Målning med förvåning....

Jaha... då bestämde jag mig för att måla lite i huset!!
Vitt ska det bli, det är ju faktiskt lättare att färgsätta med
tavlor, kuddar och annat små plock!!!

Min trappa inne i huset var från början möööööörk brun.
Detta löste sig efter c:a 6 strykningar och är nu så jätte fin.

Efter trappan beslutade jag mig för att måla i tvättstugan!!
Vitt även här... Här fanns redan innan en mörkblå golvmatta,
mörkblå matta på ena halvan av väggen för att avsluta med en
Ljus blå matta upp emot taket.... Vitt blev det på den mörka väggen..
detta gjorde HELA tvättstugan MYCKET trevligare!!!! NICE

Nu är det badrummet som är på G.....

Förvåning kommer sig av att jag börjat nyttja en annan färgbutik
här i Kristianstad... BOSSES FÄRG!!! Här har du både
intresse, kunnande, tillmötesgående och trevlig personal.

Min förvåning kom sig av att jag ALDRIG tidigare handlat där,
när jag stegar in och ska handla så ler killen bak kassan och säger,
vem ska jag sätta detta på??? - på mig, svarar jag då!!!

Jaja, men 20% rabatt på färgen får du i alla fall!!! sedan att Kalle, som han
heter, bjöd på maskerings tejp och gjorde bra priser på annat skadade ju inte!!

på bosses färg, kan du alltid knata in och få väldigt goda råd, alla är hjälpsamma!!
ÄVEN om du ska göra det själv!!!!!

Jag hoppas att ni som är i tagen och ska måla/tapetsera, eller göra något annat
med huset/lght eller sommarstugan tar en tur till BOSSES färg och får
INSPERATION, för det är verkligen vad denna butiken står för!!!!

Bilder av målningen kommer senare!!! 

glöm inte: det kan inte gå mer än åt fanders.... då har vi lärt oss!!!!

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Catrin

Vitt é snyggt.... hela vår nya lägenhet går i VITT....



Hoppas ni har det bra i sommarvärmen ;)

2009-07-01 @ 11:36:23
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Meija

Låter som lite reklam, fick du rabatten pga att du skulle skriva texten ovan. Annars är ju den affären känd för att vara dyrare än andra.....

2009-07-01 @ 18:54:34
Postat av: jessica

=) va härligt att du trivs med vitt,att de blev ljust och fint. Jag håller oxå på att tapetsera och så,tyvärr har jag lite långt till bosses färg.. men tipset var trevligt.Ha de fint i sommarvädret..

2009-07-01 @ 19:25:44
URL: http://dadevil.bloggproffs.se
Postat av: Lisbeth

Alltså Bosses färg är bara bäst! Vi har haft supernycket hjälp av deras proffsiga råd! Och det har alltid blivit bra. Dyrare än andra? Vet jag verkligen inte om jag håller med om.



Och så vill jag bara påpeka, Björn, att det bara är sunt att du inte bloggar så regelbundet längre. Det tyder på att du mår betydligt bättre nu än tidigare. Skit i alla sura kommentarer, det viktigaste är hur DU och din familj mår! Och vad jag förstår mår ni super nu! Det är dig verkligen väl unnat!

2009-07-02 @ 10:27:01
Postat av: mia

Min sambo jobbar på Bosses färg=) Han heter Fredrik och är jätte trevlig hihi! blir säker snyggt med huset. kram mia

2009-07-02 @ 13:36:09
Postat av: Josefine

Sponsrad av Bosses färg? ; )

2009-07-02 @ 19:49:41
Postat av: Monica

2009-07-03 @ 21:51:06
URL: http://moni-giftutanbarn.blogspot.com/
Postat av: Monica

Sorry blev nog ett tomt inlägg, har bytt bloggadress f.d Monki numera monica....

Har precis kjöpt hus som vi om 8 veckor ska flytta in i...

Jag (vi?) har valgt att måla några furumöbler helvita med gott resultat...men vi ska nog hellre köpa nytt i framtiden....fasiken vilket jobb det var..dock ganska stolt nu .. Kramen

2009-07-03 @ 22:03:25
URL: http://monica-minvardag.blogspot.com
Postat av: Chrissie

Hej Björn!!!



Är alltid kul att måla och förnya sitt hem!

Vitt är en bra färg och som du skriver lättare att piffa till med olika saker som kuddar, gardiner, mattor etc.



Mindre kul är att måla i denna jäverlusiska värme!!!

Ska själv börja på att måla om sovrummet. Satt och maskerade lite i gårkväll med alla fönstren öppna och svetten bara rann.. FY!



Jag ska dock inte ha vitt, utan nougat på väggarna och en vit text över sängen med Carpe Diem!



Länge sen jag både och läste och skrev här inne.

Märks att du mår bättre nu och det glädjer mig!!



Kram till er alla!!

// Chrissie

2009-07-04 @ 08:13:39
URL: http://moazac.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Bosses är bara bäst, vi har valt att köpa all färg (och golv) i denna butik pga av deras vänliga bemötande och deras hjälpsamhet. Dyrare än andra? Nä det tycker jag absolut inte att de är och om de nu skulle vara det så gör det inget god servic får kosta

2009-07-08 @ 14:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0