Att söka efter guld i slutet av en tunnel....

Äntligen måndag

Fantastiskt att vi nu återgått till "normala" rutiner.
Ellen såg fram emot att få komma till skolan idag, alla kompisar var
givetvis saknade.
Även jag tycker att det är skönt! Om man vår lova att säga så?! :-)
Men det är fantastiskt vad energi det går år när vi ska vara tillsammans
HELA tiden! Man känner inte av det, men irritationen ligger dr hela tiden efter
ett tag!
I morgon är det så dax

för Ellen att börja på simskola. Hon har varit jätte duktig de gånger vi varit där,
men i morgon är det på allvar. Jag känner att jag inte vill att hon ska vara den enda
i klassen som står på kanten och inte vågar, när det är dax för bad!
Då insåg jag att det var bättre för henne att gå badhusets egna simskola.
Attans vilket tempo dom har lagt deras träning på, tis-ons-tors eftermiddag!
här snackar vi INTENSIVkurs.

Men vi får ju allt åka buss

in till stan, för vi har nämligen sålt våran bil.
Jag insåg att bilen gjorde oss både lata, bekväma och skapade skavsår i plånboken.
Jag ska villigt erkänna att det faktiskt är ganska skönt att inte bara kunna "slänga"
sig i bilen och köra.
Här ifrån Wä är det hur bra kommunikation som helst. Här går det en stadsbuss var 20é min.
Detta gör ju att vi faktiskt inte behöver någon bil...
Till Ellens skola går vi, för det första så är det bra motion, vi kan gå och prata om dagen både
dit och hem.
För det andra så får JAG igång min stackars lilla kropp på morgonen, vilket gör att jag sedan
kan jobba i lugn och ro.
Det kostar ju en MASSA

pengar att ha en bil, pengar som vi nu kan ha till roligare ändamål. Vi räknade
på det hela, jag och  min far. Vi kom fram till att c:a 3500:-/år kostar det att ha en bil.
Detta är om du inte använder bilen över huvudtaget, utan den bara står! Snacka pengar!!
Samtidigt som vi rör på oss

så kan vi också släppa tids kontrollen, det är ju inte vi som styr över vilken takt vi tar oss fram.
man kan ju faktiskt läsa, plugga, jobba eller bara sova en stund när man sitter på bussen. Det är
ju inte så lätt då vi körde bil!




Hon klippte sig med mormor på stan

När hon kom hem var hon så lik Josefin att jag nästan började lipa!
Min lilla flicka börjar bli stor, med allt vad det innebär! Både positivt och
negativt. Mestadels är det faktiskt positivt med denna lilla dam... även om
hon kan vara kaxig som få, så är hon så mysig, det söta lilla trollet!
I helgen var vi

På besök i Ystad, Tors- Sönd. Jag uppskattar att vi lyckats odla kontakten till
att växa och bli starkare. Det är ju faktiskt Josefins pappa och hans fru som
vi besöker och bor hos. Jag är så otroligt tacksam att de ställer upp. För utan dom
vet jag ärligt inte hur jag skulle orkat!! TACK... (jag vet att ni läser)
I fredags så tog jag ledigt

från pappa rollen och åkte till en kompis i Lund. Vi fikade, handlade mat, lagade mat
pratade en massa. Inte bara tragg, utan väldigt mycket av själen och hjärtat fick läcka
i fredags, vilket var riktigt skönt, Tack S.
När vi käkat den halstrade laxen och delat en flaska vitt, så blev det på spåret.
Sedan avslutade vi kvällen med en film och en flaska rött.... Mys.
I lördags var det lite kalas i Ystad

Med besök från både Limhamn och från Lomma, intogs det både rostbiff och fruktsallad.
Ruskigt gott.
Men det var härligt avslappnande att komma hem igår och bara ta det lugnt!
Idag har jag skickat lite info och ansökningar till diverse reklambyråer....

Jag kan tänka mig att gör vad för något som helst, bara jag får in en fot i
branschen igen. Trotts allt var det ju snart 20 år sedan jag jobbade med reklam.
Men jag ger mig inte, det är bara att hänga på dom som en igen tills dom inser att
det lättaste är att ta ombord mig på skeppet, hahahah.
Nu ska jag faktiskt gå och hämta Ellen på skolan
och få berättat för mig hur hennes dag har varit.... vilket liv man har, jag ångra mycket
men skulle aldrig vilja ha det ogjort. Min prinsessa är ju faktiskt ett skapelse av alla
de val jag gjort i mitt liv...
så tills nästa gång vi ses, hörs eller läses....
Kram på er

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Hilde Alexandersson

Å vad lik Ellen är sin mamma:) Hon är jätte vacker!!!

Trevlig fortsättning på det nya året till er båda.



Kram från Timrå

2011-01-10 @ 17:05:23
Postat av: Fam Edman Bagley

Viiilken fin bild av din underbara gossiga tjeja! Hon är ju bara så vacker!

Hoppas det går bra på simskolan.....våra tjejer älskar att bada.

kram på er xxxx

2011-01-10 @ 18:08:47
URL: http://www.famedmanbagley.blogspot.som
Postat av: Marina

Det måste vara en underbar plåga att hon är så lik sin mor :) Jag förstod innebörden av orden när jag såg bilden.

2011-01-11 @ 01:18:14
Postat av: Nina

Japp, av bilder jag sett på Josefin är Ellen en kopia på sin mamma. Måste va härligt skriver jag med. Hoppas ni har det mys i Ystad, eller ja det läser jag ju att ni har. Synd bara att man aldrig springer på er så man får säga dom där orden till dig som jag grunnat på sen jag började följa din blogg.

Hoppas ni har en bra vecka hittills. KRAM från Ystad

2011-01-11 @ 22:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0