skrivpuff utmaning 57-26 feb.


skriv om bilden




Han hade betett sig konstigt mot henne. När de senast gjorde ett försök att träffas, flydde han under buller och bong. Hon, fick aldrig en ordentlig förklaring, utan han hade bara struntat i att svara i telefonen och på sms.
Nu, flera månader senare, hade han ägnat de sista veckorna åt att fundera på hur han skulle nå henne. Hon var så underbart vacker, söt och väldigt trevlig.

Han fingrade på sin mobil, leta upp hennes nummer, slog det och väntade, Det knastrade till i mobilen och hennes


underbara röst hörs igen, Jenny.
Först vågar han inte säga något , sedan, hallå, det är jag. Hennes röst lät uppriktigt ärlig när hon säger, -hej!! Hur mår du?
- mycket bättre, jag behöver träffa dig, måste få prata.
Hon informerade honom om att hon var på promenad med hunden, så hans naturliga ingångspunkt blev att ta med sin egna.   Snabbt, kastar han sig in i bilen med hunden, känner hur hjärtat bankar lite extra. Hur ska hon bemöta honom? Är hon fortfarande arg?

Någon stans så visste hon ju att han gått igenom sådana saker som ingen ska behöva, hans själ hade blivit ärrad av allt trauma. När han närmar sig platsen där de ska träffas, ökar pulsen extra, han spejar ut genom rutorna, för att se henne innan hon såg honom. Där, några meter längre fram gick hon, mörk jacka, axellångt välklippt hår och en stor hund som nog skulle betecknas som lite för stark för henne. Men hon har en fantastisk  relation med sin hund.
När hon ser honom, ler hon med hela kroppen. Han inser att det var länge sedan han kände det han känner när han ser henne, värme, känslor åtrå.

Bilen parkeras och ut stiger han, nästan smyger, som för att inte vara för framfusig. Hunden får den första hälsningen, sedan kommer kramen. Denna kram som han inte vill släppa, aldrig, aldrig, bara hålla kvar.
Efter en lång tur med sina hundar är det tillbaks vid bilen. Han inser att under deras dialoger så tar han på henne, hela tiden, utan att hon reagerar.
Nu när de ska skiljas, känns det inte bra, måste krama, måste förklara varför det blev som det blev. Han ser på henne och säger,  - FÖRLÅT.

Hon skiner upp, ser på honom och säger – det är ok, jag vill träffa dig mer.
Ooo ja, med ett hjärta som just slagit n frivolt ler han, lutar sig fram, som om han låter henne pussa hans kind. Just när hin ska sätta pussen, vrider han på huvudet. Hennes mjuka, blodfyllda läppar möter hans. Den smaken kommer han aldrig att glömma igen.  Inga kommentarer hade behövts, men hon ser på honom och säger, - vi försöker!
 

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Anna

Naaaw.. gud va gulligt. Det kvittar egentligen vad du skriver så e de så jäkla bra.. kollar din blogg flera gånger om dagen o blir lika glad varje gång det är nå nytt inlägg eller ny skrivpuff. Keep up the good work, du e grym :D

2009-02-26 @ 08:01:15
Postat av: jane

god morgon på dej!!!

2009-02-26 @ 08:02:50
URL: http://brunettjane.blogg.se/
Postat av: sandra

Du skriver verkligen underbart.

Jag kommer ofta in å följer erat liv ^^

Du förmedlar verkligen en obeskrivlig styrka..



Kram på er

2009-02-26 @ 08:04:08
URL: http://jonsson89.blogg.se/
Postat av: Cattis

fint och bra skrivet. Jag tog med en relation in i min utmaning. hur gör du för att få in bilden på din blogg??



Cattis

Postat av: Nina

Vilken underbar berättelse. Tänk om det kunde vara så i verkliga livet!



Du är skapad att skriva så att andra kan fly undan sin verkligheten om så bara för några minuter.



kramiz

2009-02-26 @ 09:05:32
Postat av: Kurdishflower

Oj oj oj, vilken fantasi!

Kärlek för hela slanten :)

2009-02-26 @ 10:34:30
URL: http://kurdishflower.blogspot.com
Postat av: Anna

Du skriver helt underbart! Måste bara kika in när jag sätter mig vid datorn för att se om här är nåt nytt.

Tycker idén med en bok med noveller är lysande!

Skulle helt klart köpa den direkt... :)

2009-02-26 @ 11:56:18
Postat av: fia

aaaa FINALLY fias typ av Novellberättelse,,,, mmmm ME LIKE,,,, eller är det sanning kanske? hur som haver skita bra,,, jag ser verkligen ALLT framför mig,,,, TACK björn,,,

KRAMISAR

2009-02-26 @ 12:03:10
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Tina

fint var det självbiografiskt lr bara fantasi

underbart var det iaf

2009-02-26 @ 13:48:47
URL: http://tinabrunett.blogg.se/
Postat av: fia

klart jag bara ÄÄÄLSKAR Kärleksnoveller,,,,, & verklighetsbaserade böcker,,,, ofta på sommaren köper jag tidningen Mitt livs Novell,,,, hahaha nästan så att jag skäms,,, fniss men kan inte låta bli,,,,, lite fjortis tidning men jag är ju det innerst inne med mina ringa 32 är,,, hihi

P&K

2009-02-26 @ 13:54:28
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Anna-panna

awww.. dullidull!^^

2009-02-26 @ 14:53:59
URL: http://aleeera.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det kallar jag en kärleksfull start på livet!

2009-02-26 @ 15:21:25
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: lena-från skrivpuff

Vackert Björn. så dallrande manlig oro längtan ihop tvinnat.

Tänk att män kan uppleva detta oxå. härligt blyg början på en kärlek--mer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0