sommar sommar sommar



Helgen har varit HELT fantastisk.

Lilla familjen har varit tillsammans hela helgen och bara njutit.

I fredags så var vi hemma hos Idas pappa, Binge och grillade.

Det blev grill, en sallad på sommar mix, coctailtomater, chevreost och paprika.

Till detta serverades pommes, en öl och ett varmt härligt sällskap....




Lördagen var inte dålig den heller. Förmiddagen spänderade

vi på stranden i Å-hus, full sol och strand fotboll tillsammans med

en MASSA mäniskor. Ellen gillade detta något så gud in i, hon var i vattnet, HELA TIDEN.

Kvällen var inte dålig den heller.

Idas mamma Birgitta, har fyllt år, så det ställdes till med kallas.

Hennes mans släktingar kom och firade.

Jag fick det eminenta uppdraget att grill, vilket jag alltid uppskattar.

Det blev grillad ryggbiff i ett kilos bit som skars upp på fat.

Till detta serverades både potatisgratäng och pommes. En fiiiin sallad med

rödbetor och hembakt surdegsbröd.

grill tips;

Grilla den hela kött biten i c:a 10 minuter på varje sida.

Lägg in biten i folie och plassera det lilla paketet på grillen i c:a 40min.

Nu kommer köttet att koka färdigt i ditt lilla paket.

Efter 40 min tar du ut köttet, grillar på det hastigt så

du får en fin yta, låt vila c:a 10min innan du skär köttet.

Smaklig spis!



Söndagen spänderade vi även den på stranden. Bruna och fina blev vi, men min rygg

mår nog inte så bra av all denna sol. Man tror ju att man är 15år fortfarande och kan

ligga på stranden hur mycket som helst, utan att tänka sig för.

Mitt HETASTE tips idag är, använd Solskydd!!! Annars kan det gå illa.....




hoppas att ni får en fantstisk sommar....

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Maya

Hehe, jag kör med sola med förstånd..litar inte på solskydden... utan lite sol varje dag tills man grundat sen får man hålla koll på sitt skinn hur mycket det tål :)

2010-07-05 @ 14:06:59
URL: http://mayashideout.blogspot.com
Postat av: Anonym

ja fy man kan bränna sig rejält ute i solen nu... många tycks glömma att smörja sina små barn... Själv har jag kräftfärgad näsa :(

2010-07-05 @ 22:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0