Att vila med öppna ögon



Varfför måste jag vara så trött HELA tiden....

När det än är på dygnet så tycker jag att det känns som

om jag skulle behöva sova!

Speciellt nu när mörkert beslöjar allas våran tillvaro,

nästan 24/7.


Om jag sluter ögonen, så känns det som om jag omedelbart ska

dras ned i en djup sömn, som nog mer liknar ett koma tillstånd.

Då beslutade jag mig för att bara SITTA stilla, lyssna på en bra låt,

vila med öppna ögon och suga åt mig av den energin.




Ja är ingen Boyband kille.... Men jag ÄLSKAR bra musik.

Eller den behöver nog inte ens vara speciellt bra, speciellt om

låten har det där, speciella, som får en att känna!!


Just nu har jag hittat en ny sådan låt!!

Westlife har spelat in en låt som skrivits av Andreas Karlsson.

En av jury medlemarna i Idol.... Låter heter What about now.

Det kanske är fjolligt, tjejigt, tramsigt eller något annat, men denna

låt har sådan sjukt bra känsla, den är perfekt att vila med öppna ögon till!!


Jag vill nu passa på att TACKA ALLA som skrev hit, efter att Advokaten

klankat på mig! Jag blev så oerhört ledsen, besviken och rädd.

Rädd för att det faktiskt finns männiksor som har en absolut avsaknad

av empati och kärlek i sina liv! Hur fan ska världen bli och vi bara omger oss med

känslolösa cyniker som aldrig är glada, lyckliga??

Det jag vill säga är TACK..... Det kändes som att bli buren av en våg av kärlek.

Det märkliga är att, jag aldrig träffat och förmodligen aldrig kommer att träffa

de festa av er!!! TACK



I söndags var det tydligen ett STORT reportage i Aftonbladets bilaga, härliga hem.

Journalisten som skrivit, hade inte varit på redaktionen, så hon hade inte kunnat

meddelat mig om utgivningen..... Men nu ska hon skicka X antal av bilagan.


Det är mycket som händer nu, och nästa måndag är det Lucia på dagis...

Då kan lita på att det kommer fiiina bilder!!!!

Glöm inte: Allt som oftast behövs är en vänlig kommentar,

ett leende eller bara nävaro.




låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Psssst!



Det är Chris Daughtry som gjort den från början - lyssna på honom också ;)



http://www.youtube.com/watch?v=Oy71D3p-yHc



Kram Carro

2009-12-08 @ 07:58:09
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: aNETTE

Nu måste ju jag leta upp den låten och lyssna..

Sen vet man aldrig vilka man kommer möta:)

Kanske springer på varann i skövde:)

Stan är ju inte all för stor

Hoppas ni får en bra vecka

2009-12-08 @ 08:19:30
Postat av: Annakarin

Mysigt med Lucia för Ellen. Just den här tiden på¨året är man ganska trött pga att det är mörkt när man kliver upp och det är mörkt när man åker hem från jobbet/skolan. Men om ca 11 dagar vänder det mot ljusare tider. Ha en bra dag.

2009-12-08 @ 11:12:06
Postat av: Nina

Den är grym den låten...lyssnar på den nu...:-) Den kan man verkligen vila sig till...

Hoppas din trötthet lägger sig..Eller att du får lite energi om Ida snart kommer hem!;-)

Vi har heller aldrig träffats...men finns här i lilla Ysta...och har bestämt att den dagen då jag ser er här...då...Ska jag gå fram och säga HEJ!! :-)

Bra att du kände vårt stöd efter det dumma inlägget någon klantig människa gjorde..!

Hoppas att din dag är bra. Stor KRAM om än från ett oerhört grått Ysta

2009-12-08 @ 12:27:09
Postat av: Fam E-B

Björn!

Kul att se dig igen!

En god vän till mig berättade om artikeln i tidningen och sa att det måste vara " den Ellen" som ni träffade på US i Lkpg för 1 1/2 år sedan? Och mycket riktigt!

Som vi har tänkt på er och hur det gått för er!!! Vi träffades på terapin då vår Ellen låg sjuk i allvarligt lungkollaps. Kommer du ihåg? Du och min man spelade gitarr och barnen ritade lite. Er Ellen hade då ritat en fin teckning av er två och mamma och Saga.

Vi har en blog som du ser, där du kan se hur vi lever idag. Hör gärna av dig....

Hoppas att ni har det bra och gudarna vet att vi tänkt på er sååå ofta Björn!

Ha en skön Lucia och allt gott till dig och Ellen.

Kram

2009-12-08 @ 14:43:29
URL: http://famedmanbagley.blogspot.com
Postat av: Hilde Alexandersson

Hejsan... Vet inte riktigt hur ni har det där "nere", men här uppe i Timrå har vi så fruktansvärd trist väder så man känner sig "deppa" jämnt och ständigt grått och trist, Nu vill jag har ½ meter med snö och minst 10 minus.

Jag vill ge dig altt stöd man kan ge, Klart du ska leva livet levandes, ge och få kärlek. Det är inget fel att "gå" vidare med livet efter en "kris" Och klart du tänker på dem som nu är änglar. Strunt i människor som försöker bryta ner dig/er... Det finns fortfarande människor i världen med empati och kärlek.

Jag tror jag "pratar" för många här på DIN blogg som jag har följd i flera månader, det känns som jag känner dig lite faktiskt, det är många som vill dig/er väl.. Du har blivit liksom en cybervänL

Westlife är super bra och den nya låten blir som bomull i mina öron..



Ta hand om er!!!

Kram från Timrå

2009-12-08 @ 15:00:34
Postat av: Belinda

Ja detta mörker, ingen sol på länge, inte konstigt många är trötta, solen ger ju trots allt många viktiga vitaminer till oss. Kan bara hålla med dom andra inläggen här, tror och vet att människor har sååå lätt för att döma andra, i situationer dom inte har varit i själv, du och Ellen måste så klart leva vidare hur som helst, era änglar hade ju så klart velat det också! Ta hand om er och lev och njut här och nu. Många kramar till er.

2009-12-08 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0