tänk på vad du vill och gör som du tänker

Att bli den vi vill och tänka på det vi är.

Hur ofta har vi inte funderat på varför vi gör som vi gör eller varför det aldrig blir som vi vill?!
Jag har en teori om detta.
Så som du är idag och så som du gör just nu är ett resultat av tankar och handlingar som du tidigare gjort och känt.
Vi fokuserar ofta på detta.
När vi fokuserar på de känslor och beteende som ligger bakom oss så blir resultatet att vi inte formas framåt utan befinner oss konstant i dåtid.

Om vi vill förändra vårt beteende så måste vi också ändra våra tankar!
Säg att du vill bli en bättre make, far eller medarbetare.
När vi bestämt oss för detta så är det bara att köra. Felet är att
vi då oftast låter den mesta av energin gå till att tänka på vad vi INTE vill göra eller hur vi INTE vill vara!

Tänk dig då om du bara tänker på HUR DU VILL vara eller göra.
Om du tänker dig som en glad, trevlig och närvarande pappa eller man så blir du också detta!
Sluta tänka på hur du INTE vill vara, göra eller säga utan HUR DU VILL bli.

Titta på våra barn, oftast så ser de bara vad de vill och inte så negativt.
Om jag skulle tänka negativt och bara på de saker jag inte vill, så kommer jag att göra och föras mot dessa saker, vare sig jag vill eller inte!

Hur många gånger har vi vaknat och den första tanken har varit, oooh nej, morgon igen. När vi sedan går upp så börjar vi med att slå tån i byrån.
När vi blir förbannade här, så avlöser sig bara problemen och  HELA dagen blir en katastrof.

Tänk dig om vi vaknar och ”tvingar” oss att tänka possitiva tankar istället!
Jag lovar, dagen kommer att bli bra!
Om du känner att du hela tiden funderar på negativa saker, slut ögonen och se ditt barn framför dig. Ditt barn som ler mot dig och skrattar, nu är du på god väg.  När du känner att du har fått ett ”inre” lugn så är det bara att köra.

Tänk på vad det är du VILL och blockera ALLA inte tankar.
SE målbilden i ditt huvud, KÄNN att du är precis så och BLI precis så.

Detta går att applicera på precis ALLT, jobb, pengar, framgång och beteende.

Börja med att ändra en ”liten” sak….

Så tills nästa vecka, prova, känn och bli den du vill!!!

 

P.s: skriv en lista på HUR DU VILL VARA och glöm alla inte vill.


låt mig få veta vad du tycker
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

Jag tror att det ligger väldigt mycket i det du säger. Mycket bra inlägg!



Tankens kraft påverkar oss väldigt mycket. Om man t.ex. vill förändra ett beteende eller liknande, så är det enkelt att rent praktiskt börjar ändra sig, men för ett långvarit och hållbart resultat krävs det oftast att man inte bara ändrar sig rent praktiskt, utan även mentalt dvs ändrar sitt sätt att tänka. Lyckas man ändra sina tankegångar så kommer den faktiska förändringen ofta ganska naturligt :)

2010-02-12 @ 11:37:25
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: Tina



Låter som vi tänker väldigt lika du och jag!

jag skriver om just detta på min blogg, fast från ett annat perspektiv då...

Det finns bara ett sätt av leva och det är sitt eget!

Postat av: emilie

Bra skrivet! Jag har väldigt lätt för att bli negativ, och ibland blir det att jag tänker att det har blivit så under min uppväxt. Men jag är ju faktiskt min egen person och kan försöka iallafall att sätta upp hakan när det blåser motvind. Eller nåt liknande..... Hoppas att ni har det bra alla tre. Kram

2010-02-12 @ 14:03:35
URL: http://trollmorsbarn.blogspot.com/
Postat av: AnnBritt

Du har så rätt i det du skriver, att ta hand om sig och vilja förändra, det är ju oxå att ta ansvar för sitt eget liv. Vi kan lära av gårdagen men vi kan endast leva nu och framåt!!

En annan sak är att slänga bort alla måsten. De skapar tvång, ångest och massa annat otrevligt. Det enda vi måste är, att andas och att dö. Resten ska vi göra för att vi vill och kan! Ha en bra helg, Kram till Er

2010-02-12 @ 22:43:02
Postat av: Hoppjerkan

Så bra sagt verkligen. Det behövde jag nu. Tack :)

2010-02-13 @ 09:21:32
URL: http://www.metrobloggen.se/hoppjerkan
Postat av: Anonym

En bra bok att läsa i ämnet är the secret...

2010-02-15 @ 23:24:24
Postat av: Sophia

Mycket bra inlägg! Håller helt med dig.

Varje morgon så börjar jag dagen med att påminna mig själv om att fokusera mig på positiva tankar och känslor under dagen. Det funkar faktiskt!



Hittade din blogg av en slump. Tycker att du har en mycket fin blogg med bra innehåll.



Besök gärna min blogg med.

2010-02-20 @ 14:22:28
URL: http://www.sophiasvarld.blogspot.com/
Postat av: Evelina

hej igen! Det stämmer så bra in på mig, jag kommer ibland i dåliga tankegångar och du har helt rätt och det låter väldig bra. Måste genomföra en liten ändring, jättebra skriver och beskrevet.

-krama om- fortsätt blogga !!!

2010-02-27 @ 00:58:48
URL: http://evielajna.blogspot.com
Postat av: we

Bra skrivit :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0