TACK!!



Jag skulle vilja tacka ALLA er som såg på programet öive eller på nätet.

Er närvaro och stöd gör det mycket lättare att fortsätta att skriva.

Vill också passa på att TACKA för ALLA uppmuntrande och stödjande

komentarer.

Dagen på TV4 var helt UNDERBAR....

Vi blev hämtade 08,40 av TAXI stockholm och en mycket trevlig

chaufför tog oss till värtahamnen där tv4 ligger.



Väl innne i byggnaden var det bara att anmäla sig i receptionen,

inom en minut hade en tjej kommit för att hämta oss. Hennes uppgift

"som jag förstod det" är ALLT..... Det minsta lilla vi ville ha hjälp med

eller ville veta, så fanns hon där, TACK.

Ni kan förlja hennes bakomkulliserna blogg, via www.tv4.se/eftertio.

Vi blev direkt slussade upp i sminket, men det var ju inte så mycket

som behövdes göras med detta ansiktet!! hahahah or NOT.....



Sedan blev det till att sitta och vänta, dricka kaffe och snacka skit....

innan det var DAX!!

Det hela kändes lite overkligt men VÄLDIGT avslappnat.

Malou är en väldigt duktig intervjuare, hon får en verkligen att känna

sig avslappnad, nästan som om det bara var hon och jag som pratade.


Efter programet så startade vi en chatt, kl 12. Felet med detta var nog

att de flesta käkade lunch och inte hade tid att sitta vid datorn....


men här kommer utdraget ur chatten, om det nu är någon som är

intresserad!


"

"Jag har varit väldigt öppen"

Björn Wikström chattade med tittarna om sitt sorgearbete och sin blogg Singelpappa. Här kan du läsa frågor och svar.

Anneli Lindh: Hej Björn, såg dig nyss på tv4! Tack för att du delger din erfarenhet! Det som slog mig mest var att du

verkade ha fått så mycket hjälp och idag mår så pass bra! Förutom att jag (vår familj är 2 småbarn&man) mist min

far för 1 år sedan och bär på dessa sorg så har mkt krisrelaterade saker hänt mig sedan dess. Konfliktsituation och

blivit av med jobbet. Trängt läge ekonomiskt och behövt sälja ett drömhus/ort. Vantrivs dit vi flyttat. Har inte min

hälsa i behåll, jämt huvudvärk och halsont. I denna sits känner jag ingen ork längre, ingen glädje el. tacksamhet för

livet & min familj. Försöker med div självhjälp, homeopat, samtalsterapi via kyrkan, läkarbesök. Men tyvärr känner

jag inte att jag får ngn hjälp...Hur har du lyckats med att få all din hjälp? Tack på förhand för ett svar! Lycka till i

livet! Mvh, Anneli

Björn Wikström: Hejsan Anneli. Min hjälp kommer nog från att jag varit väldigt öppen med min historia. Det är inte

bara sjukvården utan ALLA människor som jag mött och som vill höra min historia. Detta fungerade för mig, men för

den sakens skulle betyder det inte att det fungerar för alla! Jag hoppas att du ska kunna gå vidare och vara stark.

MVH Björn


Fredrik "B: Hej!!! Jag var med denna tragiska dag, "släckte bilen. Jag blev så rörd och glad när jag såg dig på Tv nu,

du ser ut att må bra och gått vidare. Har ofta tänkt mig in i din situation om det hänt mig själv och min familj.

Hoppas att allt går bra för er nu och ge din dotter en stor kram. Tänker ofta på dig Björn. //Fredrik

Björn Wikström: TACK Fredrik. Det värmer... du vet vart jag finns/Björn


Kristina Cederi: Tack snälla du för att du orkar dela med dej av din sorg,du har helt rätt livet måste gå vidare, men

alla minnen har man kvar och kan ta fram då och då. Än en gång Tack och lycka till hälsa din underbara dotter.

Björn Wikström: Tack för att du tog dig tid att lyssna! mvh Björn


madde: vilken adress är det till bloggen?

Björn Wikström: www.singelpappa.blogg.se mvh Björn


amanda: Hej Björn. Jag lider med dig men du visar vilken stark person du är. En riktig kämpe. Skulle vilja läsa din

blogg. Vad heter den? MVH Amanda

Björn Wikström: Hejsan Amanda. den finns på www.singelpappa.blogg.se Tack/Björn

 

Linda Jönsson: Har egentligen ingen fråga. Vill bara skicka mina varmaste tankar till dig och din familj. Du har en

söt liten flicka som verkar sprudla av liv. Efter att varit inne på din blogg idag (första gången jag besöker den) och

läst lite; jag blir verkligen berörd, du verkar så stark & klok. Har själv sambo o 4 barn, yngsta 3 mån. Och idag ska

jag krama om dom en extra gång. Tanken på att mista nån av dom får mig att rysa. Tack för att du orkar dela med

dig av din stora sorg!!! Mina tankar stannar hos Er idag. Kramar

Björn Wikström: Tack så mycket. Jag tror att det som genomsyrar hela bloggen är nog att ta vara på det vi har och

inte ta något för givet. MVH Björn

Iren: Tack för att du delar med dig! Jag har föjt din blogg ett tag och du har alltid så tänkvärda ord på slutet av dina

inlägg. Tack för dom! Dom ger verkligen styrka när man har det jobbigt! Kram!

Björn Wikström: TACK.... att få hjälpa andra hjälper mig. Det betyder att alla som läser eller lyssnar är i högsta

utsräckning del av min process att gå vidare. MVH Björn

Lovisa: Du verkar vara sådan fantatisk människa att titta på :)

Björn Wikström: TAck... det värmer

Elin A: Fint program om än väldigt sorligt! Har läst din blogg sedan du började skriva och det är väldigt roligt att du

mött kärleken igen! Hur orkade du planera begravning efter olyckan, när Ellen var så svårt skadad? Ta hand om er!

Kram Elin

Björn Wikström: Min första ståndpunkt var att inte hålla begravningen utan Ellen. Därför väntade vi med begravningen till efter sommaren då hon kunde vara med. Vad gäller planeringen så hjälpte Ellens morfar och hans fru till väldigt mycket. MVH Björn

Therese: vilken syark människa du är!! man blir stark av att läsa din blogg å lyssna på dig. var precis inne på din blogg å lästa om dig å din familj. vilken underbar dotter du har Ella. har själv en son på 6 v . Ellen är verkligen en söt liten tjej. hon kommer bli en stark människa som sin pappa tror jag allt. en fråga bara: Minns du de mesta från olyckan själv eller har folk berättat för dig?? har hört ofta att man får stor minnesluckor. men du verkar ha varit mycket klar vid olyckan?? Vi tänker på er och tycker ni är en otroligt stark familj. Hälsningar från Therese & Albin (son)
Björn Wikström: Jag minns ALLT (tror jag) nackdelen är att vi oftast skapar oss "falska" minnen som kan kännas verkliga. Men jag minns det mesta, lite som en film som spelas i huvudet. MVH Björn

Pia: Hej! Har precis läst ur din blogg, gråtit och känt så med dig, men även blivit glad över din livslust och kloka, fina ord och tankar! Dig kommer jag besöka på webben när jag behöver en vettig tanke och en knuff där bak : ). Ha det bäst!
Björn Wikström: Tack så myckt...

Fia: Idag har du fått en speciell plats i mitt hjärta. Vilken fantastisk människa du är. Har börjat följa din blogg nyligen

och det hjälper även mig som får läsa den om din sorg för jag har också en sorg efter min mor som gick hastigt bort

för knappt 5 år sen. Lycka till och ta hand om er!!!

Björn Wikström: Tack. Vad skönt att även nya läsare hittar till bloggen! Jag ser fram emot att få skriva mera för er... MVH Björn

Elin A igen:): Kom på en annan fråga:) Hur kändes det att börja dejta igen efter olyckan? Kändes det inte "konstigt"

att nån annan skulle dela din och Ellens vardag, ha andra rutiner, andra uppforstringssätt kanske? Så kunde jag

nämligen känna till viss del när jag hade skilt mig och träffat min nuvarande sambo. Mvh Elin

Björn Wikström: Hejsan. Det konstigaste var nog andra människors förväntningar. Jag kände att jag VILLE dejta,

men viste inte vad "fok" skulle tycka. Om jag skiljt mig så hade förmodligen ingen sagt något om jag dejtade ganska

snart efter uppbrottet. Nu var det en annan situation och jag kände att inte riktigt alla såg med blia ögon på att jag

gick vidare. Det viktigaste är man känner sig trygg själv. MVH Björn

Marie: Björn, du FANTASTISK! Har följt din blogg väldigt länge och jag har aldrig gråtit så mycket till en blogg som

jag gör mot din. Det du klarat av är enormt! Förstår att det finns stunder som är mer jobbiga än andra, men du är

stark! Ta hand om sötaste Ellen och Ida! Många kramar från Marie

Björn Wikström: Tack. Det är pga av sådana kommerntarer jag orkar fortsätta!! MVH Björn

monica: Hej vad heter din blogg??

Björn Wikström: hejsan. Det heter www.singelpappa.blogg.se MVH Björn

Roger [f.d. Las: Kommer ihåg dig från "förr". Mer positiv och livsglad människa än dig är svårt att tänka sig. Du

spred alltid glädje runt dig när du var på stan... Har tänkt så många gånger på dig efter olyckan och hur tusan du

fixar detta. Vill bara skicka en stor kram. Du är helt fantastisk ...

Björn Wikström: Tack Roger. Tack för du som man "vågar" skriva.... Det värmer. MVH Björn

Björn Wikström: Tack för alla frågor. Är det något ni vill fråga eller undrar så kan ni alltid kontakta mig via bloggen

www.singelpappa.blogg.se mvh Björn Wikström"

 

 

Efter chatten var avslutad så fick vi en taxi ned på stan....

 

drog lite rundor innan det var dax att sätta sig på tåget igen och återvända

 

till skåneland. När vi satt på Centralstationen så ringde telefonen....

 

Det var tv4´s pressavdelning, de vill veta om de kunde lämna ut mitt

 

nummer till Expressen, vilket givetvis fick bra.

 

Igår, när jag som bäst STOR städade, så ringde de från nämnda tidning.

 

Det blev en telefon intrevju, Så nu har jag bevisat att vi män faktiskt

 

KAN GÖRA TVÅ SAKER SAMTIDIGT.....

 

I går eftermiddags så körde vi till Ystad för att hämta Ellen och i

 

Ystad passade vi även på att ta press bilderna till Expressen.

 

Förmodligen kommer det i dag Lördag eller i morgon Söndag.

 

 

Ellen var så underbart stolt över att jag varit på Tv, hon hade

 

skattat så tårarna rann när jag i intervjun sa, Jag mår som en prinns!!

 

Nu ska jag börja röja skit och köra till tippen.... I morgon är det

 

visning av HUSET.....

 

än en gång TACK alla ni som läst, skrivit, lyssnat och sett!!!

 

NU fortsätter vi att stödja varandra!!

 

Kram!!

 

Glöm inte: själv kanske inte mycket händer, men till sammans kan

vi skapa underverk!

 


låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Jessica

Hej Björn! Jag har läst din blogg sen start men missade tyvärr ditt program live men har sett det senare... Nu till frågan: Tycker du att det är jobbigt att Ellen påminner/är så lik din fru i himlen? Min mamma dog 40 år gammal i cancer, jag var då 22 år och nu tycker pappa att jag är så lik henne att det är jobbigt att vara med mig!! Jag är nu 39 år och jag tror att pappa inte har bearbetat sin sorg och att det är där skon klämmer... Stor kram till er alla 3.

2009-10-10 @ 09:35:16
Postat av: agge

Hej!!!! ha det så trevligt med att röja skit o köra till tippen!!!:) härligt att du mår bra!!!:) ha en bra helg!!!kramiz

2009-10-10 @ 09:52:00
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: julia

JObbade då du va med i tv:n men kollade klippet på nätet, fantastiskt intervju. Du ger ett så bra intryck och är en grym förebild för de som hamnat i liknande situationer.

Massor med kramar

2009-10-10 @ 10:03:46
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Mariah

Du gjorde det himla bra på tv! =D

2009-10-10 @ 10:43:27
Postat av: sofiaforss

Hej, var kan man se klippet igen? för jag missade det igår.. :)

2009-10-10 @ 11:27:15
URL: http://sofiaforss.webblogg.se/
Postat av: Anna

Björn! Om jag hade vetat att du varit på tv hade jag kikat på det. Jag har sett det på webbtv. Jag har följt din blogg ett tag. Och jag reagerade på att du sa precis som jag tycker. Man kan inte få något gjort ogjort. Det går inte heller att ångra något man redan gjort.

2009-10-10 @ 12:03:09
URL: http://anniepannkaka.blogspot.com
Postat av: Lotta

Tack själv för att du är du och delar med dig,jag fortsätter att följa ditt liv även i vardagen.

Kram

2009-10-10 @ 12:09:58
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Anonym

snygg blogg! kolla gärna in våran :)

2009-10-10 @ 12:16:14
URL: http://partyjakten.blogg.se/
Postat av: axel g

Björn!



Tack för att du delar med dig...

2009-10-10 @ 12:47:13
URL: http://www.axelg.com
Postat av: Ellen

Jag fortsätter smyga med i bloggen, och såg även inslaget. Bra gjort att vara öppen med läget, så har jag också gjort, även om många tycker jag "outar" för mycket.



Men det känns som enda sättet, att ge folk chansen att förstå vad som pågår. De som inte kan ta det är ju ingen tillgång i mitt liv, och om jag måste hålla uppe masker är jag knappast en tillgång för dem heller så då kan det vara. :)



Kram till er alla! :)

2009-10-10 @ 13:09:01
Postat av: Sara - Welcome to Saradise

Klickade in mig på din blogg för första gången idag och blev helt tagen :/ tårar började rinna. Ville bara skriva det...

2009-10-10 @ 15:39:37
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: Emelie

du är duktig, stark och helt fantastisk.

ja, vet inte riktigt hur jag kan sätta ord på vad jag tycker om dig, mer än att du är en otrolig människa.



du skötte dig perfekt i tv, om man nu kan säga så? du var så samlad och ja, jag är mållös.



jag är imponerad!

2009-10-10 @ 16:01:11
URL: http://pem.bloggagratis.se
Postat av: Hilde

Du gjorde det jätte bra på tv´n Björn.... Du är mycket stark person......

Kram från timrå

2009-10-10 @ 16:13:39
Postat av: Jenny

Hej Björn !

Jag blev väldigt upprörd och ledsen när jag hörde din berättelse och när jag såg bilderna.. Du är väldigt stark och det är så bra gjort av dig att du fortsätter att njuta av livet.. Jag hoppas att ni har det bra..

kram från en skåne tjej Jenny

2009-10-10 @ 16:51:26
URL: http://jennydoe.blogg.se/
Postat av: Thomas

Hej Björn!



Är en småbarnspappa som flyttade till Osby för 5,5 år sedan på grund av kärleken. Min sambo har en tjej på 11 år och i augusti 2007 föddes vår lilla dotter som självklart är det mest underbara som finns. Som du vet händer ju något med den "manliga" sidan när det kommer barn med i bilden och att höra om din historia fick mig att fälla en tår ...eller kanske två då :-). Som så många andra säger vill jag också ställa mig i ledet och säga att du är oerhört modig och jag är glad för din skull att detta är ett sätt att bearbeta din sorg på. Jag var själv med om en "olycka" för 15 år sedan då jag stod 2,5 meter från den som sköt ihjäl flera personer vid StureCompagniet i Stockholm. Jag skriver detta idag för att jag vill berätta att du inte är ensam i ditt sätt att tänka - jag har själv sett på "Stureplansmassakern" som en olyckshändelse - dagen efter skjutningen var vi på en samling med bland annat några psykologer och en av dem sa: Det som i normala fall ter sig som onormalt kan i onormala fall te sig som fullständigt normalt - Jag hörde dig säga att du inte förebrått dig själv och även där förstår jag dig - hade jag varit ledig den här kvällen och själv inte varit på plats hade jag förmodligen än idag grubblat över om jag hade kunnat påverka situationen så detta aldrig hade hänt - nu var jag där och VET att jag inte hade kunnat förhindra det som hände.



Kämpa på - livet är härligt - Vi kanske ses på Andys eller Öresundståget



//Thomas

2009-10-10 @ 17:04:47
Postat av: En annan Ida

Hej hopp, ville bara kika in och meddela att ja låg sjuk hemma den dagen som du va m på tv, så fort de började prata om dig så visste jag att de va du som skulle vara med! Du berör mitt hjärta och mitt liv med dina ord! DU är en enormt stark kille och är förtjänt av all lycka du kan få!!



Ida

2009-10-10 @ 22:11:06
URL: http://idabachs.blogg.se/
Postat av: Elin Thor

Hej Björn! Har läst din blogg väldigt länge nu och jag beundras över hur stark du är. Kikade in nu på tv4's play, och tittade på "Efter tio" där du var med. Var roligt att höra dig prata, då man inte fått "någon röst på det du skriver". Tycker du var jätteduktig!! Kramar, krama om Ida och Ellen en extra gång också från mig...

2009-10-10 @ 22:21:25
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Rozi

Du har en underbar blogg och du verkar vara en otroligt stark människa... om det fanns fler av dem... lycka och hopp är att du har din dotter Ellen kvar, tror hon har hjälpt till att gör dig stark också...

2009-10-11 @ 03:28:07
URL: http://rozis.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Har läst din blogg ett bra tag nu och såg nyss klippet från Efter Tio på webben. Du sa många bra saker och du kan få vem som helst att fälla en tår, eller flera! Du är stark, det märker man när du kan sitta i tv och säga så många vettiga saker, även om du vet att det finns en del som kritiserar dig! Ge Ellen en kram från mig, hon är hur söt som helst!

2009-10-12 @ 12:13:20
URL: http://bagofjoy.bloggie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0