jo då så att, det väntade man sig kanske inte



Så ja, då var man igång igen!!

Började nytt arbete i Måndags. Jag jobbar nu som

säljare på ett företag som heter Beltton Svenka AB. Här säljer

jag förbruknings material till företag. Varför jag inte skrivit i veckan

kan nog bero på att jag varit såååå jäkla trött när jag kommit hem

att jag knappast orkat att dricka ett glas vatten.


Mitt destrikt är numera, Tomelilla, simrishamn, Ystad, Trelleborg, Svedala, skurup,

Vellinge och bara. Detta innebär att jag bara på 4 dagar har lagt c:a 100 mil under

min bil!!! Detta gör mig absolut inget alls, då jag ÄLSKAR att köra bil.



I går tog jag en hemma dag från jobbet och gjorde lite kontors göra!! Detta var RIKTIGT

behövligt, har faktiskt presterat fantastiskt bra under de fyra dagar jag varit igång.

Detta gjorde att jag absolut inte hadde samma DRIV på fredagen som jag haft tidigare,

då är det enligt mig inte rätt mot, varken mig eller kunden, om jag gör en "dålig"

pressentation.


Efter att jag var klar igår så körde jag faktiskt till SKÖVDE, för att spendera helgen

med min faktasktiska IDA och bara njuta. Sagt och gjort, vi testade igår kväll en för oss ny

restaurang, Husaren.





En riktig Texas Steakhouse. Om det är såhär maten är i texas så kan jag säg

att jag aldrig kommer att åka dit!!

Ida beställde en 150 gr hamburgare och jag en 400gr med bacon och ost!!

När dessa kom, så var mina råa och Idas var en sko sula!!!

Ut med maten och beställ nya, nu var min ok, men smakade absolut

INGENTING, vet inte om kocken glömt vad kryddor var!!!

Denna gång var Idas burgare RÅ.....  Fantastiskt hur man kan göra tre (3)

st burgare, av EXAKT samma sort och få den ena att vara RÅ!!!!!



När servitrisen kom till oss, så skämdes hon oerhört!!! men sa att de skulle bjuda

på desserterna..... med ett STORT smile beställde vi vars en dessert.

Min choklad fondant med glass var RIKTIGT äcklig och jag "tvingade"

servitrisen att smaka, var på hon säger, - den växer ju i munnen.

Idas dessert var absolut inte bättre!!!! Jag kan nog säga att över lag,

så har Skövde RIKTIGT dålig mat!!! Hoppas att dom kan rycka upp sig!!


Nu ska jag bara mysa med min älskling och hoppas på att kunna hitta en

restaurang som VET HUR MAN LAGAR BRA MAT!!!

hej hopp, på er!!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Anonym

Husaren brukar ha väldigt god mat :) men annars kan jag rekomendera Joe´s steakhouse, ligger vid sandtorget :)

2010-03-13 @ 10:28:04
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Nadia Burle

Ha ha ha vad rolig du är! "smaka den här desserten"

Men du gjorde rätt, det är många gånger man suttit å rynkat på näsan men inte sagt något. Får ju se det som att man gör dom en tjänst, så dom vet vad dom ska förbättra! Ha ha ha roligt iaf!

2010-03-13 @ 10:55:02
Postat av: Nadia

Grattis till jobbet förresten!

2010-03-13 @ 10:56:08
Postat av: Anonym

Restaurang Sand har fantastisk libanesisk mat, ligger vid sandtorget i Skövde :-)

2010-03-13 @ 16:28:20
Postat av: Mie

Fy sjutton vad vidrigt!!!

Men vad trevligt med mys med Ida!!!



Hoppas ni får en underbar helg!!

2010-03-13 @ 21:30:20
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: Anette

Usch och fy..Låter ju inget vidare alls.

Men jag hoppas verkligen inte alla våra restauranger har det så.

Men Mangos och Voda eller vatra var väl bra??



Tips på bra ställen i Kristanstad kanske du kan ge.Har 5 släktingar som vart tvungna att flyyta ner för jobb??

2010-03-13 @ 23:24:25
Postat av: Fian

Tur att du hade Ida att mumsa på då!! ;o)

Grattis till nya jobbet och lycka till. Och mat....jag det kan vara trixit. Det enda rätta är dock att inte betala för mat som är dålig.

Jag har en bra Kock...(hmmm jobbigt att säga för en som är tillsammans med en engelsman ;o) )

Ni är välkomna på gossig mat när ni vill. Kanske lite Kina, eller Indisk, och idag för övrigt en äkta Engelsk Sunday Roast!

Kram på er!

2010-03-14 @ 12:19:34
URL: http://famedmanbagley.blogspot.com
Postat av: Ida

haha ja maten på Husaren var under all kritik! Jag som inte kan laga mat skulle klarat det bättre.. Men vi ska inte klaga på all mat i Skövde hjärtat! Den grekiska restaurangen har vi ätit väldigt gott på, likväl på oriental palace igår, mums! Å brunchbuffén på Voda e underbar:) Sen har vi upplevt både bra å dålig mat på Mangos, men första gången va bra, de andra gångerna inte lika bra.. Å en del andra nitar har vi absolut gått på...:S Men vi tar ju gärna emot tips på bra mat i Skövde..:)



Såg inlägget ovan att rekommendera bra mat i kristianstad, å då vågar jag säga att jag å Björn är rörande överens om att Taste slår allt! BBQ har oxå god mat.



Förövrigt.. vansinnigt tokigt stolt över att du briljerar så redan på det nya jobbet. Älskar dig så baby, oförskämt lycklig över att få vara en del av din å Ellens familj..<3

2010-03-14 @ 15:44:59
Postat av: Alice

Wow blir alltid så stressad av alla utropstecken som du avslutar varje mening med, låter mer som ångestskrik än något annat.

2010-03-22 @ 09:42:08
Postat av: Tipsrutan

Testa Thaihouse i Skövde.... underbar mat!!!!!!!!!

2010-03-23 @ 12:21:12
Postat av: Kristina

Hej!

Jag håller med på ett radioinslag som handlar om familjer och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig. Vore jättetrevligt om du kunde maila mig på [email protected] så berättar jag mer om vad det handlar om!



/ Kristina

2010-03-29 @ 13:43:07
Postat av: c.w

grattis till jobb men nu börjar man sakna dina inlägg. ha en bra påsk!

2010-04-02 @ 07:42:40
URL: http://www.blondifire.bloggproffs.se
Postat av: Ia

Åhhh grattis till jobbet!!! Undrar minsan om det inte var det jobbet jag vart erbjuden ;) Skumt sammanträffande. Men som sagt -go for it!!!



Hoppas på en massa blogg inlägg framöver =)

2010-04-02 @ 21:33:03
Postat av: Sessan

Du skriver ju aldrig mer : /

2010-04-14 @ 11:07:54
URL: http://sessansally.blogg.se/
Postat av: Claudia

hoppas du mår bra !!!

2010-04-14 @ 18:11:07
URL: http://claudiavalenzuela.wordpress.com/
Postat av: Annakarin

Hej

Hur går det för dig på nya jobbet och livet i största allmänhet.

2010-04-21 @ 15:52:11
Postat av: A

Hoppas ni mår bra...länge sedan du skrev sist...KRAM

2010-04-22 @ 08:51:54
Postat av: Emma

Aldrig ätit på housaren, men hoppas det blir bättre nästa gång ni kanske äter där ;)



Bor 3 mil från skövde så brukar dock inte äta där. bara ätit på alpina tror jag det heter (pizzeria) och det är gott som tusan där.



Och inte ätit i kristianstad heller fast jag bott i lilla yngsjö sen jag var tre år gammal. och flyttade upp hit 2005.



2010-05-24 @ 10:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0