skrivpuffs utmaning 54-23 feb-det ingen vet

När jag vaknade den dagen så värkte huvudet.
Jag mindes endast fragment från dagen innan, Fest, sprit, mat och…..
Vad var det som hände? Jag minns  Peter och hans fru, Linda, ett bråk, skrik
Och porslin som kastades. Jag stiger upp för att ställa mig i duschen, måste stötta
Mig mot bokhyllan för att inte tappa fotfästet.

När jag tittar ut genom fönstret ser jag det, i soffan under fönstret ligger en hög
Med kläder, mina kläder. Plötsligt blixtrar minnes bilderna till i huvudet, festen,
Jag, en kniv, Peter, yxa, vad fan har hänt. Jag känner hur paniken sprider sig i kroppen.

Jag måste ställa mig i duschen, vilken konstig dröm. Måste ha varit en RIKTIG fest!
Medans vattnet strilar över min kropp och jag förvandlar tvålresterna till skum, låter jag en hand glida över min mage. När jag kommer till höger sida, sticker det till och en ilande smärta sprider sig i min kropp, jag tittar, Ett stick så, som nu börjat blöda.
Medans jag står kvar i duschen färgas nu vattnet rött av det utspädda vattnet.
Kliver ur duschen med ena handen mot väggen, känner att jag än inte är nykter, måste försöka få ut de kvarvarande ångorna från kroppen. Rakning, men när jag ser mig i spegeln så ser jag, jag är alldeles blåslagen, en bit tand fattas och mitt ena öra är nästan
Avslitet under öronsnibben.

Jag måste minnas, jag måste  få veta vad det är som hänt. Efter att ha käkat frukost och klätt på mig nya fräscha kläder, tar jag det jordiga och blodiga, stoppar i en papperspåse.
Går ned i källaren, häller bensin på påsen och stoppar den i eldningspannan, woff, så är kläderna satta i eld.
Plötsligt ringer telefonen, när jag svarar hörs en kvinnor röst.
-Hejsan B, det är jag, Linda.
Jag hör att hon gråtit. Linda fortsätter,
Vet vart Peter är? Efter att vi skildes igår, så gick han iväg från festen, sedan kom han inte hem.
Mina tankar snurrar snabbare och snabbare i huvudet, och jag börjar känna mig illamående.
–    Sorry Linda, jag vet inte, blev alldeles för full igår, jag minns inte något efter det att vi käkat huvudrätten.
Just när vi lagt på ringer det på dörren.
När jag öppnar så ser jag två, STORA poliser. De pressenterar sig som , Alf och
Joakim. Det frågar om de får ställa några frågor och jag släpper in dom.

När de slagit sig ned vid bordet, så förklarar de.

-Vi vet att du befann dig på samma fest som Peter H går kväll?!
-Vet du vad som hänt honom?  
-Jag vet inte alls, blev lite för mycket igår. Tror ni något allvarligt skett?  

När de förklarar att man funnit en styckad kropp i skogsgläntan intill stranden
Och ett huvud nedgrävt i sanden, börjar det gå upp för mig.

Jag säger inget och hoppas att ingen får veta!
 

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Ann-Sofie

Vad då? Jag vill veta mer - fattar inte detta...Kommer det en fortsättning?

2009-02-23 @ 08:34:17
Postat av: Henrik

Fan Killen.. hoppas du fattar att du har mer än en bok att skriva.. Du skriver riktigt jäkla bra..

2009-02-23 @ 08:37:20
Postat av: Anonym

NICE

2009-02-23 @ 08:46:53
Postat av: Cissi

Du skriver riktigt bra!! Du fångade mig med första orden direkt!

2009-02-23 @ 08:54:04
URL: http://cissislife.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Go morgon

Som alla andra även sagt o det tål att sägas igen, Du skriver hemskt bra Björn,

Hoppas du/ni får en härlig dag Å att jag snart får läsa mer he he ;)

Kramiz

Ann-Sofie

2009-02-23 @ 08:57:25
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Ninni

Är det början till en grymt bra bok, eller är det upplevt?

2009-02-23 @ 09:00:50
Postat av: Anna i Gävle

björn lika underbart som vanligt :)

2009-02-23 @ 09:43:45
Postat av: kkk

JAG BEGRIPER INGENTING?

2009-02-23 @ 09:49:43
Postat av: s

När är boken färdig? Jag vill läsa mer!

2009-02-23 @ 09:51:03
URL: http://norrwentsouth.blogspot.com
Postat av: Chrissie

Jag har myror i skallen..

Men det är väl det som är meningen!!! HAHA!!!

2009-02-23 @ 10:02:15
Postat av: Lillemor

Hej! Tack för kommentaren och vilken krimtext du har skrivit! Vad händer sen? Var det du eller var det hans fru?

2009-02-23 @ 10:06:36
URL: http://puttikraftlosblogg.blogspot.com
Postat av: maria

kanon !!



Fan vad du skriver BRA .. Fortsätt så , vill läsa fortsättningen ....



Kramar i massor

Maria

2009-02-23 @ 10:22:32
Postat av: Anneli -Fru J

Håller med de andra, du måste skriva mer! Dina texter fångar en och man vill bara sluka orden.

kram

Anneli

2009-02-23 @ 10:23:08
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Wow... spännande verkligen!!! Vill veta fortsättningen nu =) Du skriver riktigt bra !!!!!

2009-02-23 @ 10:25:42
URL: http://missnannas.blogg.se/
Postat av: Becca

Det är väl meningen att man ska tolka det som att du styckat kroppen eller? Kan tycka att det känns liite smått obehagligt att lämna en i denna ovisshet. Med tanke på att du lever ensam med ditt barn och resterande av din familj är döda..



Jag tyckte bara det kändes obehagligt att läsa detta. Tycker du skulle låtit det framgå att du inte gjort det som det insinueras.



Eller gjorde du?

2009-02-23 @ 10:40:36
URL: http://beckystoneheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tummen upp!

Bra skrivet

2009-02-23 @ 10:59:39
URL: http://rullgardinsflikkan.blogspot.com
Postat av: Cattis

som skrvarkollega på skrivpuff fattade jag direkt att detta är en fantastisk berättelse i skrivandets tecken. Mycket bra skrivet....jag fastnade direkt.

Postat av: Jenny

Du borde nog fundera på vad du vill ha för genre på boken. Läser man de andra texterna du skrivit så har du två berättelser; En där du berättar om din familj och hur du förlorar några av dem och en berättelse om hur du blir förhörd för styckmordet på din vän... Väldigt skilda historier där den senare bara käns obehaglig tillsammans med den första berättelsen.



I en skönlitterär text är det också viktigt att man använder punkter, uttropstecken, versaler osv rätt. En bra hjälp till det är en bok från Svenska språknämnden: Svenska skrivregler.

2009-02-23 @ 11:33:15
URL: http://icebeer.blogg.se/
Postat av: Snäckan

Du är bra! Ta vara på din gåva! Du skriver så jag ryser.

Hoppas du får en härlig måndag!

2009-02-23 @ 11:33:54
URL: http://fibrodagboken.bloggagratis.se/
Postat av: Annbritt

Oooh Shit!!!

Är detta från boken om dig eller Sveriges nya deckarförfattare av rang?? Går ju kalla kårar efter ryggraden. Spelar ju ingen roll vad du skriver, korta bloggrader eller detta. Du har talang, flyt i texten och ett bra språk. Glöm det med att jobba som butikschef, du har ditt framtida yrke i penna och papper. Bli nte för kaxig av all positiv feedback bara, så du får skrivkramp =) Hoppas man inte ska behöva vänta på boken för att få veta fortsättningen på detta!!! Jag är helt tagen. Ha en bra dag/kramar till er båda

2009-02-23 @ 11:45:13
Postat av: Ålänning

Men hallå, så där kan man ju inga göra, de är ju bara för hemskt att sluta skriva så där!!! ;) Den som berättat A måst även berätta B....super bra skrivet, varit fast på denna sida redan några månader. Lycka till med skrivandet.

KRAM

2009-02-23 @ 12:37:49
Postat av: Sonja Ljunggren

ryyys Kanon! Vilken talang! Efter detta intro vill man genast hoppa till kapitel 1. Du får jobba på som bara den - väldigt spännande det låter.

2009-02-23 @ 14:17:00
Postat av: margareta

Deckare eller mardröm?? Berätta mer!

2009-02-23 @ 15:35:56
URL: http://ordlek-pillan.blogspot.com
Postat av: annmari

sen då?

2009-02-23 @ 15:48:56
URL: http://annmari.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Håller med ovanstående komentarer grymmt bra skrivet älskar verkligen att läsa i din blogg...

2009-02-23 @ 17:53:45
URL: http://pinkpocket.blogg.se/
Postat av: lena-från skrivpuff





Himmel så skrämmmande spännande skrivet. STORA poliser som heter Alf och Joakim , bra blandning av realistisk thriller och humor, Man blir glatt avväpnad.

Postat av: Linnéa

När jag läste detta fick jag rysningar i hela kroppen! När kommer fortsättningen, jag förstår inte riktigt slutet?!

2009-02-23 @ 19:10:35
URL: http://linneeaj.blogg.se/
Postat av: fia

MÄH!!!! Bjööörn,,,, vad håller du på med???? fortsätt för faaasiken,,,,,

Fia vill ha MEER!!!

KRAM!!!!

2009-02-23 @ 19:56:37
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Cilla

HUUUU.....SCARY!!!!

Vad ska hända härnäst!!??



KRAM Cilla

2009-02-24 @ 00:06:46
Postat av: Toffs

Ruskigt. Levande. Stiligt berättat!

2009-02-24 @ 14:57:40
URL: http://gilgamesh.blogg.se/
Postat av: emmelie

Jag vill läsa mer, nu.

Gärna hela boken/böckerna på en gång :)



Fruktansvärt bra :)

2009-02-25 @ 12:17:31
URL: http://mammasthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0