Åter uppleva!

Jag har äntligen tagit tag i att fortsätta skriva på boken (tack ida).
Men gud vad jobbigt det är, idag har jag bl.a skrivit om när min
mamma dog i cancer och när jag själv blev sjuk.
Allt detta blev verkligen som att vara på plats igen, som att
åter uppleva ALLT igen. Det är säkert nyttigt, men fan inte kul!!
Jag hoppas att jag kan koncentrera mig på boken en stund så
jag kan skicka den till förlag. Under vissa stunder så ställer jag mig
frågan VEM FAN VILL LÄSA DETTA!!
Vet inte om det är min dåliga självkänsla som spökar!!!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: sara

Ja, säkert nyttigt men så klart inte kul... Att gå igenom saker som man kanske helst inte vill tänka på in i detalj kan väl inte vara så kul... Men som du sa så är det säkert nyttigt att påminna sig själv ibland... inte för att sitta och vara ledsen utan för att se hur långt man kommit sedan dess och vilken stark människa man egentligen är! Och det finns helt klart människor som vill läsa din berättelse... Jag tror att vi som människor mer än gärna läser om andras liv, och hur dom gått vidare och funnit sin styrka... sen vet du (vi alla) ju att det finns dom som älskar att "gotta sig" i tragiska händelser, så läsare kommer du att få!Jag tror på dig!

2010-01-31 @ 17:24:25
Postat av: Monika

Vet att det är smärtsamt dubbelt upp att väcka gamla smärtsamma minnen till liv, vet också att det finns de som säger att det ska "göra gott" , när smärtan är som värst kan man verkligen inte se nått gott med det...men efteråt känns det oftast skönt...Jag har följt din blogg lääänge och sörjer naturligtvis med dig och din förlust. Men nu läser jag din blogg av den enkla anledningen att du sprider energi och positivitet omkring dig. Jag blir glad av dina ord! Jag kommer att vara den första som köper din bok! Så skriv! Skriv!

2010-01-31 @ 19:57:23
Postat av: Sara

Jag instämmer med föregående skribent...har följt don blogg länge och sörger med er, men glädjs även då jag läser om allt roligt du, Ellen och nu Ida har tillsammans. Det är så fantastisk att DU kan vara så positiv och jag beundrar din förmåga att hitta det positiva i livet och sträva vidare efter alla taggiga buskar du stött på. Du inspirerar och motiverar oss andra eller rättare sagt mig att själv försöka göra mitt liv värdefullt!

Fortsätt skriva för jag längtar till boken släpps!!

2010-01-31 @ 20:31:44
URL: http://sursara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läser gärna en bok skriven av dig =)

2010-01-31 @ 22:05:18
Postat av: Evelina

Kan tænka mig att det e svårt o skriva før dig! men jag hejjar på dig, fortsætt! det kommer gå så bra och många som vill læsa ;)

2010-01-31 @ 23:00:55
URL: http://evielajna.blogspot.com
Postat av: Anna I Gävle

ja du Björ nyttigt är det å gå igenom saker å ting även om det är skit men en sak ska du veta ha följt din bloog länge nu å jag är en av dom som gladeligen kommer å läsa din bok :) men om du ska få till en bok så måste du gp igenom det som är jobbigt gör ont å så men även det som är alldeles underbart oxå :)



2010-02-01 @ 01:06:50
Postat av: Chrissie

Hallå Björn!

Sitter själv o skriver ner jobbiga saker som hände för 15 år sedan o det är SKITJOBBIGT!!!

Trodde inte jag skulle minnas så mycket detaljer, men när jag väl sitter o skriver, ser jag allt som en film framför mig och jag minns så otroligt mycket!!

Det gör ont! Det är skitjobbigt! Men jag tröstar mig med att det kommer aldrig att hända igen!

Det är skönt att få det ur sig. Som att sätta punkt för något i den tunga livsryggsäcken!

När det är FÖR jobbigt, så tar jag paus. Nu är det flera veckor sen jag skrev sist!



Finns dom som VILL läsa din bok, så fortsätt o skriv!!! Jag är en av dom!!! ''Kramar till dig o tjejerna!!!

// Chrissie

2010-02-01 @ 08:08:32
Postat av: Josefine

Hej! Satt nyss och läste en tidning...så såg jag ett reportage om dig. Du verkar vara en väldigt stark person, och det beundrar jag dig för! Din dotter måste vara stolt över dig.

Fin blogg du ha, ser fram emot att följa den! :)



Kram

2010-02-01 @ 15:29:49
URL: http://josefinesymaskiin.blogg.se/
Postat av: Mie

Som att uppleva igen.

Att bearbeta igen.



Jag gillar ditt sätt att uttrycka dig.

Du har ett bra språk och det är lätt att ta till sig det du skriver!



Ser fram emot din bok!

2010-02-01 @ 19:14:50
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: ida

klart man vill läsa det.du skriver så bra!

ser fram emot o ha boklen i mina händer o kunna läsa den!;)

kram

2010-02-01 @ 20:50:18
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: Hilde Alexandersson

Jag ser fram i mot en bok skriven av dig...

2010-02-01 @ 22:37:31
Postat av: Jenny

Det är nog många som vill läsa :)Tro på dig!

Hoppas att det en dag känns lättare att tänka tillbaka på allt.



Lycka till med skrivandet!!

2010-02-02 @ 10:29:59
URL: http://jennybabylon.blogg.se/
Postat av: Linda

jag ser fram i mot att få läsa din bok. har följt din blogg ett tag. Och jag tycker det är så fantastisk att du kan vara så positiv och jag beundrar din förmåga att hitta det positiva i livet..

Din dotter måste vara stolt över dig..

Lycka till med skrivandet

2010-02-02 @ 19:11:14
URL: http://tvabarnsmammas.blogg.se/index.html
Postat av: Angel

Ser verkligen fram emot att få ta del av din bok om du nu fortsätter till slutet, vilket vi alla hoppas att du gör. Jag ska i alla fall ha ett copy av den i min digra samling av böcker och antagligen kommer den att vara både tummad och annat=). Men läsa den från pärm till pärm ska jag minsann göra...

Keep up the good work.

//Angel

2010-02-04 @ 10:58:10
URL: http://angelson74.spaces.live.com
Postat av: camilla

hej.. va kul att du skriver en bok! kom ihåg att skriva på bloggen när den kommer ut i affären, jag ska läsa den!

:)

2010-02-04 @ 12:29:36
URL: http://camillaslillaliv.blogg.se/
Postat av: marica

Tycker det är bra att du skriver igen, jag kommer i alla fall bli en av de som läser boken när den är tryckt o klar! Kämpa på!

2010-02-08 @ 14:15:29
URL: http://maricaaberg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Förstår att det är jobbigt att "återuppleva" sakerna igen, men se det som en sorts "terapi", det är så otroligt nyttigt att skriva om saker som hänt/händer runtomkring!

Och inte behöver du ha en dålig självkänsla, det är sånt HÄR som folk VILL läsa, genom ditt skrivande kan du hjälpa många människor att tänka om, eller ta vara på sitt liv...Jag tycker du är otroligt STARK, och jag lider verkligen med dig...Men guuuud vad du måste ha lärt dig en massa genom dina år, helt RÄTT att skriva om det, du kommer sälja GULD:-) All lycka!! Kram Jenny

2010-02-21 @ 14:03:54
URL: http://freijan.blogspot.com
Postat av: Anna Mikaelsson

Jag håller med tidigare personer som skrivit om ditt bokprojekt. Fortsätt skriv, jag skulle gärna läsa den. Du har varit med om så mycket och det är lärorikt att få läsa om dina erfarenheter. En bra fredagskväll till dig och din flicka.

Idag tog gick jag på min magkänsla och bestämde mig för att min son Markus inte ska börja dagmamman förrän om ett år. Vill spendera mer tid med mina barn, ska ta vårdnadsbidrag. Det blir knapert men det är mycket värt att få vara med dem mer än bara kvällstid och helger.

Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0