ENSAM ÄR STARK....

STRUNT PRAT!!!

Den som kom på kommentaren, ensam är stark, är nog

den genom tiderna som lurat sig själv mest!!!

Absolut, ibland kan det vara skönt att var lite ensam, men

är inte det oftast om man vet att det INTE är för en längre tid?!

Så är det i alla fall med mig.....


Jag kan tycka att, oooh vad skönt det ska bli, få vara själv

på kvällen... inte behöva ta hänsyn till någon annan än mig själv!!

Det var JÄTTE skönt... i c:a 3, 5 min. Sedan tyckte jag nog att det

började bli lite väl länge sedan Ida var hemma!! Detta trotts att jag VET

att hon kommer hem på ONS!!!!




Idag i skolan kändes det INTE jätte bra!!! Insåg i morse att en uppgift

skulle vara innne vid lunch..... problemet var att jag inte fattade hur det

skulle göras!  Men det måste gå att lösa.....

Sagt och gjort, på tåget och mot Malmö!

I min klass har jeg en Nils, Nils är ruskigt duktig på att programera.

Det första jag gjorde var att leta upp honom. Efter lite konsultation

så löste sig uppgiften!!! Nice, tänkte jag.....


När vi sedan sitter i Class så inser jag.... ALLA, och då menar jag ALLA!!!

har gjort riktigt bra grejer..... i glansen av detta, så såg mitt ut som en

pöl men skit!!! Jaja, det är väl därför jag är där?! För att lära mig?!

Men det känns som om jag inte hunnit de senaste dagarna..... har ju

haft ruskigt mycket att göra.


I morgon är det en class som jag diggar riktigt mycket!!! Grafisk design...

Vi har en uppgift som ska vara klar nästa fredag, en Affish eller Poster

som vi skulle göra, inoom en speciell design ganger" förklarar mera sen"

"Eller inte".....

men här kommer i alla fall hur min poster blev!!!!



glöm inte: Du kanske känner dig starkar ensam?!! men nog är det roligare på två!


låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Jag

Jag tror inte heller på begreppet "ensam är stark" ... Men jag tror inte heller att man kan bli en helhet om man är 2 trasiga människor... 2 hela människor blir ännu starkare... medan 2 trasiga blir svagare... De är i allafall som jag ser på de o vad jag har upplevt i mitt liv... Sen om de är sant eller inte de kan ju disskuteras

2009-10-12 @ 23:09:58
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Sweet Atti

Wow. Jag skulle hoppa i tid i säng tänkte jag och här har jag fastnat helt i din blogg medan klockan tickar på. Helt otroligt. Wow säger jag igen. Vilken stark människa du är! Massa kramar till dig och Ellen!

2009-10-12 @ 23:43:54
URL: http://sweetatti.blogg.se/
Postat av: sofia wallgren

Jag håller med dig till fullo att ensam inte är stark. Man ska väl inte förlita sig på andra och leva genom eller på andra, men jag skulle fan inte klara vardagen utan alla människor omkring mig. Det är väl det som gör oss till den vi är? Ensam är stark, en stund - som du säger!

Lite nattankar:)

Mvh

Sofia

2009-10-13 @ 00:08:39
URL: http://sofiasniper.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej Björn!



Har följt dig o din blogg under en lång tid. Det finns inte ord för vad du o Ellen varit med om, men jag ser/hör att det finns en ljusning för er tillsammans med Ida. Härligt!



Grattis(en dag i efterskott) på din födelsedag! Såg i tidningen att du fyllde år. Grattis!!! Hoppas du hade en bra födelsedag!



Var rädda om er! Kram

2009-10-13 @ 08:17:42
Postat av: Anonym

Vad jag funderar på är varför du stavar klass med c? Är det något som jag har missat och att man numera stavar klass just class?

2009-10-13 @ 10:27:02
Postat av: Gittan

Nä, du har helt rätt. Att vara frivilligt ensam är underbart. Men att vara ofivilligt ensam tär på psyket. Har själv varit singel alldeles för länge och jag HATAR det. By the way....jag följer din blogg och beundrar din styrka oerhört. Gläds över att du o Ida hittat varandra. Lycka till <3

2009-10-13 @ 12:46:52
Postat av: maria

Så sant så. Ensam är inte stark men, att kunna vara ensam är viktigt men då gärna ensam fast man har någon :) alla behöver vi kärlek och närhet osv.. Mysigt!!

2009-10-13 @ 15:06:57
URL: http://www.hexiadetrix.wordpress.com
Postat av: Angelica

---> http://bakomkulisserna.eftertio.tv4.se/2009/10/13/pa-tal-om-att-foda-med-smarta-foda-barn-mammablogg/

2009-10-13 @ 15:53:28
URL: http://bakomkulisserna.eftertio.tv4.se
Postat av: Viktoria

Hej! Jag har försökt få tag på dig ett tag, men inte lyckats. Jobbar som journalist på Aftonbladet, och skulle gärna vilja träffas för en intervju. Mejla gärna mig!

2009-10-13 @ 16:00:17
Postat av: mallan

jag tycker nog att ensam kan vara stark!! Jag är en ensamstående mamma som varit ensam nu sedan separationen från dotterns pappa och ett förhållande fyllt av misshandel det är nu 3,5 år sedan och ändå tycker jag att jag dragit största lasset själv sedan hon föddes för 5år sedan. Jag har alltid även innan allt det och innan jag fick barn varit van att klara mig själv och har blivit väldigt bra på att vara ensam nu. Eller HELT ensam är jag ju inte då jag har min dotter som fyller mitt liv med kärlek men annars är jag ensam och stark!! Klart jag skulle vilja ha en partner också ibland, mkt av bekvämlighetsskäl då det skulle bli lite enklare ekonomiskt att ha någon till men i övrigt klarar jag mig. Så jag tror verkligen på uttrycket ensam är stark!!!

2009-10-13 @ 16:45:36
URL: http://mamaajang.blogspot.com
Postat av: AnnBritt

Det väcker mycket tankar att ensam är stark. Något jag alltid varit i det att jag inte brytt mig så mycket om andras tyckanden och åsikter, utan har stått för mitt eget. Sen träffade jag en man och eftersom jag inte ville vara ensam blev vi ett par fick barn osv. Men han var svag och som han sa "beundrade min styrka", så för att känna sig lite starkare så tryckte han ner mig på olika vis. Allt jag gjorde var fel, det var misshandel psykiskt men även fysiskt. När vi gick isär visste jag inte om jag hade några rättigheter, jag som alltid haft god allmänbildning och varit intresserad av samhällsfrågor, flyttade och gick in i väggen eftersom kroppen var slut och ville bara vara ensam för jag kunde inte lita på vad folk sa och om det var sant det dom sa... Så jag njöt av ensamheten och tystnaden i 5 år då jag inte längre ville leva ensam utan fann en ny, bra och snäll man. Men vad sårbar jag har blivit på vägen, har så svårt idag för att veta om folk menar vad de säger till mig, om det är något positivt som sägs. För tror fortfarande inte att jag KAN. Och i första relationen var jag inte ensam men jag var själv. Och hade ingen annan så på nåt sätt var ju det en styrka. Om detta var begripligt vet jag inte men hur som helst jag beundrar att du kan skriva att det känns som ditt arbete var det sämsta, för det talar man oftast inte om. Du är stark men inte ensam. Och din dotter är nog detsamma!!! Ha en go kväll.

2009-10-13 @ 17:16:21
Postat av: lena

jag tänker ensam är bra när man väljer ensamhet. det kan vara så avslappnande och sköt i ensahet men man vill ju leava med någon/några.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0