oo herre gud vad besviken man kan bli då!!!

När jag öppnade mailen i morse så var där SEX (6)st inlägg....

de flesta handlade om att jag skrivit om gymmet som jag tränar på

och att jag inte skrivit om MIG!!! Den som skrev till mig att

detta var reklam och inte ett inlägg har FEL.... Hade det varit reklam

så skulle jag både tagit betalt och jort det snyggare! Eller.....

Sedan att DU som skrev att det var olagligt för att om det nu var

reklam, så var jag tvungen att meddela mina läsare detta!!!

Jag tycker att du ska kolla vilka lagar och regler som gäller

på et forum som en blogg!!! Sedan att du skriver att ni inte är lika dumma

som JAG, TACK för den!! då tycker jag verkligen att du ska sluta läsa

om jag nu är så Jävla dum!!!!


Det är så himmla märkligt!

När jag skrev om hur dåligt jag mådde och nästan bara skrev om

allt tragiskt, hade jag hur många kommentarer som helst VARJE dag.

NU, när jag mår bra, så var det inte lika kul att läsa!!??

Är det så att det faktskt är ganska skönt att läsa om någon

som har det lite jobbigare än en själv?! Är det så att

människan är som en gam, älskar at läsa om tuffa och snaskiga

öden??! Är det så att ni bara vill läsa om hur jag i ren ångest

ligger i soffan och trycker i mig godis och gråter?? Eller

hur jag inte kommer ur sängen för att jag bara skiter i allt??!

Eller det kanske är så att ni vill läsa om hur ellens sår blöder som fan

för att de är öppna och variga!!! jag fattar ingenting

Men om du/ni inte vill läsa bloggen, så behöver ni absolut inte göra detta!!

Det är väl inte så at jag tvingat er att läsa?! Och andra sidan så

är det fortfarande MIN blogg och jag skriver precis VAD jag vill!!!!

Nu ska jag starta min dag, men besviken blev jag på de

påhopp och andra antydningar!!!

Haq det.....

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Anonym

Jag säger inte att du inte får göra reklam. Är glad för eran skull och framför allt din dotters skull att hon har fått en lycklig pappa. Inte reklam? Bra då vet vi det. Fortsätt att skriva vad du vill men glöm inte uppdatera oss om vad som händer, kul att läsa om att det faktiskt går att få vändning på livet trots att det ställs på ända. Nyttigt för oss att veta. Kram

2009-11-23 @ 07:11:11
Postat av: Moster Ewa

Missade namnet, sorry...

2009-11-23 @ 07:12:35
Postat av: Knasbubblan

Fortsätt skriv o skit i alla som bara ska hålla på o gnälla. Jag hittade din blogg för ett tag sen o har läst alla dina inlägg =) Glad för din skull att du lyckats hitta tillbaka till livet och bli lycklig igen, fortsätt med de!

Kram

2009-11-23 @ 07:43:39
Postat av: Anna

Stå på dig och skit i alla andra, man undrar ju egentligen hur dessa människor mår eftersom dom måste gnälla på andra. Fast jag förstår att du tar illa upp när man får såna kommentaer. Svensk avundsjuka kallar jag det. Jag fortsätter och läser din blogg. HA EN BRA DAG! Anna

2009-11-23 @ 07:47:26
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Pia

Har följt din blogg nästan från början, och dyker in här någon gång i veckan för att kolla. Du är en människa som har påverkat mitt liv positivt med dítt sätt att tänka. Tycker att det är fantaskiskt roligt att läsa om att både du och Ellen mår så mycket bättre och att Ida har kommit in i era liv.



Detta är första gånger jag skriver en kommentar hos dig, är mer en "läsa och fundera" människa, än "skriva kommentar" människa. Idag kände jag dock att jag ville berätta att det finns människor som följer din blogg och som glädjs av era framsteg. Tror att vi är i majoritet över gnällspikarna, tyvärr så hörs gnällspikarna mer. "Tomma tunnor skramlar mest" är rättså talande. :-))

Hoppas att ni får en fin dag!



// Pia

2009-11-23 @ 08:34:53
Postat av: ida

strunta i alla avundsjuka bittra läsare och deras kommentarer! Älskar dig över allt annat! Du gör mig hel å jag är trygg med dig, jag har hittat hem baby. Älskar dig så. Puss By the way, fint inlägg av Pia ovan:)

2009-11-23 @ 08:54:32
Postat av: Josefine

Fast jag måste erkänna att jag tänkt som de andra dvs att det bara är en massa reklam nu för tiden.Bara för att man påpekar det så betyder det väl inte att man vill läsa om hur dåligt någon mår? Det hade varit kul att läsa tex om flytten, skolan osv.......men det är ju din blogg och du skriver vad du vill i slutändan.Men vill du ha läsare så får du nog sluta med "reklaminläggen".

2009-11-23 @ 09:01:33
Postat av: Linda

Hej!



Tyvärr så ligger det något i det du säger, att människan vill "frossa" eller läsa om andra elände..:( MEN fortsätt exakt med det du gör, skit i vad andra säger vad du borde skriva om etc, det är ju underbart att du har kunnat gå vidare i livet så som du har gjort! / Linda

2009-11-23 @ 09:25:19
URL: http://lindabergmark.se/wp/
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Personer som kommenterar sånt där är inte ens värda att göra ett helt inlägg om, förstår om du blir upprörd, det hade jag med blivit. Detta är din blogg och ingen annans om de så e reklam eller vad som helst så är det ju ditt beslut och alla vi läsare har en möjlighet att välj att läsa eller inte. Kör på de spåret du vill och skriv det DU vill skriva!

Kämpa på!

Kram

2009-11-23 @ 09:28:32
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Kissdockan

Stå på dig! Som du själv skriver, det är DIN blogg, du skriver det DU vill skriva.



Jag är otroligt glad för er skull! Fortsätt sprida den positiva energi som du alltid gör och låt inte tråkiga bittra gnällspikar trycka ner dig. DU vet att ditt syfte med bloggen är gott, DU vet att det är positivt att det går allt bättre för dig och Ellen, DU vet vem du är och att du gör mycket positivt för många - strunta i vad andra TROR om dig, det är du som vet!

2009-11-23 @ 09:46:59
URL: http://kissdockan.blogg.se/
Postat av: Anette

Vad folk måste gnälla..JAG läser din blogg för att jag gillar att göra det.Om du sen skriver om våra fina restauranger här i skövde eller nere hos er..är bara kul.

Eller ditt gym..Är ju härligt att läsa hur du går vidare och mår så bra med de dina.



Sen är dina små citat guld värda.

Speciellt idag när vi mist några kära.



och för er som bara vill läsa om elände kan ju läsa detta om det skulle göra er gladare än denna blogg.



http://www.expressen.se/Nyheter/1.1788773/mamma-och-8-arig-dotter-omkom-i-busskrock



Kram på er där nere

2009-11-23 @ 10:04:23
Postat av: emilie

Jag läser din blogg ofta, och tycker det är fantastiskt att du har hittat lycka igen, och att Ellen fått en kvinnlig förebild i sitt liv. Fortsätt du att skriva som du gör, och bry dig inte om vad vissa andra skriver. Gillar de inte vad de läser, så kan de ju låta bli att läsa.

Vad gäller kommentarerna, så blir det nog så att folk ofta kommenterar när det är något som är hemskt eller sorgligt osv, men mindre när livet flyter på. Inte för att man gillar att läsa om hemska saker, men för att man vill skicka några styrkande ord. När allt är bra, läser man gärna och känner att "nej, men vad härligt!", men så blir det inte att man kommenterar det... Jag önskar er all lycka. Kram

2009-11-23 @ 10:05:07
URL: http://trollmorsbarn.blogspot.com/
Postat av: emilie

Jag läser din blogg ofta, och tycker det är fantastiskt att du har hittat lycka igen, och att Ellen fått en kvinnlig förebild i sitt liv. Fortsätt du att skriva som du gör, och bry dig inte om vad vissa andra skriver. Gillar de inte vad de läser, så kan de ju låta bli att läsa.

Vad gäller kommentarerna, så blir det nog så att folk ofta kommenterar när det är något som är hemskt eller sorgligt osv, men mindre när livet flyter på. Inte för att man gillar att läsa om hemska saker, men för att man vill skicka några styrkande ord. När allt är bra, läser man gärna och känner att "nej, men vad härligt!", men så blir det inte att man kommenterar det... Jag önskar er all lycka. Kram

2009-11-23 @ 10:05:32
URL: http://trollmorsbarn.blogspot.com/
Postat av: Adele

Oj vilket arg inlägg, men ibland tappar man greppet och orken. Då är det bra att få skriva av sig.



Angående kommentarerna. Jag läser regelbundet här. Ledset som glatt. Men kommenterar sällan. Anledningen att glada inlägg kanske inte kommenteras så ofta...tja jag tror det finns många anledningar. Men en del i det är det nog ganska tveklöst som du säger, att man någonstans mår lite bättre när man läser om någon som har det sämre. Men det behöver inte vara illa menat eller ens medvetet. Läser man om någons tragiska öde kanske man tackar sin lyckliga stjärna att man inte varit med om något så hemskt och känner sig tacksam för det man faktiskt har.



Och så det här med negativitet. Man är ofta lite sämre på att uppmärksamma och registrera positiva saker och lite bättre på att registrera negativa saker. Jag vet att så är fallet för mig. Går ett antal saker fel så spelar det ingen roll om en massa saker går rätt, man kommer att fokusera på det som gått fel och sörja det. Kan ta min dag igår som exempel. Var jättetrött hela dagen och kroppen tung som bly. Orkade inget, det regnade heeela dagen och jag blev blöt och kall på min promenad. Kände mig stressad hela dagen. Och jag fokuserade på just detta. När jag skulle iväg och träna märkte jag att jag glömt vattenflaskan hemma och började nästan gråta och dagen var förstörd.



Det jag kan se här, och nu menar jag inget illa. Är att du lyfter fram de här negativa inläggen specifikt och skriver om dem men det är mer sällan du lyfter fram fina inlägg där de skriver om hur du berör dem med din blogg.



Mitt förslag (för dig OCH mig :) Är att fokusera mer på positiva saker i livet. Positiva kommentarer och upplevelser. Annars brukar jag tycka att du är duktig på det där.

2009-11-23 @ 10:24:16
URL: http://synanceia.blogspot.com
Postat av: Jennie

Jag blev nyfiken på din blogg efter att ja varit på BVC och tittat i en förälder tidning där jag läste om ert tragiska öde. Va då tvubngen att kolla upp din blogg och sen dess har ja faktiskt följt dig. Min sambo har även kollat en del och han fattar inte hur ja kan kolla andras bloggar, han fattar inte meningen med de! Efter att ja berättade om er så kom han ihåg de från tidningen.



Ja tycker du ska skita i andra och skriva om precis vad du vill! Följer din blogg med glädje och ett stort PLUS till dig som har gått från botten till toppen på faktiskt inte så lång tid ändå! =)

Kan inte föreställa mig hur du måste ha känt dig, de är hemskt - men som du säger! Livet måste gå vidare!

2009-11-23 @ 10:43:06
URL: http://mammajenniee.blogg.se/
Postat av: Jozzi

Jag läser din blogg nu också,tycker det blir bättre och bättre,och du har trots allt valt att gå vidare i livet och inte sitta och älta,för vad hjälper det? Dom kommer inte tillbaka för det,nä jag är glad för din skull att du har kommit åter till livet och hittat ny kärlek för varför ska inte du få kunna älska någon igen ocg må bra.. Nä HEJJA Björn =) Kram

2009-11-23 @ 10:47:40
Postat av: Linda

Hej!

Har följt din blogg nästan från början, jag tycker att den blir bättre när du skriver om hur bra du mår och kärleken till Ida!

Hejja Dig!!

2009-11-23 @ 10:59:32
URL: http://liindiiizen.blogg.se/
Postat av: madde

Skit i gnällspikarna......Herregud då skulle jag ha gjort reklam för en kyrka vi var o besökte när jag berätteda hur fint där var........jag tycker du/ni är duktiga. Kämpar på så in i vassen och är lyckliga......underbart......

Heja er alla.....kram Madde

2009-11-23 @ 11:26:06
URL: http://maddes-memoarer.bloggagratis.se/
Postat av: Hilde

Jag är inom din blogg varje dag jag....jag tycker om att läsa att DU mår bra och fortsätter leva ditt liv levandes trots allt du har gått igenom. Det hade din Josefin och Saga velat.... Inte låt någon sätta sig på dig.... Älskar din blogg, fortsätt skriva som du gör du..... Kram från Timrå

2009-11-23 @ 14:25:35
Postat av: Anita

Hej Björn

Forsätt att blogga jag tycker om det du skriver..

Men visst är det så att vi har svårare att ge beröm åt någon som är bra.... eller mår bra....

kram på er alla tre

2009-11-23 @ 14:35:06
Postat av: Carolin

Nu får väl folk ändå ge sig...Läst din blogg ett bra tag o är så jäkla skönt att du Ellen mår så gott igen trots all tragik ni gick igenom..Tror de bara e avundsjuka eller nåt..Du ska fortsätta må gott de bara går..Ta vara på er....kraaam

2009-11-23 @ 14:35:41
Postat av: Hege - Mamma till världens underbaraste Julia!

Jag læser fortfarande din blogg! Jag tycker att det ær mycket roligare att læsa nu nær du/ni mår bra! Sen kan ju andra tycka vad dom vill! Dock ær jag kass på att kommentera!=/ Men det kan alltids bættras!=P

2009-11-23 @ 15:09:04
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Hoppjerkan

Tycker att det är underbart att du mår bra och LEVER. Kram på dig o gänget :)

2009-11-23 @ 17:03:08
URL: http://www.metrobloggen.se/hoppjerkan
Postat av: Carola

Hej!

Jag har läst din blogg under en lång period nu men jag brukar aldrig kommentera. Varför vet jag inte.

Jag har gråtit och bara hoppats på att allt ska bli bra för dig och din dotter. Det har varit intressant läsning att läsa om dig och din dotters kamp och den otroliga styrka ni har innerst inne. Jag kommer att fortsätta läsa din blogg. Jag struntar i om du gör reklam eller inte. Allt folk bara orkar hetsa upp sig över såna saker. Det är din blogg och du ska skriva om precis det du känner. det är ju det som gör den så himla bra. Och nu när glädjen finns hos er så är det precis lika intressant läsning, bara lite annorlunda.

:)

Sköt om er.

2009-11-23 @ 21:29:00
URL: http://www.freewebs.com/swedbox-pandora
Postat av: Emelie

tyvärr finns det idioter till allt.

försök att strunta i dem, även fast det kan vara svårt.

jag vet att du är stark och jag tycker din blogg är otroligt bra, oavsett vad du skriver om!



är så glad för din skull att du hittat lyckan igen, du förtjänar verkligen det!



keep up the good work!

2009-11-23 @ 23:55:09
URL: http://pem.bloggplatsen.se
Postat av: Anna i Gävle

ja du Björn va säger man om människans dumhet?



jag vill läsa om hur bra det är med dig å ellen å ida för det ger mig hopp att allt kan ordna sig



ha det bäst kram

2009-11-24 @ 00:42:06
Postat av: Maria

Jag tycker att det är fantastiskt att du gått från sorg och olycka till Glädje och Kärlek, jag har gråtit när jag läst din blogg, nu ler jag med er igen. Ni som gnäller, sluta läsa, sköt era egna liv. Det är såna som du som ger andra människor hopp. Pussa dina underbara tjejer och NJUT av livet.

2009-11-24 @ 14:10:55
Postat av: Hanna

Tjenare!

(första gången jag skriver till dig/er)

Jag tycker att din blogg är asbra och du har med all rätt att kritisera dumma människor här :O) det är ju din blogg och din frihet.

Jag har följt er sedan 1 å tillbaka, lite till och från och är en flitig bloggare själv.

Fortsätt du skriva och publicera det du känner för och ta väl hand om dig och dina.

Jag glädjs åt att du har ett så berikande och fantastiskt liv som du har lyckats att få efter allt ni varit med om.

Kämpa på! Jag tycker att ni gör rätt i att försöka se livet ifrån den ljusa sidan.

Bittra människor finns det redan på tok för många av.

Hälsningar

Hanna

2009-11-24 @ 18:15:46
Postat av: AnnBritt

Fascinerande är det att folk tycker det är reklam! Vi har reklamen runt oss överallt, man reagerar liksom inte på det. För mig, när du skriver, kan jag tänka: Dit vill jag gå, kul att prova nåt man inte känner till. Folk är avundsjuka helt enkelt, och vill hitta något att gnälla på. det som är bra och positivt i livet tar man ofta för givet, det andra vill man älta fram och tillbaka och tycka till om och jämföra upplevelser och kanske lära något av. Den som är missnöjd kan ju välja bland 1000-tals andra bloggar, så är det med det! Keep up the good work och lycka till med allt. Det jobbiga ser du ju varje dag i din brännskadade dotter, för hennes skull, om inte annat, måste du ju fokusera framåt.. =) Kram till er 3 goa.



2009-11-24 @ 22:47:34
Postat av: Åsa

Visst är det tyvärr så att en del, likt gamar, söker sig till sorgliga historier och på något underligt sätt gottar sig i det. Själv är jag en sucker för happy endings så mig ger det mest att se den livsglädje du och de dina utstrålar! Det tar mig bort från pessimismtänket till en tro på att kärleken övervinner allt!



2009-11-25 @ 12:43:54
Postat av: Simone

Strunta i vad alla tycker och skriver. Jag personligen tycker att det är jätte roligt att läsa om allt roligt ni gör ihop, att du har träffat en tjej och att ni mår så bra som ni gör tots allt ni har gått igenom. Man måste försöka leva vidare efter en sådan tragisk händelse och försöka att undvika att ällta men naturligtvis är det tillåtligt att sörja och ta den tid som behövs och krävs. Fortsätt som du gör och skriv om allt roligt som händer i era liv och kom ihåg att ni har varandra och det är huvudsaken. Kramar

2009-11-25 @ 14:43:34
Postat av: jossan

Skriv precis vad du vill i din blogg! =) Bry dig inte om folk som snackar, dom är själva avundsjuka/svartsjuka eller själva mår dåligt om man orkar påpeka andra hur man ska skriva eller leva sitt liv. Fortsätt precis som du gör vad det nu än blir =) Huvudsaken du och din familj mår bra så spelar inte något annat någon roll, anser jag. Ha en fortsatt trevlig vecka! =) Kram.

2009-11-25 @ 15:47:40
URL: http://www.maakl.blogspot.com
Postat av: Claudia

Hej Björn. Jag aldrig kommentera i andras blogg men efter att ha följt dig sedan början av denna blogg och eftersom det är inte första gången du klagar om det här, jag känner att jag behöver ge mina synpunkter på det här:) Jag är verkligen glad över att ni är lyckliga nu och jag kommer hit varje dag för att läsa vad du skriver. Jag blir besviken när jag ser saker dessa saker som några kalla för reklam för att jag kommer hit för att jag undrar hur ni tre har det... såklart du skriver om vad du vill, men efter så lång tid känner jag att du är min vän och när jag träffa mina vänner vill jag veta om dem.. samma gäller här. När jag kommer hit och du bara skriver om restauranger, etc erkänner jag att jag sura lite och kommer inte hit några dagar.. men till sluta saknar jag er och kommer tillbaka. Men jag aldrig var intresserad av det negativa utan har alltid önskat er det bästa och blir väldigt glad av all positiv som händer er och du dela av med mig! Kram på er och hälsa Ellen att jag är jätte glad över att hon vann tävlingen!

2009-11-26 @ 01:20:40
Postat av: Carola

Jag följer din blogg och har läst alla dina inlägg. Jag uppskattar den mycket!



Bock och tack!

2009-11-26 @ 22:03:05
URL: http://thelifeconfession.blogspot.com
Postat av: Anonym

du skaffade en massa läsare med att skriva om dina sorger, sen tog du tillfället i akt att börja sälja tröjor i din blogg......... smart!

2009-12-02 @ 19:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0