svettig dröm med ångest

Natten har varit hemsk....

Jag har drömt en massa konstiga saker.

Det började med att jag drömde om huset, som nu är sålt.

Dagen innan vi skulle besiktia så regnade det och HELA

inner taket i köket blev förstört pga att det regnade in....

inget roligt.

Helt plöttsligt var jag i våran gammla bil!!!



Jag såg mig själv bära ut Ellen, brinnandes och skrikandes.

Jag var plötsligt tillbaks 1 1/2 år i tiden.

Allt var så värkligt, jag kunde känna doften av brand, brännt gummi

och brännt människokött. Jag kunde höra hur Ellen och Josefin skrek

när vi träffade trädet.....


När jag vaknade så rann tårarna i störtfloder på kinderna

och jag kippade efter andan...

FAN vad läskigt det var. Jag har inte haft sådan drömmar innan

och helt ärligt, jag vill inte ha dom igen!!


Jag var tvungen att gå in till Ellen och pussa hennes

panna. Där låg hon, helt oberörd och försänkt i

den tryggaste sömn!!


glöm inte: det kan var skönt att gå emot vinden ibland


låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Adele

Usch! Det där låter verkligen jätteläskigt! Kan det vara så att en sån här dröm kommer eftersom du är mer trygg nu?

2009-10-21 @ 08:36:55
URL: http://synanceia.blogspot.com
Postat av: Gerd

Hjärnan jobbar nog på ett väldigt finurligt sätt, den låter en nog inte uppleva mer av drömmar än vi för tillfället kan klara av. Du får nog uppleva fler, kanske inte lika otäcka men fler efter hand. I ett mail till dig för länge sen skrev jag och berättade om mitt stora trauma då jag förlotade min syster och systerdotter. Till en början såg jag dom i drömmen som väldigt små och långt borta men nu många, många år efter är dom naturligt med i mina drömmar. Så det är nog en läkningsprocedur.

Ha det så bra, du och Ellen, i ert nya liv med Ida.

2009-10-21 @ 09:57:25
Postat av: Nina

Det är med tårarna rinnandes nerför mina kinder jag läser ditt inlägg idag.

Kanske det varit lite jobbigt på nåt vis ändå inom dig att sälja huset...och så kommer allt på en gång?!

Hoppas verkligen att du slipper såna drömmar igen.

Finfina Ellen, kan tro att hon sussa sött...hon har ju världens bästa pappa och Ida. Säger det igen, du är den starkaste människa jag vet...du är värd allt gott efter allt ni varit igenom.

Hoppas att dagen blir bra.

Många kramar ifrån ett soligt Ysta

2009-10-21 @ 10:11:53
Postat av: Ann-Sofie

Fy va hemskt, antar att kroppen o hjärnan bearbetar en bit i taget, ibland när man minst anar det.

Hoppas verkligen du slipper dessa drömmar igen då allt känns på riktigt. Att få bearbeta i vaket tillstånd gör ju i alla fall att man kan skilja på nu och då.

Sköt om er

Ann-Sofie

2009-10-21 @ 11:28:45
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Tenderee

Ja det är väl inte så konstigt att det hinner ifatt dig nu när ditt"nya"liv ska börja...det är nog en del av sorgearbetet.

Kram på dig!



Lotta

2009-10-21 @ 13:40:57
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Cite

Riktigt bra blogg och stor eloge till dig!

2009-10-21 @ 15:28:38
Postat av: Jenny

Fy va hemskt.. Jag tror att du kommer ha såna drömmar ibland eftersom du inte vill glömma bort de som har hänt och att du tänker på dom rätt ofta..

Du gör en himla bra blogg genom att skriva va du känner och tycker + att du är så himla stark.. Kram på dig & ha det gott !

2009-10-21 @ 16:36:06
URL: http://jennydoe.blogg.se/
Postat av: Hilde

Å Fy vad jobbigt!!! Din hjärna jobbar för fullt....säkert mycket med att erat gamla hus blev solgt, du går vidare med livet osv.... Hjärnspöken.... men det är bra att bearbeta det trauma du har varit igenom... Innestängda känslor är ej bra...



Kram från Timrå

2009-10-21 @ 19:00:00
Postat av: Jessica Persson

Hejsan!

Fick tipset om din blogg av en nära vän. Så nu har jag spenserat kvällen med att läsa din blogg. Då menar jag HELA din blogg, från början till slut. Det tog inte lång tid för mig innan tårarna började trilla. Nu, efter att ha läst allt vet jag inte om jag ska gråta för allt fruktansvärt du och din dotter varit med om, eller le för all den styrka ni har och det ni har åstadkommit, tillsammans. I vilket fall som, så ger din blogg mig en stor förhoppning av att allt går att lösa, om man bara vill. Starkt av dig att våga skriva om allt som hänt. Hjälper säkert många som inte vågar, eller kan sätta ord på sina känslor. Är född och uppvuxen i Kristianstad/Åhus. Flyttade till Skövde i juli 2008, pga av kärleken och hans son. Hade pendlat i över ett år och orkade inte längre, så flytt kändes som det ända rätta. Slutade på mitt jobb som lärare i Åhus och skaffade ett på en skola här i Skövde. Håller pga av olika anledningar på att separerat från min sambo, men ändå beslutat mig för att stanna kvar här (första tanken var så klart att flytta tillbaka till Kristianstad, till familj och vänner). Då jag av egen erfarenhet vet att det är svårare att skaffa nya vänner ju äldre man blir, får gärna din flickvän höra av sig om hon vill ha någon ny att umgås med här i Skövde:)

Önskar er lycka till med allt vad ni tar er för. Fortsätt kämpa!

(Får forsätta läsa om era bravader här på bloggen:)

Mvh Jessica

2009-10-21 @ 23:28:51
URL: http://flutechill.blogg.se/
Postat av: Madde

Det kanske var din föredetta och din lilla dotter på några dagar som grät från himmeln, alla minnen ni hade tillsammans fanns väl där / kram

2009-10-22 @ 13:40:44
URL: http://http://hellokittyyss.blogg.se
Postat av: Jozefphina

Det är verkligen sorglig tårar rinner ner från en kind fast jag inte ens vet egentligen vilka de var elr ni är. Täker mig in, shit det kunde varit ens egan fanilj. :( Du är verkligen en stark männika som vågar gå vidare med ett "nytt" liv.

2009-10-22 @ 17:25:11
Postat av: Jozefphina

Det är verkligen sorglig tårar rinner ner från en kind fast jag inte ens vet egentligen vilka de var elr ni är. Täker mig in, shit det kunde varit ens egan fanilj. :( Du är verkligen en stark männika som vågar gå vidare med ett "nytt" liv.

2009-10-22 @ 17:25:45
Postat av: Åsa

Hejsan, vilken underbar människa du verkar vara. Att klara en sådan prövning är inte många som gör. Du har en jätte fin dotter som behöver dig givetvis men i alla fall. Dom togs bort från dig o jag vet inte hur jag hade reagerat. Men en sak är säker att även fast jag inte känner dig så känner jag en enorm styrka som alla beundrar. Din dröm va vidrig men dom flesta kan vakna o skaka på sig men för dig har drömmen varit sann. Jag går till mig själv om det gällt mina barn o kära.Huuva inget man kan eller ens vill.Så ha det så bra du kan.Du är enastående.tack för bloggen.Mvh Åsa

2009-10-31 @ 15:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0