Klockan säger tick, tack, tick, tack....

Satt just och reflekterade över att dagarna

bara RUSAR fram!! Vart blir tiden av?

Jag skulle vilja samla tiden i ett glas och se hur

mycket tid en vecka är i cm....


Tittade på Ellen och insåg att hon om några månader

fyller 6år!! Kom också då att tänka på den person som var

Ellens gud far på dopet!! Ellens morbror Måns, bor i USA

med sin familj. Detta gjorde att de blev gudföräldrar, men

vi skulle ju också ha någon hemma ifrån! Vid detta tillfälle

hade jag en vän, ssom värkligen, ställde upp ALLTID.

Peder, som han heter, hade jobbat mycket, varit väldigt stressad

så han blev utbränd!!!


Detta medförde en längre sjukskrivning och efterföljande

arbetsträning. När det var dax för fadder, så var det ingen tvekan,

Peder!! Sagt och gjort, han tillfrågades och eftetr lite funderande

så accepterade han!!



Dagen kom och allt flöt på bra..... Peder gick med fram till dop funten

och höll Ellen i sin famn. Plötsligt ser jag hur han SVETTAS, blir aldeles blek

och ber mig hastigt att ta Ellen.

Peder tar sina saker, ursäktar sig och går ut!!! 

Vart blev han av??? Ingen vet.... grabben har inte hört av sig sedan dess!!!

Men kanske snart!!! Det är ju BARA 5 år sedan......

Nu råkar jag veta att han flyttat från GBG till Lund, men han lyser med

sin frånvaro!!!


Kolla bara dessa bilderna, så kan vi fråga oss vart tiden tog vägen!!!





en dag gammal

















glöm inte: När tiden SPRINGER iväg, så måste vi fånga alla stunder!!



låt mig få veta vad du tycker
Postat av: miian

2009-10-13 @ 18:47:33
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: miian

Söta lilla Ellen!!!!

Men asså den där Peder,verkar riiiktigt skum!!!!!!!

2009-10-13 @ 18:48:16
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Ines

Du har en sjukt söt dotter måste jag säga!!

2009-10-13 @ 18:56:59
URL: http://inness.blogg.se/
Postat av: Ida

OJ! Hade vår lilla älskling såå mycket hår när hon var en dag gammal??? Det kan hon ju inte ärvt av dig iaf..;) Vet inget vackrare barn än Ellen.. hon e magisk.. Älskar å saknar er så! Puss

2009-10-13 @ 19:15:48
Postat av: Sara

Hej Björn

Jag sitter framför min dator och tårarna rinner okontrollerat ner för mina kinder. Jag har under många år drabbats av ångest, men den blev värre när jag fick barn. Bara tanken att förlora mitt barn, man eller att själv dö från dem tar kål på mig. Jag BEUNDRAR dig och din styrka att dela med dig av din historia. Jag tänker på att jag kan förlora dem VARJE DAG, vissa dagar är mindre än andra. När jag läste din historia, tänkte jag; så det kan verkligen hända??

Hur mår Ellen idag, frågar hon vart hennes mamma är? Har hon släppt in Ida? Är din sorg lika stark fortfarande eller har du fått distans till händelsen?

Jag önskar av HELA mitt hjärta att ni mår bra nu och att Ellen växer upp och blir LYCKLIG!!

Nu måste jag avsluta..det smärtar i bröstet.

Kram på er alla. Önskar verkligen er allt gott.

//S

2009-10-13 @ 19:55:30
Postat av: Eva

Ja du tiden rusar verkligen och på barnen ser man det verkligen. Dom växer så det knakar man fattar inte hur tiden slunkit iväg. Nu har jag kikat på din träff med Malou gick ju superbt du såg inte ut att ha gjort annat än agerat framför kameror hela ditt liv. Verkligen bra gjort av dig.

Underligt att bara försvinna så där som din vän gjorde. Han kan verkligen inte mått bra.



Ha det gott alla tre. :)

2009-10-13 @ 20:37:11
URL: http://mischy.wordpress.com/
Postat av: Anna i Gävle

tok vaker hon är Ellen :) dom växrt fort

2009-10-13 @ 21:22:03
Postat av: ida

men kära tider sprang han bara iväg från kyrkan? o du har försökt söka honom efter det antar jag o han inte svarat? tråkigt för er alla. så du vet inte alls vad som hände? Jag blev ju urlöjligt nyfiken faktiskt på vad som gjorde att han stack!?

Hoppas du kan få veta vad det var som hände!



Ni är så fina!

ta hand om er! Kram

2009-10-13 @ 22:11:43
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Jonas Pappa Blogg

Jag såg på programmet i Tv4 hos Malou.Jag började faktist att gråta och blev stum och tagen.Man blir mer medveten och mognare när man själv blir förälder.Tänk om det skulle hända oss nånting och eller om vår pojke skulle få nån sjukdom.Det är mycket som kommer upp i skallen. Jag är imponerad hur stark du kan vara.Ta hand om din söta dotter Ellen och krama om varann dag som kväll och natt.



Postat av: Jonas Pappa Blogg.

Ha en bra dag i morgon.

Krama om varann.

Postat av: Hilde

Gud vad vacker Ellen är.... Det är på barnen vi ser att tiden går...

Sköt om er.

Hilde

2009-10-14 @ 08:02:34
Postat av: Ludmilla

Det kan ju hända att stackars Peder skäms jättemycket och inte vågar ta kontakt med dig igen! Ring honom och hör hur han har det vetja!



Ellen är väldigt vacker!

2009-10-14 @ 08:54:04
URL: http://ludmilla.se
Postat av: Nina

Alltså nån finare flicka än Ellen får man leta efter!! Hon är grymt söt och hennes ögon går inte av för hackor:-)

Oj, ja det va ju lite skumt med den där Peder. Tycker också du ska prova ringa, han skäms säkert och vill inte ta första steget! Men du Björn är ju STARK och fixar det!!

Hoppas din födelsedag va toppen, såg den fina bilden i tidningen!

Ha en riktigt bra dag och ge Ellen en stor KRAM från Ystad!

Kram på er!

2009-10-14 @ 09:47:24
Postat av: Filippa

Gud va söt Ellen är. Stor har hon blivit :)

Det var synd att han P stack mitt i allt, men kankse mådde han dåligt, hade nån ångestattack och kunde inte tänka klart. Jag tycker med att du ska kontakta honom. Sen tycker jag att det e lite fel att du berättar såna privata saker om honom, att han mådde dåligt mm, plus att du lägger en bild på honom så att alla ser honom, bara lite oetiskt tycker jag.

Ha en bra gad.

2009-10-14 @ 10:01:11
Postat av: Annakarin

Men va söt hon är Ellen. Det är på barnen man ser hur fort tiden går. Ha en bra dag.

2009-10-14 @ 10:12:44
Postat av: Elin A

Håller med dom andra, Ellen är verkligen söt:) Tror säkert den där Peder läser din blogg! Vem i Sverige har liksom kunnat missa den?!ler

Ha en bra dag och hoppas ni får mysigt nu när Ida kommer hem.

Kram Elin

2009-10-14 @ 12:05:29
Postat av: Tessa

Jag brukar gå in här och läsa emellan varven, din dotter är väldigt vacker och redan som nyfödd var hon otroligt söt, vart ska det sluta tro? ;-)



Det verkar nästan som om din vän Peder fick en paniattack, det är vanligt om man blir utbränd och sedan skäms han säkert väldigt mycket så han inte har klarat att höra av sig... hoppas att detta inlägg gör så att han törs det igen, det skulle nog han må MYCKE bättre av och att han sedan inte hört av sig under den tid som gått efter er tragedi är ju lite märkligt men alla hanterar saker på olika sätt.



Stor kram till er.

2009-10-14 @ 18:50:31
Postat av: PernillA

Hon är vacker din dotter, verkligen :-)



Det där med tiden som flyger iväg känner jag väl igen och det märker jag med i takt med att min dotter som visserligen "bara" snart är 15 månader växer och blir större och utvecklas dag till dag... :-)



2009-10-14 @ 20:55:38
Postat av: Carola

Det är så magiskt att vara förälder.

Det är när man tittar på barnen som man inser att tiden går fort. Dom växer så det knakar.

Va med hår Ellen hade när hon föddes. Badbilden är verkligen jättefin. Hon är så himla söt.

Ta hand om er.

Kikar in på din blogg lite då och då :)

Kram

2009-10-16 @ 22:59:04
Postat av: Asamea

Du får bli min veckans blogg.. för du inspirerar verkligen :)

2009-10-18 @ 15:25:01
URL: http://asamea.blogg.se/
Postat av: Asamea

Du får bli min veckans blogg.. för du inspirerar verkligen :)

2009-10-18 @ 15:25:32
URL: http://asamea.blogg.se/
Postat av: monosh

Vilken sötnos flickan är!

2009-10-18 @ 21:19:31
URL: http://monosh.blogg.se/
Postat av: Nettan-Saknaden

Beklagar det som hänt er, det ska verkligen ingen behöva gå igenom och vara med om men tyvärr så händer sådanna här saker allt för ofta.

Din inställning "att leva för dagen" är bra för då tar man mer vara på livet, sedan 6 månader tillbaks har mitt liv ändrats totalt och jag tänker dag för dag för man vet aldrig när något händer.



6 månader sedan dog min x-tra pappa och mina x-tra småsystrar förlorade sin pappa som är 2 (snart 3) och 6 år, den älsta säger ofta att hon saknar sin pappa men hon säger också att han nu bor i ett litet hus i himmlen och han har det bra, den yngsta härmar den älsta själv så tror jag att hon börjar att glömma honom. Det är hemskt så jag pratar ofta om pappa med henne för jag vill aldrig att dom glömmer honom, minns Ellen sin mamma? pratar hon ofta om henne? Minns hon något utav olyckan?



Tänker på er

Kram

2009-10-19 @ 18:38:09
URL: http://glutiz.blogg.se/
Postat av: jamila

Hon är så vacker!

Jätte fin blogg och ni är starka som kan le och leva vidare efter det som hänt! Beklagar verkligen!

2009-10-21 @ 19:26:27
URL: http://jamilaz.blogg.se/
Postat av: Leah

Inte särskilt schysst att hänga ut din vän sådär... med bild och allt. Han kanske mår jättedåligt. Varför tar du det inte med honom i stället, och inte i bloggen?

2009-10-23 @ 12:49:13
Postat av: Qb

Härliga bilder.

2009-11-05 @ 10:25:39
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: Lajjan

Helt otroligt vad mycket hår fina Ellen hade som bebis.



Håller med några andra här ovan, det är inte så snällt att hänga ut din föredetta vän i bloggen. Jag gissar, utifrån egen erfarenhet av ångest och depression, att han drabbades av detta och inte klarade av att vara kvar i kyrkan. Även om det gått lång tid så tycker jag att du ska ringa honom, eller skriv ett brev. Han skäms helt säkert över det som hände och vågade inte konfronteras med er efteråt. Helt säkert känner han olust fortfarande över händelsen. Visa din ödmjuka sida och kontakta honom, du har allt att vinna.



Sköt om er, kramar!

2009-11-05 @ 18:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0