Att tillåta sig att ha mera tid









God morgon mina vänner!


Nu ska jag berätta något som jag aldrig trodde skulle hända.


Som jag sagt innan så startade jag mitt egna företag för ett tag sedan!


Jag har haft lagom mycket att göra, utan att drunkna.


Jag beslutade mig även att fortsätta plugga beteendevetenskap och sociologi.


Tanken är att jag på sikt ska göra klart så att jag kan forska.




För någon vecka sedan insåg jag att jag inte hade någon tid för övrigt.


Så som många andra, både ensamstående och sambos så är det MYCKET som ska fixas.


Man jobbar, hämtar på dagis -skola - fritids och det ska lagas mat och städas.


När jag satt där och funderade  så tänkte jag att det faktiskt skulle vara skönt att vara utan


städning. Detta som tar sådan förbannad tid, och speciellt nu när det är vinter så görs det på


kvällen eller helgen. Just de tidpunkter när man vill umgås med familjen.


Jag började att ringa runt och hittade faktiskt






Med det omtalade RUT avdraget så kostar detta ungefär som om jag och Ellen skulle äta vars en pizza.


Nu har jag Lena som kommer hit var 14é dag och städar, viker tvätt m.m. Allt sådant som jag känner


att jag inte hinner, eller sådant som jag prioriterar bort men känner mig stressad över!!


Jag är fantastiskt nöjd med insatsen och det faktum att jag faktiskt hjälper till att skapa ett jobb.


Är du stressad och känner att du vill ha mera tid!?




Idag kommer Lena..... det blir så skööööööönt att kunna bara vara med Ellen när jag kommer hem!!


Hoppas att ni får en underbar dag!!


KRAM

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Siw

Det gör du alldeles rätt i, skönt att slippa. Här är en länk, en vän till mig har gjort den här låten. http://www.youtube.com/watch?v=nEJLR8WCAa8&translated=1

2010-12-29 @ 10:04:50
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: agge

Skönt och slippa städning..:) Men nja är nog inget för mig.Fönsterputsning däremot...åhhhh är nåt som jag avskyr. Ja det lejer jag bort till ett företag som heter Eriks fönsterputs. Värt varenda krona!!!:)Ha en skön kväll!!! Kramizzz:)

2010-12-29 @ 19:06:25
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: Fia

ÅÅ vi har åxå Hemstäd...

SÅÅÅ skönt då man Jobbar så mycket!!!

nu kan jag spendera dom lediga helgerna till familjen utan att behöva ta en dag att STÄDA på, visst dammsuger jag varannan dag..pga Jycken. =/ men att göra det grövsta är GRYYMT skönt att slippa och att komma hem en fredag efter jobbet & det är RENT grymt nice känsla... ÄLSKAR RUT!!! =)

vi kör varje fredag from nästa År!!



Kram på er

2010-12-29 @ 22:46:58
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Maya

Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt år! Kram ♥

2010-12-30 @ 23:55:23
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Lena

Vad kul att läsa att du var nöjd. Tyvärr kunde jag inte komma i onsdags för jag låg i influensa. Vi ses nästa gång.Ha ett gott nytt år på er.

2010-12-31 @ 13:42:38
Postat av: Linda Nygren

Hej Björn!



Gud vad roligt att se att du bloggar igen! Härligt. Har inte tittat in på länge och så gjorde jag det av en slump. Roligt!



Gott nytt år!



En trogen gammal läsare!



Linda

2011-01-01 @ 23:58:30
URL: http://pinkflower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0