Vart blev dialogen av???

Jag upplever det som om våran dialog och öppenhet
som människor, individer och varelser blivit allt mera inskränkt!!
Min förestälning är att under 60-70-talet var "Alla" mera öppna!! Stämmer det??

Man var inte blyg för att bejaka sig själv och sina känslor??!!
Under 80-90-talet blev vi så uppjagade i arbete och status att
vi glömde bort oss själva och de våra!! det enda som betyde
något var hur mycket pengar vi tjänade så vi glömde att leva,
glömde att njuta av livet!!

Efter att inte varit singel på nästan 20år så upptäckte jag nu att
ärligheten om sin egna njutning idag fått en större platts!!
Tjejer/kvinnor är inte längre "blyga" på samma sätt...
människor har fått en större insikt ála 70-talet. Det är inte
fel att testa sina gränser.

De som man minst anat har också provalt ALLT från
partnerbyte till gruppsex och bergsklättring i Peru....
om inte gruppsex på ett berg i peru!!!! 

Jag tycker bara att det är fantastiskt... tro inget annat!!!
Helt plöttsligt efter nästan 20år är det som om jag landat i en
helt annan värld!! And I love it!!!

Tjejer har väl under lång tid pratat om sina lustar och njutning
när de är tilsammans och killarna för sig! Fast jag kan bara
prata för mig själv, vi diskuterar inte det så mycket som ni tror!!
Vilket är synd!!!

Nästa steg är väl att vi pratar om det TILLSAMMANS!!!??

hej hopp!!! 

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: maria

jepp !!

Fram för fler dialoger... helt jäkla underbart ;))

maria

2009-04-15 @ 08:12:48
Postat av: Hilde

Hej och god morgon!!!

Tycker det är så härligt att läsa det du skriver Björn, Alla människor har luster och behov av närhet, men få som vågar prata öppet om det. PÅ 70 tallet var det mera öppet, tror jag L var knappt fött då. Men det var många som levde i kollektiv och var mera öppen i sin sexuallitet och levande, I dag lever vi mera i en zybervärld. TYVÄRR.

Nä tycker vi ska ta tillbaka lite av 70 tallet, man ska våga testa lite tror jag. Leva livet och öppna sig.

Ha en bra dag. Kram Hilde

2009-04-15 @ 08:22:31
Postat av: Chrissie

Det roligaste jag varit med om var ett "dildo party" med både tjejer och killar..

Snacka om att det byttes erfarenheter både med och utan dessa "hjälpmedel!!"



Varför ska man inte kunna prata snusk? Det är väl lika naturligt som att snacka vällingsorter , nya bil modeller eller matchen på tv igår?



Ha en fin dag!

Kramkalas

CHrissie



Det

2009-04-15 @ 08:30:52
URL: http://moazac.blogspot.com/
Postat av: L

Skulle aldrig sagt till dig att det var " lilla instoppardagen" idag.. s Klart att man ska kunna prata öppet om sex, lust, närhet mm .. Man ska vara öppen för det man inte provat.. Det kan vara början på något underbart skönt. Fast helt ärligt.. Gruppsex på ett berg i Peru..Hm finns väl bättre ställen än det..

Kramis L

2009-04-15 @ 08:37:17
URL: http://www.metrobloggen.se/ettdjupt
Postat av: kvinna

Fast är det inte det lust handlar om.....lite hemlighetsfullt något man inte delar med sig om till alla....så känner nog jag.....;)

2009-04-15 @ 09:24:52
Postat av: kvinna

Fast är det inte det lust handlar om.....lite hemlighetsfullt något man inte delar med sig om till alla....så känner nog jag.....;)

2009-04-15 @ 09:25:53
Postat av: Ann-Sofie

Det är nog lika blandade meningar som det finns människor om man ska fundera på det. Till viss del tror jag att spänningen kring detta är större om det inte pratas för öppet om det men det betyder inte att man ska låta bli. Det underliga i vårt samhälles utveckling nu är ju att allt som i olika grader har med skam att göra accepteras mkt olika, Gelt plötsligt är det ju ok att visa upp fruktansvärt smutsiga hem, urusel ekonomi , katastrofal kosthållning o motionsvanor i tv men något som till stor del handlar om välbefinnande som lust pratar vi inte om. Nu tycker jag väl inte att vi ska ta det i tv men generellt tror jag att vi gillar att se andras tillkortakommanden för att för en stund glömma våra egna. Alla är vi olika hur mycket vi vill dela med oss men viktigast är nog ändå att vi bejakar det hos oss själva o accepterar det så mår vi bättre. Man måste ju själv älska o trivas med den person som man vill att en partner ska älska o trivas med. Skrev för ett tag sen om det på min blogg, vårt eviga sökande om den livslånga kärleken.

Bra Björn att du tar upp blandad kompott.

Ena dagen surdeg o andra lust, love it.

Ha en lustfylld dag

/Ann-Sofie

2009-04-15 @ 09:52:20
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Jag

Ha ha ha...De är så roligt att läsa din blogg...De har de ju varit helatiden,men... Jag tror att du upptäkt nått nytt...O de är roligt eller hur...? Känner igen min egen reaktion...Efter min separation var jag orolig... För jag hade ju ingen aning om hur man betedde sig... Men sen när jag väl vågade så insåg jag ju hur roligt de kan vara...



Så de är bara att ge sig ut i livet nu o testa...



Kram på dig..

2009-04-15 @ 09:55:28
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Anita

Hei,

Snublet over bloggen din nå i kveld. Har ikke rukket å lese så mye, men kommer gjerne igjen:o). Kan jeg legge bloggen din til på blogglista mi?



klem

2009-04-15 @ 23:21:41
URL: http://mylife-riskorn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0