pappa kan också om han försöker!!

Visa mig den pappa som försöker fläta sin dotters hår!!!

Om han kan så får han gärna höra av sig till mig......

Nu har jag i alla fall gjort ett FÖRSTA tappert försök.

Så här blev det!!






Övningen fortsätter......




låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Moster Ewa

Klart godkännt, snyggare än de flesta.

2009-11-23 @ 18:05:22
Postat av: Tigermamman

Blev väl inte så pjåkigt:-) Keep on...övning ger färdighet.

2009-11-23 @ 18:28:17
URL: http://tigermamman.bloggplatsen.se
Postat av: Tigermamman

Blev väl inte så pjåkigt:-) Keep on...övning ger färdighet.

2009-11-23 @ 18:28:54
URL: http://tigermamman.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie

Väldigt bra försök tycker jag =) Övning ger färdighet! Kram i massor

2009-11-23 @ 19:46:05
URL: http://barajagsofie.blogg.se/
Postat av: Marika

Det där är ett mycket väl godkänt försök!!! Bra jobbat!!!

2009-11-23 @ 20:33:18
URL: http://www.nogg.se/miqa
Postat av: Jeanette

Oavsett vad du skriver om så läser jag, íbland med ett leende på läpparna... ibland inte. Men jag läser hela tiden, kommenterar inte så mycket.. bara gillar att läsa hur livet fortsätter. Elaka kommentarer handlar mycket om avundsjuka... på vad kan jag undra? Men men... inget att fundera över och lägga energi på.

Fortsätt träna på flätorna!



Ha det gott!

2009-11-23 @ 21:12:48
Postat av: Hege - Mamma till världens underbaraste Julia!

haha jag skrattar ihjæl mig! Før att vara så snæll som jag kan så kan jag ju skriva... Bra førsøk, bættre lycka næsta gång! ;-)



Det ær i alla fall bra att du førsøker! Føræsten så ær det inte så fint med flætor ændå!=P

2009-11-24 @ 01:08:28
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Annica

Med en så underbart söt dotter så spelar det ingen roll att flätorna inte är perfekta. (men väldigt, väldigt fina!) Om några år flätar hon håret själv, de väcer fort de små liven!



Annica

2009-11-24 @ 06:13:29
URL: http://123minsida.se/volpino
Postat av: Maria

Jättesnygga flätor på en underbart söt flicka, fortsätt göra på ditt eget sätt det duger så bra. Kramizar

2009-11-24 @ 14:13:06
Postat av: Annakarin

Snyggt, för att vara första gången. Övning ger färdighet. Tittar in i din blogg varje dag, kommenterar inte alltid. Jag tycker att det är bra att du har gått vidare i livet och ser positivt på framtiden. Sina nära och kära kommer man aldrig att glömma.

2009-11-24 @ 14:25:36
Postat av: Annika

Tur att flickebarnet är så vackert, en skönhet klär i allt! ;) Jag tycker det var ett bra försök, men kom igen när du fixar inbakade! :D Fint att läsa att ni mår bra!

2009-11-24 @ 14:42:58
Postat av: Anonym

Min pappa har alltid satt upp mitt hår, flätat och hållt på. Min mamma kunde inte. Så kämpa på, du kommer fixa det! kram tina

2009-11-24 @ 15:54:45
Postat av: Katarina

Jag gillar dina flätor skarpt!!! Klart att dom kunde varit bättre men det gör inget :D Inte ens mina flätor blir alltid bra och jag har flätat i många år nu..... Kör hårt!

2009-11-24 @ 17:08:24
Postat av: Eva

Jag tycker det blev fint. Vet hur håret vill rinna åt alla håll när man ska fläta. Vad stor Ellen blev plötsligt, det där bebisrunda är borta. Stora damen ju. Söt som socker. Gratta henne till priset för fina teckningen också.

2009-11-24 @ 18:55:17
URL: http://mischy.wordpress.com/
Postat av: Karin Johansson

Det är bara att kämpa på med flätor. Svårt i början, men det var väl ett bra försök, på fotot. Övning ger faktiskt färdighet, vet du.

Roligt att läsa att ni har en hyfsad vardag. Det är gott att förstå att ni mår hyfsat o njuter av livet! Det är precis så det ska vara. Skit i de sura inläggen! Gör det DU känner är bra! Kram till er båda!

2009-11-24 @ 23:25:01
Postat av: agge

Ah det ser väl inte såååå illa ut!!!:) Men övning ger färdighet !!Härligt att ni mår bra! Skit i dom sura kommentarerna! Finns ju alltid såna människor som tycker och tycker!Njut av livet!!!:) Kramiz

2009-11-25 @ 07:56:42
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: jossan

Huvudsaken din dotter är nöjd så spelar inte något annat någon roll. Hon är så söt så med eller utan flätor =) Bra jobbat!

2009-11-25 @ 15:41:00
URL: http://www.maakl.blogspot.com
Postat av: jessica

Det var ett jättebra försök,övning ger färdighet,men vet vad du går igenom..tjatade på min pappa att fläta mitt hår.var inte alltid så lätt

2009-11-25 @ 23:09:55
Postat av: Läs Mig Nu

jag tycker det är kul att du testade i alla fall. Det blev helt okej. Men träning ger färdighet heter det ju =D

2009-11-25 @ 23:26:16
URL: http://lasmignu.blogg.se/
Postat av: 2barnspappan

Ha ha, vet precis hur det är! :)

Tycker du har gjort ett lysande första försök, och som många andra skrivit: övning ger färdighet! Är själv ensamstående med 2 barn. Dottern, som nu är 10, vill jämt va "fin" i håret som hon säger... Så det har bara varit att lära sig...

Kommer aldrig att glömma första gången jag skulle locka håret på henne med locktång! Hon har väldigt tjockt och långt hår. Jag tänkte att det där tar nog inte mer än max 5 minuter att göra... Så fel jag hade, höll säkert på i över 40 minuter!! :D

Jag svor tyst för mig själv, vi blev givetvis sena, men fin i håret blev hon! =)



För att lära mig fläta hennes hår ordentligt bjöd jag hem två tjejkompisar på mat en fredags kväll. Efter maten så flätade vi sen dotterns hår om och om igen. i olika varianter... Hon blev överlycklig över att bli så uppassad och att sin pappa lärde sig fläta hennes hår! Sen flätade jag hennes hår varje dag så jag skulle få in snittsen, tills nästkommande fredag då det blev "läxförhör"...

Jag fick MVG! =)

Tack för en kanon bra blogg!

2009-11-26 @ 16:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0