jul, jul satan denna jul

Då var julen åter här.... Nu kryper den verkligen på med STORM steg. Jag har nog aldrig gillat julen, men ju äldre jag blir, desto mer ser jag också ALLA de som lider av julen. jag kan ju fortfarande bita ihop och "göra" julen för Ellens skull.
Samtidigt tänker jag, Tänk om de funnits kvar. Tänk om både mamma, Josefin och Saga funnits. Undra hur julen varit då? Själv tror jag eller, rättare sagt har skapat mig en illusion av hur det skulle varit. tända ljus, granen, skratt, kärlek och en massa värme..... förhoppningsvis ska vi väl få det i alla fall, eller göra så gott vi kan! Jag måste berätta... Jag har fått kontakt med en Tjej från Göteborgs trakten. Nej, det är inte så... Denna tjej, vi kan kalla henne G, är en speciell tjej. Hon förlorade sin make, en vecka efter bröllopet, i en arbetsplatsolycka. Kvar blev hon med den då 1 1/2 åriga dottern och hon var HÖG GRAVID. jag hoppas att vi kommer att ha tid att träffas i jul, sitta ned och bara prata!! Det skulle vara såååå skönt att prata med någon som "kanske" har samma känslor ang en massa! Det fina är att hon är faktiskt från skåne från början och ska ner i jul för att vara med familjen! jag ser faktiskt fram emot detta!! Hoppas att eran jul blir RIKTIGT bra!!! Kram

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Nina

Ja, tänk om dina fina flickor och din mamma funnits kvar. Bra att du har tankar om hur det skulle varit. Du och Ellen får göra det bästa av det det vet jag vid denhär tiden att det fixar ni.

Låter som om du och tjejen från GBG har mycket att byta tankar kring. Alla vi andra kan inte ens sätta oss in i det du/ni gått igenom.

Ha en skön lördag och mys med fina Ellen <3.

Kram från ett snöigt Ysta

2010-12-18 @ 14:34:41
Postat av: Anonym

Jag har inte gått igenom det som du/ni gjort, däremot så sitter maken i rullstol sen 8 år tillbaka. Idag förbannade jag det som hänt oss, skulle ha en mysdag på stan men det funkar inte när det är snö kommer inte fram. Likaså stt komma in i affärer inte det lättaste alltid. Visst han finns kvar men det är inte det samma även det en sorts sorg. Ha en bra jul och njut av ledigheten.

Lotta i vä

2010-12-18 @ 18:27:41
Postat av: Jessika Olsson

Julen är magisk och man får inte julkänslan av att stressa och slita.. Man måste våga varva ner, ta det lugnt och ta ett djupt andetag.. Jag hittar min julkänsla genom att göra det jag känner för.. Pynta granen, lyssna på julmusik, köpa en ny julskiva, griljera julskinkan, handla julklappar, tycker det är mycket roligare att köpa än att få julklappar. :) Man behöver inte alltid följa traditioner, skapa egna tillsammans med Ellen. :)

Kram Jessika i Lindesberg

2010-12-20 @ 13:48:53
URL: http://jemaol.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-11-17 @ 09:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0