Galna hundar.. sjuka gubbar och en varmkorv!!!

GODDAGENS!!!

Då var det dax igen för en lägesrapport från Wikströms!!

dagen idag har varit TJOCKSOFT.... öppnade med att chilla, hela förmiddagen!!
Ellen krängde lite Digestive vid 1/2-tolv... sedan hade vi bestämt med
Roger och Diana... www.nogg.se/majasblogg
att vi skulle fika!! Som ni vet så (O) gillar jag SKARPT att fika!! hahaha

sagt och gjort.... en påse kanelbullar och 800gr lösgodis
och vi var på väg!! Hundskrället fick också följa med....
Kändes som TRES AMIGOS.... hahaha fast utan sombreros!!



Anlände till paret i fråga och detta var ju LITE nervöst!!!
Vet ju alddrig vad man gett sig in på!!!! Kanske är dom massmördare
som blivit sura på min BLOGG!!! OOOOOOR NOT!!! hahaha
Det var hur TREVLIGT som helst!! drack kaffe...  eler rättare sagt
pulver kaffe.... satan i gatan vad jag brännde min tunga!!

Dom trodde nog att jag inte bränt mig så att det räcker..... eller!!! ;-)

Efter ett tag så skulle vi ut och gå med hundarna... Jag hade tidigare fått veta att
Roger och Dianas hund "Ludde" kunde vara lite stingslig mot andra hundar!!
Men min tanke var att faaan går det så går det...

OM... DET GICK!!!

Min lilla king var den som styrde showen!!! vi var alla förvånade...
När vi skulle gå till bilen för att köra hem, så hade vi hundarna lösa....
allt är lugn och fröjd.... och plöttsligt.....drar BÅDA hundarna...

In på en liten stig som ligger jämte ett gammalt, skabbigt hus..... och ROGER efter!!
Jag med Ellen på axlana....
När vi hämtat in hundarna och är på väg tillbax så sker det!!!
En SUR gammal GUBBE som var lika SKABBIG som huset han bor i
kom emot oss!!!
Och börjar skrika..... Ni får förhellvete hålla hundarna kopplade...
hota med POLISEN och kallar oss för PACK!!!

Låt mig säga så här.....



VILKEN GALLENPANNA!!!

Efter detta lilla ÄVENTYR... blev Ellen jätte ledsen...hon blev RÄDD för gubben!!
Hon kan inte riktigt sluta att snacka eller tänka på HONOM!!!
Jag fick ju muta henne med KORV & MOS för att hon skulle
ta det lugnt!!!




Annars har det ju inte hänt sååå mycket idag...
Ganska slut i huvudet efter norgonens inlägg!! det tar musten ur mig
när jag ransakar och gräver i min själ för att berätta!!

Hoppas att ni har en FIN KVÄLL!!??

KRAM

glöm inte.....
Rostat bröd smakar bäst när det är rostat!!!


låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Roger Johansson

Hej hopp banan!



Jo det var asfett att ni kom idag.. Riktigt riktigt skoj!



Jäkla gubbe.. Kan inte smälta honom.. Haha, vilka idioter det finns!



Ha en underbar kväll och lycka till imorron!



Vi håller tummarna för att allt går bra!



Kram från oss!

2009-01-11 @ 18:46:31
URL: http://www.nogg.se/majasblogg
Postat av: Emma

Svar; Det var så lite så =).

Näe man kan ju inte tycka lika om allt ^^.



Ha en bra kväll!

kram

2009-01-11 @ 18:51:19
URL: http://blueice.blogg.se/
Postat av: Sara

Får jag fråga vart ni bor och om din dotter e hel svensk? Hon är så otroligt söt!!

2009-01-11 @ 18:58:08
URL: http://atishpare.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaha ok.. ojj, jag som gissade på mellanöstern..

Riktigt söt e hon : )

Jag bor i Stockhholm.

2009-01-11 @ 19:02:56
URL: http://atishpare.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar; Precis! Det vore väldigt tråkigt.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, för jag är sjuk ><.



Kram

2009-01-11 @ 19:03:28
URL: http://blueice.blogg.se/
Postat av: Therese

Häftigt med en man och en pappa som hakat på trenden med att skriva blogg! :D

Fortsätt så!

2009-01-11 @ 19:22:09
URL: http://babetessan.blogg.se/
Postat av: Anonym

måste bara få säga att du har en toppen blogg! du skriver så bra och roligt att de blir så himmla intressant att läsa! :)

2009-01-11 @ 19:32:14
Postat av: fridis

vilken GUBBE. Men antagligen har han ingen o prata me! Tycker han e knas ! Ikväll sitter ja o hunden min o myser) du ? Kramis

2009-01-11 @ 19:35:20
URL: http://fridissen.webblogg.se/
Postat av: Therese o Nellie

Idioter finns det gott om, kanske är man inte beredd att träffe en mitt i skogen bara haha.

Men det verkar iaf som ni haft en fin dag och JA, jag har fattat att du gillar att fika :]

Det gör jag med, synd bara att man inte längre kan äta utan att behöva tänka på vikten :S



Jag är 100% säker på att det inte var mej du såg på stan. Jag va inte ens där igår :] Så tur att du inte gick och hälsade hihi.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll, jag ska hoppa in i duschen efter att ha målat hela eftermiddagen.



Kramisar

2009-01-11 @ 19:44:22
URL: http://fesan.webblogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Dig umgicks jag lite med för ett antal år sen...tiden när man bodde på östermalm..=) Hittade hit idag och vet inte vad jag ska säga efter att ha förstått vad ni har råkat ut för.... Väldigt söt dotter har du och du verkar vara en underbar pappa...=) Kram

2009-01-11 @ 19:57:57
Postat av: Reneé

Hejsan.

Då sitter man här igen och läser.. Ni verkar ha haft en toppen dag som jag. Har varit och matat ankorna i parken, vilket liv dom kan föra..

Vilken gubbe då, finns så lustiga människor.

Hoppas du får en mysig kväll..

Kram

2009-01-11 @ 20:03:52
Postat av: Tilda

Vilken dag ni verkar haft! Galen gubbe, det måste bara vara förnamnet... Vissa gamla sur-tokar kan man undra vad för slags liv de lever - hur orkar man gå omkring och jämt vara bitter, skrika åt alla för allt?



Ikväll tar vi det lungt i soffan. Irene Huss på Canal plus.. haha :)



KRAM!

2009-01-11 @ 20:18:06
URL: http://www.sweetcolorful.blogspot.com
Postat av: Malin

Men herregud, det finns verkligen idioter överallt. Jag vågar nästan slå vad om att hade ni haft två små hundar hade han inte skrikit det minsta, då hade han haft leverpastej ut. Jag märker en otrolig skillnad på hur folk beter sig emot mig nu när jag har en liten cavalier mot när jag hade en stor rottweiler.



Då var folk oerhört irriterade om hunden inte gick fot och kanske luktade emot dem när de gick förbi. Men små hundar får bete sig precis hur som helst? Det är så märkligt? :S

2009-01-12 @ 00:00:21
URL: http://moolin.se
Postat av: kathrine

hej och hå på er!

haha ni är så roliga:D blir så glad,tack.

och så är ni så himla fina och duktiga, blev ledsen när ja läste retroinläggen...

MÅNGA VARMA KRAMAR TILL ER!!!

2009-01-15 @ 17:04:05
Postat av: kathrine

och gubben kan ju stoppa upp sig själv i stjärten!

2009-01-15 @ 17:05:08
Postat av: Mimmi

Fast kommer era hundar inte på inkallning så ska dom nog inte vara lös heller. I en hundpark i så fall. Tänk dig... att en lös hund kommer och ska hälsa på din dotter. Hunden kan vara hur snäll som helst, men inte sjutton blir man glad... den kunde lika bra vara inte så snäll.

2009-01-15 @ 21:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0