värmeslag med efterverkan

Jag älskar och har alltid älskat sommaren och värmen!!
Som yngre singelpappa så hade mina föräldrar hus i
Spanien och jag älskade detta!!

De senaste dagarna  har det ju faktiskt varit sjuuukt varmt...
Jag har tyckt att det var NICE men konstigt.
Härom dagen så kände jag en konstig känsla, nästan lite tomhet!!

Igår slog det mig vad det var!! All denna värme gö att jag får
en konstig ångest. Jag vet inte varför, men har mina funderingar.

Jag tror att det kommer sig från olyckan, när det blir FÖR varmt
får jag denna ångest. Det blir att fly solen i fortsättnignen!!
Det som käns märkligt är att ALLA andra springer runt och tycker
att livet är party för att det är sommar, själv känner jag precis
motsatsen....
Men jag hoppas att ni andra har det bra!!!

Glöm inte: de finns en motsatts till allt, det finns de som känner bara motsattsen!!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Maya

Jag kan förstå den känslan... jobbigt!

Jag hoppas vi får omväxlande väder för din skull! Lite moln som idag är inte att förakta. Kanske man kan orka med lite roliga saker som gå på stan och Shoppa utan flyta bort! Ler För jobbigt att ta sig från Åhus till stan i hettan.

Ha en härlig dag!

2009-07-05 @ 09:25:23
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Annette

Tack för en blogg som berör på så många plan. Många varma hälsningar från en läsare som uppskattar din blogg oerhört mycket. Njut livet!

2009-07-05 @ 11:19:29
Postat av: Nina

Usch, vad jobbigt att du känner så..men förståeligt såklart. Hoppas ni fått lite regn där uppe idag! Här i Y har det regnat massor, skönt.

Hoppas att allt är bra med er annars? Ellen?

Ha en bra vecka. Kramiz

2009-07-05 @ 21:53:50
Postat av: Millan

Känner igen känslan av att allt förväntas vara så underbart och glatt under sommaren. Tycker bara allt blir ångestladdat när så många förväntningar staplas på varandra, man ska vara brun, klä i bikini, gärna resa nånstans, bjuda på grillat i trägården och allting med ett soligt leende på läpparna. Tack för en superbra blogg!

2009-07-05 @ 22:41:42
Postat av: Catta

Jag älskade också värmen förr, men en riktigt het sommardag för sju år sedan fick jag ett samtal om att min bror mördats och efter den dagen så klarar jag inte heller av den stekande värmen. Jag får ångest av den, det är väl sannolikt så att kroppen associerar värme/hetta till något negativt både för dig och mig, sedan spelar det ingen roll att hjärnan talar om att det inte var solens fel. Förhoppningsvis så får kropparna lära sig med åren att associera sommar och värme med något positivt, men det kan nog ta tid. Det är konstigt hur människan fungerar.

2009-07-06 @ 16:19:25
URL: http://cattasbubbla.wordpress.com
Postat av: Hilde

Det är fullt normalt det du känner Björn, för i din hjärna är Värme= olyckan, ångesten kommer och det blir att man förknippar tex. lukt och känsla till just vädret.

Jag VET! I augusti förra året var jag vittne till en stor trafikolycka mellan långtrådare, buss och personbil...dödsoffre blev det och mycket minnesbilden som har "fastnat" i min hjärna. i mitt fall får jag "flashback" och ångest vid regn och möten med schenken lastbilar. kroppen låser sig. Minns speciellt lukter.... JAG förstår hur du känner dig, och Björn, det är bara litt över 1 år sedan "din" olycka du har rätt att känna så. Jag kan rekomendera att gå på "traumaterapi" mycket effektivt....Det går jag på nu.



Lycka till och ha en underbar sommar, trotts allt.



Kram Hilde i Timrå

2009-07-07 @ 09:38:19
Postat av: Ante

Det kan ju faktiskt bli lite jobbigt i värmen. Man söker ju ofta skydd i skuggan och då kan det bli att man börjar fundera lite för mycket ibland.

Hoppas det känns bättre snart.

Mvh/ Andreas

2009-07-07 @ 09:42:55
URL: http://alicespappa.blogg.se/
Postat av: Eva-Marie

Visst har det varit väldigt varmt i K-stad på sistone. Håler med om att alla inte klarar av detta varken fysiskt eller psykiskt. Önskar dig och dottern det allra bästa. Kram

2009-07-07 @ 22:35:25
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Blomman

Länge sen jag skrev ett inlägg sist... Har dock läst lite då och då.. svårt att slita sig. Du/ni kämpar på som vanligt... Ibland känns det tyngre, men då betyder det att det också känns lättare ibland... Heja och kämpa på! Kram

2009-07-08 @ 16:38:07
Postat av: Angel

Så var man här igen. Förstår din ångest men försök att LEVA mot den, inte MED den om du förstår vad jag menar. Det är inte lätt med det funkar bara man verkligen vill...

Det var verkligen kul att stöta på en kille som dig idag. Oväntat och verkligen otippat:). F'låt för den fräcka kommentaren men du fick mig verkligen att skratta. Känns som om jag inte kunnat göra det på ett ärligt sätt på ett tag. Du är verkligen en av de få män jag kan uppskatta för att du är just den du är, DU i alla bemärkelser. Ja jag vet det låter märkligt kanske i dina öron (vaddå uppskatta män?!) men du är en av dom som verkligen känns, som verkligen kan och som verkligen vill....

Jag väntar fortfarande på att nån mer ska kunna komma till skott och ha en sån där dag i parken där alla samlas och bara umgås. Hälsa lilla Ellen och ge henne en riktig Änglakram från mig och sonen här. Har ju inte besökt din sida på ett tag men idag, efter att vi träffat dig på Cafe Fenix så var jag ju bara tvungen! Vi beundrar Er verkligen. Kram till Er från oss

//Angel och Andy

2009-07-08 @ 17:54:59
URL: http://www.angelson74.spaces.se
Postat av: Angel

Så var man här igen. Förstår din ångest men försök att LEVA mot den, inte MED den om du förstår vad jag menar. Det är inte lätt med det funkar bara man verkligen vill...

Det var verkligen kul att stöta på en kille som dig idag. Oväntat och verkligen otippat:). F'låt för den fräcka kommentaren men du fick mig verkligen att skratta. Känns som om jag inte kunnat göra det på ett ärligt sätt på ett tag. Du är verkligen en av de få män jag kan uppskatta för att du är just den du är, DU i alla bemärkelser. Ja jag vet det låter märkligt kanske i dina öron (vaddå uppskatta män?!) men du är en av dom som verkligen känns, som verkligen kan och som verkligen vill....

Jag väntar fortfarande på att nån mer ska kunna komma till skott och ha en sån där dag i parken där alla samlas och bara umgås. Hälsa lilla Ellen och ge henne en riktig Änglakram från mig och sonen här. Har ju inte besökt din sida på ett tag men idag, efter att vi träffat dig på Cafe Fenix så var jag ju bara tvungen! Vi beundrar Er verkligen. Kram till Er från oss

//Angel och Andy

2009-07-08 @ 17:56:51
URL: http://www.angelson74.spaces.se
Postat av: Anneli

Vilken liten prinsessa!! Ha en skön sommar!

2009-07-13 @ 08:24:53
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0