skrivpuffs utmaning 53

Vi hade nu slutat försöka skaffa barn. Efter mina cellgifter och Josefins hormonrubbning så var detta nu en tanke som vi vant oss vid.
Efter att vi gjort 10st läkarbesök, hormon terapi och graviditetsprov i travar var vi nu fast beslutna på att adoptera. Josefin var ju själv adopterad från Chile, då är det ju inga problem.

Resan är beställd till USA, ska hälsa på Josefins bror, som flyttat dig och deras syster som jobbar som nanny i Chicago. Nu idag ska vi packa lite saker, åka till Ystad för att ta tåget därifrån i morgon till Kastrups, Köpenhamn.

Josefin står i badrummet, jag ser hennes vackra profil genom dörrspringan, när ljuset sakta sipprar ut i den mörka hallen utanför. Själv ligger jag kvar i sängen och försöker tvinga bort natten från mina trötta ögonen.

josefin kallar på mig, "-Björn, kom ett hit är du snäll".
När jag kommer in på badrummet, tittar hon på mig,
"- jag hade ett grav-test kvar, kolla!"

jag tittar på testet, positivt, det är inte möjligt!! Vi kan ju inte, tusen och en tankar far genom mitt huvud, glad, ledsen och vise versa.

Vi sätter oss i bilen mot Ystad, stannar till på apoteket och handlar några test till, fem stycken var att vara exakt.

Mot YSTAD!! Efter att gjort ALLA dessa test är vi nu säkra... Vi ska bli föräldrar...

Livet blir aldrig som innan, jag ÄR förändrad.

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Anonym

Helt galet vilken upplevelse! Antar att det var med er Ellen. Vi upplevde i somras detta underbara som så många tar för givet. Vi fick ett plus efter en väldigt lång tids kämpande. Glädjen sprider sig i kroppen på mig och jag förstår den lycka ni kände! Underbart! Ett minne för livet.. Ta vara på er fina Ellen. Minnen och delar av mamma och lillasyster finns i henne. Ta hand om er. //Janina, Diö

2009-02-22 @ 17:54:43
Postat av: annelie

finner knappt ord... vackert!

hoppas ni haft en bra helg!

2009-02-22 @ 18:09:27
Postat av: Annika

Plocka fram minnena ibland och fly en kort stund.Vi alla behöver minnas och tänka tillbaka ibland.Kul att middagen blev lyckad!Kram/Annika

2009-02-22 @ 18:12:50
Postat av: julia

Underbart ju, får en tår i ögat...

2009-02-22 @ 18:24:56
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: blomman

Det blir en bra bok! Helt övertygad... Ang att din blogg blivit tråkig...NEJ. Men ibland saknar man dina kloka tankar... Hur fixade du förresten din egen sjukdom? Hur har det förändrat dig? I övrigt så har du en snygg blogg och jag kollar varje dag, för tänk om man missar nåt kul :-)

2009-02-22 @ 18:31:57
Postat av: Anonym

Åhhh så underbart!!



vill bara säga att bloggen är jätte bra, kollar minst en gång om dagen.

kram till dig och Ellen

2009-02-22 @ 18:37:13
Postat av: Sonja Ljunggren

Nu kommer lite komentarer på flera olika inlägg:

Vilken bedårande berättelse =) Kommer själv ihåg kännslan när gravstickan visade posetivt.

Jag gillar din blogg (nej jag upplever den inte tråkig) och har kommit att följa den dagligen, jag gillar dina och Ellens kloka ord :) Satt och "korrade" din intro och tycker att flytet i texten är bra, sen är det några saker jag själv forumlerat ut annorlunda, men jag är ingen x-pert, jag har däremot lärt mig att uppskatta rak kritik bara den är konstruktiv... Sen är ju frågan lite som du skrev, vad tycker förlaget =) Men faktiskt så antar jag att du får kritiken på annan håll för vem är väl jag. I det stora hela tyckte jag texten var väldigt bra och du är i grunden grymt bra på att formulera dig! Jag önskar jag hade tiden att skriva.

En nyfiken fråga... vem vann armbandet?

Kramar i massor // S

2009-02-22 @ 19:27:01
Postat av: ida

fint!

2009-02-22 @ 19:40:55
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Anna i Gävle

lika underbart skrivet som vanligt björn ha en underbar kväll

2009-02-22 @ 20:36:39
Postat av: Ninni

Åh vad häftigt! Ellen är ju en tuff tjej, det visade hon redan då!

2009-02-22 @ 20:39:51
Postat av: matilda

nä vad fint!

2009-02-22 @ 20:51:55
URL: http://donotenter.blogg.se/
Postat av: Anna

Underbart att läsa!

2009-02-22 @ 21:12:48
Postat av: lena

Hej ramlat in från skrivpuff. jättebra berättlese

Postat av: aja (Beautyblogger)

Vad för hormonrning?



Jag har PCO och vi har gjort tre provrörsbefruktningar....Tänkte att du kunde sprida lite hopp....I den annars så svarta barnlösa världen...

2009-02-22 @ 21:35:20
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag fortsätter att läsa din blogg med spänning. Din bok är jag övertygad om kommer bli bra! Och tråkig, vadå? Vem f-n är rolig jämt då? Nej.. Glöm dom där kommentarerna och fortsätt skriv. Jag är tårögd varenda gång jag har besökt bloggen.

2009-02-22 @ 22:12:46
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Camilla

Har min älskade i USA och tiden rinner ut för att skaffa barn. Vi pratar mycket om hur mycket vi vill ha barn tillsammans. men det är inte helt lätt.

Barn är en gåva. Hoppas alla inser det. Inte alla bor tillsammans & kan uppfylla sina drömmar.

Du verkar ju ha världens gosate & klokaste tjej (ja förutom min guddotter då hihi). Njut av tiden ni har tillsammans.

Kram

2009-02-22 @ 22:23:15
URL: http://alltoingeting.blogspot.com
Postat av: Evelina

Det är sådana stunder som ger livet mening. Är underbart hur du delar med dig utan dem. Ser framemot att få läsa din bok. Undrar lite över när man kan tänkas finna den i bokhandeln. Gissar på att du börjat skriva den nyligen och förstår att en biografi inte kan skrivas i all hast, men är ganska nyfiken av mig.

2009-02-22 @ 22:36:18
URL: http://onethingleadstoanother.blogg.se/
Postat av: malin

Du har en underbar familj! Två i himmlen o en bedårande tös på jorden. Var rädd om det

2009-02-22 @ 23:10:53
URL: http://thunbergs.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hejsan :)

Måste bara säga att jag älskar när du lägger till "tänk" meningarna på slutet. citaten elelr vad man ska säga. och jag tycker verkligen om din blogg! Kram Jonna

2009-02-23 @ 00:02:31
URL: http://mongotrash.blogg.se/
Postat av: Lina



Har nu sträckläst den här bloggen från början till nutid. Det som slår mig är att du är så förbannat stark och bestämt dig för att inte älta, ångra, titta tillbaka.

Smärtan finns inom dig hela tiden, men jag hoppas verkligen att du och Ellen kommer finna lycka i en människa som kommer leva med er. Dela er glädje,sorg och kärlek.



Alla mina lyckönskningar, styrka och kärlek till er två. !!

2009-02-23 @ 00:05:22
URL: http://tjockis.bloggagratis.se/
Postat av: aja (Beautyblogger)

Hmmm...Min kommentar kom inte med, ifall du inte plockat bort den av någon anledning?



Undrade vad det var för hormonrubbning? Jag har lämnat min mailadress, eller du kankse inte svarar på kommentarer...

2009-02-23 @ 02:55:31
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: aja (Beautyblogger)

Konstigt haha :-) nu ser jag den...Nu ser jag BÅDA ;-)

2009-02-23 @ 02:56:33
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: bit

Du KAN verkligen skriva! Bra text. :-)

2009-02-23 @ 04:50:29
Postat av: Annelie

Är lite glad att du tog upp det här. Kanske det är så att vissa kräver gensvar...

Jag är oerhört glad över att jag får följa dig, även om det var din sorg som påbörjade det. Jag är glad över att jag ser dina framsteg i ditt sorgearbete... Tro mig, jag har full förståelse över det. Jag har mist så många närståeende..Mamma och pappa bland annat.

Kramar om!

2009-02-23 @ 20:49:06
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0