ÄR DEN TRÅKIG?!

Är det så att bloggen blivit tråkig?
Satt nu i morse och googlade lite, såg att det var
En del som skrivit på sina egna bloggar att denna blogg
Blivit tråkig!! Är det så…
Vad är det som blivit trist? Är det det att jag inte
Uppdaterar 5ggr om dagen, är det för att jag inte BARA
Skriver om olyckan och sorg?!
Är inläggen för långa? Jag skulle kunna skriva om när jag släppt en fis,
Men vad tillför det??!!

Hoppas att kunna få lite svar på detta??!!

Kram/B

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Nea.

Vilken fin header. :)

Kan tyvärr inte svara på om den blivit tråkig, ramlade just in på den^^

2009-02-21 @ 09:07:46
URL: http://neapeahh.blogg.se/
Postat av: Nettan

Nä, tycker jag inte, men så har jag iof ganska nyligen hittat hit.

Jag personligen fascineras av folk, och hur människan har en förmåga att resa sig även efter de värsta tragedierna, så jag skulle nog själv tyckt att bloggen blivit trist om det bara handlat om olyckor och sorg, det är ju livet som är här och nu som ska levas och din och Ellens resa tillbaka till livet visar ju även andra att det går att resa sig igen även efter att mattan dragits undan under fötterna. Så om jag får säga mitt så tycker jag din blogg är intressant precis som den är.

Ha en bra dag

2009-02-21 @ 09:16:59
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Marika

Har inte läst jättelänge, men den handlar väl om ditt liv med Ellen efter olyckan och nej, i mina ögon har den inte blivit tråkig.

2009-02-21 @ 09:24:28
URL: http://www.nogg.se/miqa
Postat av: Helen

Håller helt med Nettan. Jag har läst din logg ett tag och jag har gråtit över den otäcka olyckan. Men jag tycker det är härligt att läsa om din vardag. Dom små sakerna som gör att ditt liv fylls med glädje igen. Jag tycker inte att din blogg har blivit tråkig, snarare tvärtom. En härlig pappa blogg helt enkelt. Kram

2009-02-21 @ 09:26:10
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Mia

Nä, inte tråkig.

Ibland blir det lite tung läsning, men inte blir din blogg tråkig för det.

Men ibland känner jag, när jag läser hos dig att du vill att folk ska accepter dig som du är. Men som du skriver här "Jag skulle kunna skriva om när jag släppt en fis,

Men vad tillför det??!! ". Alla skriver ju sina bloggar av sina egna anledngar. Om någon känner för att skriva om en fis (ja jag förstod ironin) så tillför det kasnke honom/henne något.

Kanske är så att vissa känner att dom inte är "så viktiga" i dina ögon när du nämner om vad du tycker man ska eller inte ska blogga om.

Nu säger jag inte att detta är med meningen som du gör så. Tolknings fråga kasnke ??

Inte heller menar jag att klanka ner på dig. Jag läser din blogg. Inte varje dag, men jag läser alltid ifatt när jag missat.



Jag gillar din blogg, den är absolut inte tråkig. ÄVEN om jag OFTA bloggar om fisar, kiss och bajs ;)



Kram

2009-02-21 @ 09:27:24
URL: http://focim.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Alltså den har ju blivit lite annorlunda. Vet inte om jag tycker den blivit tråkig, men den är inte som förr. Förut handlade det mer om olyckan, sorg osv. Nu handlar det mer om vardagen, och hur många skriver inte om sin vardag på bloggen? Den har kanske inte blivit tråkig, men den har blivit vanlig. Vilket kanske är ett tecken på att ni "börjar gå vidare", även om man givetvis aldrig kan göra det helt.

2009-02-21 @ 09:28:18
URL: http://blocked.blogg.se/
Postat av: eva-marie

är rätt ny på det här med bloggar men har väl läst din blogg sen i januari och prenumererar även på din och i mina ögon är din blogg inte tråkig... man ska skriva det man känner för anser jag, jag skriver det jag känner för och jag skriver för min egen skull och ingen annans och jag lider inte utav det. Men jag tycker absolut inte att din blogg är tråkig.

Keep up the good work :)

2009-02-21 @ 09:30:43
URL: http://girlies.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Nej min vän

Den har inte blivit tråkig. Fortsätt på din linje jag läser varje dag. Själv har jag ett par trogna läsare på min men skriver ju för min egen del. Kanske är det dom som blev så fantastiskt berörd när dom hittade din blogg som nu glömmer varför dom läste den till att börja med.

Det är ju inte meningen att en blogg ska vara som en tv-serie där det händer smaskiga saker varje gång. Jag gillar att läsa om er vardag, hur ni faktiskt är så starka att kunna ha en vanlig vardag trots det ni så nyligen varit med om. Det är ju inte så att er upplevelse försvinner med tiden,

Keep going, I´ll be back

Kram o trevlig helg

Ann-Sofie

2009-02-21 @ 09:30:58
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Anonym

En del tycker din blogg är tråkig... andra tycker modebloggar är tråkiga... kanske är det "mina-barn-är-är-de-sötaste-i-världen-bloggar" som är tråkiga... politiska bloggar ligger risigt till för vissa... djurbloggar tilltalar inte alla...



Men saken är den att din blogg är din blogg! Du skriver det du vill - även om den är tråkig!!! Eller ska du bara tillfredsställa dina läsare och tappa bort dig själv och vad du vill skriva om?



Du kommer förmodligen inte få lika många läsare och kommentarer som du hade som mest... eller så får du ännu fler ;o). Men fortsätt att vara du - för du är dig själv och du är bra!



Kram till dig och Ellen!

2009-02-21 @ 09:33:27
Postat av: Sofie

Hej,

Vet inte om det blivit tråkig men jag tänkte faktiskt i förra veckan att något har ändrats. Det har nog inte bara med att du skriver om annat sorgen. Det är något annat som är ändrat. Kanske inte till det negativa. Skriver igen om jag kan "sätta fingret på" vad det är.

Trevlig helg!

2009-02-21 @ 09:33:51
Postat av: IA

... och jag är ´ganska så bra på att "råka" vara anonym... Men där det är tomt efter Postat av... kan du tänka dig ett IA ;o)!

2009-02-21 @ 09:36:10
Postat av: Hilde

NÄÄÄÄ Björn jag tycker den INTE har blivit tråkig...Den handlar ju om ditt och Ellens liv och vägen tillbaka EFTER olyckan, Tycker människor ska gläds med dig och din dotter att ni verkligen orkar gå vidare. MEN det är klart det finns en viss kategori av människor som lever för att läsa om människors trauman/olycker. För min del är det så skönt att ha hittat en blogg som din, FÖR livet går faktiskt vidare fast man har förlorat någon man älskar. Livet är en berg och dalbana och just nu fast 1 års dagen närmar sig kan man känna att du är taggat och vill gå vidare, det är rätt, Men stanna upp ibland och ta ett djupt andertag annas kan du landa hårt....

Så nej jag tycker inte din blogg har blivit tråkig, jag kommer att läsa den NU och fortsätta framöver, det är det här som kallas livet.....

Varm Kram från Timrå

2009-02-21 @ 09:39:57
Postat av: mia

Nej den har inte blivit tråkig.

2009-02-21 @ 09:41:28
URL: http://livetsommammaochkvinna.blogg.se/
Postat av: Mr.T

Jag tittar in varje dag Björn,

och kollar så allt är bra iaf. :-)

Däremot så läste jag i andra bloggar att du verkar

dålig på att besöka andra och kommentera själv

och det vet ju inte jag något om...



Jag tittar in och komenterar till dig

när jag känner för det och tycker till...



Ha en bra dag, du & Ellen

2009-02-21 @ 09:45:31
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Emma

nä , jag tycker inte att den har blivit tråkig :) men ibland skriver du väldigt långa inlägg, det kan vara jobbigt ibland. men annars är in blogg bra ! :D

2009-02-21 @ 10:05:02
Postat av: MissyElliot

Nej, den är allt annat än tråkig. Tänk på att det är din blogg och att du ska skriva precis det som du känner för. Är man tillräckligt intresserad så spelar det ingen roll om inläggen är långa eller korta. Jag är dålig på att kommentera men jag läser om dig och Ellen varje dag. Fortsätt precis som du gör...

Ha en härlig lördag...

kramiz

2009-02-21 @ 10:11:35
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Emilia

Som flera andra skriver: Innan så handlade det mycket om olyckan. Folk gillar att läsa om det som berör, som de inte själva varit med om osv. Nu är det om din och Ellens vardag. Jag kan tycka att din vardag är ganska händelselös. Dagis, hemma, fika, sova, film.

Jag tycker oxå att det blir jobbigt när du är så hiiimla positiv alltid. INGEN människa kan alltid vara så positiv tänker jag. MEN, jag har INTE varit med om det du har varit med om, jag har INTE gått en mil i dina skor.

Fortsätt skriv, tror det är jätteviktigt för dig att få skriva om dina dagar. Om man tröttnar på din sida, så behöver man ju inte läsa den. Men du frågade och ville ha svar! :-)

Önskar dig/er en skön helg.

2009-02-21 @ 10:11:43
Postat av: Mo

Fina Björn!... Det är DIN blogg och DITT liv! Den är absolut inte tråkig! Jag är inne här så gott som varje dag.... Både gråter och skrattar med er... Du skriver om livet... Som det är just här och nu... Kan aldrig bli fel... Vi går alla igenom olika faser och både du som person och livet självt förändras.... Önskar Dig och Ellen Allt gott i livet! Mysbaciller till er från mig! KRAM

2009-02-21 @ 10:24:43
Postat av: Johan

Kör ditt eget race ... Jag kommer då fortsätta läsa !



2009-02-21 @ 10:26:55
URL: http://limpans.blogg.se/
Postat av: L

Nej Björn din blogg har absolut inte blivit tråkig.

Det är så skönt att läsa att ni börjar få en vardag igen .. Önskar att vi också kommer till våran vardag snart igen. Allt du skriver ska vara för din skull.. Jag läser din blogg varje dag och hämtar väldigt mycket styrka från den att orka med min vardag. Fortsätt med det du gör för det gör du bra.. Ha en bra helg .. Kramar L med familj

2009-02-21 @ 10:30:35
URL: http://www.metrobloggen.se/ettdjupt
Postat av: emma härnqvist/perfektion

kan de vara så att folk vill "gôtta" sig i andras ont?

2009-02-21 @ 10:35:35
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag är rätt ny här, den är absolut inte tråkig..

Tittar in lite då och då...

Många tänkvärda ord du skriver...

Trevlig helg på er!

Kram

2009-02-21 @ 10:37:27
Postat av: Becca

Anledningen till att jag tycker att din blogg blivit tråkig är att det känns som att du börjat ta dig själv på för stort ansvar. Med recept inför helgen, åsikter om köttproduktion, alla motton att leva efter. Så var det INTE i början och det är det som gör att jag tycker det blivit tråkigt att läsa.



Skulle du skriva att du släppt en fis är det åtminstonne något från DIN tillvaro.



Får känslan av att du vill så mycket mer än va du är och vad du kan!



Men det är jag det!

2009-02-21 @ 10:39:08
URL: http://beckystoneheart.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hei! For en koselig blogg!

Ha en fin fin lørdag :o)

2009-02-21 @ 10:40:30
URL: http://sannesmamma.blogspot.com/
Postat av: kkk

Dina svenska är svår och därför är det krävande att läsa din blogg.

SKRIV BÄTTRE SVENSKA!

2009-02-21 @ 10:48:03
Postat av: Christina

Det beror på vad man vill ha ut av att läsa en blogg. Jag gillar att läsa om andra människorss liv och då innehåller det ofta både bra och dåliga saker. Men kanske lite mer bilder och mer kommentarer på andras bloggar. Men tråkig är den väl inte, en vardag ser ju ut så här.

Ha en bra lördag

Christina

2009-02-21 @ 10:56:02
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: fia

ABSOLUT INTE TRÅKIG!!!!

För många bloggläsare är det lite nyhetens behag,,,, trist tycker jag,,, jag har min blogglista som jag följer slaviskt VARJE dag ibland flera gånger om dagen,,, själv skriver jag bloggen som en DAGBOK,,, tycker det är mysigt att kunna titta tillbaka på inlägg och bilder,,,, Jag Gillar att läsa vardagiliga dagboks bloggar!!! se vad andra i landet gör på dagarna,känslor,drömmar,tankar,,,,

så BJÖRN INTE TRÅKIG BLOGG!!!!!

PUSS PÅRE!!!

2009-02-21 @ 11:05:32
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Nej jag tycker inte att den blivit tråkig! Kikar in varje dag nästan! Jag gillar den! Du är en sån positiv människa och du sprider glädje!!

2009-02-21 @ 11:12:56
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: prima

Det du skriver om är ju ditt och tösens liv...inte tillbaka utan till ett helt annat och nytt liv för er!

Nu när inte olyckan är i centrum så ,är det ju det som händer varje dag som du skriver om.

Men en blogg skriver man ju lite för sin egen skull och inte bara för att andra ska läsa....själv är min blogg en bra ventil för ilska som jag aldrig skulle släppa ut någon annan stans.

Fortsätt med det du tycket är roligt att skriva om!

2009-02-21 @ 11:13:00
URL: http://www.metrobloggen.se/prima
Postat av: Annica

Den är inte tråkig.



Vad jag blir irriterad över folk som skriver att den inte handlar om olyckan eller sorg så mycket längre. Varför ska man vältra sig i andras olyckor?



Jag tycker det är roligt att se hur ni förgyller er vardag, vad du än skriver om. Bokprojektet är också spännande.



Keep on bloggin ´!

2009-02-21 @ 11:18:05
Postat av: Evelina

NEJ!! Absolut inte tråkig....Det är så skönt att titta in hos er och läsa...Jag blir glad av att läsa din blogg och oerhört glad att det finns människor som du som kan se allt positivt trots allt elände (eller hur jag ska uttrycka mig) Skrev om detta igår på min blogg, så alla skriver inte om att din blogg är tråkig....Fortsätt som du gör!!! Kram

2009-02-21 @ 11:20:49
URL: http://mevelina.blogg.se/
Postat av: Zandra

Nej inte alls TRÅKIG...tittar in hos dej varje dag nästan...Vill se hur de går för dej o Ellen..KRAM

2009-02-21 @ 11:23:16
Postat av: Sofi

Jag tror att det är som många säger. Förut skrev du om olyckan och på så sätt fick vi läsare lära känna dig och din dotter.

Nu har vi lärt känna er på ett sätt, och då får vi istället ta del av er vardag. Detta kan nog leda till att många ser bloggen som "tråkig", eftersom så många bloggar handlar om just vardagen.

Jag tror inte att det handlar om att folk vill vältra sig i andras olycka, snarare att det tillhörde det ovanliga. Alla människor har en vardag. En olycka är, som tur väl är, något mer ovanligt.

Men jag skulle nog inte kalla bloggen tråkig..



Kämpa på!

2009-02-21 @ 11:27:19
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Olivia

JAG TYCKER ABSOLUT INTE ATT BLOGGEN BLIVIT TRÅKIG!!



MEN DET FINNS EN DEL MÄNNISKOR SOM LETAR EFTER SENSATION - DE VILL LÄSA OM OLYCKOR, CANCER, DÖDEN, DÅLIGA FÖRHÅLLANDEN - OM SÅDANT SOM MAN ANNARS INTE (FÅR) PRATAR OM!



MEN JAG TYCKER DET ÄR BRA ATT DU SKREV OM HUR DU FÖLL, MEN SKRIVER OM HUR DU ÅTER RESER DIG UPP. OCH JAG ÄR GLAD ATT FÅ LÄSA OM ELLEN - FÖR HON HAR EN BRA PAPPA!! OCH DET FINNS INTE SÅ MÅNGA KVAR DÄR UTE...



KRAM PÅ ER BÅDA!



OLIVIA



2009-02-21 @ 11:31:37
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: fie

Den har inte blivit tråkig jag läser varje dag =)

Kan tänka mig att det är så att olykan drog mycket läsare till sig men så är det ju så att man kan inte bara skriva om de som är jobbigt !

Jag kommer fortsätta att läsa vilket den handlar om vardag eller inte de som inte gillar den behöver ju heller inte läsa den! Ha en bra dag...

2009-02-21 @ 11:32:01
URL: http://fie80.blogg.se/
Postat av: Anna

Din blogg är allt annat än tråkig!

2009-02-21 @ 11:46:51
URL: http://anniepannkaka.blogspot.com
Postat av: Nillan

Hejsan

jag har inte läs så länge men jag tycker inte att du har en trist blogg.

De är så i vardagen att ibland är de lite stilla och spec när man har ett barn med "spec behov"

jag har själv en son som va med om en olycka när han va 3½ och vissa stunder har man liksom bubblat av saker att vädna och vrida på För att andra dagar ha en gnutta nera "normal" vardag..

blogga på

2009-02-21 @ 11:51:45
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: ♣ SOFUCKT - NORRLANDS GALNASTE FOTOBLOGG ♣

Fortsätt som du gör. bry dig inte om vad folk skriver. Du skriver från hjärtat, exakt det du känner. Och det gör din blogg underbar :D

2009-02-21 @ 12:02:02
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej, Tänk på att du skriver för ellens skull och självklart för in egen, skriv personligt , inte om världsläget. Du har för stora krav på att du ska tycka och ha åsikter om allt, detta är ingen krönika utan en blogg. Skriv om dina känslor, svårigheter m.m. glädjeämnen , lägg in mycket kort o.s.v. så ska du se att du får ordning på den igen utifrån det som är DU. Se det som en dagbok

2009-02-21 @ 12:04:41
Postat av: Madde

Jag tycker inte den är tråkig.

Kanske är det så att den ändrats lite sedan starten men det gör ju ens liv också....... Allt är inte lika hela tiden.

man ändrar ju sitt sätt o sina tankar beroenda på hur man har det just då......

Jag kommer att fortsätta läsa om ert liv.

Kram Madde

2009-02-21 @ 12:06:46
URL: http://maddes-memoarer.bloggagratis.se/
Postat av: husmora

Anledningen till att jag tycker att din blogg blivit tråkig är att det känns som att du börjat ta dig själv på för stort ansvar. Med recept inför helgen, åsikter om köttproduktion, alla motton att leva efter. Så var det INTE i början och det är det som gör att jag tycker det blivit tråkigt att läsa.



Skulle du skriva att du släppt en fis är det åtminstonne något från DIN tillvaro.



Får känslan av att du vill så mycket mer än va du är och vad du kan!



Men det är jag det!



Dette over her er litt av det jeg føler også. Vær deg selv, ikke vær opptatt av å ha masse lesere men heller "pleie" de du har. Så klart at når man skriver om noe så traumatisk som det du har opplevd er det mange som leser, sånn er vi mennesker - tragedier tiltrekker seg desverre folk.

Å si at bloggen din har blitt kjedelig synes jeg er å dra det veldig langt, den er da ikke kjedelig, bare annerledes. Du startet en blogg som begynte med ulykken deres, og det sier seg selv at du kan da ikke bare skrive om det, men det er desverre alt for mange som "liker" å lese om sånt.

Bloggen din har vel gått fra å være en blogg som tiltrekker seg "alt" av lesere til å bli en hverdagsblogg, og de er det jo en million av i bloggverden.

Men jeg føler og at du innimellom prøver for mye, at du kanskje tenker litt for mye over hva du bør skrive for at folk skal lese. Det bilr litt krampeaktig til tider. Et tips: Ikke gjør det, vær deg selv. Du er en fin mann, ærlig og reflektert. Jeg kommer til å fortsette å følge bloggen din, den er i mine øyne ikke kjedelig, den er blitt en helt vanlig hverdagsblogg, men jeg liker å lese den og kommer ikke til å slutte med det.

Ha en fin helg. Kos deg med Ellen.

2009-02-21 @ 12:20:29
URL: http://husmorpjatt.blogspot.com/
Postat av: Nennah

Hej Björn!

Tycker inte alls att din blogg är tråkig. Brukar titta in på din blogg varje dag och jag brukar alltid lämna den med ett leende på läpparna:) Det är ju Din blogg och Du bestämmer vad den ska innehålla, hur ofta du vill uppdatera den. Ingen annan. Då mister den sin mening.

Är hemma och är sjukskriven och din positiva inställning till livet gör mig glad. Du är verkligen ett bevis på att livet går vidare även om det är tufft. En riktigt stor kram till dig och Ellen! Hoppas att ni får en underbar helg!



Nennah

2009-02-21 @ 12:23:12
Postat av: Annbritt

Jaha, då gör man inlägg här igen. =) Det du skriver om berör påett underbart sätt, när man läser vissa inlägg ser man att det är lite svensk avundsjuka som kan göra att folk tycker det blivit tråkigt. Tycker det är en ironi i det. Folk vill gärna gotta sig i andras elände så de har något att prata med sina vänner om, men när man går vidare blir det som om det är ett hån mot livet. hur många vänner sen tidigare har du kvar? Hur många orkar lyssna till dina tankar och din förtvivlan över det som hänt? I en kris märker man vem som är ens riktiga vänner, man utvecklas på ett sätt som man kanske inte trodde var möjligt. Läser man mellan raderna så för du en kamp för din och Ellens överlevnad varje dag, det kanske inte alla vill se. Och de som inte vill läsa, kan väl bara byta blogg... Hur svårt kan det va? Ha en skön helg, det ska jag. Kram till er

2009-02-21 @ 12:23:48
Postat av: Lisbeth

TRÅKIG !!!!!!!!!!!!!!!!

Din vardag och väg tillbaka med Ellen. Kan väl inte bli tråkig . Ni är ju människor som alla oss andra.

Där inte alla dagar ser likadana ut



Tror att det är personerna som skriver nått så dumt, som är tråkiga



Din blogg är ett MÅSTE.................

2009-02-21 @ 12:24:12
Postat av: Anna E

Nej, din blogg är inte tråkig och vill människor läsa konstant om olyckan hela tiden kan de ju gå in på fliken olyckan som finns på din blogg och läsa då. Och skriva om olyckan hela tiden är att älta, att inte kunna gå visare för det är faktiskt just det man kan och det är ju det du visar med din blogg. Älta är inte bra. Det tar bara negativ energi. Du och Ellen lever ju i nuet och nuet kan verka jättetråkigt för många...Kram

2009-02-21 @ 12:26:21
Postat av: nathalie

jag gillar din blogg!!! :)

2009-02-21 @ 12:37:11
URL: http://nathalisans.blogg.se/
Postat av: yvva

Jag läser din blogg varje dag, det är kanske så att den blivit lite "vardag", för egen del har jag blivit beroende av den skratt och tycker inte den är tråkig bara lite mer vardag. Fortsätt att vara du/ni.

Ha en bra helg



2009-02-21 @ 12:39:53
URL: http://yvva.blogg.se/
Postat av: Anna

Råkade hamna på din blogg av en slump för några veckor sedan. Läste den från början då och kunde helt enkelt inte skriva något för jag var tagen av vilken tradegi detta måste ha varit!



Nu när jag läste inlägget om att din blogg blivit tråkig satt jag oxå funderade precis som du vad som blivit tråkigt...



E det som så att folk tycker att det är spännande och intressant över att enbart läsa om din sorg & om olyckan?

Då säger jag bara... Fan vad SJUKT!

Att du börjat skriva på din bok, och att Ellen går på kontroll för att ta bort den som sitter i halsen är väl för fasen inte tråkigt?! För den delen var det bara 2 av de saker som slog mig direkt som jag anser som väldigt positiva & roliga saker...

Jag som dessutom jobbar som förskollärare kan bara glädja mig åt en sån sak att hon vill gå till dagis! Att hon inte enbart vill umgås med dig, för att hon har separationsångest med tanke på vad hon gått igenom! Tänk att hon är så stark att hon tom kan gå dit med tanke på sina skador! Jag antar att både du och personalen pratat med henne och med de övriga barnen om detta men ÄNDÅ!! Det är BARN vi pratar om... Tror inte folk riktigt fattar...

Kör på!! Jag beundrar er styrka!



Kram Anna i Skåne

2009-02-21 @ 12:45:24
Postat av: Anni

Tycker absolut inte diin blogg är tråkig. Sen får väl folk tycka vad dom vill, eller hur? Och tycker nu dom att din blogg är tråkig behöver dom ju inte läsa den, inte heller komentera att dom tycker den är tråkig. Har dom inget annat att skriva om än någon annans blogg är tråkig kanske dom ska fundera på att sluta skriva blogg själva, tycker jag iaf. Tycker du ska skriva på som vanligt, om det Du vill skriva om. Du skriver väl inte för att roa andra kanske?! Hadet bra! Kram

2009-02-21 @ 12:48:50
URL: http://gili.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Björn!

Den har absolut inte blivit tråkig. Du ska ju fortsätta att skriva om det DU känner och det DU vill. Du ska inte skriva för att behaga andra.

För någon vecka sedan skrev jag själv ett inlägg på min blogg om din blogg som jag kallar "det hypade begreppet blogg" där jag skriver om vad jag tror är den möjliga orsaken. Fortsätt skriva det som du vill och känner. Det är ASbra! ;-)

2009-02-21 @ 12:54:46
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Eva

Vem skriver du för ? Oss eller dig själv? Hoppas du skriver för dig själv och struntar i kommentarer som den. Livet går ju vidare för er, nu är det ju nästa steg.

Skriv som du känner det blir bäst.



2009-02-21 @ 12:57:57
URL: http://mischy.wordpress.com/
Postat av: somebody

jag tycker att det är lite sorgligt at läsa om alla er fikor på Fenix, inte så stimulerande för Ellen kanske men samtidigt så tycker jag du ska sluta fråga vad vi tycker eftersom det är din blogg och den är ju till för dig, dina känslor....osv

Om du vill ha feedback så lämnar vi det genom att recensera din kommande bok. Blogga gör du bara för din egen skull,,,

kram och lycka till med allt

2009-02-21 @ 13:00:59
Postat av: Monica

Tråkig???

Vad menar dom???

Jag hoppas att det inte är meningen att din blogg ska "underhålla" andra människor...

Jag följer din blogg då jag tycker det är om att läsa om din och Ellens vardag....

Fortsätt...

Kram

2009-02-21 @ 13:06:38
URL: http://monki-giftutanbarn.blogspot.com/
Postat av: Sara

Nej din blogg är inte tråkig, läser här varje dag. Gillar dina citat:)

Kram

2009-02-21 @ 13:09:39
URL: http://ensaraliten.blogg.se/
Postat av: Kurdishflower

Många vill läsa om saker och ting som berör, och bloggen berör inte på samma sätt längre, det kanske är det som är det som folk anser har blivit tråkigt. Blogga på för din egen skull, den som gillar bloggen tittar in ändå.

2009-02-21 @ 13:25:30
URL: http://kurdishflower.blogspot.com
Postat av: Kurdishflower

Sen tycker jag att du ska anta utmaningarna du får ;)

2009-02-21 @ 13:26:45
URL: http://kurdishflower.blogspot.com
Postat av: Maria

NIX , den är inte tråkig .. Fortsätt du som du gör , jag läser den varje dag ( o kväll )

kramar i massor

Maria

2009-02-21 @ 13:49:17
Postat av: Häxan

Nej, din blogg har inte blivit tråkig. Men jag har märkt att den förändrats lite sedan du började skriva på boken. Du är inte lika personlig längre, känns som om du "spar" dig till boken. Men jag tycker det är kul att läsa om er och jag ÄLSKAR dina slutord. Dom är oftast så sanna att man hajjar till och börjar tänka.Det är så skönt att få höra lite manliga funderingar.

2009-02-21 @ 14:15:46
Postat av: Johanna

Hej

Jag tycker inte heller att bloggen blivit tråkig. Om din blogg vor tråkig så vore min vara 10 ggr värre =) Jag följer den varje dag, och tycker det e roligt att läsa.... HA en skön lördag. Kram

2009-02-21 @ 14:50:52
URL: http://missnannas.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag får nog svara här, jag tillhörde en av dem som upptäckte din blogg väldigt tidigt, efter att du bloggat bara några dagar. Då läste jag flitigt och uppdaterade flera gånger om dagen för att se om det kommit ngt nytt.

Det handlade inte alls om att jag ville vältra mig i din sorg och läsa om sensationer, utan för att det sättet du skrev på då, det talade till en oavsett om det handlade om sorgen eller vardagen.



Men ungefär i samma stund som du bestämde dig för att "börja skriva på allvar" så förvandlades bloggen till något annat än en dagbok. Den blev för seriös och handlade för mycket om att sprida kloka ord till folket, det kändes helt enkelt inte naturligt längre.

Dessutom kändes det väldigt mycket som all den uppmärksamhet du fick i samband med att tidningar och så vidare upptäckte bloggen gjorde att du fick lite prestationsångest.



Men kort och gott, bloggen har blivit för seriös...jag tittar in kanske en gång i veckan ibland varannan vecka numera för att jag orkar inte läsa visdomsorden som känns påtvingade...

2009-02-21 @ 15:20:12
Postat av: Anna-Lena

Det du bloggar om är inte alls tråkigt utan sådant som hör vardagen till. Följer din blogg sedan ett tag tillbaka, men det som slår mig varje gång är att den är svår att läsa. Många gånger får jag läsa om meningen för att förstå den rätt då punkt och kommatecken hamnat på fel ställen, stora bokstäver o s v. Det blir liksom inget flyt i läsningen. Tror att det är viktigt att skilja på det "talade språket" och det "skrivna språket".

2009-02-21 @ 15:31:00
Postat av: Madeleine

Har läst din blogg ett tag, och jag tycker att ja, den har förändrats. Men har den blivit sämre? Absolut inte! Min uppfattning är att du skriver för att "prata av dig", om du förstår hur jag menar. Jag blir glad när jag varje dag läser om era liv, hur ni orkar gå vidare, och jag blir varm i mig när jag läser om Ellens kommentarer eller helt enkelt hur mysigt ni har haft det på kvällarna.

Jag tycker att du ska fortsätta att skriva precis som du gör, kommer alltid läsa så länge du skriver!!

Många kramar till er!!

2009-02-21 @ 15:41:38
Postat av: Kickan

Hej Björn.

Läser din blogg varje dag och har gjort några månader nu. Jag tycker inte du ska lyssna på vad andra säger, tycker folk att bloggen har blivit tråkigt är det synd. För det är din blogg du får skriva vad du vill och känner för. Man ska inte tillfredställa alla andra. Gör det som känns rätt för dig och må bra av det. Att ditt liv hastigt och dragiskt ändrades är hemskt. Man tror man vet hur livet ska se ut, men så är det inte alltid. Vi människor är duktiga på att ta oss igenom vissa saker här i livet. Följ ditt hjärta och gör det du tycker är bra för er. Ha det bästa

Kickan

2009-02-21 @ 15:44:24
Postat av: Fembarnsmammans äldsta dotter

Hej Björn! Helt ovetandes om varandra började jag och min mamma att läsa din blogg nästintill samtidigt. Jag är inne och läser varje dag, flera gånger! Det behövs fler som du!!!! Jag har blivit mer medveten om hur mycket fina människor jag har i min omgivning och jag har blivit betydligt bättre på att säga hur mycket jag uppskattar dem och hur mycket jag älskar dem. Jag tycker du gör ett så bra jobb med bloggen! Och boken kommer jag köpa direkt när den kommer till handeln. Vad det gäller dina "påtvingade" visdomsord- Jag ÄLSKAR dem! Du har så rätt, så rätt! Ha en underbar dag och fortsätt göra det du gör! Bamsekramar till er båda från mig!

2009-02-21 @ 16:35:39
Postat av: Annika

Nej, din blogg är inte tråkig. Alla människor har olika behov och det gäller väl även bloggeriet. Jag gillar Ellens komentarer och dina bilder, speciellt de svat-vita. En del människor klarar inte av "djupa funderingar" och kallar det tråkigt, men det är ju en del av livet för oss som har varit med om något då det verkligen rör om "där inne".

Fortsätt skriv och det gör inget om du inte skriver varje dag, ha inte det som ett krav, nyfikenheten stiger.

KRAM!:D

2009-02-21 @ 16:57:14
Postat av: Lena

Hej Björn,

Du har en undran varför man säger att din blogg har blivit tråkig. Från att varit en som följt dig varje dag, tittar jag in någon gång ibland numera. Varför, jag vet inte riktigt men bloggen känns inte riktigt din längre. Det känns som att när du fick så mycket uppmärksamhet försvann liksom du. Tråkig kan jag inte säga att din blogg är men för mig känns den inte riktigt likadan som tidigare. Vet inte heller om det beror på layouten, reklamen osv. Men frågan är har du denna blogg för dig eller för oss? Visst är det trevligt att folk tittar in och ger kommentarer. Men då ska man nog försöka kommentera tillbaka på ett eller annat sätt. Är det viktigt för dig att ha lika många läsare som tidigare? Det är frågor som endast du kan svara på.

Kram

2009-02-21 @ 17:00:53
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: lotta

nähä!! inte tråkig läser varje dag:) keep going!! Chip

2009-02-21 @ 17:04:39
Postat av: Nina

Håller med många av tidigare skribenter... Absolut inte tråkig!!!



Mvh Nina

2009-02-21 @ 17:13:30
URL: http://www.ninagraf.blogspot.com
Postat av: Chrissie

Oj, vad svar du fått redan...

Orkar inte läsa dom alla...



Du, Björn..

En personlig blogg för mig är just att personen bakom den gör den personlig..

Som man själv vill att den ska vara!!



Jag grät när jag läste om olyckan, men jag har haft ett leende på läpparna under alla dina övriga inlägg..



Att följa dig och Ellen har blivit en naturlig del i mitt liv, då jag börjar min dag med att läsa mina favorit bloggar med mitt morgonkaffe!!



Din positiva syn på livet och din kärlek till Ellen gör att min dag börjar på ett bra sätt. Jag är glad och tacksam för det jag har här och nu istf att bygga luftslott och va girig för det jag inte kan få!!



Du har gjort din blogg som du vill ha den, men om du själv känner att du vill förändra den lite.. Varför kanske inte svara på en del inlägg du får??



Önskar dig och din fina Ellen en fortsatt trevlig helg!!



Kramkalas

// Chrissie

2009-02-21 @ 17:17:55
Postat av: Anne

Inte är den tråkig inte. Tappa inte tron på dig själv där.Fortsätt som förut. Ha en skön helg och krama Ellen.

2009-02-21 @ 17:24:23
URL: http://astas.wordpress.com
Postat av: Linda Nygren

Din blogg är inte alls tråkig! Den ger mig styrka.. Dina små menningar av slutet i varje inlägg ger jätte mycket! Man får en tankeställare! Så nej absolut inte! den är hur bra som helst! En trogen läsare!

2009-02-21 @ 17:24:24
URL: http://pinkflower.blogg.se/
Postat av: Siw

Äsch skit i dom som klagar, säkert såna som aldrig är nöjda. Dom kan börja med att ändra sig själva. Läser bloggen varje dag, den är SUPER bra!!!

Kramar

2009-02-21 @ 17:49:16
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: MJ

Ja, jag tycker det har blivit lite trist. Det handlar inte om du inte skriver om olyckan, för det ska du absolut bara göra när du känner för det, självklart!



Däremot så känner jag, precis som en del andra skrivit, att du försöker skriva om ämnen som du inte riktigt förstår dig på. Bara för att det SKA låta bra liksom. Jag läser jättegärna om din och Ellens vardag, men allt annat är lite trist. Som om du trycker fram åsikter du inte har egentligen...

2009-02-21 @ 18:02:49
Postat av: Cilla

Men snälla Björn!!!

Din blogg kan ALDRIG bli tråkig!!! Hoppas du känner det!! Det finns alltid människor som alltid måste påpeka och racka ner på saker... kan det vara så att de är lite avundsjuka & bittra över att din blogg är så fin, samt att du får mycket publicitet!!??!! Deras bloggar kanske inte är lika innehållsrika & känslosamma, som din?? Läser bara din blogg för den är den bästa och mest givande!!! (Ooops, nu får jag väl halva bloggvärlden på mig, jag som inte ens bloggar själv!!) Menar inte att racka ner på andra bloggare på något sätt, de har säkert något bra de med. Hoppas dom inte tar illa upp, det är inte min mening att röra upp någons känslor! Vad jag försöker säga är nog att:

Du skriver ju på ett mer öppet & "naket" sätt... på något sätt.. Skriver vad du tycker och tänker och känner.. Det är bra tycker jag!!

Jag tycker att din blogg är toppenbra, det finns absolut inget att klaga på!!

Du är helt otrolig! Du ger styrka åt alla som läser din blogg, du ger oss tankeställare och kraften att klara av "våra små motgångar".. man klarar dom bättre tack vare att man läser här hos dig, och läser att du och Ellen klarar av allt, trots allt hemskt som hänt er!!

Man tänker: Björn & Ellen klarar det.. & då kan jag också klara av mina bekymmer och svårigheter!

Mina motgångar är absolut INGET om man jämför dina och Ellens... men när man ser hur ni försöker gå vidare & vara tacksamma för vad ni har, så blir man tacksam själv också och man känner glädje för allt man har, och alla underbara människorna man har i sin närhet!! Blev jag för djup nu!? :)

Hoppas inte du tar åt dig alltför mycket av vad dom skriver på sina bloggar.. DU ÄR BÄST - glöm inte det!!

Tack för att du förgyller våra liv med ditt och Ellens liv och er styrka...



Jag kommer att läsa din blogg så länge du har den kvar!! Om du skulle sluta blogga skulle jag sakna er oerhört!!



Trist med din vän... hur du klarar av att mista ännu en som stod dig nära... hur går det?

Hoppas du mår bra - trots allt..

Tänker på er!!

Glöm inte det... du & Ellen finns i våra hjärtan!!!!

TACK även för de fina små ordspråken och visa orden i slutet av dina inlägg..



Carpe Diem...



KRAM Cilla

2009-02-21 @ 18:12:48
Postat av: Cilla

Men hallå... visdomsord eller inte...!!??!!

Vad är det att diskutera om????

Det är väl upp till var & en om man vill ta till sig orden eller ej...

Låt Björn få skriva vad han vill!!

Jag tar till mig hans visdomsord - & de känns inte alls påtvingade på något sätt!!

De hjälper mig!! En del visdomsord är ju klart bättre än andra... men det är ju upp till er själva vad ni väljer att ta till era hjärtan!!

Är det så hemskt med visdomsord?

Är dom alltför träffande eller vad handlar det om?



Lägg ner all negativitet, Snälla!!







2009-02-21 @ 18:30:31
Postat av: Jag

Jag har läst dina inlägg ett tag o jag tycker absolut inte att den har blivit tråkig...De är din vardag...Dina tankar... Vissa dagar är mer spännade än andra...De tyckre jag hör till charmen... Ditt liv börjar ta form...Du o din lilla börjar hitta erat egna tempo... De speglas i bloggen... De som tycker de är tråkigt...De fattar inte grejen... Jag blir glad av din blogg... Den visar på livsglädje...

2009-02-21 @ 18:31:25
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Jag är ganska ny på din blogg och upplever den inte tråkig. Någon skrev att hon eller han läst på andra bloggar att du är dålig att läsa o kommentera i andra bloggar, men det är väl inte ett krav bara för att man har egen blogg. Vissa dagar händer det väl mer än andra dagar och då blir det ju automatiskt mer att skriva om. Du ska absolut inte göra om din blogg på ngt sätt!

2009-02-21 @ 18:36:58
Postat av: Marie

TRåkig o tråkig...jag kan hålla emd vissa här...att du t.ex kan vara dålig på att kommentera i andras bloggar...det är ju faktiskt en sak att tänka på...man kan inte kräva av andra att man ska kommentera om amn inte gör det själv...jag blir själv ganska irriterad när jag ser att mina besökare stiger...men ingen kommenterar hur mkt jag än vill...man vill ju gärna veta vilka som läser..det kan ju vara vilken idiot som helst...eller?? För övrigt kan jag ju tycka att man har rätt att blogga om precis vad man vill...om detr är ens vardag eller om mode...skit samma....varför ändra på sig själv...o skriva om saker som inte är en själv?? Man bloggar ju delvis som en slags terapi...för att hjälpa sig själv kanske...jag gör det iaf...sen hur många som kollar...spelar mindre roll i mina ögon...

2009-02-21 @ 18:37:50
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Känns lite onödigt att bara skriva att din blogg verkligen inte är tråkig efter en 70 kommentarer, men känner bara att jag vill stämma in och hålla med alla andra som säger att dem gillar din blogg. Det är det där lilla i vardagen som är viktigt och jag tycker att du är riktigt bra på att skriva om just det. Är just detta som gör att jag tycker att din blogg är intressant att läsa. Men varför bry sig om att vissa tycker att din blogg är tråkigt. Gissar på att du skriver för din egen skull och ingen annans. Och som vi märkt så är vi en hel del som uppskattar det du skriver. Keep up the spirit! Dessutom ett stort tack för inlägg som får en att tänka efter.

2009-02-21 @ 18:40:21
URL: http://onethingleadstoanother.blogg.se/
Postat av: Annica

Men en blogg=dagbok skriver man ju för sin egen skull inte för någon annan! Vad andra tycker spelar ju ingen roll så länge bloggen fyller en funktion för en själv! Kram

2009-02-21 @ 18:42:36
Postat av: carina

Har precis hittat din blogg och måste säga att den är super underbar. Tycker det är så mysigt att titta på era fantastiska bilder så fortsätt kämpa med bloggen och tycker man den är tråkig så får man väl ragga upp en annan och läsa... Eller??



sköt om Er

2009-02-21 @ 18:43:59
Postat av: åsa

Det första jag gör när jag startar datorn är att kolla din blogg, den enda blogg jag läser, den enda blogg jag behöver läsa.....

kram

2009-02-21 @ 19:11:10
Postat av: Malin

Neja den har inte blivit tråkig. Tycker det är lagom med igenomsnit en uppdatering om dagen i alla bloggar känns som de inte blir någe anars. Ha de bra Vara raädda om varandra. P.S du har så mycket kloka ord håller med dig i dem.

2009-02-21 @ 19:26:33
URL: http://Har Tvärr Ingen
Postat av: Zuki

Nä. Den är inte tråkig.

2009-02-21 @ 19:30:28
URL: http://zukiwashere.blogspot.com/
Postat av: malin

Jag fattar och förstår inte att folk ska gnälla. Tycker man inte om di blogg så finns det många andra att läsa och välja på, istället för att gnälla.

Jag har bara följt din blogg ett kort tag och är "impad" av att du orkar och vill dela din vanliga men annurlunda vardag med oss. Fortsätt så om det passar dig så passar det oss som väljer din blogg. Jag är stolt över er båda att ni vekar så positiva trots det ni gått igenom.



Kram Kram





2009-02-21 @ 19:52:33
Postat av: anna

kort skrivet, vill läsa om din och Ellens vardag, saker som ni tänker och gör,en blogg är en dagbok.

Då du frågar svarare jag skippa alla visdomsord...

2009-02-21 @ 20:01:57
Postat av: Marica

Jag börja läsa din blogg idag så jag kan inte uttala mej om frågan.. men jag måste skriva att många tårar har runnit under tiden jag har läst det jag har läst hittills!

Många styrke kramar till dej och fina Ellen!

2009-02-21 @ 21:50:39
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag började läsa den här bloggen bara för ett tag sen och jag tycker den är super bra..

Tycker det är kul att höra hur positiv du är till livet, efter allt som hänt!!!

fortsätt att vara positiv! det är många som läser som behöver höra det tror jag :)

2009-02-21 @ 22:33:30
URL: http://mittimilla.blogspot.com
Postat av: Louise

Ramlade nyss in på bloggen och har läst litegrann, och beundras över din och din dotters styrka! Härliga människor ni verkar vara:D



Blev lite nyfiken på varför Ellen har track fortfarande? Skadades luftvägarna i olyckan?

2009-02-21 @ 22:44:42
URL: http://lojjaan.blogg.se/
Postat av: Tindra

Skit i om några anser den tråkig! Jag skriver för att få ur mig en massa ord. Om det är tråkigt eller inte må vara hänt. Ingen kan gilla alla!

Ett stort plus i kanten 'r det förstås om det finns människor där ute i cyberspace som vill läsa och dela tankar med mig!



kvällskram på dig!

2009-02-21 @ 23:22:03
URL: http://tindrafunderar.blogspot.com/
Postat av: Sabine

Nej, jag tycker verkligen inte att den är tråkig, jag är otroligt fascinerad av hur du lyckats ta dig igenom allting tillsammans med din dotter, och fortfarande vara stabil nog att kunna stötta och ta hand om Ellen. Keep it up!

2009-02-22 @ 01:21:11
URL: http://blogg.vetauriel.se
Postat av: Kissdockan

Jag tycker inte alls att din blogg blivit tråkig. Men kan tänka mig att du har lite olika typer av läsare, olika målgrupper som besöker din blogg. Det finns nog de personer som mest facineras av det annorlunda, sånt de själv ej upplevt, sånt som är ovanligt hemskt eller ovanligt roligt. Denna målgrupp kanske mest var "nyfikna" (känns som ett så taskigt ordval i sammanhanget men vet inte hur jag ska förklara) på händelseförloppet vid olyckan och tiden där efter. Övriga målgrupper tror jag inte anser alls att din blogg är tråkig, det jag facineras av i din blogg är din härliga och positiva inställning till livet samt dina mycket kloka uttalande. Ibland skriver du små meningar, bara några enstaka ord, som säger så himla mycket vettigt så man bara inte kan låta bli att le. När man lyckas förmedla så mycket med så få ord, då har man en bra förmåga att skriva, att yttra sig i text. Det är något du har, och bara det i sig gör att din blogg blir intressant att läsa. Kanske är det därför det blir intressant att läsa även när det handlar om er vardag. Som vissa säger här så finns det många många många i bloggvärlden som skriver om sin vardag, men du skriver på ett sätt som gör det intressant även om det är ett "vanligt" ämne. Och hey, vem har sakt att "vanligt" behöver vara tråkigt? :)



Skriv på, skriv på i din egen stil! Ändra inte massa för att det finns vissa som tycker din blogg blivit tråkig. Det är bara de få läsarna du tappar på att skriva på i den stil du vill. Det är när man börjar ändra sig själv och sin blogg för att försöka vara alla till lags som man tillslut tappar den större delen av sin målgrupp. För då är det inte samma blogg som folk från början intresserat sig för! So just keep up that good work.

2009-02-22 @ 01:26:39
URL: http://kissdockan.blogg.se/
Postat av: Jonna

Det enda som gör din blogg lite lite pytte lite tråkig är att man läser slut på det du skrivit så fort. Jag hade gärna läst mer. Men det duger bra som det är : )

2009-02-22 @ 01:39:37
URL: http://mongotrash.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker inte att din blogg har blivit tråkig, de är nog fel ordval men däremot har den helt och hållet förändrat stilen,innehållet.. perspektivet.

Innan va du så jordnära och tacksam för din andra chans i livet och uppmanade oss läsare att inte sitta fast i situationer(förhållanden) för andras bästa utan att ta dagen som den kom och njuta av tillvaron.

Idag måste jag hålla med en del som har skrivit att din blogg är en aning klyschig allt ska va så himla Hakuna matata medans din disign är helt imperialistisk Hitech och nu kanske du går och fikar med Blondin Bella tilochmed....

(Vi skulle ju skicka upp henne till rymden, vad hände med de?)



Men som andra också säger vad gör de? Det är ju faktiskt ditt liv,din vardag och dina ord.

Den som ogillar kan ju faktiskt radera http adressen och så va det med de. Det är väl de som är vitsen med bloggandet?

Men vem vet de kanske gick för fort från att vara en simpel ung singel pappa som ville berätta sin historia till att få fans över hela sverige och intervjuer runt om i landet,Bok på G osv osv..

NÅTT förändrade ditt sätt att leverera och jag tycker att folk är alldeles rädda för att trampa dig på tårna.

Jag hoppas att du inte tar min kommentar illa.

Du är fortfarande en hjälte.

Ha en forsatt trevlig helg.

Vänliga hälsningar Andrea

2009-02-22 @ 01:57:40
Postat av: Nina

Jag är en av dom som har läst din blogg sen start och jag har nu slutat att gå in varje dag, kanske trillar in nån gång ibland....



Sen du vart så uppmärksammad har hela stämmningen i bloggen ändrats. Du skriver inte längre för din egen skull... Det känns påtvingat med alla visdomsord, som inte är dina egna, och alla igenomtänkta djupa världsliga inlägg.



Om du skrev för din egen skull skulle du inte bry dig om vad 2 eller 3 bloggläsare tyckte utan du skulle köra ditt race ändå... O du skulle heller inte fråga läsarna varför den är tråkig.



Gå tillbaka o skriv som du gjorde från början. Okonstlat och från hjärtat.... Inte som nu, påtvingat och krystat.

2009-02-22 @ 02:30:32
Postat av: Anna

Tråkig blogg?! Skulle vilja påstå det helt motsatta.. Väcker upp mig varje gång jag läser och väcker tankar i vardagslivet!!!

2009-02-22 @ 11:30:28
Postat av: Ninni

Tråkig, nja, men den blir mindre personlig och det kan jag förstå med tanke på hur många läsare du fått. Sedan är den lite förutsägbar, när du bloggar osv, man måste överraska lite. Kanske mobilblogga vad Ni gör om dagarna..

2009-02-22 @ 14:12:06
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Peellan

Jaag gillar diin blogg :) Mycket fin design också :)

2009-02-22 @ 15:18:34
URL: http://peelllaan.blogg.se/
Postat av: Maja

Första gången jag är här, fick adressen av en god vän. Du behöver inte fråga efter andras åsikter om din blogg, gör det du behöver och bry dej inte om vad andra tycker är si eller så.

Var rädd om dej och fortsätt vårda ditt bloggande med hjärta och känsla, gamarna som vill annat kan säkert hitta sitt välbefinnande någon annanstans..

Det finns ett självändamål med att skriva så här öppet, och att få läsa det du skrivit bör av andra enbart tolkas som en ynnest.

Jag har nylilgen förlorat jag med så jag orkar inte läsa allt i din blogg nu.

Andemeningen har ändå nått fram till mej - jag återkommer när jag orkar och vill.

Frid, ljus och värme till dej och Ellen.

2009-02-22 @ 16:15:58
Postat av: Elizabeth

You have become very much part of my life. Read you every day, think of you both alot. Have tears in my eyes often when I read and think of you, can laugh as well at your amusing comments, and I can hear you say them, but am not very good at writing something everyday, and am very lazy by writing in English instead of Swedish. But you have become like a drug, I must check everyday to read what you have to say.

2009-02-22 @ 16:58:54
Postat av: Jessica

Jag snubblade in här för ett par veckor sedan, och har inte läst tillbaks i tiden. Där jag kommit in, så ser jag en pappa som kämpar på i vardagen med sin dotter. Liksom många av oss andra. Du har dock mer tragiska erfarenheter, än dom flesta andra. Men det är ju det som sporrar - att du visar att "The show must go on!" Precis som du själv skriver, så tror jag det ligger en hel del i det - att när det inte är lika koncentrerat till olyckan, så letar många sig vidare - till andra tragedier att frossa i. Så fungerar människan. Vi är livrädda för att drabbas själva, men läser ändå om andras tragedier - så får vi en anledning att få oss en rejäl tankeställare. Som varar för ett tag.

Har visst oxå "reagerat" på din stavning, som jag läste någon annan skrev om. Du skriver väldigt bra, uttrycker dej bra...och då tycker jag man kan ha överseende med att stavningen inte är korrekt. Svaret på din fråga: Jag gillar bloggen. Lycka till i fortsättningen! Både med blogg, dotter, jobb och annat!!

2009-02-22 @ 17:22:09
URL: http://metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Jessica igen

Glömde skriva att jag gillar din layout. Massor! Tycker den ser SÅ proffsig ut. Milda lugna färger, fina bilder...du har lyckats! (Och 100 kommentarer på detta inlägg säger väl en del!!)

2009-02-22 @ 17:23:38
Postat av: Maria

Nej inte tråkig, bara human, varför uppdatera 100 gånger om dagen. Ta vara på tiden och gör annat också.

2009-02-22 @ 17:44:18
Postat av: Carina

Läst din blogg ett tag dock inte skrivit i kommentar förut men de som är annorlunda är nog att du lämnade ut dig mera i början och håller mera på dig själv annars skulle du nog inte ha en låst blogg.

Men jag kommer läsa i vilket fall som helst lite då och då

2009-02-22 @ 21:49:19
Postat av: Petra

Jag tycker absolut inte att den är tråkig, men av egna erfarenheter måste jag nog säga att folk verkar vara mer intresserade av att läsa om svårigheter som människor går igenom istället för positiva saker. När jag förlorade min bror och mådde som sämst hade jag mer besökare och fler som kommenterade än vad jag har nu när det gått 10 månader. Även om det finns männsikor som tycker att din blogg skulle ha blivit tråkig så kan jag lova att det finns fler som inte tycker det, fortsätt att skriv om vad du själv vill!

2009-02-23 @ 13:33:56
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74
Postat av: sandra

Jag tror att folk tycker att din blogg blivit tråkig för att du inte skriver om olyckan. Det är det folk förväntar sig av din blogg.

Men jag tycker att den är bra. Fan vad du har kämpat för din dotter. jätte starkt. :)

2009-02-24 @ 18:01:48
Postat av: Sandra

bloggen är inte tråkig för 5 öre.. den är helt underbar.

2009-02-24 @ 21:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0