trädgård vs blogg


Hejsan hej och hej igen!

Märkligt!! jag som bloggade något så
infernaliskt innan bloggar nästan inget alls!

Ibland känns det som om jag sviker de som läser,
i samma stund vet jag ju att det är för min skull jag skriver!!

Jag kommer under dagen att starta en tävling om ett "ruskigt" SNYGGT
halsband i silver från M.A.D design.


Dagen ser ut att bli väldigt vacker.... Håller på att fixa i trädgården...

I julklapp så fick jag av Ellens Mofar"Lars" och Mormor"Brix"
några timar med ett trädgårdsföretag... RIKTIGT NICE!

Det jag håller på med nu är att rensa upp allt som bara stått och förfallit
i över ett år, sedan olyckan. röjsa undan sly och alldeles för högt kantgräs,
klippa bort vattenskott på äppelträden så solen kommer till!! m.m.

Att det sedan kan grillas nästan varje kväll under denna period gör väl
inte skrivandet lättare?! 

Jag har hittat VÄRLDENS BÄSTA "för marinad" till sommar grillen!!

"tag 4st Kiwisar hacka dessa... lägg ned det i en påse. Lägg ned köttet
  och mosa kiwisen med händerna mot köttet!! Låt köttet ligga 1-2 timmar
  i kylen med moset. Efter detta kan du låta köttet ligga i vanlig marinad!"

Jag LOVAR, köttet kommer att bli sååååå ruskigt mört att det bara faller samman!!

hoppas att ni alla får en underbar helg.....

I morgon Söndag så är det YSTAD som gäller!! Ellens Mormor Brix fyller år och det blir
lite kalas, brukar bli ruskigt god mat och gott sällskap. Ser fram emot dett som attans!!
Det var nu ett tag sedan vi var nere!!!....

Glöm inte: I en uppförsbacke känns det tungt, men allt går ju bara uppåt!!!


låt mig få veta vad du tycker
Postat av: ida

från att inte läst din blogg alls e jag nu världens nördigaste flickvän som tom e först att kommentera..;) hoppas du å lillan har en supermysig dag.. saknar er ruskigt mycket! Men nu e de bara ett par timmar kvar av arbetsdagen å mysig kväll i åhus med god mat å gott sällskap väntar..:) Jeeii! Puss ses snart.

2009-05-16 @ 11:37:23
Postat av: Naom

Bra ordspråk ! Samlar själv på dem så jag hoppas du inte har något emot att jag lägger upp den på min blogg. Det där med att känna att man sviker de som läser känner jag igen. Mina bloggvänner brukar själva påminna mig om att inte känna så och det underlättar eftersom man ju gärna vill att de ska fortsätta läsa. Ha en skön dag !

N

2009-05-16 @ 11:52:03
URL: http://n-a-o-m.bloggagratis.se
Postat av: emilie

Att du inte skriver så mycket måste ju tyda på att du mår bra. Och det är ju jättebra!!! Kramar till Ellen och dig, och ha en jättetrevlig vår!

2009-05-16 @ 14:07:18
URL: http://trollmorsbarn.blogspot.com/
Postat av: Chrissie

Hallå Björn!!

Det är ju DIN blogg och den gör du som du vill med!

Är bara kul att se att du skriver ibland och ÄNNU roligare är att du har annat att göra nu för tiden....



Ska testa din kiwi marinad nästa gång vi ska grilla.. Tackar för tipset..



Önskar er en trevlig dag i Ystad!!



Ta vara på dig, Ellen och kärleken!!



Kramar

Chrissie

2009-05-17 @ 07:41:03
URL: http://moazac.blogspot.com/
Postat av: Anonym

hej på dig!

Va roligt att du har roligt.Läser ibland din blogg, och tycker att du ger motivation för livet.

Va roligt att du har hittat kärleken och går vidare med ditt liv. Ellen mår säkert bra av det också.

Era änglar vill att ni ska ha roligt och gå vidare.

Hoppas att din frus föräldrar har också gått vidare. Berätta lite hur de känner sig, pratar de om ofta om det som hänt.

många hälsningar

Julia

2009-05-17 @ 10:40:03
Postat av: L

Halloj!!!

Skulle oxå vilja ha ett par timmar med trädgårdsproffs.. avundsjuk Brukar oxå möra köttet med kiwi .. så gott. Hoppas ni har en bra dag i Wallanderstad.. Kramiz L

2009-05-17 @ 11:03:03
URL: http://www.metrobloggen.se/ettdjupt
Postat av: Hilde Alexandersson

Jag älskar att läsa din Blogg Björn, men att du inte skriver så mycket betyder att du mår bättre och DET är ju JÄTTE BRA... Så njut av livet och ta hand om varan..



Kram Hilde i Timrå

2009-05-17 @ 13:27:10
Postat av: Pernilla

kiwi? ok det lär ju testas vid nästa grillning.

Läser din blogg regelbundet och tycker den är toppen, du skriver ås bra!

Härligt att läsa att du funnit kärleken igen.

Lycka till!!

2009-05-17 @ 19:32:43
URL: http://ockenutta.blogg.se/
Postat av: Helen

Tack för tipset, det måste jag prova när jag ska grilla.

Verkar som dom flesta bloggar ligger på lågvarv just nu.

Man har ju liksom så mycket annat kul att göra ute så datorn känns inte lika aktuell.

Ha det bra

2009-05-17 @ 21:16:53
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Helén

Hola Björn! Tycker det bara är kul att du fåt ttid till ANNAT än att bara blogga! L Jag själv är ju fast i bloggträsket - men man får prioritera! :) Jag är glad för eran skull att du funnit flickan o att livet tar fart igen! Alla har rätt till att må bra - all min lycka till er!

2009-05-17 @ 22:50:44
URL: http://www.heponimas.wordpress.com
Postat av: Kamilla

Kikar in vink. Jag ska bjuda svägerskan på grillat i morgon så detta måste jag prova. Ha de:)

2009-05-22 @ 23:01:31
URL: http://familjenbruce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0