande och känslor


på mina axlar. Tror att många med mig alltid har känt att, undra vad


andra ska säga eller tycka om detta?!


Att låta andra människor styra och diktera (medvetet eller omedvetet) ditt liv


är i längden inte hållbart. Detta gör att du blir stressad, pressad och till slut mår dåligt.


Jag har under hela mitt liv gjort saker som andra har tyckt var rätt, för att så gör man.


För första gången i mitt liv, så gör jag det som jag älskar, brinner för och jag känner ingen press.


Jag har slutat att fundera över vad andra människor ska tycka eller tänka, kan de inte ta mig som


jag är så får det vara!


Jag har slutat att vara oärlig mot mig själv ( på alla plan), om jag inte ens kan vara ärlig mot


mig själv, hur fa.. ska jag kunna vara ärlig mot min omgivning?!


Med detta i ryggen startade jag det egna företaget. För första gången känner jag att jag lever


och kan göra det jag vill. Jag kan tillåta mig att bara vara och det hade jag nog behövt för länge sedan.


I bolaget gör jag ALLT som är kreativt, bara det känns bra! Allt från grafisk formgivning till möbler, hus och


inredning.... Serie tecknande m.m, Jag har skapat ett fantastiskt liv!!!


Härom dagen såg jag att min goda vän Navid Modiri varit i Malmö på en kreativitets byrå.....


Vid närmare studie av den nämnda byrån så insåg jag att de är precis som jag.


Jag åkte det, och det slutade med att jag la in mig i deras casting arkiv för foto, reklam och skådespelar jobb....




Om detta varit för ett tag sedan, så hade jag ALDRIG gjort detta. Inte för att jag inte vågat, utan för att


andra förmodligen sagt till mig att låta bli. På samma sätt hade jag nog inte börjat skriva igen!!!


Nu ska jag vidare i denna härliga onsdag....


Hoppas ni får en lika underbar onsdag som jag vet att jag får!!


MVH Björn


Ps: du skapar själv dina dagar ds:

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Friberg

Önskar dig välkommen in i filmen och reklamens magiska värld...

Det är fantastiskt skönt att ibland iklä sig rollen som någon annan och bara släppa allt och vara "majorinette"

Lycka till.

2010-11-17 @ 10:00:19
Postat av: Elisabeth

Härligt att du vågat, välkommen tillbaka :)



Kram Elisabeth

2010-11-17 @ 10:33:31
URL: http://knytet.bloggplatsen.se/
Postat av: Chrissie

Blir bara så jävla glad över dina ord!! = )

Behövs inte tilläggas mer..

Kramen

2010-11-17 @ 11:38:18
Postat av: Jen

Way to go...

2010-11-17 @ 12:15:24
Postat av: Nina

Härligt att läsa dina inlägg!!

Hoppas ni får en bra torsdag.

Kram Nina

2010-11-17 @ 12:56:52
Postat av: Fam Edman Bagley

Kära Björn, det värmer mig att höra dig igen. Det du säger vet vi mer än väl....precis så har det varit i många år. Men att slå sig loss och komma till sans och våga vara......våga vara bara dig.....oavsett vad alla andra tycker, det är inte lätt!

U go man....all lycka och kärlek till dig och Ellen. Idag är första dagen på resten av ert liv. xxxx

2010-11-17 @ 21:52:34
URL: http://www.famedmanbagley.blogspot.som
Postat av: Emme

Vet inte varför jag klickade mej in på din blogg igen, men blev i alla fall väldigt glad över att se att du verkar må bra.



Skriva ska man bara göra när det är roligt, och jag är så glad för att du har hittat lusten till det igen..



Må väl och krama dej själv och Ellen från mej



Emme

2010-12-15 @ 04:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0