Ooooh MY Good!!



I går kväll (fre) var jag då till bax på krogen och jobbade.

Efter att haft ett uppehåll från dörren på c:a 5år kunde jag

inte hålla mig längre!

På fredagar är det "nästan" bara 18 åringar som är ute och är

JÄTTE fulla!


Med tanke på att jag inte varit ute eller jobbat på krogen, viste jag

inte heller vem folket var och de viste inte vem jag var, vilket faktiskt

gav MIG en fördel!!

När jag som bäst står och jobbar, så kommer ett sällskap på 4pers.

Jag frågar dessa ynglingar om legitimation, var på alla tar fram den,

UTOM EN!!! I stället börjar hon skrika om att FY FAN vad denna stan suger,

det är för jävligt att bli behandlad så här!! "det visade sig att hon 20 sek innan

blivit nekan inträde på diskoteket mitt emot, pga inget leg
"


vederbörande lilla skapelse var så hårt målad att jag nästan hade svårt att avgöra

om det var en man, utklädd till kvinna eller om det var en tjej i 18-års åldern!!

Jag nekade vederbörande inträde och förklarade att hon kunde hämta sitt leg

och återkomma för en trevlig stund!

Det var då det brast!! "- Det är för jävligt.... Jag ska ringa Aftonbladet och berätta detta"

Jag meddelade då att, om hon inte slutade "tragga" så behövde hon inte åka och hämta sitt leg

utan hon kom inte inn alls!!!


När vederbörande avlägsnat sig så visade det sig att hon var.......

Jackie Ferm.



Denna lilla flicka som varit med i kanal 5´s Paradise Hotel men också

vikt ut sig i slitz!!

Ja, vad säger man???? Månne detta gått lilla jackie åt huvudet????

Ja ja, hon lugnar sig kanske. Men hpn är välkommen tillbaka om reglerna följs!!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: ida

helt rätt.. man ska inte släppa in någon som inte visar leg. bra gjort! Även om du sen fick veta vem det var osv. flinade lite smått när jag läste. bara för hon varit med i paradise hotel så tror hon att hon kan gå in var som eller? inte alla som kollar på det ens ju. Tänkte säga med att kul att du bloggar igen. var ett uppehåll där ett tag o det behöver man ibland jag var ändå inne troget var dag för att se om du hade uppdaterat!! Älskar att läsa din blogg!! Du skriver så bra o inspirerar så många! Kram

2009-11-28 @ 11:13:34
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha! Bra jobbat! Tror att många hade släppt in henne bara för att hon varit med i TV, men som ovanstående komentar skrev, det är ju inte alla som sett Paradise Hotel.

2009-11-28 @ 14:27:18
URL: http://nystateofmind.blogg.se/
Postat av: annmari

Självklart ska man visa leg. Inte vill vi ha en massa småungar inne på krogarna inte. Kan trösta dig med att jag inte heller vet vem hon är. Tittar inte på sådan smörja

2009-11-28 @ 15:12:19
Postat av: Jozzan

Hahahaha,fan va bra Björn,där kunde hon stå o gapa den lilla spätta =)

2009-11-28 @ 16:04:34
Postat av: Hege - Mamma till världens underbaraste Julia!

Jag har ingen aning om vem hon ær heller! man ska inte slæppa inn dom som man tror kan vara under 18 å inte har legg med sig, før det ær olagligt! Precis så som du gjorde ska man gøra!=P Nu kanske hon inte glømmer legg næsta gång;)



Btw, du ær ju inte en singel pappa længere ju! ;-)

2009-11-28 @ 16:12:29
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Emma

Måste bara fråga om du hade hängt ut en "vanlig" tjej såhär i bloggen med? eller bara för att hon varit med i en dokusåpa så tycker du att det är okej?

2009-11-28 @ 19:10:56
Postat av: Björn

Ja Emma, hade jag "hängt ut" någon annan??



JJJAAAAAAAAA!!!! fast inte så lätt som jag skrev om jackie...



Faktum är att det är LAG på att kunna identifiera sig

då man befinner sig på en offentlig plats!

Så i det fallet kvittar det VEM det är.....



MVH Björn

2009-11-28 @ 19:48:48
URL: http://www.singelpappa.blogg.sew
Postat av: Mia

Jo, hon är lugn nu... Igår blev hon ganska upprörd eftersom ni/vakter (nä, jag säger inte att det var DU speciellt) hånflinade henne i ansiktet och använde sin position för att utöva den makt som dom/ni besitter på fler än ett ställe.

Hon har förr gått in på både Valvet, Grand och andra ställen i stan utan problem. För hon är ofta ute och vakter känner igen henne... Tydligen nu oxå.

Sorgligt att det var du som fick "skiten". Än mer sorgligt att du inte kunde ta det i din "proffisionella" roll.... För jag antar att det varit kvällar i ditt liv som vakt, då folk betett sig värre än vad hon gjorde igår !?

Men det är ju klart... hennes namn ger ju fler läsare... eller har jag fel ;)

2009-11-28 @ 20:31:42
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: AnnBritt

Kommentar till Mia, ovan: Vad som hänt vet bara de inblandade, men en vakt som inte känner personen har skyldighet att begära leg. om ålder inte går att ställa utom alla tvivel. Att gå ut utan, för att man anser sig vara "känd", är att ställa sig över regelverket, vilket visar på visst mått av övertro på sig själv... Dessutom vet väl ingen innan, vad som skrivs i en blogg????

2009-11-28 @ 22:35:50
Postat av: Linnea

Ha ha ha...!

Det är min kommentar till det hela! :)

Kul när "låtsaskändisar" tror att hela världen ska veta vem dom är och så misslyckas dom så totalt!

Sorgligt och väldigt roligt!

Tycker att du gjorde rätt. Det kvittar om det hade varit en kändis eller inte så ska man, precis som du skriver, kunna legitimera sig!



Ha det gott!

Kram Nea

2009-11-28 @ 23:02:45
URL: http://neaidetgulahuset.blogspot.com
Postat av: mohamed

hahaha lol.

2009-11-28 @ 23:13:40
URL: http://mohamedtouzari.blogg.se/
Postat av: Annakarin

Helt rätt att inte släppa in hon. Bara för att man är "kändis" innebär det inte att man kan gå in utan leg på krogen.

2009-11-29 @ 08:28:21
Postat av: Maya

Hehe... hon kanske lär sig att man ska uppföra sig och följa reglerna även om man är "känd" jag hade ingen aning vem hon var/är...hihihi

2009-11-29 @ 09:29:26
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Mia

AnnBritt : Eftersom det var min syster och Jackie (och Jackie bor hos mig) så vet jag hur det gick till......



2009-11-29 @ 10:24:52
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Mondobaby

Mia. Kan inte du heller reglerna som gäller vid entre till åldersbegränsade tillställningar?



Självkritik är inte er starka sida?

2009-11-29 @ 12:12:24
Postat av: Anonym

He he jag måste oxå skratta ;) Ja klart att hon oxå ska visa leg, jag hade aldrig kännt igen henne eftersom jag inte har kollat på programet hon var med i men men...

Ha en trevlig Första Advent =)

2009-11-29 @ 12:23:21
URL: http://metrobloggen.se/Dedes
Postat av: AnnBritt

Mia: Bra att du vet hur det gick till. Men även om det var kungen så ska han ha leg med sig om det behövs... Självinsikt är ett trevligt ord som många idag skulle behöva lära sig! Men han skriver att med legitimation är hon välkommen tillbaka, så vad är ert problem??

2009-11-29 @ 13:56:53
Postat av: Anonym

En liten Fråga...Har inte vakter sk tystnadsplikt? Bara undrar

2009-11-29 @ 14:16:10
Postat av: Anonym

Undrar vad som händer när någon bryter mot tystnads plikten...får de jobba kvar??

Tjejen är väll fortfarande en människa fast hon varit med i tv, en människa som kan bli sårad....

2009-11-29 @ 17:28:34
Postat av: Mia

Undrar om ni inte läser min komentar eller om ni bara gett er fan på att klanka ner på folk ?? Jag ser inte att jag klagat på detta med leg ?? Jag skrev en förklaring till Björn om VARFÖR hon brast och att det förmodligen inte var HAN som var den igentliga orsaken....



Sen undrar jag som de 2 föregående här... Har inte vakter tystnadsplikt ??

Och så är jag oerhört tacksam när jag ser att det finns folk som fortfarande förstår att hon är en människa med känslor..



2009-11-29 @ 19:05:47
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Regler är till för att följas.

Varför "brast hon då"????? Vem sjutton tror hon att hon är????? Förbaskade divafasoner enligt mitt tycke. Jag hoppas verkligen att Björn och andra som är tillsatta att sköta sitt jobb som vakt även gör det i fortsättningen när dom vet vem hon är.Inbillar man sej verkligen att man är så stor så att man inte behöver ta med sej leg. för att man varit i TV....jag vet minsann inte vem hon är......

Jackie Ferm??????

2009-11-29 @ 19:22:25
Postat av: Emma-Pemma

Du gjorde ditt jobb - och du gjorde det rätt.



Adventskramar till Er alla!

2009-11-29 @ 20:34:24
URL: http://minnietiger.blogg.se/
Postat av: Mondobaby

Oavsett om hon brast eller inte så hör det beteendet inte hemma när man ska in på en lokal där andra människor befinner sig.

Vanligt hyfs är något de flesta får lära sig under uppväxten, fick inte ni det?

2009-11-29 @ 20:59:08
Postat av: Björn

FOCIUM!!!



nu är det så att jag arbetar på en

krog som inte har "ordnings vakter"

utan det vi jobbar som är Entré värdar.



Skillnaden är att vi är anställda av krogen

och inte av ordningsmakten.

Ordningsvakten är där för att bibehålla den allmänna ordningen och vi är där för att

vara ägarens förlängda arm!



Ordningsvakten FÅR inte neka en gäst entré utan

MYCKET goda själv men vi som entrévärdar har rätten att neka en gäst entré av vilken anledning som helst. I detta fallet var det ju faktiskt inte så

utan den springande pungten var Legitimationen....



Dom är givetvis välkomna tillbaks (med LEG)

Jag kan garantera att vi absolut inte hånskrattar

åt NÅGON av våra gäster, me jag misstänker vart detta var!!!



MVH Björn

2009-11-30 @ 08:17:44
URL: http://www.singelpappa.blogg.sew
Postat av: Sara

2009-11-30 @ 10:50:20
Postat av: Mia

FOCIUM var menat mig, Mia, antar jag ?? (namnet på min blogg är FOCIM)

Jag har åter igen inga problem med just nekandet av att låta henne komma in då hon saknade leg. Det är BRA att man kräver leg i dörren.

Tycker bara det är synd att du skriver att så kränkande inlägg om henne........



ALLA här inne borde gå in och läsa Jackies blogg, för att ens få ett hum om henne. I mina öron låter det som om ni komenterar elakheter utan att ens veta något om henne !?

http://www.tv6.se/jackie



Du som und

2009-11-30 @ 10:58:42
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Sara

Björn:

Jag har läst din blogg väldigt länge nu och har fram tills nu tyckt att du skrivit moget och hänsynsfullt! Jag har blivit oerhört inspirerad av mycket du har skrivit och det har jag många gånger skrivit till dig!

Dock tycker jag verkligen att du gått över gränsen denna gången! Det är INTE OK, att döma ut andra människor på detta sättet på sin blogg! Varken du eller någon av de andra vakterna/värdarna, känner Jackie och jag tycker det är integritets kränkande att måla ut en annan människa på detta sättet! Faktiskt oproffessionellt gjort! För mig är detta en helt annan bild av dig, som jag faktiskt inte trodde fanns? I mina ögon har du hela tiden varit en fantastisk kille, som gett så fina råd? Var blev den killen av? Eller du har varit så respektlös hela tiden? Att man får skriva sina tankar om allt på bloggen....självklart! Men det finns ingen anledning att namnge eller sätta in en bild på personen i sin blogg! Du kunde ha nämnt situationen utan att visa eller skriva att det var Jackie? Eller hur?

Synd att du visade en sådan tråkig sida av dig själv!



/Sara

2009-11-30 @ 11:02:51
Postat av: Björte

Jag är så jävla bajsnödig nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har ingen toalett inom räckhåll. Ska jag bajsa i byxan?

2009-11-30 @ 16:18:34
Postat av: Danne

Jävla lowlifer vakt. Fyfan gör ditt jobb och smutskasta inte folk på nätet. Du försöker få henne att framstå som omogen och korkad men det enda du gör är att visa din egen omogenhet och hur pass oprofessionell du är som dörrvakt. Sorgligt.

2009-11-30 @ 19:53:42
Postat av: Linda

SUCK!!!!

Vad e det för fel på er som skriver här....?

Det e Björns blogg han får skriva va f*n han vill, sen e det upp till var o en om dom vill läsa eller inte...

Han gjorde bara sitt jobb.. Spela roll om hon varit med i Tv liksom.. Ska man ut så ska man ALLTID ha leg med, det vet väl alla!!!!?



Jag gillar din blogg starkt iaf =).

Kör på!!!!

2009-11-30 @ 23:03:35
Postat av: Malin

Sen så var jag typ "ute" igår kväll. Och jag har aldrig behövt visa leg på visa klubbar här i kristianstad. Men NU efter media och allt så stod vakterna där med ett flin och sa: LEG?

Jag hade glömt mitt leg hemma i lgnheten och kunde inte förmå mig själv till att hämta och gå tillbaka.

Sen på vägen tillbaka så kommer det fram ett gäng till mig, och sträcker ut armarna (en kille) menar på en kram. Jag kramar inte han, jag går vidare (var redan lite ledsen efter en misslyckad kväll). Och det där gänget ! Börjar skrika och bete sig som hells angels knuttar! Jäävla hora hette jag...!



Varför liksom?



Texten är tagen ur Jackies egna blogg. ... så jag förstår att hon var lite deppad ..

2009-11-30 @ 23:14:58
Postat av: Björte

Ja vart är världen på väg? Bajset rinner ur mitt hål iallafall.

2009-12-01 @ 09:29:22
Postat av: knivkatt.blogg.se

skulle be henne slafsa fram pattarna och klappat på dom.

2010-02-02 @ 19:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0