flashback, ledsamhet och tåget!

HEJ.


I morse så satt jag på tåget på väg till skolan.

Jag satt och lyssnade på min Ipod och tänkte lite!

Där jag som bäst satt, började jag bläddra i foto albumet.

Det visade sig att datorn lagt till c:a 22200 bilder och många

av dessa var gammla.



När jag som bäst gick igenom bilderna så dök minnen upp!!

minnen som inte riktigt kommit fram på länge.

Bilderna var givetvis på ELLEN när hon var lite och många

var på Josefin, oftast tillsammans med Ellen.



Plöttsligt kände jag en sorg i mitt bröst. Inte en sorg som att

VARFÖR??!! Utan en sorg för att ellen fått vara med om ALLT det som

hon faktiskt fått gå igenom......



Det som gjorde det extra jobbigt var, att Ida inte var när.

Jag hade verkligen velat krypa upp i hennes famn, bli klappad

och pussad på. Att få känna hennes kärlek.....



Jag var bara tvungen att ringa till henne!!! Det var så FANTASTISKT

att få höra Idas röst. Att få höra henne säga att, du måste få vara

ledsen också!!! Tro aldrig att jag känner mig avundsjuk eller

svartsjuk för att du saknar Josefin och Saga!!!

Så kan man bara säga när man ÄLSKAR någon.....



Efter att jag pratat lite med Ida så kändes ALLT MYCKET bättre!!!


Hoppas att ni ALLA haft en underbar dag!!!!

Glöm inte: Om man inte får gråta, då drunknar själen i tårarna på insidan





låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Chrissie

Och där fick du mig att börja storlipa av din text och fina bilder!



Samtidigt tårar av glädje för att Ellen och du har Ida i era liv!!! Så empatiskt och förstående sagt av henne!



Josefin och Saga kommer alltid att fattas Ellen och dig!!!

Man glömmer aldrig! Minnen kan ingen ta ifrån en, oavsett om dom är super fina eller mindre fina!



Gråt Björn!!! Ni har gått igenom mycket och killar FÅR gråta!!!

Ellen och du har gjort ett hästjobb att nå dit ni är idag!!!



En bamsekram till dig, Ellen och Ida!!!



// Chrissie

2009-10-02 @ 21:23:40
Postat av: Annbritt

Ja, nog finns det många olika sorters kärlek här i världen Björn, den du haft och den du har och den du ger till oss läsare.

Man gråter och gläds med dig, lycka till med det nya livet, kram

2009-10-02 @ 21:42:18
Postat av: Häxan

Så lätt att ta till lipen när man läser ditt inlägg. Självklart kommer en del av dig alltid sakna dom. Men man måste ju gå vidare och då är det fantastiskt att ha en flickvän som förstår och är så klok. jag blev glad för din skull!!

2009-10-02 @ 21:51:36
URL: http://alladessaliv.blogg.se/
Postat av: fia

Fina underbara bilder,,,, tänk va ni gått igenom,,,, och tänk så underbart att ha någon att dela dessa bilder med att gråta med och att bara vara med,,,, Ni är starka,,,,

änglarna är med er ALWAYS!!!!

BAMSEKRAMEN!!!!

2009-10-03 @ 00:34:44
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Diana

Nu rinner mina tårar oxå...du skriver så fint o jag beundrar dig/er för er styrka! Hoppas ni får en skön helg! Kram på er

2009-10-03 @ 07:50:34
URL: http://metrobloggen.se/Dedes
Postat av: Hilde

Vad klok du är Björn, man måste minnas fast det kan göra ont, annars blir det som du skriver "själen drunknar i tårar". Vad härligt att du har Ellen och Ida. Trevlig helg.



Hilde

2009-10-03 @ 08:31:07
Postat av: Sara

Så skönt att läsa din text där du fortfarande kan känna sorg... Inte för att jag vill att du ska vara ledsen, utan för det fina där du visar så tydligt att du lider för Ellens skull... Hon har förlorat sin mamma och lilla syster och du din fru och dotter. Klart att det kommer flashbacks och sorg... det måste det göra... hade varit märkligt annars... Jag tror att Ellens saknad efter mamma blir mer "okej" (okej att vara ledsen och sakna)när hon vet att du också saknar dom... Är så glad för er skull att ni hittat Ida som verkar vara toppen för er! Kram

2009-10-04 @ 17:02:04
Postat av: Eva

Vilka fina bilder på dina änglar. Så skönt att ni har hittat en så go tjej du och Ellen.



Man skulle nog öppna sina dammluckor då och då. Det kanske blir för fullt en dag.

2009-10-05 @ 14:52:06
URL: http://mischy.wordpress.com/
Postat av: Camilla

hej. var får du alla smarta "glöm inte" meningar ifrån?

jätte fina bilder ;)

2009-10-05 @ 21:03:00
URL: http://camillaslillaliv.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Fick vi föräldrar idag, läste om dig för syrran, bara jag pratar om de som hänt dig mår man så fruktansvärt dåligt. Beundrar dig att du e så stark och klarar av det, iofs så måste man ju det när man har barn som du nu har Ellen, Härligt att du träffat en ny tjej hon ser verkligen mysig ut. Jag önskar er all lycka i framtiden.

2009-10-06 @ 12:24:13
Postat av: Angen&Algot

Du verkar verkligen ha träffat en helt underbar tjej och det är du värd efter allt som hänt.

Önskar er all lycka i framtiden.



Mvh/Angelica



2009-10-12 @ 14:44:35
URL: http://angenf.blogg.se/
Postat av: Rijo

Hej, Hittade din blogg idag på alltombarn. Läste uppifrån och ned till detta inlägg, då började jag gråta =). Så vackert sagt av Ida. Hon har förstått vad det handlar om.... Lycka till ni, alla tre.

2009-10-17 @ 09:49:10
URL: http://rijo.blogg.se/
Postat av: linaa

Jisses så länge sen jag va in här, jag som läste denna blogg dagligen. Blev så glad av att se alla fina bilder på sötaste E och på dig och Ida ni ser så lyckliga ut alla 3=D

Hoppas allt är underbart med er.

mvh

2009-10-17 @ 22:28:33
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Så sant så sant, sån tur ni har allihop som hittat varandra :-)

Ha en finfin söndag!

2009-10-18 @ 12:58:42
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0