låtsas poliser ska inte vara på tågen!

Jo då...



I morse när jag satt på tåget (07;23), så var det som vanligt dax

för biljett kontroll. Jag tog fram mitt kort (som jag fört in i plånboken)

och visade. efter att hon granskat kortet, insåg vi båda att kortet gick

ut den 2/10. Jag bad så mycket om ursäkt och sa att,

- Jag får ordna det i Malmö!

Då tittar hon på mig och säger......

- du har ju gömt datumet med flit, så att jag inte ska se det!

Hade du inte gjort det så skulle et varit ok.

På hennes påstående så frågade jag om hon verkligen menade

att jag MEDVETET skulle försökt att undanhålla att kortet gått ut?!

Hon blev då nervös och sa,

-Det vet inte jag.

När jag konfronterade henne med att hon faktiskt påstått

att jag gjort det med uppsåt att tjuvåka, så tittade hon på

mig och sa,

- det vet ju inte jag!



Mina medresenärer tittade förundrat och bara skakade på huvudet!!!

Hon skrev en biljett på 96;- och när hon lämnade denna så säger hon

- Nu skrev jag inget ombordtillägg.

Precis som att jag skulle vara VÄLDIGT tacksam för att hon inte jort det!!



En annan storry, kommer från min goda pendlar vän Krister.

I fredags så pendlade han hem, från Malmö.

Efter att åkt en stund så steg det på en dam som tyvärr

hade bokat JUST den platts som Krister satt på. Givetvis reste

han sig, insåg att ALLA plattser var upptagna.


Efter att kollat lite så fanns det en platts i 1a klass. Han frågade

konduktören vad det skulle kosta att köpa till denna platts!!??

30;- blev svaret. Då K ville betala med sitt kort, fick han svaret att

detta inte gick, då de inte tar kort!!

Vävilligt inställd så menade krister att han kunde springa iväg till

en bekant och låna 30;- för att betala!

Svaret blev då att "du lämnar första klass NU"

När du betalt så kan du sitta här!!



Hur JÄ... rigida får man bli!?

Är det små NAZI vi vill ha på tåget eller är det vänliga kontrollanter

som hjälper??

Glöm inte: Säger du inte vad du känner och tycker, så kan du inte heller förändra!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: A

Ja, de finns av alla sorter de där tågvärdarna...

Om du köper nytt kort idag så visar du bara biljetten i kassan så får du de pengarna tillbaka som du lagt ut på morgonresan. Så har man kunnat göra innan i alla fall.

2009-10-05 @ 10:40:24
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Postat av: lotta

Hej!

Ville bara säga att jag tycker du är så otrilgi stark och bra! Läste om dig i Vi föräldrar idag, och ska medge att mitt hjärta brast. Men tycker du är otroligt bra!!

Styrke kramar tiller!

Lycka tillmed allt som lívet har att erbjuda!

KRAM

2009-10-05 @ 20:13:04
URL: http://dauner.blogg.se/
Postat av: Chrissie

Hallå!

Gillar din nya stil på bloggen!!!



Öresundstågen är bara för mycket.

Kommer dom i tid, ska man va glad!!!



För ett par månader sedan när jag skulle till jobbet, kom det i vanlig ordning ingen tågvärd och skulle kolla på biljetterna.



Men just som tåget bromsade in i Älmhult, DÅ kom det en sur bitterfitta till tågvärd och skulle kolla min biljett.

"Du, sa jag, tåget är framme nu och jag har precis lagt ner min biljett som jag har hållt i handen under denna resans 9 minuter långa tripp., Har du inte kommit innan för att kolla den, så är det upp till dig".

Jag tryckte på knappen så dörrarna öppnades och steg ur tåget.

Då kommer hon ifatt mig och drar mig i armen och KRÄVER att hon ska se min biljett..

Jag bara ryckte åt mig min arm och glodde stint henne i ögonen och frågade om hon var dum i huvudet, sen gick jag vidare!!!

Mina medresenärer som hoppade av tåget och såg vad som hände undrade om hon var frisk!!!!



Jag har mailat Öresundstågen och ifrågasatt varför dom ALDRIG kollar buljetten mellan Osby_Älmhult-Osby.

Har fått höra av någon tågvärd, när jag ifrågasatt dom, att dom tar rast mellan Osby -Älmhult, då det är så få som hoppar på/av.



Fick till svar från Öresundsledningen att tågvärdarna har INGA raster under sträckan Malmö-Kalmar-Malmö.

Dom skulle ha möte med all ny personal och dom var tacksamma över mitt mail.



Det mötet har dom nog inte haft ännu, för samma sak upprepar sig dagligen.

Varför ska vi ha biljetter om ingen kollar dom?

Irriterande!



Hoppas dom skickar sin personal på charmkurs!!!



Kramen

Chrissie



2009-10-05 @ 20:18:00
Postat av: Cissi

Läste om dig i Vi Föräldrar idag.

Beundrar dig verkligen! Inte alla som tänker som du.

Lycka till med allt! Kram

2009-10-05 @ 20:43:59
Postat av: Patricia

Så som många andra läste jag om dig i Vi föräldrar, och fick mig en rejäl tankeställare vill jag lova!

Tack så otroligt mycket för att du delat med dig av detta!!

Nu ska jag bli en bättre människa och mamma åt min dotter för jag har nog tappat massa och börjat tagit för givet!!

Tack så djupt för insikten!!

Massa kramar Mamma och blivande tacksam dotter!!!!

2009-10-06 @ 13:04:59
Postat av: Helen

Hej!

En solskenshistoria från tåget då.... I fredags kom jag med ett sent X2000 tåg och kastade mig in i tåget till Kristianstad utan att hinna köpa biljett i automaten. Var ärlig mot konduktören och sa som det va. Men de tar ju som sagt varken kontokort eller rabattkorten så nån biljett kunde jag inte köpa. Men hon sa att när vi kommer till Krstd så hoppar jag av med dig så kan du köpa en biljett Krstd-Hlm. När vi kom till perrongen så sa jag, ska du med nu då och köpa biljett"? Då sa hon, äsch det bjuder jag på". Så den dan åkte jag gratis den sträckan. Så det finnas guldkorn även på Öresundstågen minsann.... :)

Hade!

2009-10-08 @ 10:35:32
Postat av: Maddo

Vad otrevligt av dem! Usch. Men ändå skönt att det löste sig! Jag blev tipsad av en kompis om din blogg så jag tänkte jag skulle läsa lite innan min träning idag! Tycker dina slutcitat är grymma i bloggen! I övrigt är det lite svårt att hänga med i svängarna när man är ny. Det släpper kanske? =) Kramar

2009-10-10 @ 09:52:01
URL: http://dreammaddo.bloggplatsen.se
Postat av: Katja

Ja jäklar, kontrollanterna borde lära sig ett nytt ord. Det kallas service!

2009-10-12 @ 11:14:55
URL: http://katjaandersson.blogg.se/
Postat av: tom samuelsson

Håller med helt, finns så många biljettkontrollanter på tågen som är skitstövlar. Busschaufförerna brukar dock vara schysstare, det ska dem ha en eloge för!

2009-10-12 @ 19:44:37
URL: http://rentutsagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0