Söndag, en bra dag att ta det lugnt.

Dagen idag har varit riktigt mysig!! Vi har haft besök från Malmö/Ystad, Min moster Zussi kom hit med sin dotter Mariell och hennes fru Anneli. M & A ska ha barn nu i Februari så då tyckte jag att jag kunde låna ut lite barn saker till dom. De kom med tåget från Malmö – Kristianstad, blev hämtade på stationen och sedan hit. Vi började med lite spenat soppa, ägg, bacon och lite knäcke!!
Käkade en du de brie, en brie ost som innehåller tryffel, sjuuuuukt god.  Sedan blev det upp på vinden och plocka fram babysitter, babygym och ett skötbord.

Det bakades faktiskt lite semlor oxå... dessa intogs till en liten filmstund med BARBIE....
Nu har vi varit på maxi och handlat, käkar lite kvällsmat och ska snart bada!! mysigt!   

Jag får nog klargöra en lite sak... jag tjänar absolut INGA pengar på denna bloggen!!
Även om jag i framtiden skulle vilja kunna försörja mig på att skriva, i någon form, så är det
fortfarande MIN blogg! Jag läste att det var någon som lämnat en kommentar till sponsringen. Han/Hon menade att jag skulle tjäna 75% av det intjänade... vilket är fel! Min enda rekomendation är LÄS TEXTEN i inlägget om sponsring!!

Funderade över hur ofta det är som de som klagar, sätter ut sin reply adress!! nästan aldrig...
Om ni nu vill klaga,hacka eller bara berätta hur dum i huvudet jag är så har jag två tipps.

1.Skit i att läsa, detta är MINA ord och MINA tankar, jag berättar inte för dig vad tu ska tänka.
2.Om du skriver en kommentar och vill ha svar eller klaga.. skriv vart jag ska svara dig. Annars ser jag detta bara som en fisketur och avundsjuka... på läsarantalet.



Hoppas att ni får en trevlig kväll....

tänk på vad du är och du blir vad du tänker!!!

kram



låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Sara

Inspereras alltid av ditt glada sätt att se på saker och ting, skönt dock att läsa att du int etar åt dig av "avundsjuk" snacket!!

Fortsätt skriva, så är vi många som fortsätter att läsa. Har själv en del tragiska saker i ryggsäcken, men du har gett mig ett till sätt att se på sakerna!

Lycka till och trevlig vecka!!

2009-01-25 @ 18:28:15
Postat av: Olivia

Haha, vad glad man blir av att se Ellen le! :)

2009-01-25 @ 18:31:01
URL: http://oliviaway.blogg.se/
Postat av: Marie

Blir så rörd av att läsa vad ni gått och går igenom.. Kan aldrig förstå eller vilja förstå den smärta och saknad ni har.. Hoppas ert liv blir så fantastiskt det bara kan bli....

2009-01-25 @ 18:34:59
Postat av: Ann-Sofie

Go kväll i stugan.

Ni verkar ju ha haft en härlig dag, va nice. Håller med dej helt och fullt ang de som klagar. Kan ju inte riktigt låta bli att tycka synd om dom heller, det är ju nåt i detta dom inte hajjat. Menar inte alls att va nedlåtande på dom, vi stöter väl ständigt på nya saker som det tar ett tag att vänja sig vid. Att läsa någons blogg är ju inte samma sak som att sitta o snacka över en kanna kaffe i ett kök o prata om livet.

1. Det ger utrymme och ansvar för tolkning

2. ingen talar om att du nog fattat fel innan då totalt gått i taket

3. Ä den där kannan kaffe får man dricka hela själv (gör inge iofs)

ja ja villa bara tycka lite.

Ha en fortsatt trevlig söndag-kväll

/Ann-Sofie

(lämnar ju returadress om du vill "skälla" lite he he, jag dricker ju ALLT kaffe själv, hm ;)

2009-01-25 @ 18:39:50
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej och od kväll... jag håller med dig ang klagomål osv... varför ens engagera sig...



Jag har en önskan... min pappa har börjat blogga nyligen och jag tror att du skulle tycka att det var intressant det han bloggar om... om du blir intresserad så är adressen: lassereflekterar.blogg.se

(handlar inte om att ragga läsare utan jag tror verkligen att det skulle ge dig något, annars kan du ju bara ta bort inlägget) Kram Anna

2009-01-25 @ 18:43:53
URL: http://annaalltmojligt.blogg.se/
Postat av: Jenny

God kväll. Vilken skön och mysig söndag ni verkar ha haft. Vi har med en slapp dag mest med tanke på att lill prinsen är sjuk... Stå på dig björn och fortsätt skriv det finns alltid folk som har ont av vissa saker, det är inget att bry sig om.

Hittade några ord som beskriver vad din blogg gör för mig... Ha en fortsatt bra söndag. Kram

Du ger av din glädje, Så att jag blir varm..

Du delar med dig av din styrka, Så att jag kan lyfta..

Du slösar med ditt hjärta, Så att mitt blir lite större..

Tack min vän!

2009-01-25 @ 18:45:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Maria

Visst är det väl härligt att bara slappa!!!

Jag påminner mig själv ett par gånger i veckan att det inte är värt att stressa, vem gynnar det??? Ha en skön söndagskväll!!

2009-01-25 @ 18:48:19
Postat av: Linda

Maten lät ju grymt god, särskillt brie osten!!

2009-01-25 @ 18:56:46
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: yvva

Snälla du fortsätt skriva, och fortsätt vara den positiva pappa du verkar vara.

Det är ni kvar och din dotter behöver inte växa upp och tänka tillbaks på en barndom med en bitter pappa som gjorde livet surt för henne och sej själv.

Du har blivit något av en energispruta för mej, jag tänker kanske en gång till innan jag beklagar mej;-)

2009-01-25 @ 19:01:22
URL: http://yvva.blogg.se/
Postat av: Linda

Brieost finns här med...riktigt gott!!

2009-01-25 @ 19:06:10
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Ulli

Hej kompis! Nu har du pratat om denna ost så många gånger, så jag måste nog knata bort till Olssons imorgon på lunchen och köpa en bit! :-) Hoppas vi ses i veckan! Stor Kram, ha en mysig kväll!

2009-01-25 @ 19:08:16
Postat av: Helene Lindström

du verkar ha det så bra nu med din dotter,har läst allt i din blogg o det verkar kanonbra. Jag säger CARPE DIEM O NJUT av dagen o det verkar du att göra tillsammans med din dotter o dina släktingar. Kram från Helene

2009-01-25 @ 19:21:45
Postat av: Eva

Härlig bild :) hoppas öronen mår bättre på lilla damen.



Ha en skön kväll.



/Eva

2009-01-25 @ 19:22:57
URL: http://mischy.wordpress.com/
Postat av: Sabina

Jo, jag tänkte på en sak... Är det inte trist att det verkar vara så få killar som läser din blogg? Trist och lite konstigt... Det förstärker ju tyvärr en känsla av att män inte vanligtvis "sysslar" med känslor och tankar kring de samma.



Fast å andra sidan är det ju samma känsla som gör att iaf jag uppskattar det du skriver så oerhört mycket - du är verkligen one of a kind!!!



Det känns varmt i hjärtat att efter att ha förlorat tron på män och i viss mån människor, upptäcka att det finns en så fin människa som du. Snälla, fortsätt skriv så länge du bara orkar!



Kramar i massor till dig och tösabiten.

2009-01-25 @ 19:23:10
Postat av: Nettan

Jadu... jag läste kommentarerna under sponsor-inlägget och vissa av dem var...hrm....



alltså, jag blir faktiskt lite rädd när jag läser hur avundsjukan genomsyrar en del och då är det inte så undra på att världen ser ut som den gör heller.



Sen kan jag iof inte riktigt förstå varför en del helt tvunget går in och lämnar kommentar med direktuppmaning att gå in på deras blogg. Det känns ganska lamt det också för kommentarerna ska väl syfta till att kommentera inlägget och inte göra reklam för sig själv och sin egen förträfflighet. Eller har jag helt missuppfattat det här med bloggande tro?



Nåja, slutsvamlat för min del för idag, låter som ni hade en bra dag ialla fall och fortsätt du och blogga om det just DU vill skriva om för som du säger så är det ju DIN blogg och vi som läsare har alltid ett val att låta bli att återkomma om texterna inte faller en i smaken. :)

Ha en fin kväll



2009-01-25 @ 19:29:05
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Anna

Hej på er! Skit i alla som skriver en massa tok, du och Ellen inspirerar mig jättemycket. Ni två är toppen så fortsätt skriva jag ser fram emot att läsa om er varje dag. Tack vare er så ska jag starta en egen blogg vet bara inte vilket namn jag ska ha ännu, jag kommer nog på nåt bra. Så strunta i alla avundsjuka människor och njut av ditt liv tillsammans med din älskade dotter Ellen och din roliga blogg (och vad gör det om du nu skulle tjäna lite pengar på att skriva om ditt liv, det skulle väl vara toppen eller?)Ha en trevlig kväll. =) Anna

2009-01-25 @ 19:29:34
Postat av: Nettan

Hej!

Jag är själv ensamstående med 2 pojkar. Deras pappa dog när jag hade lilleman i magen. Du ska veta att du är ett stort stöd för oss andra ensamma föräldrar som mist våra kära och va härligt att du har samma positiva inställning till livet som jag har. Jag känner igen mig i mycket du skriver och har upplevt. Även min mamma gick bort i cancer alldeles för tidigt, 1996, bara 46 år gammal, jag var 23... Fortsätt att vara den du är och prata med din dotter om hennes underbara mamma och syster!

Kram Nettan

"Man måste låta alla som funnits få finnas"

2009-01-25 @ 19:32:15
URL: http://nettis73.blogg.se/
Postat av: Matilda

Gud va söta ni är! Jag önskar er all lycka i världen!

2009-01-25 @ 19:34:12
Postat av: Rebecca

Vilken söt bild :D

2009-01-25 @ 19:35:25
URL: http://beccamagnusson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha vilken härlig blogg du har!! Spana gärna in min och Lisas dubbelblogg om du vill också! Hare najs!! :D

2009-01-25 @ 19:58:37
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Anneli

Björn, sluta aldrig vara DU! Önskar att jag hade en killkompis som dig :).

//Anneli

2009-01-25 @ 20:03:31
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: ilona

Hej Björn!



Hoppas Ellen mår bättre nu!!? Håller med i mångt och mycket med flera av dem ovanstående kommentarer: du är one of the kind:-)). Hoppas att du har styrkan att fortsätta skriva!!!



Tänkte fråga dig en sak som jag själv har upplevt/upplever efter min mans bortgång för 2 år sedan. Är väl mest nyfiken på om du har upplevt samma sak och om så är fallet, hur du tacklar detta.



Min hjärna "sviker" mig då och så. Hjärnan klarar inte av lika mycket längre som den gjorde före min mans sjukdom och bortgång. Känner mig "grötigare" och "trögare" än någonsin.



Känns som om hjärnkapaciteten har "minskat" pga de traumatiska händelser och som om tillståndet är här för att stanna....

Känner du/någon annan här igen tillståndet?

Kan det vara övergående??



Kramar i massor till dig och ellen samt till alla snälla människor som brukar skriva här!!!

2009-01-25 @ 20:04:38
Postat av: Lina

Hej Björn!



Jag vill bara säga att jag har läsat din blogg ett tag men det var först idag som jag läste om olyckan. Jag beklagar din sorg och tycker att det är fantastiskt att du ser så ljust på livet ändå. Keep up the good work.

2009-01-25 @ 20:07:04
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: AnnaKarin

Ja, visst är det konstigt med all ilska som verkar florera. Tror personligen att denna sortens forum där "vi" som skriver kan liknas med att stå liksom nakna på ett torg med förbundna ögon - ...om du förstår mig rätt. Man lämnar ut sina innersta tankar och har samtidigt inte en aning om vem som lyssnar fast man känner att passerar många förbi, målgruppen har en stor spännvidd och man blir därmed måltavla för en hel massa olyckliga och arga människor som i skydda av mörkret tar tillfället i akt för att bara såra eller nervärdera någon annan. Det är vad jag anser är nackdelen med en blogg, liten eller stor. Men fortsätt du på din inslagna väg, vi är enormt många fler som är på din sida, som lyssnar och lär av din visdom och styrka om livets väsentligheter och där kärleken segrar till sist.

Men vill "dom" slåss, så är jag med dig!!! =)

2009-01-25 @ 20:09:14
URL: http://www.blogger.com
Postat av: Anonym

Det var oturligt det här, man skall inte dömma efter att skrapa på ytan som man säger.



Kriga på, all välgång.



//Tom Glasbeck

2009-01-25 @ 20:10:00
Postat av: Sandra

Du är helt fantastisk..hamnade på din blogg för ett tag sen av en slump. Kunde inte sluta läsa utan läste från början tillslut. Du är så beundransvärd och härlig så jag blir tårögd av att veta att det finns en sån styrka i en del människor som dig. Helt FANTASTISK är du. Du har en otroligt söt dotter. Ta hand om varandra och fortsätt skriva för du får en att tänka efter mer än en gång. Kram =)

2009-01-25 @ 20:11:10
Postat av: M

Kämpa på!

2009-01-25 @ 20:13:00
Postat av: ELISE

söt bild! ;D Gillar din blogg. Lite ovanlig sådär.

2009-01-25 @ 20:14:23
URL: http://enblondelise.blogg.se/
Postat av: MO

Hej, läste om dig på aftonbladet eller expressen o blev så ledsen för er skull. Man läser ofta om folk som rycks bort i olyckor, o det är hemskt, men får man ett "ansikte" på de drabbade blir det på något sätt ännu mer påtagligt o väldigt sorgligt. Jag blir glad när jag ser att ni har funnit ett sätt att klara av er vardag och tar hand om varandra. Fortsätt du att skriva, det är din blogg o dina ord, det är säkert viktig o skönt att skriva av sig o många blir nog starkare av att se att man kan klara av svåra motgångar.

Jag önskar er all lycka, ha de fint

2009-01-25 @ 20:21:19
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Mia

Den där jantelagen kan vi utrota tycker jag...avundsjuka människor som bara gnäller.

Äh...skit i dom! Skriv vad du vill!

Hejja Björn!...S

2009-01-25 @ 20:30:28
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Ninni

Tänker på Er mycket, hittade denna dikt och tog mig friheten att skriva den här... ändrar den lite.. hoppas du inte misstycker... tycker du är så otroligt stark och duktig!



Gråt inte mer, pappa och Ellen.

Livet hos er blir aldrig detsamma,

men låt vårt minne bli kärlekens ljus

låt det alltid lysa i ert hus.

Livet är kort det har vi visat.

Lev i värme och ljus

låt inget bli nedisat.

Det är vår gåva till er,

låt aldrig mer

mörker och smärta få övertag

Gläds istället åt varje dag.



2009-01-25 @ 20:30:37
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Tina Inspiratör

Du blir vad du tänker. Skulle bli en bra såpa eller hur. Blogga är kul och det är dina ord och mina är mina. Vilken härlig möjlighet att få skriva fortsätt med det.

2009-01-25 @ 20:31:03
URL: http://www.mabra.com
Postat av: Jaana

Vilken söt bild!

2009-01-25 @ 20:42:18
URL: http://jaanaohranen.blogg.se/
Postat av: Sara

Lovely picture =)

2009-01-25 @ 20:43:07
Postat av: Angelica

Det finns dem som av någon anledning alltid hittar något att klaga på, oavsett vad man skriver eller gör. Vad spelar det för roll OM du nu hade tjänat något på din blogg? Tror faktiskt att flertalet som läser hade unnat dig det. Strunta i alla negativa kommentarer och ta till dig allt det positiva istället. För det du gör, det du skriver, är sånt som träffar en rakt i hjärtat.

2009-01-25 @ 20:43:42
URL: http://denlillatrasdockan.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll!

Vill bara säga, skit i de som klagar/gnäller. Det är bara den svenska avundsjukan som kommer igång. So what, ifall du tjänar pengar på din blogg. Eftersom den är så härlig att läsa tycker jag att den är värd sin vikt i guld. Du är inspiration för många av oss härute i snålblåsten och då tamef..n kan väl du få lite för det också.

Må gott och fortsätt som du gör idag.

Kram Lena

2009-01-25 @ 20:54:12
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: suzy

Tack, tack för en mysig eftermiddag m spenatsoppa (som Ellen åt upp) o semlor ( även om grädden hamnade i vasken, av misstag ) Filmen får vi se klart nån annan gång. Hoppas det gått över i Ellens tå.

Ha nu en underbar måndag o alla andra dagar.

Kram moster Suzy.

2009-01-25 @ 20:54:19
Postat av: Marina

Hej! Har precis hittat din blogg och läst lite här o där. Härlig blogg! Du fångar livet trots era (dina o Ellens) tuffa och sorgliga erfarenheter. Starkt!

Att vissa kommer med bitska eller kritiska kommentarer bemöter man bäst med att inte bemöta dem tillbaka tycker jag. Ge dem inget utrymme helt eneklt.Du har ju ingen skyldighet att rättfärdiga din blogg, den är ju just din.

Lycka till med Ellen och livet!

2009-01-25 @ 21:02:18
URL: http://marinastradgard.blogspot.com
Postat av: Karolina

Kram... /Karolina

2009-01-25 @ 21:06:20
URL: http://esterochkonrad.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jag är FACINERAD av din blogg o ditt skrivande :)

fortsätt så =) och krama barnen dina :)

2009-01-25 @ 21:06:33
URL: http://sophielicious.blogg.se/
Postat av: KREATIVA DESAJNA - NY INSPIRATIONSBLOGG !

VÄLKOMMEN ATT KIKA IN TILL MIN NYA BLOGG !!!!!!

ha en trevlig kväll!

2009-01-25 @ 21:06:49
URL: http://kreativadesajna.blogg.se/
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Ja du..dumma kommentarer får man nog räna med när man har blogg. jag fick en riktigt dum kommentar en gång men han lämnade en e mail adress så jag skrev tillbaka men han var inte riktigt vettig.

Men i gengäld så kommer det många fina i stället så kan man bortse från folk med dumma kommentarer.

Bracy har jättefina smycken jag har själv beställt armbandet, det var fint plus att dem skänker pengar till Barncancerföreningen! :)

Jag har även Hope halsbandet där hälften av pengarna går till Barncancerföreningen.

Oj det blev ett långt inlägg...kul att ni hade en bra helg!

Hälsn Jessica

2009-01-25 @ 21:09:13
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej!



Har läst lite här hos dig, och jag kommer att fortsätta kika in!



Hälsningar Mia

2009-01-25 @ 21:22:32
URL: http://assar.bloggagratis.se/
Postat av: Ewa-Lill

Vill bara önska er en underbar vecka. Kommer att fortsätta läsa din blogg. Vilken vacker dotter ni har! Ha det gott och kram på er!

2009-01-25 @ 21:36:41
URL: http://ewalillsfamilj.blogspot.com
Postat av: Karriärmorsan

Hej! Har precis hittat in till din blogg. jag försöker så gott jag kan att leva i nuet och vara tacksam, men usch vad det är svårt. Särskilt när man är den enda i familjen med en förmåga att tänka och planera mer än en dag framåt... Ska verkligen försöka bättra mig, och inte ta allt för givet! fortsätt sprida budskapet, nån gång trillar väl poletten ner även hos mig...

/hälsn Maria

2009-01-25 @ 21:41:56
Postat av: Gilla

Fortsätt som du gör...

Vissa saker känns som om dom är skrivna till en själv och tvingar en att tänka efter!

Är så träffande att det svider i ens hjärta...

All lycka till er.

/Gilla

2009-01-25 @ 21:42:05
Postat av: Filibabba

vilken fin blogg! =)

2009-01-25 @ 22:03:05
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag fattar inte hur folk tänker när dom sitter och klagar på nån som har det tufft och inte ens kan skriva sitt namn.

Det är så pinsamt och jag vill bara spy när dom håller på så

2009-01-25 @ 22:03:53
URL: http://palmquiist.blogg.se/
Postat av: Elin A

Vad fint att ni haft en sådan mysig söndag med mosterbesök. Tänker på dig och Ellen.

Många varma kramar Elin.

2009-01-25 @ 22:07:35
Postat av: Emelie

Härligt att läsa om din positiva livssyn =)

Kramar

2009-01-25 @ 22:10:35
Postat av: Anna

Hej! Hoppas du och din dotter haft en bra helg! :D

2009-01-25 @ 22:21:52
URL: http://annakonstaterar.blogg.se/
Postat av: Pia

En riktig mysdag =)

Hoppas veckan fortsätter i samma anda! kram

2009-01-25 @ 22:25:21
Postat av: Jörgen

Tack för all inspiration du ger!

Nu ska jag gå upp och ge min 4-åring en extra kram och torka tårarna ;)

2009-01-25 @ 22:28:45
Postat av: AnniR

Har följt Din blogg ett tag och beundrar Ditt sätt att så fint beskriva hur Du hanterar Er situation. Har haft en känsla av att "så många andra kommenterar ju och skriver ungefär detsamma som jag känner" så jag har inte skrivit förr men känner att jag "måste" nu! Har själv fått en del kritik av närstående som "tolkat min blogg som f-n läser bibeln" men jag säger som Du; Det är MIN blogg och MINA tankar! Inte ger det någon inkomst heller men det är befriande att få skriva och den som inte gillar det kan ju låta bli! Fortsätt Björn! Du är så innerligt väl värd all positiv respons! Bamsekram till Dig!

2009-01-25 @ 22:29:06
URL: http://annir.blogg.se/
Postat av: Jessica Klingstedt

Skön bild på er. ha en fin natt.

2009-01-25 @ 22:31:35
URL: http://jessicaklingstedt.zoomin.se
Postat av: Mamma

Vilken härlig bild på er!! Man blev glad att titta på den,

Jag tycker inte folk har med att göra ifall du tjänar på din blogg eller ej!Men här har du den Svenska avundsjukan!!! Jag hoppas att du kommer att tjäna en slant för det är du och Ellen värda!!

Kramar Millan

2009-01-25 @ 22:45:52
URL: http://moder.blogg.se/
Postat av: Jenny - fyrbarnsmamma

Hej Björn!

Jag minns så väl förstasidorna i kvällstidningarna, bilderna hemsökte mina drömmar i dagar efteråt! Så många gånger som jag har tänkt på detta när jag suttit med alla mina barn i bilen på hala vägar.

Jag beundrar verkligen dig och din styrka att gå vidare! Föräldraskapet innebär så mycket oro, för dig måste oron vara än värre.

Stor kram till dig och din vackra lilla Ellen

2009-01-25 @ 22:51:23
Postat av: JONASSEN

Hej,

Jag såg att du sammarbetar med BRACY, och undrar om det är bra.

Jag har precis fått mail från dem om jag vill sammarbeta och undrar alltså om de är trovärdiga.

2009-01-25 @ 22:52:28
URL: http://jonassen.blogg.se/
Postat av: Amira

Vilken inspirerande person du är, tycker verkligen du ska skriva de som du tänker, känner och vill skriva samt dela med dig. När jag läser din blogg då uppskattar jag livet ännu mer. tack...ge ellen en kram...

2009-01-25 @ 23:04:03
Postat av: LOST BLOGGEN

Hehe, kul bild. ^^

2009-01-25 @ 23:20:03
URL: http://lostnews.blogg.se/
Postat av: Annelie

Ja det är konstigt att just dom som klagar aldrig sätter ut sina namn eller adresser.Gör dom det så kan man förvänta sig en falsk adress =(



Jag tycker inte någon har med att göra om man tjänar pengar eller inte på sin blogg. Men frågar du mig personligen så tycker jag idén inte alls är dum. Varför inte..

Du skriver alldeles underbart, har en fin syn på livet. Uppenbarligen ger du många ett stöd, genom att faktiskt bara vara dig själv. Tycker absolut du ska skaffa dig en egen sida. En blogg jag ofta kikar in hos är Designa din blogg. Han ger bra tips ifall du är okunnig på fronten.Mycket generös med sina kunskaper:)



Härligt att ni har haft en mysig dag.Det har jag också, fast väldigt väldigt seg.Bakade semlor jag också, efter att sambon ville baka....kunde inte förvänta mig något annat:)



Så snäll du är som lånar ut babysaker till din moster och hennes fru. Jag har också alltid gjort så och skickar alltid ungarnas kläder vidare. Ja nu är dom så stora så dom bestämmer vem som ska ha kläderna själva. Min äldsta(Marielle :) bor inte ens hemma längre...

Herre min je... Blev ju värsta brevet.



Ta hand om dig och må väl! Hoppas lilla Ellen mår bra också!

Sov gott

2009-01-25 @ 23:36:45
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Camilla USA BLOGGEN

Du är en sån inspiration för så många människor. Jag torr inte att du förstår hur mycket du påverkar! Du är en underbar förebild och jag hoppas att du fortsätter skriva!!



Kolla in min blogg om mitt år som utbytesstudent i USA! :D

2009-01-25 @ 23:58:09
URL: http://camilla11.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag följer din blogg varje dag nu :) Väldigt inspirerande att läsa :)

2009-01-26 @ 00:12:26
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Fan vilken skön bild! =D

2009-01-26 @ 00:16:50
URL: http://rosakaninjasmine.blogg.se/
Postat av: Desiree

Beklagar förlusten av fru och dotter! tänk på att du har en fin dotter som älskar dig och vet att hon kommer få träffa sin mamma och syster i himlen.

2009-01-26 @ 00:27:40
Postat av: Gunilla

Jisses, har du redan råkat ut för dem? Den där klicken av rötägg som bara skriver en massa otrevligheter. Aldrig lämnar de giltliga mailadresser heller så det går inte att svara dem på deras "frågor". Ne, det är fegisar som inte vågar stå för sina åsikter. Jag raderar alla sådana som jag inte tycker är värda att få vara på mina sida. Gör du också så! Släng dem över axeln!!!



Kram och God Natt!

2009-01-26 @ 00:34:25
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr/
Postat av: Fidde

Helt rätt. Det är alltid fega personer som inte kan stå för vad dom tycker som klagar! Har haft en del sådana personer på min blogg med. Som tur är kan man ju leta upp vem som har IP-nummret. ;)

2009-01-26 @ 01:17:07
URL: http://fiddelino.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Läste om dig i en tidning för någon dag sen, otroligt sorgligt det som hänt dig, sånt borde inte hända någon! Du verkar som en otroligt stark person och din dotter också.



Ska börja läsa din blogg nu när jag hittat den :)



Ta hand om dig och din söta dotter!





2009-01-26 @ 02:21:20
URL: http://justbambi.blogg.se/
Postat av: sunkmuff

Helt ny i bloggens värld. Din var den första jag fann som jag gillade. Du har attityd och skriver bra. Ska nog följa den en bit. Lycka till med allt i livet.



BillyBob, alias "sunkmuff"

2009-01-26 @ 04:59:03
URL: http://sunkmuff.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig Måndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg, kanske kan den ge dig en bra start på veckan :)

2009-01-26 @ 05:02:49
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: anneli999

Hej Björn... vet du att avundsjukan e den bästa komplimangen !!! "såna" finns det alltid oavsett hur el vad du skulle skrivet el gjort.Ha en underbar dag o var som du e .Det kan nog inte bli bättre...ler

2009-01-26 @ 05:59:38
Postat av: sunkmuff

Började läsa mer i din blogg och upptäckte då vad den egentligen handlade om, kände mig då lite respektlös i kommentaren som jag gjorde tidigare ikväll. Där jag skrev att jag gillade din blogg.



Nu tycker jag att den är oerhört sorglig. Men jag kommer följa den.







2009-01-26 @ 07:10:51
URL: http://sunkmuff.blogg.se/
Postat av: sunkmuff

mm, det första jag såg som fångade mitt intresse var att du lagt ut texten till "om du lämnar mig nu"



Sen upptäckte jag vemodet i texterna; sen ett par timmar senare läste jag om olyckan och då förstod jag liksom bloggen mer. Dä kändes det dumt, att ha gett bloggen beröm liksom



Måste sova nu. Varit ute och gått men men "sömnlöshet" som jag är trött på det...



2009-01-26 @ 07:23:04
Postat av: maria

Vilket vackert barn Ellen är ..Älskar hennes leende,kram till er o ha en underbar måndag



Maria

2009-01-26 @ 07:30:54
Postat av: Lena

Kan ikke si annet enn at du imponerer med dine ord og måten du takler alt sammen på!! Du er en flott pappa og jeg er sikker på at det sitter 2 vakre jenter oppe på skyen å kikker stolt ned!!!

Takk for at du deler med oss her ute :)



Varm klem fra Norge

2009-01-26 @ 07:55:00
URL: http://www.maelca.com/blogg
Postat av: Emilia

Helt söt unge du har =)



/Emmimw.blogg.se

2009-01-26 @ 14:28:09
URL: http://emmimw.blogg.se/
Postat av: Emma

Din dotter är ju super söt : )

och vilke bra citat du avslutade med "tänk på vad du är och du blir vad du tänker!!!"



2009-01-26 @ 16:25:04
URL: http://emooma.blogg.se/
Postat av: Natalie

Avundsjuka? Vem är avundsjuk på ditt liv om jag får fråga? Bara för man påpekar en sak behöver jag fan inte skriva i min mailadress. Skärp dig fan, så larvigt om man bloggar och ska ta upp varje litet klagomål man får, riktigt omoget

2009-01-26 @ 17:07:20
Postat av: Chacha

vilken otroligt söt bild!

2009-01-26 @ 22:14:30
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag funderade lite på det där med vad som är dumt eller inte?



Är det verkligen så svart eller vitt.



Människor har ju alla både positiva tankar och negativa.



Det är ju balans.



När jag läser här så tycker jag att det är både bra och i vissa fall så undrar jag, tvivlar och kanske inte tycker som Björn eller ni andra.



Men är det dumt då? Är det avundsjuka? Är det bara fiske efter läsare? Bloggtrots?



I vissa stunder är det ju så, men långt ifrån helheten.



Enligt mig är vi människor med alla känslor och åsikter i en och samma.



För mig är det inte lika enkelt.



Jag måste inte gilla allt jag läser för att läsa det.



Tycker att det överdrivs och exploderas för mycket så fort någon skriver något tvivlande.



Eller är det bara en misstolkning från min sida.



Kanske både och.



Harmoni för mig är när man slår an två strängar, en mörkare och en ljusare ton tillsammans.



Värme



"Vänligen, gå nu inte i taket som en raket för att jag skriver att jag tycker annorlunda ibland, det är väl ändå okej och kanske inte är en konflikt?"

2009-01-27 @ 14:15:31
URL: http://www.textskelett.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Du har en underbart vacker dotter.

2009-01-27 @ 20:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0