skrivpuff utmaning 55-24 feb. loppis fynd

Dom hade redan innan bokat just idag som loppisdag.  Både Jonas och Anna älskade att göra dom där riktiga fynden. Det hade regnat i ungefär en vecka nu, trotts att temperaturen faktiskt låg på 20 grader och högsommaren snart var här.
Efter 1,5 timma i en gammal, skrotig, brun, rostig Ford fiesta helt utan AC, hade de nu anlänt till idrottsparken där loppisen skulle vara. Men va fa… utbrast Jonas, när han tittade bort på planen, där alla stånden höll på att plockas sammans. Fel tid, det var inte att det började lö 14.00, det slutade kl 14.00. Anna tittar på Jonas och suckar,
-    Det är ju så typiskt dig, Jonas Johansson,  mannen som är helt värdelös på tider och planering.  Jonas fällde ned nacken och gick mot idrottsplatsen med skamsen blick.
Det var fortfarande flera stycken som inte hunnit att börja plocka ned sina saker. Jonas kallar på Anna,  - Kom vi hinner fortfarande kolla på några av utställarna.

Första bordet de kom till var en gammal dam, med lagt silvergrått hår, röda stora läppar och russin hud. När Anna och Jonas står där och tittar så fastnar Annas blick på en brosch i guld, med vita änglar och röda skimrande pärlor. När  de båda tittar på broschen, ser Jonas en svag inskription på baksidan. ”Anna, din för alltid… Jonas” Jonas ögon glänser till, men skit, säger han, Anna, Anna kom hit, skynda dig, kolla, kolla. När Anna se texten, ler hon med hela ansiktet, detta är ju fantastiskt.  Jonas vänder sig mot tanten bakom bordet och frågar,
- hur mycket kostar smycket?
Gillar du det, Jonas? Frågade tanten. Men, hur vet du vad jag heter, Anna har nu anslutet sig vid bordet. - Ja, hur vet jag vad du heter, själv heter jag Anna-Maria Johansson och min man hette Jonas Johansson. Denna broschen fick jag av honom, min stiliga prins samma dag som vi förlovade oss, istället för en ring.  Anna tittade på Jonas, Vet du Jonas, Om vi skulle gifta oss, så kommer jag att heta Anna Johansson, precis som tanten med broschen. Gud vad konstigt.   
Plötsligt faller Jonas ned på knä, framför Anna, håller broschen framför Anna och ställer den magiska frågan. Vill du gifta dig med mig?

Anna skiner upp som en sol, - jaaaa det vill jag, tjohooo, min älskade Jonas.
När Jonas vänder sig om, för att tacka och betala tanten, så är både bordet och tanten borta. Men, men stammar Jonas, vart blev de av?  Anna ser, även hon med stora undrande ögon, vad var det som hände?
När Jonas tittar närmare på broschen så ser han plötsligt hur änglarna blinkar med ena ögat åt varandra. Då förstår Jonas, änglarna, vakar och styr över våran framtid!
Broschen kommer alltid att ha en viktig platts i deras hjärta.

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Snäckan

Så vackert! Fick gåshud när jag läste!

2009-02-24 @ 08:35:51
URL: http://fibrodagboken.bloggagratis.se/
Postat av: Elizabeth

You had better write these books or short story collection because you have got me so wanting to know what happens next!

Love to you both and have a lovely day.

2009-02-24 @ 08:49:30
Postat av: Sonja

De änglarna, de änglarna, i alla former och skepnader ;)

Härligt skrivet, det känns som texten bara kommer till dig när du får uppdraget ;)

Kram

2009-02-24 @ 08:59:58
Postat av: Tjotten

Ja det var då en sockersöt saga.

Välskriven och härligt flyt.

2009-02-24 @ 09:03:49
URL: http://skrivklotter.blogspot.com
Postat av: Anneli -Fru J

Men vart får du allt ifrån?? Ta detta som en komplimang nu för det är det, men hade jag inte vetat att det var du som skrivit detta så hade jag trott att det var av en kvinna :).

Kram på er!

Anneli

2009-02-24 @ 09:16:35
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: fia

Men Men,,,, nu får du ta & skriva en Bok illa kvickt tycker jag,,,,, herrguud så bra du är ju!! suvve duktiga BJÖRN,,,,,

Som sagt Fia vill Ha MEEEERA!!!

Ha en fin dag

KRAMIS

2009-02-24 @ 09:28:05
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Nina

Vilken underbar novell. Du skulle kunna skicka in dina noveller till Allers utan vidare. Jag satt med ett stort leende när jag läste den.

2009-02-24 @ 09:44:14
Postat av: Chrissie

Otroligt bra och fint skrivet!!!

Du har gott om talanger!!! =)



Kramkalas

2009-02-24 @ 10:57:48
Postat av: Afrodite

Now we are talking...=)

2009-02-24 @ 11:11:17
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Mikaela

guu va bra vill som ovanstående se en bok snart måste man ju läsa, du skriver oerhört bra fastnar för dina texter varje gång, men så tar dom slut så sitter man där å vill bara läsa mer

2009-02-24 @ 11:17:45
URL: http://pinkpocket.blogg.se/
Postat av: fia

asgarv,,, jo men det är klart,,, men ALLT kan kan ju inte skriva här eller??? fniss knäppgök!!!!

KRAMEN

2009-02-24 @ 11:36:24
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Hilde

Vist finns änglar.... Det var meningen med broschen. Jag får inte gåshud... Jag får "Ståpäls" jag... Men så är jag norsk också... L DU lyfter min dag Björn.

Tack... Kram från Timrå Igen

2009-02-24 @ 11:51:54
Postat av: Anna i Gävle

det var bra björn men inte det bästa :)

2009-02-24 @ 11:56:47
Postat av: Cicci

Så himla söt tös du har :)

2009-02-24 @ 12:13:56
URL: http://psissi.blogg.se/
Postat av: Annbritt

Oj, nu kommer tårarna...Magiskt

2009-02-24 @ 12:48:46
Postat av: margareta

Var det kanske framtiden som tittade in och ordnade till det? Kul!

2009-02-24 @ 13:31:09
URL: http://ordlek-pillan.blogspot.com
Postat av: Cattis

Mycket gullig saga.... fint slyt och fint skrivet.

Postat av: Annie

Herregud människa, hur bra kan man bli på att skriva!!??!!??!! Du måste illa kvickt skriva ihop en bok!! Du är så himlars duktig!! Jag vill ha mer!! :-)



Kram

2009-02-24 @ 14:37:26
Postat av: Lillan

Jag har läst alla dina utmaningar och du har ett otroligt sätt att fånga ögonblick.

Hoppas du och Ellen har en bra dag.

2009-02-24 @ 15:45:34
URL: http://sandsten.blogg.se/
Postat av: annmari

Ja man vet aldrig vad änglarna kan hitta på ;-)

2009-02-24 @ 17:28:08
URL: http://annmari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0