Att skiljas med lycklig ångest...

Idag är det så änteligen dax att visa huset!

Jag har verkligen dragit på det, Inte medvetet

utan det har bara blivit så!!


Men nu när vi städat och rensat så det ser RIKTIGT bra ut.

Då helt plöttsligt känns det som om "man kanske inte skulle flytta?!

Men vi måste.... det är ingen här som hinner med att STÄDA, rensa

trädgård, klippa häckar och träd m.m.


Det kommer att bli JÄTTE bra me lägenheten, bara 75kvm att städa

och inte 130 i två plan!!!


Vädret ute är numera HÖSTIGT, regntunga skyar hänger som ett

vakande öga över huset!!!


Läste idag komentarerna på expressens hemsida, efter artikeln.

Där var en kvinna som tyckte att jag gjorde ALLT för pengar!!

Det var konstigt att så fort som någon råkade ut för något

så skulle de skriva en bok!!!


Jag har med tiden lärt mig att se förbi sådana komentarer, men

det svider till lite i alla fall.....


glöm inte: utan andra kraft är det svårt att ha egen! 


TACK ALLA MINA ÄLSKADE och alla andra

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Hjärtemammas

Usch varför spenderar folk tid med att bara tycka massa otrevligheter. Det är så tråkigt, men man kanske får tänka på att det säger så mycket om dem själva. Du gjorde inget fel i att lägga artikeln på Expressen!

Varma hälsningar Norrtälje

2009-10-11 @ 09:17:05
URL: http://hannahpannah.blogspot.com
Postat av: Katja

Jag tycker att du är otroligt stark att orka göra allt detta. Lycka till med allt=)

2009-10-11 @ 10:31:54
Postat av: Chrissie

Du Björn..

Den kvinnan är ju inte som hon ska! Skönt att du kan bortse från korkade kommentarer och vad du än gör, ta inte det till dig!



Faktum kvarstår dock att det är Tv4, Expressen och alla andra medier som kontaktat DIG för intervjuer och inte tvärtom!!!



Om du så skriver en bok och den blir en best seller, så har du ett annat syfte med den är att tjäna pengar!!!!



Hoppas visningen går bra idag!

Håller en tumme!!!



Kram till er alla!!

// Chrissie

2009-10-11 @ 10:36:55
Postat av: Mondobaby

Stackars människor som har gått på den lögnen om att en tidningsartikel ger pengar..

Det kan vara dags för dom att börja leva i verkligheten, istället för i skvallerpressens släptåg, där det sprids ut att om du uttalar dig i tv eller press så får du pengar..

vilket slöseri med mänskliga känslor att få folk att tro på den lögnen..



De gånger jag vart med i artiklar så har jag fått ett vanligt tack, och en kram om det vart befogat.



Kört hårt nu Björn m familj,, och ta vara på den sista delen av höstens vackra färger..

2009-10-11 @ 10:48:16
Postat av: ninemile

WOW ...jag säger bara VILKEN MAN...VILKEN DOTTER!!!

ER vill jag dela mitt liv med!!!



2009-10-11 @ 11:12:21
URL: http://ninemile.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är helt otroligt det finns inte så många män som du lycka till med allt och med din lilla dotter =)

2009-10-11 @ 11:14:45
Postat av: Therése

Hej!



Jag vill önska er alla lycka till med visningen av ert hus.



Vänliga hälsningar!

2009-10-11 @ 11:32:05
Postat av: Eva Stråle

Hallo där!

För många människor är det viktigt att ha bestämda åsikter "tycka och tänka" det kan såra människor väldigt mycket ibland, lär mina barn att tänka tyst ibland, allt behöver inte komma ut, vi är ju så otroligt olika som människor, respekt är ett bra ord

följ ditt hjärta och fortsätt att ha mod att leva!

eva

2009-10-11 @ 12:09:58
Postat av: Anonym

Har idag suttit och läst mycket i din blogg. Detta har egentligen inget med detta inlägg att göra men jag vill bara säga: Du verkar vara en fantastisk pappa med stor livsglädje. Din dotter kommer vara dig så fruktansvärt tacksam när hon växer upp och tittar tillbaka på vad ni egentligen gått igenom. Att du gjort allt för att hon ska få en fin uppväxt trots allt ni varit med om. Fortsätt på det här spåret, skit i alla idiotiska kommentarer, kör på bara :) Många älskar din blogg, man blir stark över att se hur stor livsglädje en människa kan ha. Själv hade jag väl helst lagt mig ner och dött om jag varit med om liknande. Good luck!

2009-10-11 @ 15:46:51
Postat av: Micke

Hej!

Ville bara säga att du verkar va en skön snubbe!

Förlorade själv hela min familj på Estonia (föräldrar plus 2mindre bröder)men det är ju bara att gå vidare,man kan ju inte bara lägga sig ner och dö.Man blir både glad och lite tårögd när man läser vad du skriver.Fortsätt så,ha det bäst!

2009-10-11 @ 16:51:12
Postat av: Mikaela Kroon

Hejsan Björn.

Har hafft fullt upp och jag jobbade i torsdags när du var med på tv, men nu hade jag turen att tv:n där stod på så jag kunde lyssan lite medans jag gjorde mina syslor, pratade med mina arbetskamrater om att jag läser din blogg och om hur stark jag tycler du är detta har jag nämt till dig tidigare att jga tycker.

JAg tycker det är så himmla kul att läsa att allt går bättre och bättre och jag glädjs med dig nu när du träffat Ida.



Vamra kramar Mikaela

2009-10-11 @ 16:57:14
URL: http://www.metrobloggen.se/pinkpocket
Postat av: julia

Den där kärringen mår inte bra själv, de kan hon inte göra... Glöm aldrig att du kommit såå mkt längre än vad hon nånsin kommer nå vad gäller insikt i livet, uppskattning mm...

Kram!

2009-10-11 @ 18:22:57
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej! Såg en bild på expressen.se där gravstenen var med, jag bara undrar, är den av glas? Verkligen fin iallafall!!

2009-10-11 @ 18:27:15
Postat av: Angelica

Hej

Hittade din blogg av en slump,hade inte hört om dig tidigare måste,bara säga att jag beundrar dig något otroligt. Lycka till med husförsäljningen.

Mvh angelica



2009-10-11 @ 20:22:41
Postat av: marie

vill bara säga att du har en otroligt fint skriven blogg o att du är en otrolig stark människa som kämpar för både dig själv o din dotter.kan inte ens föreställa mig att gå igenom det ni har gjort,ändå verkar du ha en sådan enorm livskraft!!du är en sådan männska som alla borde ha som förebilder!!!Kram till dig o din dotter!!!!

2009-10-11 @ 20:51:25
Postat av: Kickan

Hej Björn.

Jag har läst din blogg sen februari i år. Bruka inte skriva kommentarer. Såg dig på tv 4. Du är bara helt underbar människa som delar med dig av dina tankar. Sen förstår jag att du inte dela med dig allt. Läste att du hade fått en kommentar på expressens sida. Tror jag vet vilken den kommer i från. Skönt att du inte ta åt dig. Ja ditt hus är någ inte svårtsålt. Jag hittar inte intervjun på expressen.

Du har en underbar dotter och en underbar tjej.

Kickan

2009-10-11 @ 20:57:04
Postat av: Catarina

Ja att man bara orkar sitta o klanka så o vaddå göra för pengar???VAD är pengar ??

Har man förlorat halva sin familj ,är nog så mycket annat viktigt i livet än pengar.

Pengar är ett måste, men finns viktigare saker.

STÅ på dig o var den du är...låt ej såna människor trycka ner dig.

Skriv du precis vad du vill o tycker o skulle du få pengar för sånt , bara extra bonus ju.

2009-10-11 @ 21:32:48
Postat av: 19 år och mamma

hej! hittade precis hit, till din blogg. måste bara säga att jag beundrar dig något enormt mycket!

hoppas att husvisningen går bra! :)

2009-10-12 @ 00:26:30
URL: http://sarahsamuelsson.blogg.se/
Postat av: Lizette

Grattis

2009-10-12 @ 09:34:24
Postat av: Maria

Jag hoppas att du kan glömma den där kommentaren att dubbara vill bli rikk på ditt livs historia. Kvinnan förstår inte hur du har haft det, det gör inte jag heller men jag missunnar inte dig LYCKA i en ny kvinna, en undrebar dotter och nu en annan bostad. Stort Lycka till med allt Björn, du förtjänar en ljusglimt efter allt ni/du gått igenom. Fortsätt beröra genom att berätta om ditt liv.

2009-10-12 @ 10:42:51
Postat av: Chrissie

GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG!!!!

Önskar dig en kanon fin dag!!!

Kramen

Chrissie

2009-10-12 @ 11:11:00
Postat av: Katja

Synd att det finns människor som lämnar sådana kommentarer som kvinnan du skriver om. Har hon ingen skam i kroppen? Usch!



Lycka till.

2009-10-12 @ 11:12:33
URL: http://katjaandersson.blogg.se/
Postat av: Michaela { Foto & Webbdesign

hoppas att du får en bra dag :)

2009-10-12 @ 15:24:28
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: fia

väldigt fin och bra blogg!

2009-10-12 @ 15:45:34
URL: http://menlillagumman.blogg.se/
Postat av: Fredrik Frisören

jobbibgt, är också i samma sits, ligger i skilsmässa och ska sälja vårt stora hus, jobbigt...

2009-10-12 @ 17:03:01
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: FIa

2009-10-12 @ 17:37:00
Postat av: Fia

..vet

2009-10-12 @ 17:38:28
Postat av: Olivia!

Din blogg är verklign jättebra!! Tycker att du har tacklat det hemska som har hänt på ett bra sätt! Du är verkligen stark. Jag vet faktiskt inte om jag hade klarat att gå igenom nått sånt här själv! d

Jag önskar dig all lycka i framtiden! Krama och pussa Ellen och hälsa från en bloggläsare! =)



Ha det bra!



Kramar! :)

2009-10-12 @ 18:01:37
URL: http://smartaflikkorna.blogg.se/
Postat av: Kristina

..vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Vet bara att det du går igenom är svårt att beskriva med ord men det gör du ändå så man förstår.

Jag förlorade min sambo förra året i en olycka och det finns inget svårare än att ha de funderingar man har om man kunde gjort mer eller annorlunda för att rädda den mam älskar..

Men.. livet är här och nu!

Att acceptera det hela är svårt, man vill och vill inte.. För om jag accepterar så lämnar jag dåtid och det var ju den tiden man hade tillsammans..

Du är klok som viljer att prioritera din dotter och mindre boende. Det gör en skillnad att få den tiden tillsammans, för lek och annat, för det är för barnet man har som man klara av att ta sig framåt. Den glädje man får av sitt barn är det som gör att det blir lite lättare för varje gång att faktiskt få skratta. FÖR DET ÄR VIKTIGT.. Att se livet på riktigt gör att jag är på riktigt och det blir på riktigt nät mitt barn får mig att skratta.

Lycka till med erat nya boende och jag hoppas på en ny start i din bearbetning och en frmtid med ljus och lycka.

MVH Kristina

2009-10-12 @ 18:36:35
Postat av: Tuula



Lycka till med försäljningen av huset och med framtiden. Du är värd all lycka i världen.

Kramar till all 3.

/Tuula

2009-10-12 @ 19:22:46
Postat av: Asamea

Oj, vad kul att du hamnat på toppen. Jag som läst din blogg redan från början :)Fast jag är då inte förvånad. Du skriver på ett sätt som ingen annan.

2009-10-12 @ 21:29:51
URL: http://asamea.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ja jag läste den kommentaren! Inget att bry sig i .. det kommer alltid finnas konstiga människor med hjärtan av grå sten!

Lycka till med nya boendet =)

2009-10-13 @ 17:58:59
URL: http://vasstandlortfot.blogspot.com
Postat av: Nettan

Halloj, jag är urdålig på att kommentera men brukar läsa nu som då.

Ialla fall, jag vet inte vad det är för fel på folk, faktiskt, ärligt talat. Avundsjukan genomsyrar så många och den är ju frätande på allt den kommer i kontakt med.



Nå, surt sa räven.... i grund och botten handlar ju såna kommentarer om att de egentligen själva hade velat ha ett liv som var tillräckligt intressant att skriva om. Synd bara att de inte klarar att se längre än till nästippen, menar, det är ju inte nån solskensroman ni gått igenom du och Ellen.

Empati är en bristvara i dagens samhälle, trist men så är det.

Ha en fin dag och lycka till med husförsäljning och nya lägenheten

2009-10-15 @ 11:27:42
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: annami

Det är bara så att vissa inte tänker längre än sin egen näsa räcker!! Ha det gott!!

2009-11-03 @ 14:18:56
URL: http://www.metrobloggen.se/annami

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0