ojojojjojojoj, nu gråter jag och ögonen är trötta!

NU HAR JAG LÄST, LÄST och LÄST!!
Vet inte vad jag ska säga?! Känner mig oerhört rörd över att SÅ många läst artikeln och
Beslutat sig för att kolla även här!! Idag har det varit över 21 tusen läsningar
Här och jag hoppas att många är villiga att fortsätta!!
Jag kommer i alla fall att fortsätta att skriva om det jag tycker är viktigt och bra!!
Om våran vardag och vårat liv! Jag insåg idag att det är många som i och med artikeln fått en AHA upplevelse och vaknat!! Då, om någon gång känner jag att jag gör vad jag kan!

Jag är så överväldigad att jag nästan inte orkar skriva, men här kommer lite vardag också!!

Gjorde en intervju med Kristianstadsbladet idag, gick jätte bra och kommer i en bilaga på lördag!! Om den kommer på nätet så lägger jag en länk!!
Efter intervjun på favvo fiket FENIX så bar det av hem! Glad som en speleman, för dagen!!! Jag var så glad att jag NÄSTAN inte kunde bli arg på hunden för att han käkat upp mina GLASÖGON! Och ett limstift!
Lite städ hann jag med, för att sedan bege mig sakta mot dagis!! På vägen så ringer dagis och meddelar att E har JÄTTE ont i sitt öra… hämta, och till sjukhuset!! Öroninflammation! Efter någon timma på Sjukan blev det hem till E´s mormor och lämna en present och hem för att läsa mail och inlägg….
Mitt under Bollibompa så upptäcker jag att E har somnat i soffa!! Hon sover än!
Jag kan inte nog poängtera HUR MYCKET jag gläds av alla som skrivit, bade idag och innan!! Har nu last c:a  400 mail och inlägg så nu får jag pausa!!

Kram på er

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Elin

Tack för insikten. Du hjälper många.

2009-01-22 @ 23:21:07
Postat av: Kristina

Jag har läst artikeln i aftonbladet och tycker du och din dotter är helt enastående.

Jag hoppas att det är ok att jag lägger till din blogg i min länklista.



Kärlek och värme

Kristina

2009-01-22 @ 23:21:07
URL: http://mammahoppsan.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Tack för att du skriver!

Du är en fantastisk människa, som påminner oss andra om att vi ALLA är fantastiska!

2009-01-22 @ 23:24:11
Postat av: Jessica

Det är klart man var tvungen att surfa in på din blogg när man läst artikeln om dig (som för övrigt var jättefin). Du verkar vara en härlig, öppen och varm människa, och jag tror absolut att man tänker till och blir påverkad av dig. Jag blev det. Bra jobbat med bloggen!! Lycka till med allt!



2009-01-22 @ 23:27:50
Postat av: Sofie

Hej Björn! Har läst din blogg en vecka nu och det tänker jag fortsätta med, den är bra och verklig. Lider med er och eran förlust men beundrar er styrka till livet och eran kämpaglöd, det är sådana som ni som är de riktiga hjältarna här i det verkliga livet. Sitter med aftonbladet framför mig och ska snart läsa artikeln om er.



Varma kramar till er båda och var rädda om varandra, kram Sofie

2009-01-22 @ 23:28:07
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad rätt du har i allt du skriver. Tänk om vi människor kunde förstå vad vi verkligen har när vi HAR det, men många gånger tänker man inte på detta förräns man mist det bästa man hade. Jag har lärt mig att sluta jaga saker i livet och värdera det jag har och då framför allt mina barn, nära och kära. Kram Maria

2009-01-22 @ 23:28:13
Postat av: Tulo

UNDERBAR blogg om både sorg och glädje!! För inte kan du väl annat än att tycka att hunden är gó som först "fixar" glasögonen och sen inser att det faktiskt kommer behövas lim för att få ihop dom igen.. ;-)



Hit kommer jag tillbaka!! Gillar att läsa saker som är äkta!! Kram till dig & E och puss till hunden!

/ Tulo

2009-01-22 @ 23:32:52
Postat av: Pia

Tänker verkligen fortsätta läsa din blogg.

2009-01-22 @ 23:32:53
URL: http://pijah.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Du är helt fantastisk. Började läsa din blogg iförrgår och har läst igenom allt. Din styrka är ovärderlig.

2009-01-22 @ 23:35:08
URL: http://www.ulrikapetersson.devote.se
Postat av: Sanna

Du gör det riktigt bra! Kämpa på! :)

Man ska ta vara på det man har, det är alldeles för lätt att glömma bort det ibland!

2009-01-22 @ 23:39:26
Postat av: Millan

Vilken fantastik pappa du är!!! Läste artikeln i aftonbladet och verkligen njöt,har följt din blogg ett tag och det är super roligt att du orkar ge oss läsare så otroligt mycket känsla och kärlek!och att vi verkligen behöver värdera dom vi har runt om kring oss och inte en massa onödiga prylar!! TACK



kramar millan







2009-01-22 @ 23:41:46
URL: http://moder.blogg.se/
Postat av: isabel

Jag gillar din blogg skarpt mycket,

det har fått mig att ändra syn på livet och ta

vara på saker mycket mer.



hit kommer jag garanterat igen & jag hoppas

det är okej att jag lägger till din blogg i

länk listan :)



kramar till er

2009-01-22 @ 23:42:03
URL: http://isabelrebeccca.blogg.se/
Postat av: nadja luong

oh..vad jobbigt med öroninflamation..hoppas Ellen kryar på sig snart. Och god natt på dig pappa Björn =D



kram/ N

2009-01-22 @ 23:42:46
URL: http://pluttennadii.blogg.se/
Postat av: minolli

Härligt att en man kan öppna sig. Ska fortsätta läsa din blogg.

Lycka till

2009-01-22 @ 23:43:17
Postat av: Anonym

2009-01-22 @ 23:45:25
Postat av: Linda

Vad roligt att det går så bra :D

2009-01-22 @ 23:46:36
URL: http://lindacrona.blogg.se/
Postat av: elin håkansson

Tack Björn för att Du delar med dig av dina tankar och upplevelser. Jag har verkligen blivit berörd av att läsa Din blogg. Jag ska bli bättre på att visa kärlek till min familj och ta vara på nuet. Kram till lilla Ellen och hennes pappa

2009-01-22 @ 23:49:12
Postat av: Mikael Persson

Läste artikeln i Aftonbladet idag, den berör verkligen, speciellt som det var en dödsolycka på Onsalavägen utanför Kungsbacka idag. Får en att fundera på detta jagandet, som får folk att stressa.

Tänker ofta på hur tacksam man skall vara med friska barn o en fungerande familj. Ta till vara nu:et. Uppskatta det "lilla", naturliga o inte ta allt som en självklarhet.

Tackar för en bra blogg.

Micke!

2009-01-22 @ 23:49:31
Postat av: Sofie Sköld

Du är världens bästa människa =)

2009-01-22 @ 23:54:06
URL: http://www.sofies.se
Postat av: Lillis

Jag reagerade starkt på dina rader...



"Jag märker hur många det är som bara jagar. Efter nya bilar eller jobb eller vad som helst. De känner sig pressade, trots att de lever i Sverige. Trots att de har det så bra. "



Jag själv har sedan jag blev fadder, börjat uppskatta livet mer. Vad man har och att det "lilla" man har inte är så lite.

Artikeln fick mig i tårar. Underbart hur possitiv du är.

2009-01-22 @ 23:57:41
URL: http://anotherworld.bloggie.se
Postat av: fie

Hej =) Sitter på jobbet och läser din blogg...

Du är helt enastående :) Hoppas det är oki att jag länkar dig, ha det gott // fie

2009-01-22 @ 23:57:59
URL: http://fie80.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sitter här, tårarna vill klämmas fram. Som sagt så vet man vad man har idag, men inte i morgon. En eloge till dig att du orkar. Ta hand om dig och tösen! och fortsätta vara stark!

2009-01-22 @ 23:58:35
Postat av: svenne

Att vara stark är inte att kunna gråta

Att vara stark är inte att aldrig falla

Att vara stark är inte att vara hård



Att vara stark är att visa sina känslor även om man är en man.

Lycka till från en som också insett att livet är inte bara rosor. Prövningar ger styrka.

2009-01-22 @ 23:59:32
Postat av: Mathilda

Vilken otrolig människa du är!! Fler som dig skulle göra världen väldigt mycket finare! Ta hand om dig!:)

2009-01-23 @ 00:01:37
Postat av: Magnus

Vad härligt för dig, ett leende och tummen upp.



Värme

2009-01-23 @ 00:05:48
URL: http://www.studioblodrod.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej!

Jag har läst din blogg i en vecka ungefär och har tänkt skriva förr men ibland blir det aldrig av.



Ville bara säga att du verkar vara en stark person och en toppen pappa till din dotter.

Fler borde våga vara så öppna som du är, vi behöver det.

Imorn när jag får hämta min dotter på dagis efter en vecka hos sin pappa är det iaf henne jag ska kramar så hon nästan spricker! =)

Man får vara tacksam för det man har

2009-01-23 @ 00:11:49
URL: http://miaalva.blogspot.com/
Postat av: Fia

Hej underbara människa!

Jag läste artikeln i tidningen idag som så många andra.

Det var med tårar i ögonen & ett värkande hjärta! Jag lider verkligen med Er!

Inga ord kan läka Era sår & ingen kärlek kan radera Era ärr, men vi finns här för Er & lyssnar!

Du är En äkta & ärlig man med en fantastisk dotter!

Ni har varandra & kommer klara Er!

Måste få säga att dina tjejer är otroligt vackra!

Stort lycka till med allt Ni tar Er för!

Varma kramar!

2009-01-23 @ 00:11:57
Postat av: Mysan

Björn, du är otroligt stark

Du visar världen att man måste leva vidare trots att de värsta som kan hända en händer. Att de som amn tror är omöjligt går om man bara "vill"

Du är en hjälte för din dotter.

Lycka till med allt!

Bamse kramar till dig och Ellen från mig!

2009-01-23 @ 00:12:17
URL: http://mygerndt.blogspot.com
Postat av: Micke

Ja.. vet inte riktigt vad jag ska säga. Har läst igenom bloggen nu, efter att min flickvän tipsat mig. Läste även artikeln i aftonbladet. Jag vet iaf vad jag ska göra imorgonbitti när jag kommer hem från jobbet, krama min flickvän och min 10 månader gamla dotter och aldrig släppa taget.



Du är fantastisk. Ge Ellen en kram från Micke med familj.



Trevlig helg!



// Micke

2009-01-23 @ 00:12:59
Postat av: Malin

Nu har jag oxå läst artikeln.. :P och jag visste minsann inte att du bodde i Kristianstad? Hallå det är ju mina domäner? :D

2009-01-23 @ 00:13:19
URL: http://moolin.se
Postat av: Johan

Hej

Det är sådana som du som får människor att stanna till och tänka efter, en mycket nyttig sak enligt mig.

Vad är livet värt egentligen? Är det senaste datorn,bilen, lönen, LÅNEN??? Nej livet är till för oss varandra och DET har du gett oss insikt i.

Hittade hit pga aftonbladet.se och vill bara säga att jag blev riktigt ledsen när jag läst er kamp.

Hoppas att det går bra för er,nu ska jag krama barnen.

MVH:

Johan

2009-01-23 @ 00:14:05
Postat av: Sigrid

Ramlade in på din blogg genom andras. Har inte läst reportaget dock då jag inte köper de tidningarna. Imponerad av din styrka och jävlar anamma att se verkligheten för vad den är. Fortsätt inspirera genom att dela med dej av din vardag och syn på livet! Varje ny som ändrar inställning till att aktivt leva och inte bara låta livet gå är ett stort plus och ändrar inte bara livet för sig självt utan för sin omgivning. Det är inte förrän man gör det som man kan göra skillnad i större sammanhang. Flummigt kanske, men det är ju så det är. Fortsätt slita på tagentbordet Björn!

Vänligen

Sigrid

2009-01-23 @ 00:15:56
URL: http://sigridkarlsson.wordpress.com
Postat av: Emelie

Oj vad mycket folk som har läst! KUL! :D

2009-01-23 @ 00:20:11
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: Malin visby

Ojojoj sitter här o har läst hela din blogg ikväll o tårarna faller ner för mina kinder.vilken otrolig människa du är...Tack för att vi får läsa om er o få var med i erat liv.Jag önskar er all lycka i framtiden... Du har en otroligt söt liten dotter.kommer absolut att fortsätta följa din blogg.





Kramar till dig o lilla ellen

2009-01-23 @ 00:20:48
Postat av: Dennis

Hej jag läste artikeln på aftonbladet och bläddrade igenom din blogg lite snabbt nu fastän jag egentligen borde sova då jag ska upp och jobba om ett par timmar bara men jag kunde inte sluta läsa för jag blev så berörd utav vad du varit med om. Jag har 2 små döttrar och jag skulle inte kunna föreställa mig ett liv utan dem och när jag läser vad du varit med om och tänker på hur det skulle kännas om jag förlorade dem så känns det helt overkligt. Jag önskar dig och din dotter all lycka och jag hoppas att ni får ett jättebra liv tillsammans!



/Dennis ifrån Halmstad

2009-01-23 @ 00:20:52
Postat av: Tobbe

Blev oerhört rörd när jag läste artikeln! Ta hand om dig!

2009-01-23 @ 00:21:02
Postat av: Claes

jag var med i thailand under tsunamin och kan bara hålla med om att det är viktigt att gråta.. gråter också till extreme home makeover..



björn, jag tänker på er..

2009-01-23 @ 00:22:55
Postat av: Mats

Hej,Läste artikeln idag i aftonbladet och kan inte riktigt förstå varifrån du får kraft att orka?! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas. Du är otroligt stark, och jag liksom du gråter ofta tom när jag ser på xtreme home makeover:-) det är bra att gråta ibland,man släpper ut det man bär inom sig. Jag kramar min son varje dag flera gånger och tackar gud för att han o min fru finns hos mig. Min familj och jag skickar en stor kram till dig och Ellen!!

2009-01-23 @ 00:27:26
Postat av: Anonym

Du är otroligt stark. Om jag bara hade hälften av din styrka så skulle jag vara nöjd. Jag blir verkligen berörd av er historia och jag önskar er allting gott! Sköt om er och kom alltid ihåg att ni inte är ensamma :)

2009-01-23 @ 00:32:21
Postat av: cattis

du blir rörd av så många som läser o skriver men du rör ju verkligen oss (eller mig) osså med dina fina tankar, ord, känslor ja allt. Sov så gott Kram

2009-01-23 @ 00:34:06
URL: http://anderssoncattis.blogspot.com/
Postat av: Johan Kaderud

Du behöver inte säga nåt. Gör det du sysslar med. Skriv din blogg. Det är vi som ska säga "tack" och vara glada över att vi får ta del av ditt och E's liv.

Krama lilltjejjen från en ensam pappa som jag

/Johan

2009-01-23 @ 00:40:02
Postat av: ~:AnnA:~

WOW! Hur har jag kunnat missa denna blogg?! Som så många andra läste jag artikeln i Aftonbladet idag. Må säga att du är jäkligt stark som orkar dela med dig av en sådan traumatisk händelse! Jag önskar dig och din dotter all lycka!

Kram Anna

2009-01-23 @ 00:40:17
URL: http://familjengk.blogg.se/
Postat av: Emely

Hej!



Jag läste din artikel precis nu.. Jag tror att du har fått många att faktiskt inse vad dem egentligen har, fått dem att vilja ta den där extra minuten och göra den till någonting fantastiskt för sin nära. Att du fått många att förstå att faktiskt minsta sekund har betydelse i livet!



Ta hand om er!!!

2009-01-23 @ 00:47:40
URL: http://chicadulce.blogg.se/
Postat av: Mia Törner

Första bloggen jag någonsin läst



Hjärtat gråter



2009-01-23 @ 00:55:07
Postat av: Sandra Ahlman

Hej Björn! Vi är bekanta hälsare på stan då o då när man ses genom strömmen.. ;) Jag ville bara säga som jag aldrig får sagt för en del av mig tappar modet men tänker det varje gång. Vilken fantastisk Kille du är och en inspiration till mig och många som kanske inte ser alla gyllene ting i vardagen.. Man låter livet susa förbi dag för dag och man gnäller över småtjafs som egentligen är strunt. Du är unik och vilket fantastisk människa som orkar le mot världen trots allt du gått igenom. Jag mötte dig i somras utan vetskap om vad du förlorat och "tappade" tungan om vad att säga.. Jag ville säga beklagar men det ordet känns för tunnt att lägga ut hastigt och lustigt. Vill säga nu, du är så stark och fantastisk.

Kram!

2009-01-23 @ 00:58:58
Postat av: Ida

2009-01-23 @ 00:58:59
Postat av: Ida

Så lik Ellen är hennes mamma. Du har en sån viljestark dotter. Nu finns dom två finaste änglarna i himlen <3

2009-01-23 @ 01:03:17
URL: http://onlyideliina.blogg.se/
Postat av: Ami Fagrell

Singelpappa eller singelmamma.



De där slötimmarna i soffan är precis vad ungarna kommer ihåg när de blir större!



Fram för att använda mer tid till att slösa med kärlek!

;)

2009-01-23 @ 01:13:14
Postat av: Björn

Krya på dig Ellen.

Jag blir så rörd av att någon kan visa sådan styrka.

2009-01-23 @ 01:14:07
Postat av: Naima

Hittade nyss hit och får mersmak, men är för trött just nu. Återkommer senare idag.

N

2009-01-23 @ 01:19:02
URL: http://n-a-o-m.bloggagratis.se
Postat av: Fidde

Jag är väldigt imponerad över din styrka!



Önskar dig lycka till i framtiden!

2009-01-23 @ 01:21:10
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Philip Nogeman

hej björn, ja det är svårt att hålla i mot tårarna när man läser på din blogg, i all sorg som finns finns det ändå lycka .

ta hand om er , Fille

2009-01-23 @ 01:28:56
Postat av: Ellie

En riktig stark och modig pappa och människa! Kommer självklart fortsätta läsa den här bloggen som jag just märkt... Jag finner verkligen inga ord...



E.

2009-01-23 @ 01:32:53
URL: http://benora.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej och tack för en fin blogg!

Du har en utmärkelse att hämta hos mig.



MVH Ida

2009-01-23 @ 01:35:59
URL: http://idaskrypin.blogspot.com
Postat av: Karolin

Lycka till med allt ! Vilken underbart söt dotter du har :)

2009-01-23 @ 01:43:29
URL: http://karolinwiklund.blogg.se/
Postat av: L

Åh har du bytt design på bloggen nu? Kollar din blogg då och då. Den är en av mina favoriter. Fortsätt skriv det gjorde jag.

2009-01-23 @ 01:57:15
URL: http://luciaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Kurdishflower

Läste artikeln, och har följt din blogg i ca en vecka nu. Jag gillar din inställning, det är så det ska vara! Kämpa på!



Jag har utmanat dig i min blogg, vore kul om du tittade in, en kul grej bara.



Kram

2009-01-23 @ 02:00:48
URL: http://kurdishflower.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack för din berättelse! Jag vet själv hur det är att mista en familjemedlem även om du förlorade två...chocken, förnekelsen, sorgen, ilska alla känslor kommer fram som är naturliga känslor och man tror inte livet kan gå vidare, men det kan det! Inget ont som inte har något gott med sig. Ditt och söta Ellens liv kommer jag att följa. Lycka till! :) Kram

2009-01-23 @ 02:02:22
Postat av: Jessica

Jag har tidigare kommit in på din blogg av en slump och det jag läste tilltalade mig, sen ramlade jag in här nu via Aftonbladet och artikeln om dig och din dotter. Den berör, jag vet också hur fort det kan gå. Att de man älskar försvinner på ett ögonblick, det har fått mig att älska ännu mer och försöka att inte vara så rädd.



Du är beundrandsvärd!

2009-01-23 @ 02:06:24
URL: http://withinreason.blogg.se/
Postat av: änglamamman

Hej Björn.

Har precis läst artikeln i aftonbladet och kände att jag blev nyfiken på din blogg.

Jag är mamma till ett änglabarn och

har själv tänkt men inte haft vare sig styrkan eller kunskapen att ha en egen blogg.

Känner en viss samhörighet med dig efter att ha läst lite om ditt liv. Det är snart 2 år sedan min son dog och livet har börjat plana ut lite efter alla tårar och ilska som iallafall jag har gått igenom. En period var jag så förbannad på alla människor som bara fortsatte att leva i min omgivning som om ingenting hade hänt och jag kunde bli skitförbannad om jag hörde eller såg någon mamma eller pappa som grälade på sina trötta barn i affären.

Livet kryper sakta närmare och jag kan tillåta mig att skratta igen även om det känns som om allt har ett filter och inte är lika klart längre.

Det brukar komma många jobbiga känslor när man mist någon i familjen, en del som man bara kan dela med någon i samma situation, jag hoppas du har någon där som du kan "kräkas ut hos" (prata med) när de stunderna kommer.

Önskar dig och din söta lilla dotter allt gott

Kram till er båda.



2009-01-23 @ 02:16:44
Postat av: Eva

Krya på dig lilla gumman. Öroninflammation som gör så ont.

2009-01-23 @ 02:18:19
URL: http://mischy.wordpress.com/
Postat av: Lasse

Hej!

Sitter down under (Singapore), var inne och tittade pa bloggen maste saga en sak vilken styrka karlen har.

Ta hand om Ellen!



Lasse

2009-01-23 @ 02:18:25
Postat av: Ida

snygg design!

2009-01-23 @ 02:21:08
URL: http://idahoee.blogg.se/
Postat av: Kent

Du har en grym styrka, fattar inte var du får din kraft ifrån...jag är imponerad.

2009-01-23 @ 02:30:19
Postat av: Mikaela

Hehe, låter nästan som ett heltidsjobb det där med läsandet. Sänder dig en varm kram!

2009-01-23 @ 02:42:16
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Mårten

Har själv förlorat nära och känner att kvällspressen i regel är gamar som bara gottar sig i andras olycka. Undermedvetet är jag därför negativt inställd redan när jag börjar läsa artikeln (hos Aftonbladet). Inget bra utgångsläge alltså.



Den biter sig dock fast, och när jag läser sista meningen kan jag inte låta bli att gråta. "Om jag bara kan få en enda människa att gå hem från jobbet och krama sina barn, då har jag gjort mitt för den här världen."



Det är just så. Och ändå behöver vi förlora så mycket för att förstå det. Jag önskar liksom du att någon enda människa följer din uppmaning. Vi har så mycket, men vi kan förlora det så fort. Ta hand om varandra, det betyder mer än de flesta av oss förstår! Och förhoppningsvis mer än vi behöver förstå.



Tack för ditt inlägg!

2009-01-23 @ 03:17:14
Postat av: Emma

Hej Björn! Jag har tänkt lite och i de flesta inlägg har du bara skrivit om hur skadad Ellen blev, men blev inte du mycket skadad i bilolyckan ? bröt inte du några ben eller fick mkt brännskador? Hur länge låg du på sjukhuset? HUR orkade du börja jobba igen efter sådan tragedi??



Hoppas ni får en underbar helg:) Kram/Emma

Besök gärna min sida, jag skrev lite om min bilolycka igår, så förstår du vad jag menar att jag vet hur du känner dig (ungefär) iaf hur de är att vara med i en bilolycka och att livet förändrats helt, INGET är sig likt mer!!



Mitt inlägg på min sida heter :



http://lillemspems.blogg.se/2009/january/minnen-som-aldrig-suddas-bort.html



Kram

2009-01-23 @ 03:42:35
URL: http://lillemspems.blogg.se/
Postat av: Erika Grip

Sitter på jobbet och jobbar natt som sjuksköterska. Alla sover och jag hamnar på din sida. Efteråt tänker jag, hoppas att det är OK att gråta på jobbet... Man jobbar med sjuka varje dag och man kan bara hoppas att man berör någon och ger kraft att gå vidare. Jag hoppas att du och din dotter klarar det och att du har styrka kvar för henne men för dig själv också!!! Jag tänker på er och du har rätt... Man ska ta vara på det man har ...ska krama mina barn extra när jag kommer hem.



Kram Erika

2009-01-23 @ 04:07:04
Postat av: anneli

Hej Björn...Anneli999 ( E-kon.. ) här, var bara tvungen att skicka varma tankar o finner inga ord.. Brukar ha en rubrik på msn att lev i dag i morgon kan det vara försent !!Vi e nog allt för många som tar livet förgivet o inte njuter av det som vi borde. Tusen kramar

2009-01-23 @ 06:17:34
Postat av: Jenny

God morgon. Läste ditt senaste inlägg nu medan jag mornar mig, tårarna strömmar åter igen på min kind.. Du berör mig ända in i min själ. Nu ska jag starta dagen med att gå in och Pussa och krama william och säga hur mycket jag älskar han.

Du ger mig styrka! Ha en bra dag och var rädda on er.

Ge ellen en Krya på sig kram från oss. Givetvis en stor bamse kram till dig med från oss.

2009-01-23 @ 06:29:32
Postat av: Elin P

Jävligt starkt skrivet. SJälv har man ju dock inte lika många läsare på sin egen blogg suck. Då dras man heller inte till att skriva, åtminstonde inte jag.

2009-01-23 @ 06:35:23
Postat av: En annan singelpappa

Måste instämma i hyllningarna på denna sida! Jag läste om dig i AB och sedan även din blogg. Och jag berördes djupt av det! Det gav mig perspektiv på mitt eget liv som också innehåller svåra bekymmer men inga så svåra som det som drabbade dig och din dotter. Däremot har jag upplevt likvärdiga saker tidigare i livet och har en liten aning om vad du gått och går igenom. Din dotter har tur som har en sån pappa!

2009-01-23 @ 06:52:28
URL: http://www.singelfarsan.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Jag kan inte minnas senast som jag blev så berörd. Du ger mig hopp och styrka i min egen sorg.



Tack för att du finns och för att du gör det här, det hjälper så många andra.



Ha en underbar dag och en lika bra helg!

2009-01-23 @ 06:53:54
URL: http://boje.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Du har verkligen öppnat mina ögon.. Din dotter är verkligen en prinsessa!



Många styrke kramar till er!

2009-01-23 @ 07:06:49
Postat av: Jenny

Hej!

Jag började gråta när jag läste artikeln i Aftonbladet och sen började jag gråta igen när jag läste din blogg (trots att jag sitter på jobbet och försöker bita ihop...). Jag har själv två små barn (4 och 2 år) och jag kan inte ens tänka tanken att mista dem och min sambo utan att få tårar i ögonen. Tur att ni har varandra, du och din dotter! Själv ska jag ägna kvällen åt att kramas med min familj! Tack för att du skriver om allt!

2009-01-23 @ 07:12:20
Postat av: C

Och jag får tårar i ögonen bara av att läsa artikeln... måste åka till jobbet men i kväll ska jag läsa din blogg. Kämpa på!

2009-01-23 @ 07:12:54
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: Robert

Underbar sida! Inte ofta det kommer tårar hos mig, men du lyckas förmedla tankar och känslor olikt allt annat! Fortsätt kämpa, ta dagen som den kommer och som du säger "Friska barn och lite pengar till mat och hyra. Mer än så behöver man faktiskt inte."

Kram!

2009-01-23 @ 07:32:56
Postat av: jojo

känner mig helt tom när ja läst om din upplevelse, har själv 5 barn och en underbar man. Det gäller att ta vara på tiden man har tillsammans! Tack för att du delar me dig!/johanna

2009-01-23 @ 07:34:17
URL: http://www.metrobloggen.se/jojo83
Postat av: Pelle Nellberg

Hej Björn.

Vill som flera andra tacka för din blogg, för att du delar dina tankar och ord och för att du öppnat mina ögon för hur livet är. I artikeln i Aftonbladet nämner du att människor av idag oroar sig för bagateller som tex ny bil, små brister i huset och den där trädgården som måste hållas fin. Kände allt för väl igen mig i dom tankarna.

Jag ska erkänna att jag inte kom ihåg olyckan du och din familj var med om. Helt ärligt har jag förträngt den. I och med artikeln som jag läste nu kom jag ihåg den. Har själv en gravid fru och en son på 3 år. Man slår ifrån sig och orkar och vill inte tänka på tragedier och på vad som kan hända.

Efter ha läst din blogg känns vardagen roligare än tidigare och jag är så otroligt nöjd med det jag har.

Vill åter igen tacka för dig för dina ord och tankar. Önskar dig all lycka och välgång.

Mvh Pelle.

2009-01-23 @ 07:35:01
Postat av: emma

Aj, öroninflammation är inte kul =( Fick hunden inte ont i magen?

2009-01-23 @ 07:35:30
URL: http://emmakatarinasofia.blogg.se/
Postat av: Arandur

God morgon.

Hoppas du får en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-23 @ 07:41:13
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Christine

Hej! Hittade din blogg precis som alla andra via aftonbladet. Jag kan bara ta av hatten och buga, otroligt imponerad hur stark du är. Fortsätt skriva, helt sjukt att du kan peppa en så mycket! Otroligt inspirerande...

2009-01-23 @ 07:46:03
Postat av: Annki

Hej! Satt o läste på aftonbladet vad du har gått igenom .Måste erkänna de kom en tår.Beundrar dej för de du går igenom .Och de är sant de du säger man ska ta dagen som den är med nära o kära .Man vet inte när livet är slut.Hoppas de kommer att bli ett bra år för dej .O din dotter är så lik sin mamma.Ha nu en bra helg.

2009-01-23 @ 07:46:46
Postat av: Sabina

Läste artikeln i Aftonbladet och kikade in på bloggen för första gången.

Ofattbart det ni varit med om och tårarna rann faktiskt när jag läste artikel samt delar av din blogg. Önskar er ett underbart 2009 och att ni får behålla hälsan och varandra i all oändlighet.

Jag vet ärligt talat inte själv hur jag skulle ha klarat av att hantera en liknande situation. Lycka till med allt.

P.s jag kommer läsa bloggen fler ggr. :-)

2009-01-23 @ 07:57:57
Postat av: Kaffetjej

Hej Björn!

Jag miste min son för ett par månader sen i ett hjärtfel .. Så jag kan förstå lite av det du går igenom.. Du skriver så öppet och ärligt.

Satt med tårarna rinnade nerför kinderna när jag läste din blogg. Jag kommer att komma tillbaka många gånger till din blogg.

Massor av kramar till dig och Ellen.

2009-01-23 @ 08:00:57
URL: http://kaffetjej.blogg.se/
Postat av: Anders

Hej Björn,

Blir rörd av din blogg, och glad att jag hittat den. Sitter själv i liknande sits efter att min fru hastigt ryckts från oss, min son, jycke och mig. Det är bara så sorligt att inte fler män kan skriva en kommentar och öppna sig för fler. Jag önskar dig och E en underbar dag. Anders

2009-01-23 @ 08:02:22
Postat av: ellie

hej!

ja vad kan man säga som inte redan är sagt? Men ni är helt fantastiska och som starkt kämpar på, jag som läsare har inte ens klarat läsa allt utan att tårarna rinner, kan inte ens föreställa mig vad ni måste gå igenom. Men det verkar som om ni är på god väg, så länge man har varandra....

2009-01-23 @ 08:05:40
Postat av: Miian

morrn i stugan

Hoppas Ellen är lite bättre och att hon fortsatte sova gott sen ;)

Tack för ditt sjukt roliga samtal igår,skrattade gott när jag gick och la mig.

Förbannade hundskrälle :P

Kommer ni iväg idag?

Om det inte blir nån kroppsstrumpa idag så kanske vi kan ta en kaffe :)

Jag hör av mig sen,när jag vet hur dagistiderna för idag är.

Keep on fighting!

Kram

2009-01-23 @ 08:07:29
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: !

Du är nog inte bara ett stort hav av styrka för bara mig. Grym blogg, grym pappa, grym dotter, en riktig förebild!Din blogg är min nya startsida;P

Hoppas er helg blir kanon, krya på dig Ellen!/amanda

2009-01-23 @ 08:13:31
Postat av: Bengan

Hej Björn!



Jag har läst din blogg tidigare men såg också att du var med i Aftonbladet.

Jag pratade med min sambo om din blogg en sen kväll förra veckan och om vad som hänt.

Vi bägge tyckte att det var rent förjävligt men ändå starkt av dig att se världen på det sätt du gör. Jag tror att många hade blivit bittra efter en sådan här händelse.

Jag förstår att du måste gå vidare och tycker det är starkt att du gör det samtidigt som jag inte kan förstå hur du gör det.

Hälsa dottern!

Sköt om er

Bengan

2009-01-23 @ 08:20:26
URL: http://bengans.blogg.se/
Postat av: sthlmBEAT girlzz [M A L I N]

godmorgon! hoppas att du får en bra dag :D

ska läsa artikeln idag också :) ta hand om dej!

2009-01-23 @ 08:26:52
URL: http://sthlmbeat.blogg.se/
Postat av: Kristina H

Hej Björn!

jag har aldrig skrivit i någon blogg förr. Men artikeln om dig i Aftonbladet gjorde att jag gick vidare och här är jag nu..skriver i din blogg. :-) jag vill dela med mig av en underbar dikt som en kompis skickade till mig en gång, du kanske har läst den förr, men här får du den i allafall. Kram från mig.



FOTSPÅR I SANDEN

En natt hade en man en dröm. Han drömde att

han gick längs en strand tillsammans med Gud.

På himlen trädde plötsligt händelser från hans

liv fram. Han märkte att vid varje period i

livet fanns spår i sanden av två par fötter:

det ena spåret var hans, det andra var Guds.





När den sista delen av hans liv framträdde,

såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då

såg han att många gånger under sin levnads

vandring fanns det bara ett par fotspår. Han

märkte också att detta inträffade under hans

mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.





Detta bekymrade honom verkligen och han

frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den

gången jag bestämde mig för att följa Dig,

att Du aldrig skulle överge mig utan gå

vid min sida hela vägen. Men jag har märkt

att under de allra svåraste tiderna i mitt

liv har det funnits bara ett par fotspår.

Jag kan inte förstå, att Du lämnade mig

när jag behövde Dig mest."





HERREN svarade: "Mitt kära barn, jag älskar

dig och skulle aldrig lämna dig under tider

av prövningar och lidande. När du såg bara

ett par fotspår - då bar jag dig



2009-01-23 @ 08:31:53
Postat av: FoolWolf

Hej Björn, jag blev väldigt gripen av att läsa om dina tragiska erfarenheter och sitter med en stor klump i halsen. Jag önskar dig och din dotter allt det bästa!

2009-01-23 @ 08:32:26
Postat av: Carina

Godmorgon! Vilken fin artikel.Man blir väldigt rörd och tagen.Tänk om alla människor kunde stanna upp och se livet och värdera det dom har.Man måste lära sig att njuta av det lilla./ Kram till er..

2009-01-23 @ 08:33:52
Postat av: Maria

otroligt, tänker på er, kämpa på

2009-01-23 @ 08:34:30
URL: http://tellsnell.blogspot.com
Postat av: Bodil

Ta åt dig av alla kommentarer, inlägg och mail. Du är så värd dem! Krama E också, jag hoppas att hennes öron mår bättre snart. Kram!

2009-01-23 @ 08:34:46
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: ☆ susanne ☆

Hallojsan!

Vilken fin artiken i tidningen. Jag tycker det är orättvist att vissa ska få vara med om så många saker... Både cancer (både du och din mamma) och sen nu olyckan. Om du var min pappa skulle jag vara oerhört stolt över dej.



Jag kommer fortsätta läsa din blogg, det är självklart.



Sen undrar jag hur du lagt in ditt namn så där fint i slutet av varje inlägg? Kan du förklara det?

Skulle också vilja ha det.



Mvh Susanne i Umeå

2009-01-23 @ 08:42:31
URL: http://tuttie.blogg.se/
Postat av: rosie

Kramar till er båda

2009-01-23 @ 08:43:44
Postat av: michael

Mycket bra skrivet allting, jag följde artikeln från aftonbladet, du hamnar på favoriterna i webläsaren hos mig. Hoppas allt blir bättre och bättre för er.



mvh

michael

2009-01-23 @ 08:44:47
Postat av: Bebbe

Du är en underbar människa, fortsätt med detta. Jag kommer aldrig sluta läsa. Ha en bra dag!

Kram

2009-01-23 @ 08:46:47
URL: http://bebbe87.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Jag blir väldigt tagen av det som hänt dig! Lycka till! Många kramar Malin

2009-01-23 @ 08:51:18
Postat av: Bellan

Ännu en här som kommer återvända och läsa din blogg igen, framför allt som jag så många gånger funderat på hur det gick för er när jag kör 23:an till jobbet. Det är ofattbart och omöjligt att tänka sig in i er situation, men jag vill lämna några ord efter mig som hjälper mig när allt känns tungt.



Att vara stark är inte

att aldrig falla,

att alltid veta,

att alltid kunna.



Att vara stark är inte

att alltid kunna hoppa högst eller vilja mest.

Att vara stark är inte

att lyfta tyngst,

att komma längst eller att alltid lyckas.



Att vara stark är att se livet som det är,

att acceptera dess kraft,

att ta del av den,

att falla till botten,

slå sig hårt och komma upp igen.



Att vara stark

Är att våga hoppas

när ens tro är som svagast.



Att vara stark

Är att se ljus i mörkret och

att alltid kämpa för att nå dit.





Ta hand om er!

2009-01-23 @ 08:51:52
Postat av: Jessica

Har aldrig tidigare kommenterat en blogg, men efter att ha läst artikeln och din blogg så bara jag måste. Vilka otroliga människor ni är bägge två! Vad ni har kämpat, kan inte föreställa mig hur man tar sig igenom en sådan sorg. Så väldigt starkt att gå ut och berätta hur det känns och så viktigt att få människor att stanna upp och tänka efter, att inse vad som faktiskt betyder något i livet. Nej, det är inte pengar och prylar, det är våra närmaste och relationerna med dessa, att ta sig tid och LEVA. Så tack, fick mig en riktig tankeställare, bara hemskt att det ska behövas en sådan tragedi för att man ska vakna. Önskar er allt gott!

2009-01-23 @ 08:54:18
Postat av: Johan

Fint skrivet...

Sorg och glädje ger mig själv en stark livskraft.

Har själv varit med om en traumatisk upplevelse i yngre tonåren.

Otaliga gånger har jag torkat mina blöta ögon av saknad.

Sorgen har ändå givit mig glädje.

Idag mår jag bra, men torkar mina blöta ögon ibland

av saknad och skratt...

Man går vidare och det brukar ordna sig trots allt som har hänt.

Välja en väg som passsar en själv...

2009-01-23 @ 09:56:09
Postat av: sessan ☆

Ta till dig vart ända ord vi skriver till dig & hoppas vågen av kärlek tar dig lååååångt, oändligt långt.



Puss E på pannan & ha en strålande helg!!



//Sessan Oslo

2009-01-23 @ 10:00:18
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Daniel K

Läste artikeln på aftonbladet.se och jag kan inte för allt i världen förstå vad du har gått igenom men själv var jag tvungen att fälla ett par tårar när jag läste artikeln

Önskar dig allt gott i framtiden!



mvh

2009-01-23 @ 10:00:29
Postat av: Emelie

Som så många andra hittade jag hit via artikeln i Aftonbladet.



Förundras över hur otroligt starka personer ni är bägge två och på vilket bra sätt ni har hittat vidare i sorgen. Du är en otroligt klok pappa som sätter din dotter i första hand och tar dagen som den kommer och struntar i att springa på i det ekorrhjul som vi skapat åt oss själva.



Tack för att du ger oss en tankeställare, man ska leva i nuet och vara glad över det man har, inte tråna efter det man inte har. Risken finns ju då att man missar meningen med livet....

2009-01-23 @ 10:22:54
Postat av: Ulrika

Jag läste artikeln och vart otroligt rörd.

Jag är bara 16 år gammal,snart 17, men har ändå hunnit vara med om mycket.

För två år sen tog min bästa kompis livet av sig, han bodde i Gbg och jag i Linköping.

När hans föräldrar ringe mig kännde jag mig helt hjälplös och visste inte vart jag skulle ta vägen.



Tyvärr är inte han den enda jag har känt som har mist sitt liv. Jag vet hur jobbigt det är att förlora folk som man verkligen älskar.

Jag vet också hur det är att förlora en mamma och kan därför förstå hur tomt det måste vara just nu.



Det du måste göra är att vara glad för din tid inte har tagit slut än.

Det är starkt som f*n av dig att blogga om allt det du känner med.



Hoppas att allt blir bättre för dig och din dotter, hon är jätte söt med om jag inte har sagt det.



Fortsätt kämpa och älska!



Mvh Ulrika

2009-01-23 @ 10:32:39
URL: http://ulrikalindh.blogg.se/
Postat av: Eva

En underbar blogg! Jag lägger till dig som länk från mig, hoppas att det är ok. Ha det bäst!

2009-01-23 @ 10:38:07
URL: http://trolltagen.bloggagratis.se
Postat av: Nilla

Kul med all respons!

Hoppas ögonen inte blir fyrkaniga :P

Trevlig dag! Kram

2009-01-23 @ 10:51:26
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com
Postat av: Pärlan

Du berör en så oerhört mycket!

Åter igen tack för att du delar med dig.



Kraaaaaaaaaaaaam

2009-01-23 @ 10:57:24
URL: http://bloggen.aftonbladet.se/495
Postat av: caroline

Som med i stort sätt alla dina inlägg, grät jag när jag läste artikeln. Jag vill bara krama om er, som jag önskade någon gjort med mig...

2009-01-23 @ 12:02:04
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Markus

Vore det löjligt att kommentera hur mycket du särskriver?



Kanske ska låta bli. Hurra för dig och för det fantastiska vis du hanterar livets svårigheter.

2009-01-23 @ 12:23:15
Postat av: Alexanda

Det är väl ändå vi som ska tacka dig för att vi får vara en del av din underbara personlighet.

2009-01-23 @ 14:01:39
Postat av: Monika

Ja blir så imponerad när jag läser om hur du tänker. jag önskar som du att fler kunde värdera det man har mer.Då skulle nog världen fungera bättre. Hoppas att ni har det bra och lycka till.

2009-01-23 @ 14:19:28
Postat av: Elizabeth Marriott

Hi Björn,

Natasha mailed us the article in the paper and then we went on to your blogg - fantastic! We know part of what you have gone through in your life and how positive you have always been. You touch so many people, keep on writing, we will keep on reading.

Love to you both,

Elizabeth & Dafydd.

2009-01-23 @ 15:07:38
Postat av: malinm.se

Grattis till en bra blogg :)

2009-01-23 @ 15:56:50
URL: http://malinm.se
Postat av: Kakan

Hej.



Känner med dig även fast jag inte alls kan föreställa mig hur det känns.



Har en liten dotter på 10 månader och förstår inte hur du kan vara så stark.

Skulle aldrig klara mig om något hände henne.



Styrkekramar till dig o dottern!!

2009-01-23 @ 16:13:39
URL: http://kakan.se
Postat av: amanda

vart kan man läsa artikeln?

2009-01-23 @ 16:15:57
URL: http://aamandajonsson.blogg.se/
Postat av: Mia

skrattar...ja nu får du se bloggen som en heltidssysselsättning...S



Jag vill bara tala om att jag förstår att du ändrat uppfattning om livet. Jag gjorde det när min lillasyster hastigt och mindre lustigt rycktes bort mitt i livet, hon skulle fylla 10 år. Nu är det länge sedan det hände, men känslan finns alltid kvar.

Även känslan av glädje och tacksamhet, som faktiskt är den största biten idag. Man är glad och tacksam för att man fick vara en del av hennes liv den tiden hon hade.

Sorgen lägger sig, den domnar av och försvinner. Men saknaden kommer alltid vara där. Efter en tid är saknaden en mera skön känsla än ledsam.

Bara så du vet...L..allt blir bättre...man är funtad så och jag tror att du och din dotter är på god väg :-)

2009-01-23 @ 16:21:55
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan, vad heter artikeln på aftonbladet?





Ha det bra<3

2009-01-23 @ 22:54:57
URL: http://kizzzzle.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Björn!

Läser med tårar i ögonen. Så många livsöden det tycks finnas. Trodde jag var ensammast i världen när vår son Charlie omkom för snart två år sedan. På bloggen har jag mött så många andra. Ska läsa Kristianstadsbladet i morgon. Nästa lördag finns det en minnesannons i den tidningen om vår Charlie. 2 år av saknad. Fan, fattar ingenting..

Styrkekramar till dig Lotta i Bromölla.

2009-01-23 @ 23:07:11
URL: http://blogg.passagen.se/lottaolsson/
Postat av: jenny

du är stark!

2009-01-23 @ 23:20:46
Postat av: betty

hejsan självklart kommer då jag att kika in då å då och läsa din blogg..

2009-01-23 @ 23:31:12
URL: http://bettyw.blogg.se/
Postat av: sab

Jag läste artikeln och blev rörd till tårar. Du är en stark människa och jag beundrar dig. Ta hand om er. Många kramar från mig!

2009-01-25 @ 02:50:14
URL: http://youloveher.blogg.se/
Postat av: Danny

En utav väldigt få artiklar som är positiva av Aftonbladet..



Ni är helt enormt grymma förebilder både du och din dotter.



Tack för att ni finns och värmer när man själv sörjer och deppar

2009-01-26 @ 01:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0