Att ändra för att ändras

Nu när jag skrivit boken har det blivit allt tydligare för mig.

Jag kan BARA ändra mig själv och komma till mina egna insikter

aldrig någon annan. Jag hörde på radion härom kvällen, en intervju

med en kvinna. Hon lät sååå låg, ledsen och nästan som om hon ville

begrava sig själv. Hon pratade länge och väl om sitt hantverk, som var

en speciell sömnads teknik. Efter ganska många minuter så berättar hon

att hon började med hantverket efter att hennes man dött för c:a 3 år sedan.


Det blev så jäkla tydligt, hur vi väljer att må, hur vi väljer att se på världen

och hur vi väljer att fortsätta, speglas till och med i en radiointervju.



Jag KAN välja att tycka illa om livet, jag kan välja att se livet som om det nu är

över och förbi. Jag kan också välja att se livet från ett annat perspektiv.

Livet är fantastiskt underbart och vi har så många möjligheter. Oftast är det bara

vi själva som sätter de begränsningar vi upplever. Vimåste  tittar in i våra hjärtan

och lyssnar på oss själva, vad vill jag uppnå? Backa aldrig från det som ger dig energi

och glöd i livet.

Jag vill samtidigt tacka ALLA som under svåra stunder peppade, lyssnade och skrev här

på bloggen, TACK.

Nu vänder jag blad och detta är JÄTTE häftigt. Nu är det min tur att få ge en axel och ett stöd

åt de som behöver mig. Genom boken, föreläsningar, samtal och rådgivningar kommer jag att

finnas där. Allt det som jag lärt mig genom 35år av levande, genom att jag suttit och sett på

när älskande spelat schack med döden och genom att vara öppen.

Så än en gång, TACK till alla er som delat med er av era tankar, känslor och stöd,

NU är det min tur att ge tillbaks./ Björn



låt mig få veta vad du tycker

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0