trötte trött, går igen!!

Då var onsdagen redan här, lill lördagen som den kallas!!
Namnet onsdag kommer från den gammla asa guden Odens dag.
Att det kallas lillördag kommer från att det förr kallades piglördag!!
Detta var dagen då pigan var ledig, då hon inte fick vara det på den
riktiga lördagen!!

LYCKADES somna vid 02-snåret för att väckas av en hostande,
ledsen och väldigt trött Ellen vi 06:00. Just nu är så där lagom
pigg och trevlig!! måste hälla i mig mitt kaffe!!!

Idag bär det väl av till dagis, vid nio snåret!! Sedan kommer
mormor att hämta och passa Ellen!!!
Det funkar sååå jätte bra hemme hos mormor B, nu att
jag nästan blir tårögd bara av att tänka på det!!



Efter mormor så ska vi köra och träna hunden!! om inte Ellen
vill vara hos mormor då med!!!!

Jag hoppas att ni ALLA får en underbar dag.....

Glöm inte: Om du ler ditt alldra största leende, så kommer så också livet att le mot dig!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Angel

Så var man först på denna bloggen med. Var precis inne och kluddade på din väninnas blogg. Har lagt dom som genvägar på skrivbordet så det är lättare att komma åt dom. Och jag ser att jag är först här med som sagt.

Tråkigt att läsa att Ellen är lite kass i halsen. En annan jobbar över ideligen men det är ett nödvändigt ont att få det att gå ihop med två barn i huset. Och inte blir det billigare heller när de är tonåringar!

Men jag gör som du skrev-->häller i mig en massa kaffe efter 5 timmars sömn/natt lermen men så är livet. Kaffe är livets vatten i detta hushåll. Utan det hade jag somnat stående.

Skönt att läsa om dig och Ellen och din väninna och hennes kämparglöd, ger en rofylld morron innan man ska ta ut hunden på morronpromenad. Man hinner ju vakna och det är ju så skönt att gå på morron, eller hur?! Hoppas att er nyfunna vänskap håller i sig och att ingen klagar mer på er? Ha en alldeles underbar dag, Ni båda.

//Angel

2009-04-15 @ 07:43:15
URL: http://www.angelson74.spaces.se
Postat av: Chrissie

Godmorgon Björn!!!

Härligt att höra att Ellen släpper taget lite om dig och är hos/med mormor...

Ni behöver egentid båda två...



KRAMKALAS

Chrissie

2009-04-15 @ 08:16:39
URL: http://moazac.blogspot.com/
Postat av: Eva

Pigga på dig nu lilla Ellen. Tyvärr verkar det som sjukdomar sitter i länkade. Så har mina ungar haft det ett tag. Men peppar peppar ... nu verkar dom vara ok en stund. Ha en solig och fin dag.

Söta ni är på bilden.

2009-04-15 @ 14:16:38
URL: http://mischy.wordpress.com/
Postat av: Mariell

Vilken härlig pussbild! Antar att det är Josefins lockar, Ellen har fått... =o)

2009-04-28 @ 13:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0