21/1-09

Hejsan hej!
Jag  vet inte riktigt vad jag ska skriva idag. Börjar så nätt så får vi se om det blir något.
Lämnade E på dagis idag, hon blev ledsen för hon trodde att det inte var några ordinarie personal
utan bara vikarier! NU, i skrivande stund, hörde även den lokala tidningen av sig och vill göra en
intervju! Jag tackade ja och kommer att genomföra den i morgon!
Denna kommer att publiceras på lördag, i en bilaga till den vanliga tidningen!  

Är väldigt hård på att det ska handla om MIG, min reaktion, mitt sätt att agera och mina känslor. Ellen kommer på detta sätt att inte hamna i fokus!!

Telefonen är INTE fixad... i den vanliga, tutar det upptaget och mobilen är lite som rysk roulett,
kanske, kanske inte, funkar, funkar inte!!

Idag har jag varit lite låg, jag vet inte vad det är men känner mig lite sådär!!
 Kanske håller på att bli sjuk, men känner att jag skulle vilja krypa ned i soffan, med täcke
och bara mysa!! Ha någon att lägga huvudet i knäet på...

Nu ska jag snart hämta E, göra mat och sedan vila mitt huvud!!!

ha en trevlig kväll...

PS: den stora stenen är inte ensam, den har massor med mindre stenar kring sig ds:







låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Li

Hej Björn!

Jag önskar att jag hade kunnat tänka likadant som dig i dess nu läget. Vill också vara så positiv, hoppas du inte håller på att bli sjuk.

Kram kram

2009-01-21 @ 14:58:29
URL: http://alskad.blogg.se/
Postat av: Emma

2009-01-21 @ 15:19:25
URL: http://metrobloggen.se
Postat av: Emma

Oj den första kommentaren blev vist tom. Det jag ville säga va bara det att man (jag) blir väldigt berörd av det du skriver. Du skriver så det går rätt in i hjärtat. <3



Ha en underbar dag

2009-01-21 @ 15:21:35
URL: http://metrobloggen.se/nikko
Postat av: Sara

Hej hej!



Det är ok att vara lite nere ibland, men det är som sagt många "sjukor" som går nu! Vinterkräksjukan är ganska intensiv och man kan känna sig lite trött i början med den? Hoppas du/ni slipper den! Emilia hade den innan jul, jag hade den dagen efter nyårsdagen och min mamma fick den i förrgår! Flyger på snabbt och går som tur är över snabbt med!

Sen har ju influensan med dykt upp? Hahah! Skit med!!



Löser sig säkert! Du har ju haft mycket att stå i med, med intervjuer och grejer.....att återspegla sitt förflutna kan tära en del på en med! Ta det lugnt och ta saker & ting i din takt! Ta dig tid att andas emellan, vännen!

Njut av kvällen.....själv ska jag jobba hela natten!



Kram Sara

2009-01-21 @ 15:24:52
URL: http://sara75.blogg.se/
Postat av: sara

Okej, ska verkligen göra en sådan tavla på min dotter! :) dem har ingen hemsida eller så? Kram

2009-01-21 @ 15:36:10
URL: http://saritas.webblogg.se/
Postat av: Maria

Man får känna sig ur form, det är ok. Låter mysigt att luta huvudet och gärna se en bra film... tyvärr är det inte så ofta man får göra det när man har barn. Man får vara glad åt bollibompa ;-) Fast nog tycker jag att det kan bli tjatigt ibland.

/Maria

2009-01-21 @ 15:39:44
Postat av: Emma

Hej Björn!

Jag om nån har fått höra många gånger att det är okej att känna sig låg ibland ;)

Så därför säger jag det vidare till dig nu!

Har du bestämt dig om Lördag, jag försöker fånga ihop vilka som kommer nu idag så att jag kan planera färdigt.

Hade varit roligt om du kom, annars blir vi enbart tjejer haha ;)

kram



2009-01-21 @ 15:54:33
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: Louise

Får hoppas det inte blir något mer med din nedstämdhet, alltså att du inte blir sjuk. Min ena ligger deckad här nu i 39 grader.. inte alls skoj.. ha en bra kväll!

Kram

2009-01-21 @ 16:39:21
URL: http://knuttan.blogg.se/
Postat av: Anne

Jag blir så imponerad av din inre styrka. Jag finner inte ord som är starka nog....

All lycka till er bägge.

Mvh Anne

2009-01-21 @ 18:14:16
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Linda North

Tanker om en fin dag sendes til dere 3 :-)

2009-01-21 @ 18:17:01
URL: http://lindamarynorth.blogg.no
Postat av: Lotta

Vädret gör ju så man vill ligga under täcket i soffan och bara vara.



2009-01-21 @ 18:39:09
URL: http://gmunsterlander.blogg.se/
Postat av: Jenny

God kväll... Hoppas du mår lite bättre nu ikväll.... Kramar om dig lite så här på avstånd.

Kram jenny

2009-01-21 @ 18:40:18
Postat av: Noorah

Hejsan!

Jag kan inte finna några ord för hur tragiskt du/ni har haft det..

Jag berördes djupt av dina inlägg och önskar dig och din dotter all lycka i framtiden..



2009-01-21 @ 18:53:31
URL: http://princessnoorah.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad klokt och vackert skrivet om stenarna. Tänkte skriva något klokt tillbaks.:)

"Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka,men morgondagen är vår att vinna eller förlora".

2009-01-21 @ 21:07:26
URL: http://heartroll.blogg.se/
Postat av: Mr.T

Alla har rätt till att sjunka ihop en stund,

och bara få va lixom...

Vidare tycker jag, att lämna E lite utanför

det där med reportage är ett bra val,

hon kan finnas med ändå, vid sidan om...



Hör av dig om du vill ta en fika nån dag.



Ha det nästbäst, våra döttrar ska ha det bäst...

2009-01-21 @ 21:15:44
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Miian

skickar en kram och hoppas du redan mår bättre!!!!!

2009-01-21 @ 21:17:06
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: johanna

Du får hålla tummarna på att du inte blir sjuk. Hoppas intervjuen går bra!

2009-01-21 @ 22:18:21
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej:) Vill bara säga att jag läst din blogg, och även artikeln i aftonbladet.. blir väldigt rörd av det du gått igenom.. är ensam till tre barn, vet inte vad jag skulle ta mig till om något hände någon av dom. Du är en förebild för många.. en stark person:) Är det ok om jag länkar din blogg på min blogg/Mvh Ulrika

2009-01-22 @ 15:32:54
URL: http://ulrikajanssons.blogg.se/
Postat av: Elin

Vill börja med att säga att jag beklagar sorgen och tycker det är hemskt, det du gått igenom.



Dock tycker jag det är fel att någon som skriver så pass illa som du, får så mycket uppmärksamhet bara för att han förlorat sin fru. Alla som lever på denna jord kommer någon gång förlora den de älskar, med tanke på att vi alla dör, och om alla skulle få ett litet kändisskap för det skulle det bli väldigt överdrivet.



2009-01-22 @ 18:00:37
Postat av: J

Att kunna blogga och berätta om sina känslor på det här viset är bevis på styrka... Blev näst intill knäckt när ja läste aftonbladet artikeln. Deltar i sorgen.

2009-01-22 @ 18:11:57
Postat av: Deercat

Har läst och förstått, så gott jag kan, allt ni varit med om. Det är bara såååå smärtsamt att älska och förlora. Så smärtsamt. Att skriva av sig kan lindra en stund, kan göra att man känner sig lite mindre ensam i allt det svåra. Jag är glad att du orkar dela med dig...Jag är mycket glad över den fina artikel Aftonbladet bjöd på....

I somras var vi med om risken att förlora vår yngsta son, vår student som blev allvarligt och oprovocerat misshandlad på sin väg hem efter festligheterna, och vi vakade dygnet runt på intensiven i tre dygn, och tills det stod klart att vi skulle få behålla honom...Att hans allvarliga hjärnskador skulle läkas någonstans därframme...



http://terapeuten.wordpress.com/2008/06/28/studentfest-var-gladaste-dag-en-katastrof/



Men den smärta det var att riskera en förlust av ett barn, den var bara så fysiskt..det gjorde ont i märg och ben...Min smärta finns fortfarande kvar som ett ärr..Men jag/vi fick behålla vår son och gjorde aldrig den outhärdliga förlust du/ni gjort....Det gör för ont att ta in er förlust till fullo..Men jag kan göra det som står i mina makt att förstå den...

Jag hoppas, hoppas att ni en dag ska se tillbaka och kunna le utan att känna denna svåra sorg och saknad...Jag hoppas, hoppas också att det en dag ska finnas ett knä för dig att söka tröst och styrka hos....

Med mycket vänliga hälsningar

Deercat

2009-01-22 @ 19:41:20
URL: http://terapeuten.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vad bra att du vill ställa upp på intervjuer och sprida din erfarenhet. Jag kommer själv från Kristianstad och kommer såklart att läsa om dig i lördagsbilagan. Jag har också vid ett flertal tillfällen blivit uppmärksammad av media för mitt bloggande och skrivande om sorgen. Det är trots allt ett ämne som berör. Som får folk att tänka till! Och det är ju bra!



Kram Gunilla

2009-01-22 @ 21:00:56
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: mina...laholm

Det är verkligen känslosamt att läsa detta, både jag och min man läste detta och vi tyckte det var väldigt starkt av dig att berätta vad du gått igenom och hur man lär sig uppskatta livet mycket mer..är det inte så?

2009-01-22 @ 23:01:54
Postat av: carina

hej! hittade din bloog nu inatt som först och jag måste säga att jag tycker att den är skitbra! Dar också haft några tuffa år bakom mig, och jag har ockkså alltid försökt tänka att det kan alltid bli värre.. Skönt att det finns fler därute som gör det:) Kommer du till Nybro bjuder jag på kaffe:)

2009-01-23 @ 00:43:39
Postat av: carina

haha! Gud vad stavfel! Skyller på att jag är trött!:)

2009-01-23 @ 00:45:08
Postat av: Emma

Nu skriver jag ju eg inte direkt till dig Björn utan till vissa av de som kommenterat ( och även till dem som jag vet läst/läser och inte kommenterar) och som stör sig på saker som att bloggen heter "singelpappa", att Björn på ngt/några ställen i bloggen skriver om saknaden/längtan efter närheten från en annan vuxen människa.



Tror ni på fullaste allvar att man för att man uttrycker en sådan känsla sörjer/älskar sin förlorade hälft mindre för det?



Man är inte heller mer än en människa och jag har aldrig ens varit i närheten av en sådan situation som Björn och hans dotter befinner sig i.

Människan behöver närhet, kärlek etc för att orka leva, det är känt sedan länge. Och den kalla hårda jävla verkligheten är den att hur mycket Björn än älskar sin avlidna hustru så kommer hon aldrig återvända till sin familj i fysisk form.

Björn kommer mest troligt aldrig älska någon som han älskade henne. Därmed inte sagt att han aldrig kommer älska.



Jag blir sjukt trött på alla människor som ska "tycka" och "veta" det bästa och det rätta jämt. Kom tillbaka när ni varit där Björn har varit och säg samma sak. då har ni kankse ett hum om vad ni pratar om. iaf.



Och till dig Björn. Jag tycker du verkar vara en helt fantastisk människa som gör vad du kan för att resa dig upp och fortsätta gå och att finnas där för din dotter.

Om du tycker att mitt inlägg är för aggressivt eller inte platsar här får du ju radera det men jag var bara tvungen att få uttrycka detta.

Keep going.

2009-01-23 @ 08:38:12
Postat av: Susanné Stenqvist

Hej Björn!

Jag sitter och tänker på hur skört livet är, jag är väll en av få som gör det mer eller mindre varje dag. (Alldeles för mycket och för ofta...)Men har man varit med om mycket i sitt liv, förlorat de man älskar mest av allt och vänner som har dragit sig undan pga osäkerhet osv så är det inte så konstigt att man börjar fundera på varför det just ska hända mig gång på gång. Jag förlorade min pappa i cancer, 6 månader senare så tog min bror sitt liv och min så kallade mamma drog sig undan och sa att hon inte har något kvar att leva för... Så jag förlorade min familj, ja den släkt jag hade inom 6 månader. Inte nog med det, det händer tragedier runt omkring mig hela tiden och jag känner att det är tungt att andas ibland. Men jag har den personligheten att jag ler, kämpar vidare, jobbar på och tar hand om mina barn. Visar sällan mina "svaga sidor", gråter inte gärna då jag är rädd att förlora greppetjag är ju trots allt bara 31 år och har mycket kvar av livet som jag vill uppleva. Jag skulle kanske ha gjort det du gör, skriva om det, få respons.... Jag vill tacka dig för att du delar med dig av ert liv och jag hoppas att många människor får en annan syn på livet. Att inte rusa genom vardagen utan stanna upp och njuta av det man har.

Jag önskar er all lycka i världen! Tack!

Kram Susanné

2009-01-23 @ 14:18:37
Postat av: Viktoria

Riktigt snyggt med signaturen i varje inlägg.

2009-01-23 @ 18:47:19
URL: http://vikulja.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag känner mig som den stora stenen du talar om ..

2009-01-24 @ 20:36:08
URL: http://sandradanielsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tycker om det du skrivit! Spännande att se lite bra saker och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-09-23 @ 11:46:55
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0