Spaning.....







Det finns en lokal förmåga på Kristianstads bladet!!

Han heter Mikael Hallqvist och är web reporter, ibland får

Mikael till det och träffar klockrent med sina funderingar

i bloggen!!! Så här såg det ut inför denna jul.....

Håll till godo!!!


Jul, jul, jävla jul

Vi skriver 7 december. Vi är en vecka in i julmånaden. Vi har redan spelat slut på varenda en av de klassiska jullåtarna.

Jag  vet inte när jag hörde årets första jullåt. Men jag minns hur jag reagerade. ”Ah, va fan?! Inte redan!” Det är ett par veckor sedan nu.

Sedan dess har det hängts julstjärnor och tänts adventsljus. Hängts upp skitful belysning. Huggits och pyntats granar. Ätits julbord och köpts julklappar.

Det är 17 dagar kvar till julafton.

Man har gått runt i all påklistrad mysig stämning i ett par veckor. Vi verkar så ängsliga att vi ska missa firandet så vi bränner av allt krut så fort man hört någon nämna ordet advent.

 

här kan du läsa fortsättningen av Hallqvists funderingar och annat i hans blogg!!

http://blogg.kristianstadsbladet.se/hallqvist/




låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Ia

Väldigt bra bild på er!!! Ja och förresten... Mikael har väldigt rätt i det han skrev!

2009-12-13 @ 21:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0