What a (un)beutiful morning

Underbart.... skolan börjar idag!!
Klockan ringde 05:00 och jag vaknade till tonerna
av we don't need a nother hero med Tina Turner.
Fantastiskt, bara låg och drog mig i dessa 3,5 min
när hon skålade....

Sedan blev det uppklivning... tänkte att jag skulle
läsa tidningen, kolla nätet lite och dricka kaffe i
lugnan ro.  Men just som jag tvättat mig och som
bäst håller på att klä mig, vaknar Ellen...



Hon får lov att flytta in i min säng, nu när den är tom.
under tiden som hon föröker att somna så ska jag
bara smita ned och hämta lite kaffe! De som känner mig
och de som läst bloggen ett tag, vet att kaffe är ett måste
för mig. Sagt och gjort, med kaffet i högsta hugg och en tidning
som lyste med sin frånvaro, gick jag upp på övervåningen.

Plöttsligt kallar Ellen att en massa slem fastnat i tracken och den
behöver sugas ren!! Jaja, sagt och gjort, in på ditt rum så städar vi.
sedan måste jag få vakna i fred....
Men,men vad fel jag hade!! När jag kliver in på ellens rum känns
det VÄLDIGT konstigt.... c:a 1 Liter vatten från en flaska som vält
ligger nu över golvet och gissa vem som trampade i det!! just det
JAG....

Fort som attans, hmta handduk och torka, sedan städa av tracken
för att åter igen stoppa ned lilla damen  sängen. Klockan är ju bara
precis passerad 05.... Gud vad skönt, nu ska jag bara sätta mig med
datorn, kaffe och en snus. Vakna för mig själv och bara slösurfa!!!
Eller inte...

Öppnar datorn och råkar stöta imot min kaffe kopp, ALLT kaffe ut
över borden och ned över golvet.... samma procedur igen, handduk
och torka,torka och torka. Just nu känns det som om det faktiskt
är något till som ska ställa till det!! kanske inte bilen startar,
så jag inte kan åka till Malmö!!!?? Vi får se, blir kanske en väldigt
spännande dag! Hoppas att ni också får det.....

Glöm inte: idag är första dagen på resten av ditt liv, det måste man ju se med nyfikna ögon

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Anna

Godmorgon! Ska bara önska dig en fortsatt bra dag efter allt som hänt dig redan, vet hur de är och välta kaffet för de gjorde jag igår morse :)

Lycka till med pluggandet, Anna

2009-09-01 @ 05:37:14
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: julia

Ibland går verkligen allt fel sådär på monnen när man bara vill ta de lugnt..

Men underbart citat du skrev i slutet.

Hoppas du får en bra dag.

kram

2009-09-01 @ 08:28:47
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: ida

men älsking då.. måste ha gått på tok för att inte jag var där..;) Saknar er otroligt mycket å hoppas du får en bra dag trots starten!



Puss

2009-09-01 @ 08:32:30
Postat av: Sofie

Låter som en riktig skit morgon...det var trevligt med en pratstund i går tack :)

2009-09-01 @ 09:27:21
URL: http://barajagsofie.blogg.se/
Postat av: madeleine

ojojoj.. hoppas att dagen blev bättre än vad morgonen verkade vara!

2009-09-01 @ 16:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0