Tis 24/3-09



Jaha, då var det dax igen!!
Vaknade i morse, efter att somnat med något som
börjat likna vårkänslor, för att inse att ALLT var vitt.

Trodde knappast mina ögon när jag tittade ut, det
toksnöade. Jag hade ju hoppats på att det skulle vara
över så våren kunde titta fram.

Idag är det dagis, sedan blir det gymet och lite småpill.
Tänkte att jag skulle sätta mig en stund och skriva, har
inte riktigt haft känslan för att skriva på ett tag. Min tanke
är väl att bara sätta sig och producera, sedan får jag se
hur det blir....

Kanske skulle låta hunden få jobba lite i snö idag....
spåra lite, det gillar han ordentligt!! hoppas att ni får en
underbar dag, och glöm inte:

Ett ord färdas snabbare än ljuset och det går aldrig att ta tillbaks

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Chrissie

Hallå där!!!

Här är en till som blev mäkta förvånad när de blå öppnades och upptäckte SNÖ på grannens tak!! Trodde att jag drömde!!!

Och vi som varit ute hela helgen och fixade hela trädgården i hopp om att våren var på g och grillen skulle fram på fredag..

Skam den som ger sig! Går väl att grilla med termobrallor och dunjacka oxå!! Ha ha!!



Skrivandet behöver en paus ibland.. Är man inte inspirerad är det lika bra att låta bli!!



Ha en fin dag och hoppas solen når till er oxå!!



Kramen Chrissie

2009-03-24 @ 08:33:50
URL: http://moazac.blogspot.com/
Postat av: Angel

Tycker du skriver jättefint. Tänk om det fanns fler pappor som du?! Det finns verkligen änglar, även bland män tydligen:)

Ta hand om er. Tittar in lite då och då efter att ha lagt det som en snabblänk på min dator...

Skickar en änglakram till dig och Lilla Ellen....

//Lena

2009-03-24 @ 09:49:23
URL: http://www.angelson74.spaces.se
Postat av: Jag

Vardag, vardag, vardag... Ser att ditt liv har kommit in i vardagens grå lunk också...Ganska skönt eller hur??

2009-03-24 @ 10:10:20
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ungefär den tanken hade jag oxå när jag tittade ut imorse... Hoppas ni får en bra dag!!=)

2009-03-24 @ 11:31:38
URL: http://carolinearvidsson.blogg.se.
Postat av: Kerras

Hej min data som konstra tydligen jag undra VARFÖR BLOGGEN VAR LÅST, fick inte fram ngt ...men nu kan jag ju läsa, men undrar om den låsta bloggen ändå :) en trevlig kväll till dig och Ellen

2009-03-24 @ 15:45:04
URL: http://kerras.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hej på er!

Ja visst är det trist när man längtar så otroligt efter våren & att slippa behöva ta på sig massa tjocka kläder & kängor!! Här var det åxå vitt på marken... ..våra killar suckade uppgivet så jag tror att dom åxå är trötta på snö nu!

Men vi får försöka härda ut.. det går snart till att det blir varmt & härligt & man kan sitta ute & fika & bara ha det gott... Men det sänker ju humöret lite när det bara kommer ny snö hela tiden... fast det blir ju X-tra gott när våren väl sen behagar infinna sig.. & på söndag är det ju dags för sommartid igen!!



Från det ena till det andra... ska ni släcka ljuset i en timme för världen på lördag kväll?

Vi ska nog försöka det... & det kan ju i & för sig vara mysigt att bara sitta med levande ljus när man ska ha lördagsmys!!

Gymmet skriver du... vad gör du då? "Lyfter skrot" eller gör du annat skoj!?



Hoppas ni får en underbar dag båda två & voffsingen med..



KRAM Cilla

2009-03-24 @ 16:24:06
Postat av: maria

Vilka kloka ord du alltid avslutar med .. de e så sant så sant ... nåt att tänka på när man blir arg "nångång" inte så ofta som tur e =)))



Kramar i massor

2009-03-24 @ 18:25:55
Postat av: Lisa

Vi i norr säger att de måste komma snö på våren för att de ska bli sommar, vinterns snö äts upp av vårens. Själv tycker jag att vi har fem årstider och tycker nästan att våran vårvinter är bäst. Då vi far ut i skog och mark, sitter i snödrivor och njuter av solen, lagar mat och kokar kaffe, samlas på isar och umgås, fiskar osv.



Den årstiden har ni missat.



Tycker om din blogg och dina ordspråk, njut av alla väder. Sköt om Er!

2009-03-24 @ 18:39:15
Postat av: Cicci

Mina vårkänslor släcktes fort när jag öppnade gardinerna. Funderade först på om jag såg fel men insåg snabbt att jag tyvärr inte gjorde det =(

Vill verkligen ha vår och lite värme nu, tröttnat på den dystra naturen, kalla vinden, snön, isen och alla vinterkläder man måste ta på sig för att inte frysa.

Blev det någon spårning i snön?



Ha det underbart!

Kram till er alla!

2009-03-25 @ 00:56:07
URL: http://cicci.påwebben.se
Postat av: Nancy

Hej!

Bläddrade i senaste Allas i ..natt,tror jag det var, och fastnade på sid 4 o. 5...

Tro inte jag hade lätt att få tag i sömnen sen...

Önskar er bara allt gott och tag vara på ljuset våren kommer med. (SNÖN gör det ännu ljusare! = D )

Hälsningar från Finland.

2009-03-25 @ 19:10:54
Postat av: Mamma Melissa

Jag fick mig också en liten chock när det var strålande sol ena sekunden och snö andra... men det vände lika fort igen;.)



Tur var väl det för yngsta tiken äter så mycket snö hela tiden att hon bara kissar på sig inne;.))



Tack för kommentaren också... förstår vad du menade med orden att förstå fast ändå inte... sorg är sor även om den inte kommer av exakt samma bakgrund...

2009-03-26 @ 13:35:26
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Daisybramble

Wow, vilka söta bilder på dig och Ellen!

2009-03-27 @ 12:34:50
URL: http://www.metrobloggen.se/9
Postat av: Emma

Har under förmiddagen varit fast vid din blogg. Och har verkligen insett vilken stark man du måste vara... Ville bara lämna en rad och önska dig och din fina dotter all lycka och välgång. Ta hand om er! Kram E

2009-03-27 @ 13:24:07
URL: http://emmamede.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0