smyckes tävling!!

Nu är det dax för en ny tävling!!
Denna gången handlar det om en vinst av ett armband från Bracy.se

Tävlingen kommer att gå till så här! Gå in på bracy.se och kolla på smyckena... kom tillbaks hit
och skriv en kommentar om, vilket smycke på bracy.se som är snyggast och varför du ska ha detta
smycke. Det närmar sig alla hjärtans dag!!! tipsa även gubbarna!!

VINSTEN ÄR ARMBANDET NEDAN!!!



KRAM

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Olivia

Jag hade valt armbandet Pink trust..

och varför? Jo dels för att jag älskar armband (spelar egentligen ingen roll vilket armband det är från den sidan), men även för att det står trust på armbandet. Är det något jag har svårt med så är det att lita på folk. Har blivit sviken av nära och kära allt för många gånger. Så ett armbandet med ordet Trust är mig kan man säga.

2009-01-31 @ 14:09:48
URL: http://oliviaway.blogg.se/
Postat av: Olivia

Och just det! Du skrev i förra inlägget att du vill tjäna pengar på din blogg, jag sökte rundor och fann denna sidan -



http://www.bloggproffs.net/2008/06/tjna-pengar-p-din-blogg-del-2.html

2009-01-31 @ 14:11:03
URL: http://oliviaway.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det ljusblå armbandet! "Blue, blue, my world is blue, blue is my world, now I´m without you..." (Sylvia Vartan 1974) Ljusblå är en av de vackraste färgerna som finns!

2009-01-31 @ 14:20:30
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

God förmiddag,

Mitt val föll på OXXP peace/cross. Varför, jo därför att den symboliserar både hopp och tro för mig. Peace -> fred -> hopp och cross -> kors -> tro. Ibland behöver vi påminnelse om både tron och hoppet. Det skulle detta armband ge mig, en påminnelse, när den hänger så snyggt på min handled.

Kram Lena

2009-01-31 @ 14:20:35
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Emma Sjögren

Jag är en tjej på 17 år som följer din blogg, och måste säga att du har en helt fantastisk blogg och jag grät mig igenom kategorin "Olyckan" du är verkligen stark och har en så söt dotter! :D

Nu till tävlingen vart inne och kollat runt lite och det finns så mycket fina armband men jag fastnade för MÅNADENS ARBAND BY LOTTA GRAY (silverarband med en berlock i form av ett hjärta). Så fint jag skulle vilja ha detta för det första är det bra att 25% av beloppet går direkt till barncancerfonden och då vet jag att det går till något bra och inte bara för att det är fint utan att även andra har nytta av det, och för det andra att det betyder mycket om jag skulle få vinna det. Och jag skulle se armandet som en symbol för både min morfar och min morbror som för några år sedan gick bort. Och då kan jag alltid bära dem med mig!

Tack, för en bra blogg som jag verkligen kommer fortsätta följa! :)

2009-01-31 @ 14:20:43
URL: http://emmaidalinnea.blogg.se/
Postat av: Emma H

Hej!



Jag har valt armbandet "OXXP peace/cross".

Just för att jag gillade det valdigt mycket och jag känner mig lycklig när jag har på mig smycken :). Jag känner att jag får styrka när jag har på mig fina smycken (gärna med hjärtan och kors på) :)

2009-01-31 @ 14:26:56
Postat av: Suss

Hej Björn!

Först och främst vill jag tacka för en helt underbar blogg. Jag tror aldrig någon skrivande individ har gripit tag i mig såsom du gjort. Du skriver med inlevelse och skildrar världen på ditt eget individuella sätt, utan att försköna. Anledningen till, tror jag, att jag blir så gripen av det du skriver är nog pga att jag själv snart är färdig sjuksköterska. Detta är mitt kall och jag hyser stor empati för de individer som drabbas av olycka. Jag kommer hela mitt liv arbeta för att sjuka indivdier och deras anhöriga finner stöd och tröst i mig som sjuksköterska. Jag brinner för detta!



Vad gäller armbandet skulle jag välja OXXO silver/guld. Detta symboliserar för mig det allt här i världen med de berlocker som finns påhängda. Jag stötte på detta armband för en tid sedan och förälskade mig i det direkt (smyckesfanatiker som jag är). Har nog drömt en hel del om det och jag kan lova att attans vad fint det sitter på min handled;).



Jag önskar dig allt gott i livet och jag hoppas att det kommer att gå väl för dig och din helt underbart söta dotter!



Tack för der du skriver!

//Suss

2009-01-31 @ 14:44:43
Postat av: Siw

Åh jag har nickelallergi och kan inte använda såna men jag skulle vilja ge min kompis Tina det som heter OXXO silver/pearls, det skulle hon älska.

2009-01-31 @ 14:47:03
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Sara

Det här armbandet tycker jag är "snyggast". Jag tycker den har en bra betydelse, och vad jag tänker på det då jag hör/ ser det ordet, är på dig och ellen, och om jag skulle vinna och få det så skulle det sybolisera er. Kramhoppas jag vinner

2009-01-31 @ 14:53:06
URL: http://nojjsan.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej Björn måste först säga att jag tycker om din blogg skarpt, är inne o läser varje dag. Det är nått med ditt skrivande som får mig att stanna upp o tänka till =) Om jag skulle vinna ett armband så skulle jag välja Månadens armband by Lotta Gray tycker det är jäkligt snyggt.. Gillar enkla modeller men ändå nått lite extra =)Hoppas du o ellen får en toppen dag! Kram kram

2009-01-31 @ 14:57:27
URL: http://busansmamma.blogg.se/
Postat av: Anna T

Hej, kollade sidan med smyckena och fann många väldigt fina arband. Det jag fastnade för var silver armbandet med ett hjärta av Lotta Grey. Inte bara för att det var vackert utan för att 25% går till barncancer fonden. Vill verkligen stödja denna eftersom jag för 10 år sedan förlorade min systerson som när han dog i hjärntumör endast var 15 år gammal. Hoppas för övrigt att du och Ellen får en underbar helg med mycket mys.

2009-01-31 @ 14:58:16
Postat av: Linnéa

Jag hade valt "PINK TRUST" just för att det är enkelt och stilrent. Dessutom för att alltid påminna mig själv varje dag om att jag måste tro på det jag gör!

2009-01-31 @ 15:05:05
URL: http://linneeaj.blogg.se/
Postat av: Michaela / Bloggdesigner ♥

jag tycker att ; OXXO silver/pearls är snyggast :)



och sen jag tycker att jag borde få vinna för jag fyller snart år (10/2), det skulle passa bra som en födelsedagspresent :)



ha det bra :)

2009-01-31 @ 15:06:15
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Anne

Hej på dig! Armbandet av Lotta Grey med hjärtat i silver är ett smycke jag tycker om.Dels för att det är stilrent och för att det tilltalar mig med sin enkla stirena design. Jag har även länge följt Lottas blogg så jag vet vad hon har kämpat emot.



Skulle helt enkelt vara kul att förgylla sin tillvaro med något vackert och nytt :)

HA en underbar lördag.

2009-01-31 @ 15:12:29
URL: http://astas.wordpress.com
Postat av: Marika

Har precis hitta hit och måste säga att hela sidan på bracy.se har helt underbara armband. Beställde faktiskt månadens armband igår där en del av summan går till barncancerfonden.

Du skriver verkligen direkt ur hjärtat och... ja... tårarna flödar, både över rädslan hur man själv skulle gå vidare om ens nära och kära skulle försvinna samt av glädje för hur du går vidare! SÅ STARKT!!! Hoppas ni har en underbar lördag!

2009-01-31 @ 15:17:48
URL: http://www.nogg.se/miqa
Postat av: mr.B

Niceprice! Jag hoppar dock tävlingen. Smycken är för kvinnor!

2009-01-31 @ 15:18:43
URL: http://ordbajsaren.blogg.se/
Postat av: Elina

Smycket med "älskad ängel" - för att min stjärnsyster och din fina, goa fru är mina är verkligt älskade änglar - för oss och för många andra så det tycker jag bäst om. Kramar till dig och Ellen!

2009-01-31 @ 15:25:51
Postat av: Ellinor

Jag är en tjej på 14 år som gillar det mesta. På fritiden boxas jag - det är något av det bästa jag vet - samt åker waveboard (en skateboard, men med två hjul). Jag har alltid gått min egen väg och är otroligt stolt över det. Därför skulle smycket "Halsband - Följ dina drömmar" passa mig perfekt.

2009-01-31 @ 15:28:35
URL: http://hazardy.blogg.se/
Postat av: Petra

fint det var! :)

har en fråga.. Vad gillar du att läsa om på en blogg?

2009-01-31 @ 15:29:03
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hejsan! Har följt din blogg i ca en vecka nu.

Jag har nu tittat in på armbanden på bracy.se.

Jag gillar det OXXP peace och cross. De passar mig bra eftersom jag behöver något som stärker mig. Korset och peace tecknet kommer påminna mig om mormor och hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag saknar henne.



TACK.

Jenny

2009-01-31 @ 15:29:16
URL: http://bellaprincesa.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej Björn!

Jag tänkte fråga dig en sak.

När folk säger att du är stark? Hur tar du det?



Själv miste jag min dotter i självmord för snart 2 år sedan, och när människor säger att jag är stark, blir jag lite ledsen. För jag känner mig verkligen ej stark, utan kämpar varje dag för att överleva detta hemska.



Var rädda om er!

Kram Louise.



Ps. din flicka är så söt.

2009-01-31 @ 15:29:36
Postat av: Andrea

Hej. Jag köpte ett bracy armband till en vän i födelsedagspresent. Det bästa med Bracy är att pengarna går till en god sak. Armbandet jag köpte var till förmån för barncancerfonden. Toppen att du gör reklam för dem!



Sköt om dej/er!

/Andrea

2009-01-31 @ 15:33:49
URL: http://livetenligtdregan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag skulle vilja ge ett armband till min dotter. Hon är fjorton år och har haft en väldigt tung period. Hon kämpar sig till skolan varje dag trots att hon oftast går där helt ensam. Hon fortsätter kämpa och fotar sina djur trots elaka kommentarer på nätet. Hon är fantastisk. Det armband jag tyckte bäst om var oxxy big heart. Men oavsett vilken sort skulle det kännas fint att hon skulle ha ett armband för att påminna sig om att hon är älskad och inte ensam.

2009-01-31 @ 15:49:02
URL: http://hondjurets.blogg.se/
Postat av: Ella

Hej, har följt din blogg en tid. Först vågade jag knappt titta in, var tvungen samla mod för att jag inte kunde läsa utan att fanatiskt varje gång tänka på det ni gått igenom, blev bara sorgset och tungt men nu kan jag läsa den på sättet jag tror du vill..



Jag gillar moccaflätan peace för att det var sött och med bra budskap.

Anlednngen till att jag ska ha det där armbandet kan du läsa i mitt blogginlägg från den 20 januari:Tyvärr kan jag inte unna mig allting där på länge, men med det där fina armbandet har jag en början och kan sätta på mer eftersom..



http://elvina72.blogg.se/2009/january/sa-fort-jag-far-rad-eller-formodligen-innan.html#comment

2009-01-31 @ 16:02:56
Postat av: Ella

Hej igen,

FIck se att det är svårt för den som inte följer min blogg hänga med; det är mina båda söner jag vill ha nära, tillsammans. Måste också säga att de båda är i livet, ser det kan tolkas annorlunda, men son nr:1 har jag av en massa anledningar inte nära mig.

2009-01-31 @ 16:06:22
Postat av: Nillan

Hejsan

jag hade valt OXXO big heart just för

att alla vill ha ett stort hjärta med plats för kärlek,tillit,hopp,tro,energi.



du har verkligen en berörnade skrivförmga i din blogg..

har läst i den mycket idag..

dit synsätt på livet är beundrasvärt och jag ska ta med mig mycket av de i min kamp på livets tuffa väg..

ha en bra lördag



mvh

2009-01-31 @ 16:07:56
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha en UNDERBAR helg med din otroligt vackra dotter!

2009-01-31 @ 16:13:03
URL: http://atishpare.blogg.se/
Postat av: jennifer

hej gå gärna in påmin blogg och tipsa fler om den:D

www.thjenni.blogg.se





puss

2009-01-31 @ 16:18:28
URL: http://thjenni.blogg.se/
Postat av: pia

hej ¨- snubblade in på bloggen -

önskar er båda allt gott.

Går inte att "förstå" - men man kan försöka delta och skicka en kram till er båda.



Jag har stooooor erfarenhet av sjukhuskarusellen för min egen del. Och det är att ta en dag i taget och inte ta något för givet. Går inte in på detaljer - det skulle bli en tjock bok!



Men ett litet tips skulle jag vilja ge till dig Björn - vore mycket trevligare OM du inte svär när du skriver. Du sänker bloggen med svordomar. Sedan att du inte har "ful" "kol" på "stavvninngen" - är kanske något du inte kan "hjällppa". :-)

Men jag förstår ju ändå "vadd du mennar" ------:-) du skriver ofta antingen en bokstav för mycket eller en för litet.

MEN - ha det jättebra och lycka till med allt.

2009-01-31 @ 16:22:20
Postat av: Sofiya

Hej, ja vill va me & tävla! :)

Jag hade valt OXXO Silver/Pearls armbandet, skit snyggt & det passa både till fest & till vardags! Jag gillar när det är lite krims krams & mycket saker :)



Ha en bra dag!

2009-01-31 @ 16:26:55
URL: http://sofiyaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Det snyggaste smycket är Lotta Grays design där intäkterna går till barncancer fonden. Men då jag redan beställt detta armband föll mitt val på halsbandet "kärlek". Kärlek är så mycket mer än bara kärlek mellan en kvinna och en man. Ofta tänker man inte tänker på det och jag tycker att man kan behöva en påminnelse av detta underbara fenomen och dess betydelse. Kärlek kan man ha till familj, vänner, djur och framförallt till livet. Det här halsbandet kom med tre ringar med olika budskap som man kan dela med sig av till någon speciell.

2009-01-31 @ 16:27:56
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jag väljer OXXP peace and cross för tron betyder mycket för mig. Tron att allting ordnar sig hjälper mig dagligen. Att få bära detta rmband skulle vara en ära och styrka för mig ochdet skulle hänga fint runt handleden då jag snart fyller 40år



Cattis

2009-01-31 @ 16:35:16
URL: http://cattis-attskrivaenbok.blogspot.com
Postat av: Ponder

Lottas armband är vackrast, eftersom det har en tanke och historia bakom. Om jag vinner ska jag ge det till min vän som förlorade sin make i cancer i somras.

2009-01-31 @ 16:42:35
URL: http://ponderingar.blogspot.com
Postat av: mella

Hej jag har följt din blogg ett tag nu:) ramlade in på den för ett tag sen.



mina tårar har runnit en del,

måste säga att du är en otroligt bra pappa till en bedornade söt flicka.



jag gick in och kollade på Bracy och fastnade för ett som verkligen fick mig att stanna upp och verkligen tänka på att dom kära som har gått bort här på gjorden är våra GULD änglar i himlen ´som finns där för oss även om vi inte kan se dom el röra vid dom SÅ ÄR DOM DÄR... armbandet som står för detta är

Gold Angel

2009-01-31 @ 16:44:48
URL: http://tystaklubben.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag gillade armbandet som Lotta Gray gjort och att 25% går till barncancerfonden när man köper detta. Armbandet är supersnyggt och man skulle påminnas om att man gjort något bra och samtidigt fått något snyggt utav att ha köpt det.

2009-01-31 @ 16:58:43
URL: http://skrutt1.blogg.se/
Postat av: Anneli -Fru J

Nu har jag kollat Bracys, lätt var det inte. Det snyggaste armbandet är: OXXP peace/cross, helt enkelt för att det var stilrent men ändå blingblingit.

MEN det smycke som jag borde ha är armbandet i utlottningen, det är faktiskt det finaste av dom alla och det som mest får mig att tänka på min familj. Även fast jag har den underbaraste familjen så skulle jag behöva lite hjälp med att påminnas om det så jag inte tappar taget.



Förresten när är dragningen?



Kram

Anneli

2009-01-31 @ 16:59:33
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: Annica

Hej!



Jag tycker att armbandet "Buddha chain" ska vinna. Av den enkla anledningen att buddism är en helt fantastisk religion där man värnar om allt liv! Sen skulle jag bli jätteglad om jag vann. Hälsningar Annica. Ps jag ska bli farmor i sommar!!

2009-01-31 @ 17:16:06
Postat av: Anonym

Vilken rolig sida du fick in mig på! Som vanligt ambivalent när det gäller val så jag kan verkligen inte bestämma vilket som är snyggast men här kommer motivering till två av armbanden:



Dubbelt mockaband - Pink heart: Gillar detta för det är stilrent och enkelt - sån jag skulle vilja vara.

OXXO silver/pearls: Gillar detta för att det är mjukafärger och silver bling, rosetten är bedårande! En svart rosett kan symbolicera så mycket...





Jag skulle vilja vinna armbandet med texten love och det lilla rosa hjärtat som en påminnelse av livet, det kan vara krokigt (som mockabandet) det kan vara hårt (som länken) det kan vara fyllt av visdom (som ordet) och framför allt kan det vara fyllt av kärlek (som hjärtat)

2009-01-31 @ 17:16:30
Postat av: Sonja

Oj... jag glömde skriva vem jag var =)

2009-01-31 @ 17:18:09
Postat av: Malin.E

Om jag nu skulle råka vinna (jag vinner aldrig):-) så tycker jag bäst om silver armbandet med hjärta av Lotta Grey...Ha en fin helg med din vackra dotter :-)

2009-01-31 @ 17:18:32
Postat av: Människa

Allt gott till Dig och Din dotter men jag blir så trött på den hurtfriska tonen ständigt och jämt. Du förlorade halva familjen, Det är mänskligt att sörja och gråta utan att för den skull sitta inlåst i ett mörkt rum! Livet är upp och ner. Dela gärna med dig av den mörka sidan så kan vi andra få stöd i detta också..



Kramar

2009-01-31 @ 17:37:14
Postat av: Emma

Jag hade valt LovefromJ's svarta flätade mockaarmband med en liten berlock, den var himla snygg och tilltalade mig :)



Varför skulle jag då vilja vinna armbandet?



Jag har i många år kämpat mot min övervikt, dåligt självförtroende, självförakt mm. Idag har jag kommit en bra bit på väg, jag har gjort val i mitt liv, val som inte varit lätta att göra men som tagit mig en bit på vägen. Det svåraste hindret på min väg har varit/är att lära älska mig själv för den jag är och inte den någon annan vill att jag ska vara. Armbandet skulle kunna vara en påminnelse för mig om detta.



Fortsätt blogga, dina reflektioner om vardagskonflikter mm ger så mkt. Inlägget om hur du hanterade situationen när dte inte dög med fil åt lilla E har fått mig att börja omvärdera saker och väga saker mot varandra i konflikter mm. du väckte även min nyfikenhet ang Jesper Juul så nu väntar jag en bok i brevlådan till veckan :) ta hand om er

2009-01-31 @ 17:38:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/9958/
Postat av: Mr.T

http://www.bracy.se/85-oxxp-peace-cross.html



Det är klart det snyggaste oavsett kostnaden.

Detta skulle jag vilja ge till

den där kvinnan som travar rakt

in i mitt liv och säger;

-Här vill jag vara resten av mitt liv...



Ha det nästbäst Björn,

resten vet du...

2009-01-31 @ 17:39:21
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej Björn!

Mitt val av smycke jag föll för var

"HÄNGE ÄLSKAD ÄNGEL"

Anledningen till det är min förlorade dotter Amanda i himlen... Hon skulle varit 16 år och jag har henne i mina tankar varje dag.



En kärleksfull kväll önskar jag er...

2009-01-31 @ 17:43:41
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Barcy.se har så fina smycken, jag har redan lotta Grays armband med hjärtat på. Himla snyggt och pengarna går ju till BCF, eller ja 25% i alla fall.

Men skulle jag vinna ett så skulle jag gärna vilja ha OXXP peace/cross.



ha det gott..



Kram Jessica

2009-01-31 @ 17:51:26
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Lojs

ojoj, det finns ju så mycket fint, men om jag måste välja så tycker jag att armbandet OXXO Silver/Guld är finast :)

Jag vill vinna för att det enda armbandet jag har är ett misslyckat halsband från min kusin :P för litet för att vara ett halsband och om man har det två varv runt armen så sitter det för hårt ;)

2009-01-31 @ 17:51:51
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Lyckades ju givetvis stava fel till bracy.se! bracy ska det vara inget annat hehe...så är det när fingrarna dansar över tangenterna för fort!

2009-01-31 @ 17:52:53
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Agge

Fint. :)

2009-01-31 @ 17:52:59
URL: http://agge1.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hejsan!

Läste om dig i NorraSkåne idag och kände mig väldigt illa berörd. Vet inte vad jag ville med detta inlägg egentligen, ville nog bara skriva någonting och visa att man tänker på dig, även om man inte känner dig.

Dock vet du nog vem min pappa är. Du var hans elev på Lernia för några år sedan, Magnus heter han. Ha det så bra! /Fanny

2009-01-31 @ 17:59:19
URL: http://fannyochmarcus.blogspot.com/
Postat av: Rebecka

MÅNADENS ARMBAND by Lotta Gray, det är ett enkelt och väldigt vackert armband.

Om jag vann armbandet skulle mamma utan tvekan få det! Efter alla mina sjukdomar och olyckor är det alltid mamma och pappa som har funnits vid min sida. Sist när jag fick knäet ur led och bröt foten (med två operationer på 4 dagar) så tog mamma semester för att finnas vid sjukhussängen den veckan jag var inlagd Det var hon som fixade färdtjänst till skolan så att jag inte missade för mycket med mera! En helt underbar mamma som förtjänar något symboliskt och vackert!

2009-01-31 @ 18:03:33
URL: http://raggardrottning.blogg.se/
Postat av: AnnaK

Jag skulle vilja vara med och tävla, tycker OXXO big heart är finaste armbandet.

Och varför ska jag vinna ett armband då?

Joo, därför att jag har ingen kille, karl, man, gubbe som ger mig några presenter så då får jag tävla om ett istället.



Trevlig helg!

2009-01-31 @ 18:04:14
URL: http://annakmaria.blogg.se/
Postat av: BeaTris

Jag gillade OXXO silver/pearls bäst, tyckte det var snyggt med både pärlor & berlocker, skulle passa mig perfekt då jag har aldrig haft ett snyggt armband & mina banor börjar nu gå i att skaffa mig ett fint, gärna med olika berlocker :)



Kramar.

2009-01-31 @ 18:12:17
URL: http://beatris.bloggagratis.se
Postat av: Jenny

Hej!

Jag skulle vilja ha berlocken där det står "Älskad" och den skulle jag ge till min mamma.

Hon fick ett armband av oss i morsdag-present förra året där man sätter på berlocker, och den hade varit en perfekt present till henne, för hon är älskad av oss alla 8 syskon!

2009-01-31 @ 18:14:12
URL: http://unooliv.blogg.se/
Postat av: Elin

jag tycker armband som står för något är finast. antingen det som ligger uppe i din blogg. älskar rosa och kärlek såklart ;) annars tyckte jag om OXXP peace/cross, eftersom att jag är helt såld på peace märken och kors! =) funderar på att göra en tatuering med dessa. men ett armband kanske skulle vara bra att börja med;)

2009-01-31 @ 18:17:45
URL: http://lunkish.blogg.se/
Postat av: Katja

Vilket smycke som helst... Elsie Dyrén och hennes man grundade barncancerfonden efter att hennes son gått bort i cancer. Skötte hennes hår i hemmet. Hon var en av de mest underbara, positiva människor man kan tänka sig. Även hon dog för ett par månader sen i cancer. Gjorde henne så fin en av de sista dagarna i livet. Vi pratade vin och god choklad.. Saknar våra pratstunder så mycket..

Ett smycke skulle vara ett fint minne av henne.

Mvh Katja

2009-01-31 @ 18:48:02
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Katja

Glömde berätta att jag jobbar som frisör varannan vecka med hårvård i hemmen åt människor som av olika anledningar inte kan/orkar ta sig utanför hemmet. Träffar så många underbara människor med olika öden. Känner mig hedrad att kunna göra även dem vackra och få dem att känna sig ompysslade en stund. Mycket mer givande än att stå på en vanlig salong... :)

2009-01-31 @ 18:52:48
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag skulle nog välja "Leather Belief" för det påminner mest om ett armband min lillasyster gjorde till mig strax innan olyckan. Tyvärr har det kommit bort i en flytt. Det går aldrig att ersätta, men det påminner som sagt mycket om det halsbandet.

2009-01-31 @ 18:53:38
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: suzy

Hej Björn.

Hur gick de med Ellens detektivjobb idag? Blev de nåt eller blev de fika på stan? Jag gissar på alt två. Alltså, fika på stan.

Angående smycketävlingen så finns de bara ett armband, just nu.

Lotta Greys med ett hjärta i. Står ju för insamling till barncancerfonden. Alltså finns de bara det.

Ha en skön lördagkväll.

Puss på er.

2009-01-31 @ 18:53:58
Postat av: Ida

Jag hade valt månadens armband by Lotta Gray för att Barncancerfonden blir sponsrade. Många drabbas av cancer och tyvärr finns det inge bra botemelden vilket jag tycker är hemnskt och vill därför bidra med pengar så forskarna förhoppningsvis i framtiden hittar botemedel.

2009-01-31 @ 19:08:20
Postat av: Linda

Jag gillade nog lite väl många saker inne där, blir till att beställa sen till ig själv, men jag hade nog valt Oxxo big heart just för att den hade så många budskap som jag vill ge min bästa vän & min dotters gudmor för att hon är en sån stark person & jag vet att hon har det jobbigt emellanåt med sorg efter sin mor som tragiskt gick bort i en brand. Dessutom fyller hon år snart & är en trött tvåbarnsmamma som behöver piggas upp med något snyggt:-)



Ha en skön kväll du & Ellen & er blogg är såå underbar att läsa:-)

2009-01-31 @ 19:35:12
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se.
Postat av: Emma

Armbandet jag har valt är MÅNADENS ARMBAND by Lotta Gray.. Då det är stilrent och vackert med hjärtat hängandes. Och så går 25% till en väldigt bra sak också. Nämligen barncancefonden. Har själv varit med och stöttat dem genom oliga evanemang tidigare.

Därav valet.



Ha d!

2009-01-31 @ 19:35:50
URL: http://kaerleksbarn.blogg.se/
Postat av: Anna

hej björn!

älskar att tävla så självklart vill jag försöka. jag tycker bäst om halsbanden med ringar, det finns två kan ej välja, det ena heter kärlek och det är så jag känner i mitt privatliv nu. det andra heter följ dina drömmar och det är sånt jag försöker få in i huvudet på mina ungdomar jag möter på mitt jobb. armbandet är verkligen jätte fint så jag håller tummarna nu, skulle passa utmärkt till min klänning på vårt bröllop 2/5. ha en toppenkväll!

Anna

2009-01-31 @ 19:40:44
URL: http://www.livetpahulta.blogspot.com
Postat av: rania

ge mig armbandet! :P

2009-01-31 @ 19:41:35
URL: http://knowles.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag skulle önska att få ge bort detta vackra armband till en kär vän som älskar armband och som står mig kär....hon är en guldkant på vardagen. Tack för en fin blogg och jag kan inte förstå hur du inte kunde tycka om att skriva, du är helt fenomenal! Fina varma hälsningar från Caroline....

Titta gärna in min väns blogg...det skulle göra henne glad...

www.mikasatelje.blogg.se

2009-01-31 @ 19:41:57
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Marianne

Otroligt bra blogg måste jag börja med att säga, brukar inte kommentera så ofta med läser nästan varje dag. Hoppas allt går bra för er.



Ang. tävlingen så tycker jag att MÅNADENS ARBAND BY LOTTA GRAY var väldigt fint, lite diskret då jag annars inte är någon flitig användare av smycken.



Kramar....

2009-01-31 @ 19:53:25
Postat av: Mie

Jag skulle gärna vinna Lotta Grays armband. Är ingen armbandamänniska, men att armbandet genererar pengar till Barncancerfonden är för mig viktigt. Dessutom är Lotta själv beundransvärd i sin kamp mot cancern.



(Och jag lovar att använda armbandet om jag vinner!)

2009-01-31 @ 19:53:56
Postat av: Linda

åh, så många vackra armband, svårt att välja ut en favorit, men månadens armband är fint, väljer att ge ett armband till mig själv om jag har turen att vinna, sambon är inte så duktig på att köpa sånt :-).

Följer din blogg dagligen.

2009-01-31 @ 19:58:00
URL: http://fluffan.blogspot.com
Postat av: Vendela

Det var riktigt många fina armband, men jag måste erkänna att OXXO big heart är finast!



Jag tycker verkligen om armband, men jag har inte samlat på mig så många än eftersom jag inte är så gammal.

2009-01-31 @ 20:25:00
URL: http://vadurarna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag gillar nog Pink Trust mest, men det finns många fina saker på den sidan, men iaf vill jag ha det för att det är rosa och för att man ska kunna lita på folk. Men jag gillar det armbandet man kan vinna i den här tävlingen ännu mer, det är verkligen kanon :)



Hoppas allt är bra med dig och Ellen :)

2009-01-31 @ 21:00:11
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: -BLOGGIPEDIA-

Nu finns BLOGGIPEDIA!



Bloggipedia är stället för dig som vill att din blogg ska synas!



Bloggipedia är också stället för dig som vill hitta nya bloggar att läsa!



Bloggipedia startades den 31 januari 2009, hjälp oss att fylla vårt alldeles egna Bloggbibliotek tillsammans! Kom in och läs hur du gör för att synas!



http://bloggipedia.blogg.se

2009-01-31 @ 21:29:45
URL: http://bloggipedia.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag hade valt "PINK TRUST" alltid enkelt och stilrent och snyggt!

2009-01-31 @ 21:35:04
URL: http://mariehultman.blogg.se/
Postat av: Jessica

"OXXO big heart" heter det armband jag helst skulle vilja ha från bracy.se. På detta armband finns ett hjärta där orden Love, Peace, Energy, Belive, Dream, Faith och Enjoy står. Detta är ord som är oerhört tänkvärda och vackra att alltid ha i åtanke under livet, det gör smycket till det vackraste. Ibland behöver man dessutom påminnas om att dessa ord är värdefulla att luta sig mot i livet, vilket gör armbandet väldigt finurligt - som en kom ihåg lapp åt hjärtat i lite mörkare tider. Har själv gått i genom ett ganska kaosartat liv, en del är ännu kaos, men ändå tagit mig fram och överlevt. På många sätt har jag lyckats se det goda i livet, trots allt som varit. Men som sagt, ibland kan man behöva en påminnelse eller åtminstone en peppning om att fortsätta sträva framåt och inte fastna i kaoset, orden på detta armband är bra ledord att ta med sig på färden anser jag. Därför skulle jag gärna vilja ha just det armbandet...

2009-01-31 @ 21:43:44
URL: http://ikkas.blogg.se/
Postat av: Ida

tja..



kul med en tävling:)



hmm..



jag tycker att oxxo armband i silver var snyggt...

och varför jag ska ha det...



det är för att jag vågade ta steget och börja studera..



ha det gott!

2009-01-31 @ 21:51:48
URL: http://idisplidis.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag vill ha det där fina med märket där det står LOVE, för jag fällde en tant vid övergångstället och snodde ett barns happy meal på Mc. Han var för liten för att challa på mig.

2009-01-31 @ 21:54:44
URL: http://www.studioblodrod.blogspot.com
Postat av: Jonna

Jag gillar Lotta Gray Januari armband.

Så fint.......

2009-01-31 @ 21:57:11
Postat av: Sofie K

OXXO gold/silver fastnade jag för... Så underbara smycken allihopa..

Jag tycker att jag är värd ett fint smycke så bara därför:) Kram från lilla mig!!!

2009-01-31 @ 22:28:41
Postat av: Danne

Hej

Blev rekommenderad att kika på din blogg av en av mina läsare...hon sa att du får henne precis som jag får henne att fundera. Så då tänkte jag att denna killes sida får jag kolla in....räknar med att det blir intressant läsning...så nu scrollar jag på....

/Danne

2009-01-31 @ 22:37:36
URL: http://www.metrobloggen.se/Danne67
Postat av: Lena

Takk for at du deler med deg,du skriver masse kloke ord som vi alle burde leve etter!!

Armbåndene er flotte og jeg skulle gjerne gitt ett til min datter som har mange sykehusopphold bak seg!! Hun elsker alt som er rosa...



Ha en god natt, far og datter :)



Klem fra oss her i kalde Norge

2009-01-31 @ 22:40:36
URL: http://www.maelca.com/Elisabethskamp.htm
Postat av: Annica

Hej,

Vill börja med att berätta att jag är en ny läsare av din blogg. Hittade hit genom en vän, och efter att ha läst om allt det tragiska som du blivit drabbad av, vill jag först säga att jag beklagar sorgen och tycker du är otroligt stark som klarar finnas för din dotter. Ni kommer ha ett starkt band till varandra genom hela livet, inte bara för att ni är pappa och dotter utan för att ni älskade er bortgångna familj lika mycket, ni kommer minnas dem tillsammans.



Jag tycker du skriver bra och relevanta saker. Keep up the good work!



Var inne på bracy.se, är gärna med i tävlingen. Det jag gillade bäst är faktiskt det som är på bilden man kan vinna, men det finns inte på hemsidan? Det kändes som något jag skulle vilja ge till min dotter, ett slags bevis på att jag skulle göra allt för att skydda hennes hjärta. (kedjan runtom känns som en skyddsbarriär)

Om man nu inte kunde välja det, så var också pink trust ett fint armband. Det är viktigt att kunna lita på varandra.



Ha det bra, kramar/A

2009-01-31 @ 22:51:56
Postat av: Kaffetjej

Hej!!

Jag har valt MÅNADENS ARMBAND by Lotta Gray.

Varför ?? Enkelt .. För att jag förlorade min nyfödde son den 21 nov i pga ett hjärtfel och så blev jag singel nyss.. Så ett hjärta runt handleden skulle vara en påminnelse om hur skört livet är och att man ska njuta varje dag av det..

Kramar från mig

2009-01-31 @ 22:52:03
URL: http://kaffetjej.blogg.se/
Postat av: Mo

...Jag gillar mest "Silver Angel" för det känns som en vacker symbol för de fem änglar jag förlorade och som nu är i himlen... Min mamma, min syster, min svägerska och en nära vän...



Ha en skön helg Björn och Ellen!



Kram

2009-01-31 @ 23:11:22
Postat av: Sofia

Om du bara visste hur mycket jag älskar dig och din blogg!

Fy fan människa, om alla ändå hade styrkan som du!

Jag beundrar dig dag som natt!kram

2009-01-31 @ 23:19:30
URL: http://jannikasofia.blogg.se/
Postat av: ☆ susanne ☆

Jag gillar armbandet OXXO bling/heart För min kärlek till bling är total ;-)



Ha en bra helg!



Kram Susanne i Umeå



Ps, jag får inte till en fin signatur :)

2009-01-31 @ 23:24:12
URL: http://tuttie.blogg.se/
Postat av: Rebecca Davidsson

Hejsan Björn!

Beundrar dig och din styrka!

Läste om dig i Norra Skåne idag, och nu ska jag börja följa din blogg.

Som sagt, vilken kämpe du och din dotter är.

Positiva tankar är bra för oss alla...

Min favorit bland armbanden var Lottas, dels för att det gynnar barncancerfonden och för att det var ett enkelt men väldigt fint armband, med ett stort hjärta, och det symboliserar mig,försöker att ha ett stort hjärta till alla, ser gärna till alla andra och glömmer mig själv, ibland. Ett armband nu till alla hjärtans dag hade inte varit fel, lovar att vårda det ömt.

Trevlig kväll på dig! Kram Rebecca

2009-01-31 @ 23:42:00
Postat av: Marie

Jag tycker att det finaste armbandet de har på sin sida är helt klart OXXO big heart.

På det så är det ett hjärta där det står Love. Peace, Energy, Belive, Dream, Faith, Enjoy och det är precis vad jag skulle behöva bli påmind om ibland.



Har jätte stora problem med mitt barns pappa och han har sedan 2 månader sagt upp kontakten med vår son helt. Hans vilja men jag är självklart jätte ledsen för det och mår riktigt dåligt över det. Är inte lätt att vara 22 år och helt ensamstående och vad det innebär och just dom dära orden som står på armbandet är så starka och jag vill se dom och få viljan att kämpa vidare för min son.. För mig står de för love att älska de jag bryr mig om och visa det. Belive - tro att allt kommer lösa sig tillslut och dream och faith står för så länge det finns drömmar så finns det hopp..



allt det är något som vi måste påminna oss själva om ibland oxå

2009-01-31 @ 23:47:25
URL: http://nicolasmamma.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker att det finaste armbandet de har på sin sida är helt klart OXXO big heart.

På det så är det ett hjärta där det står Love. Peace, Energy, Belive, Dream, Faith, Enjoy och det är precis vad jag skulle behöva bli påmind om ibland.



Har jätte stora problem med mitt barns pappa och han har sedan 2 månader sagt upp kontakten med vår son helt. Hans vilja men jag är självklart jätte ledsen för det och mår riktigt dåligt över det. Är inte lätt att vara 22 år och helt ensamstående och vad det innebär och just dom dära orden som står på armbandet är så starka och jag vill se dom och få viljan att kämpa vidare för min son.. För mig står de för love att älska de jag bryr mig om och visa det. Belive - tro att allt kommer lösa sig tillslut och dream och faith står för så länge det finns drömmar så finns det hopp..



allt det är något som vi måste påminna oss själva om ibland oxå

2009-01-31 @ 23:49:23
URL: http://nicolasmamma.blogg.se/
Postat av: Anki

Min favorit av alla fina armband är nog OXXO Silver/Guld eftersom det för mig står för alla olika delar som livet består av ... glädje, sorg, tro, hopp och kärlek.



Kram Anki

2009-01-31 @ 23:50:24
Postat av: Andrea

Hej! Fastnade för din blogg för någon dag sedan och har nu läst igenom allt, måste bara säga att jag beundrar dig och din styrka!



Nu vill jag då tävla förstås, jag skulle hemskt gärna vilja visa min syster uppskattning på alla hjärtans dag, för hon ställer alltid upp för mig! Men tyvärr har man ju inte alla pengar i världen när man är mammaledig som jag är just nu. Ifall jag vinner så vill jag ge henne armbandet OXXO silver/pearls. Hoppas på att det nu är min tur att vinna och att kunna göra min syster lite extra happy!

2009-01-31 @ 23:58:35
URL: http://www.bebisen.com
Postat av: Anonym

Hejsan Björn!

Beundrar dig och din styrka!

Läste om dig i Norra Skåne idag, och nu ska jag börja följa din blogg.

Som sagt, vilken kämpe du och din dotter är.

Positiva tankar är bra för oss alla...

Min favorit bland armbanden var Lottas, dels för att det gynnar barncancerfonden och för att det var ett enkelt men väldigt fint armband, med ett stort hjärta, och det symboliserar mig,försöker att ha ett stort hjärta till alla, ser gärna till alla andra och glömmer mig själv, ibland. Ett armband nu till alla hjärtans dag hade inte varit fel, lovar att vårda det ömt. Eller kanske ge det till min mamma som fyller år på alla hjärtans dag, och är en toppenmamma, ett stort hjärta e vad hon är. Ställer upp i alla väder, och finns alltid för mig och min familj.

Trevlig kväll på dig! Kram Rebecca

2009-02-01 @ 00:01:07
Postat av: Rebecca Davidsson

Hejsan Björn!

Beundrar dig och din styrka!

Läste om dig i Norra Skåne idag, och nu ska jag börja följa din blogg.

Som sagt, vilken kämpe du och din dotter är.

Positiva tankar är bra för oss alla...

Min favorit bland armbanden var Lottas, dels för att det gynnar barncancerfonden och för att det var ett enkelt men väldigt fint armband, med ett stort hjärta, och det symboliserar mig,försöker att ha ett stort hjärta till alla, ser gärna till alla andra och glömmer mig själv, ibland. Ett armband nu till alla hjärtans dag hade inte varit fel, lovar att vårda det ömt. Eller kanske ge det till min mamma som fyller år på alla hjärtans dag, och är en toppenmamma, ett stort hjärta e vad hon är. Ställer upp i alla väder, och finns alltid för mig och min familj.

Trevlig kväll på dig! Kram Rebecca

2009-02-01 @ 00:02:14
Postat av: Anna

Jag tycker väldigt mycket om Halsband - Själars möte... Budskapet säger så mycker för mig!



Tack för en bra blogg



Anna

2009-02-01 @ 00:56:04
URL: http://bc-tina.se
Postat av: MarieJane

Den jag genast föll för var OXXO Silver/Guld Varför jag ska vinna.. hihi för att jag vill såklart :) heja heja!

2009-02-01 @ 00:58:30
URL: http://mariejane.blogg.se/
Postat av: maglate

Om jag fick välja smycke att vinna så skulle det vara : "Hänge Älskad ängel".

För har haft väldigt tufft detta halvår, började redan innan jul så ingenting har varit på topp, förutom att min pojkvän har stöttat mig genom allt.

Så skulle välja denna "Hänge Älskad ängel" och ge till honom bara för att han betyder så mycket för mig.



Kramen

2009-02-01 @ 01:09:25
URL: http://maglate.blogg.se/
Postat av: Susan

Jag skulle vilja vinna armbandet. Hade lyst upp min tillvaro med lite glädje då jag i nuläget har ett tufft och svårt beslut att ta.

2009-02-01 @ 06:52:02
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: ELISE

Jag skulle vilja ha gold angel armbandet. Ett brunt fyrflätat mockaarmband med guldberlock. Superfint och passar till det mesta. Har länge gillat bruna accessorarer, men de är inte lika lätt att hitta som silver eller så.



Här är länken till armbandet:

http://www.bracy.se/45-gold-angel.html

2009-02-01 @ 10:52:35
URL: http://enblondelise.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken kanontävling ;-)

Jag vill vinna armbandet i alla hjärtans dag present till min man så han kan för första gången på våra 5år tillsammans ge mig en alla hjärtans dag present. Tragiskt, jag vet.. men sant..!!

Jag gillar halsband Harmoni och även Vimmelmamman´s designade armband!!

2009-02-01 @ 12:24:39
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Cecilia

Detta smycket är finast: OXXO big heart, varför jag ska vinna, de vet jag faktiskt inte, kanske pga att jag har dåligt självförtroenda, hatar mig själv, kan inte göra något rätt, en tröst i vardagen helt enkelt.



En stor Kram till dig!

2009-02-01 @ 12:53:45
Postat av: Annica

Jag tycker också att du Cecilia ska få armbandet om det kan ge dej en tröst i vardagen. Du ska komma ihåg att du är lika viktigt och behövd som alla andra! Kram på dej!!

2009-02-01 @ 13:40:10
Postat av: Tenderee

Tyvärr funkade inte länken för mig...men armbandet du har på siden är fint..jag fyller år den 14/2 och är en snäll och godhjärtad person.

Tack för en bra blogg.



Lotta

2009-02-01 @ 14:37:42
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej Björn! Jag har fastnat väldigt mycket för, MÅNADENS ARMBAND by Lotta Gray. Symbolen hjärta säger så väldigt mycket - det kan vara en känsla, upplevelse eller någonring helt annat. Vilket fall är det någonting vi alla människor behöver för att klara av vardagen.



Som John Lennon sagt "Allt du behöver är kärlek. Kärlek är allt du behöver"



Tack återigen för att du delar med dig av din vardag. Jag är imponerad av dig och ditt sätt att skriva samt beundrad över hur stark och förnuftig du är!



Sköt om dig och Ellen!

Kram på er

2009-02-01 @ 17:17:01
URL: http://marols.blogg.se/
Postat av: Erika

Januari 2009 armband, design av Lotta Grey är sååå fint! Stilrent och vackert! Som ett smycke med mycket känslor.

Hälsn. Erika

2009-02-01 @ 19:27:07
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Jessica

Dubbelt mockaband - Pink heart fastnade jag för.. ett enkelt och elegant armband.. känns perfekt för mej.. men alla armband är fantastiskt fina..

2009-02-01 @ 20:27:46
URL: http://getingens.blogg.se/
Postat av: Eva

Halsbandet; följ dina drömmar. Smycken för mig ska ha en betydelse och ibland måste vi höra; Allt är möjligt - endast du sätter gränserna.

Kram på dig!

2009-02-01 @ 20:39:55
Postat av: Jeanette

Mockaarmband -budskap - kanske inte är det snyggaste men passar in på de kvinnor som jag nu tänker på. Min syster skadade knät i början av juli 2008, allt som tänkas kan var skadat. Det hände i norra ångermanland vid en springtävling med sina små grabbar. Efter olika transporter (75 mil) och sjukhus var hon vid sitt hemmasjukhus. Men det slutade med operation i Uppsala, ytterliga 17 mil. Med en ortos från låret ner till fotknölarna i 4 månader behövde hon och familjen hjälp. Mormor, farmor och jag som är moster har varit hos familjen hela hösten och vintern. Med en två-åring som är kvick i fötterna behövdes vi. En kall, regning morgon fick han på sig enbart stövlar och stack ut.. spritt språngandes naken annars... då fick grannarna roligt!

Vi är alla värda ett armband egentligen. Men mest min syster som har kämpat på med sitt knä. Det har varit många tårar på vägen. Men hon har kämpat på så bra!

2009-02-01 @ 20:44:54
Postat av: Linda

Jag väljer csthlm kedja för att det liknar ett armband jag fick av min man till morgongåva men som jag tyvärr tappat. Armbandet hade jag alltid på mig och jag behövde bara känna på det för att få styrka i svåra situationer.



Har följt med din blogg nu i några dagar. Beundrar din styrka. Kämpa på.

2009-02-01 @ 20:46:49
URL: http://www.felixson.blogspot.com
Postat av: Emily

Jag tycker att detta: http://bracy.se/45-gold-angel.html, var sött. Den lilla ängeln symboliserar styrka. Jag hittar min styrka när jag tänker på hur svårt livet kan vara, så skört. Ett smycke som betyder mycket gör så att man associerar själva smycket till saker. En smart sak är att skaffa ett smycke som man ska bestämma att "det här smycket ska påminna mig om att man aldrig ska ta något för givet", så varje gång man har på sig det smycket så får man automatiskt det i huvudet när man ser på det :) Orden bara flög ur munnen på mig så det kanske blev att jag svamlade lite nu, hehe!



Varför ska jag vinna? För att jag röstade på dig i veckans blogg, för att jag länkade dig i min blogg förut och till slut för att jag hängt med i ditt bloggande sedan ruta 1 :)



//Emily

2009-02-01 @ 20:55:32
URL: http://emali.blogg.se/
Postat av: Ninni

Halloj,

Själarna möte, med de vackra orden..."Livet kan vara krokigt, men aldrig utan en mening", så vackert...



Varför just jag ska ha det, jag som vem annan, mitt liv är krokigt som många andras, men glad skulle jag bli!

2009-02-01 @ 21:01:59
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Susanne H

Om jag vinner så skulle jag vara jätteglad för ett som du väljer för jag blev så glad när jag såg att dom skänker till barncancerfonden att jag köpte ett hopearmband till min syster dotter direkt.



Kram

2009-02-01 @ 21:05:40
URL: http://hastochdjurvan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag har valt armbandet "Månadens armband by Lotta Gray, inte bara för att den var enkelt att se det första man gjorde, utan för att jag blev kär i det så fort jag kom in på sidan. :)



Jag skulle bli sjukt glad om jag vann det här armbandet så jag kan ge det till min fina vän som jag ska vara med på alla hjärtans dag, eftersom vi två ska dra iväg den helgen och jag inte då har någon möjlighet att umgås med honom. Så då tycker jag att min käre vän ska få nå fint av mig, eftersom hon är en sån underbar vän som man älskar i alla lägen.



Kram

2009-02-01 @ 21:21:54
URL: http://lollo08.blogg.se/
Postat av: Piia

Gokväll Björn!

Är numera en trogen läsare av din blogg! Du har fått mig att öppna mina ögon och verkligen uppskatta det jag har och ta vara på vardagen. TACK!



Jag tänkte oxå delta i smyckestävlingen... Jag tycker att det vackraste armbandet är just den rosa på din blogg. Dels för att färgen är min favorit men mest för att den skulle påminna mig om dig och Ellen, att påminna mig och hur viktigt det är att njuta och ta vara på livet, att aldrig ta någon förgivet.



KraM

2009-02-01 @ 21:31:18
Postat av: Annika

OM jag hade lyckan att vinna en så vacker gåva, skulle jag vilja ge den till min vän vars son fick cancer förra året och efter ett års kämpande alltid hållt humöret uppe varit en god vän och underbar mamma till sina alla tre små killar. Jessica (Ryans mamma)Jag vet att hon skulle vilja ha OXXP peace/cross





Annika

2009-02-01 @ 22:01:23
Postat av: Michaela

Jag har valt halsbandet "Halsband - Följ dina drömmar". Då meningarna som står på ringarna(

-Följ dina drömmar - det är ditt liv.

-Öppna hjärtat för under

-Allt är möjligt - endast du sätter gränserna.)



Med flera år av prövningar vissa värre än andra och då jag trott att man inte ska orka resa sig igen så har jag lyckats. Dessa meningar på ringarna intalar om att man aldrig ska sluta tro på sig själv och aldrig förlora hoppet på sig själv. Du är vacker och unik. Du kan göra stordåd om du bara låter dig själv.



Take care <3

/M

2009-02-01 @ 22:10:49
URL: http://m900421.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag skulle välja armbandet Beige Faith. Det skulle jag ge min åtta-åriga dotter på alla hjärtans dag eftersom hon är så duktig,snäll,klok och alltid får mej på bra humör :)

2009-02-01 @ 22:29:16
URL: http://www.metrobloggen.se/missnorpan
Postat av: Jeanette

Jag har varit inne på hemsidan och föll för månadens armband av Lotta Gray ,med ett hjärta passande nu när det snart är alla hjärtans dag. Om jag vann armbandet skulle jag ge det till min dotter som kämpar med sin diabetes. //Jeanette

2009-02-01 @ 23:24:48
Postat av: sarah

"pink trust" av två anledningar valde jag denna. Rosa är min färg, bara älskar den. Och tillit är något som vi behöver här i livet, utan det finns ingen kärlek. Jag vill vinna denna tävlingen för att kunna ge din dotter detta armband, för att hon ska veta att vi är många här ute som tänker på henne.

2009-02-02 @ 06:28:00
Postat av: Plingela ;)

Hej Björn !

Tack för att du delar med dig av ditt och din dotters liv, har själv haft en knaglig väg sen 2002 då jag lyckades få en stroke (medfött fel)har tappat funktionen i vä hand pga stroken, ligger just nu i skilsmässa då min make för andra gången lämnat mig och barnen (tyckte vardagen med oss var tråkig) sen har jag inte heller ngt arbete jag kämpar på varje dag och fastnade för halsbandet med de tre ringarna själarnas möte känns som de skulle kunna ge mig extra styrka de dagar livet nästan känns övermäktigt.Blev en trist kommentar men är verkligheten för mig just nu, skulle vara otroligt kul att få vinna.Kram !

2009-02-02 @ 09:05:45
Postat av: Jessica

Om jag fick välja skulle jag ha valt månadens armband av Lotta Gray. Dels för att det är fint, dels för att man stödjer barncancerfonden med 25 % av priset. Men mest väljer jag nog det för att jag följer Lottas blogg och hennes kamp mot sjukdomen, hennes kamp att få stanna kvar i livet med sin älskade son. Där som här hos dig får man sig en riktig tankeställare! Allt gott! KRAM!

2009-02-02 @ 09:13:33
URL: http://jessica-m-e.blogspot.com/
Postat av: Petrich

Hej.

Om jag fick ett armband skulle jag välja Pink trust, därför att min mamma har haft 3 män i sitt liv som har behandlat henne kasst, det innebär misshandel, fyllo m.m, och jag vet att min mamma har väldigt svårt att lita på folk efter det, och nu till alla hjärtans dag hade det varit underbart för mig som en pank gymnasieelev att ge henne detta, som det står trust på, och som även är rosa som är hennes favoritfärg.. jag hoppas jag vinner, så jag kan göra min mamma glad. :)

2009-02-02 @ 09:51:09
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Liza

<3<3

Som alltid när ja läser din blogg är de blandade känslor. Idag föll jag dock ingen tår, vilket kanske är ett framsteg. Fortsätt vara den beundransvärda person du tycks vara.

_____________



Va inne på Bracy.se häromdage för att beställa OXXO armband Silver, men kom på mig själv i sista stund att jag egentligen inte har råd. Hade ett liknande (dock inte lik fint) men de är puts väck.

Nästa månad blir de jag som tar mig råd till de.

_______________



Ta hand om er .

Kramar

2009-02-02 @ 10:58:28
URL: http://lizagood.blogg.se/
Postat av: Ludmilla

Hej!

Jag varierar inte mig så mycket gällande smycken, men här var det ett par halsband som jag verkligen tyckte var fina det var dels: "Följ dina drömmar" och "Själars möte". Om jag vann skulle jag ge det till min äldsta dotter Emelie som har det tufft efter hennes lillasysters död.

2009-02-02 @ 18:59:11
URL: http://ludmilla.se
Postat av: mie

Hej! Oj det fanns mycket snyggt där=). Men det armbandet med budhan på föll mig i smak, då jag tror han bringar lycka o skydd! Om jag skulle vinna är det min dotter som får armbandet för att hon jämt är så snäll och omtänksam och behöver piggas upp en aning=). Hon har hjärtat på rätta stället och jag tror folk glömmer att ge tillbaks till henne tyvärr=(. Håller tummarna! Kram!

2009-02-02 @ 20:23:44
URL: http://mies.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Jag fastnade för halsbandet: Själars möte. Tre tänkvärda meningar att ständigt ha i sin närheten. I dagens stressiga samhälle glömmer vi ibland vad vi betyder för varandra.

Kan ju inte påpekas för mycket.

/Ann-Sofie

2009-02-02 @ 20:33:04
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: H Persson

Hej



Jag hade valt Lotta Grays vackra armband. Jag hade med glädje sen skänkt det till min bästa väninna. Hon har en svår tid framför sig nu, seperation samt att hennes ena tjej är sjuk. Hon bor nu 120 mil ifrån mej tyvärr, så svårt för mej att hjälpa henne på annat sätt nu än att prata när hon behöver. Vilket vi gör... Tycker själv att prata med någon annan som man litar på i svåra stunder i livet är så viktiga. Så vi pratar mycket nu för det kan jag ställa upp med iaf, när som helst det behövs. Tror hon skulle blivit himla glad över armbandet då hon haft flera nära som gått bort i cancer...



Samt en tanke till dej Björn, läser din blogg varje dag.Och jag får såna flashbacks när jag läser dina tankar och funderingar till när jag hade mitt eget privata helvete. Annan historia men med samma utgång, min son blev utan sin far. Ta väl hand om dej och din fina tös.

2009-02-02 @ 23:29:49
Postat av: I d a - T a l l h e d :)

vet inte om jag fattat detta rätt.

ska jag skriva vilket smycke på sidan som ör snyggast, men de är armbandet på din bild som man vinner? jag hoppas i alla fall de är de armbandet ;)



Jag tycker att på den sidan så är halsband-kärlek finast.



Varför jag ska vinna armbandet på bilden:

När jag gifte mig den 17/8 -08 så gifte jag mig i min mammas kollegas egengjorda halsband och örhängen. De komiska är att läderbadet på de halsbandet är samma färg som de på armbandet och dessutom är hjärtat i armbandet exakt likadant, de var ett sånt hjärta jag hade som hängande örhänge i båda öronen. Det enda som fattas till den smyckesamlingen är ett passande armband som jag gärna skulle vilja ha och bära.. Det vore så underbart att ha det när de turligt nog är i samma sort !



kram / Ida Tallhed

2009-02-03 @ 00:31:49
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag har valt ut halsbandet kärlek för att det står sååå många fina ord på det och för att jag fullkomligt är helt galen i alla dessa namnsmycken och med små fina ord på.



KRAM

2009-02-03 @ 09:36:54
Postat av: Titti

www.bracy.se/53-beige-love.html



Åh vad jag skulle vinna detta armband! Skulle bli en present till min vän som haft en himla otur i livet. En påminnelse om att våga hoppas. Hon förlorade sitt barn i magen och väntar nu med spänning och ångest på nummer 2.

Tack för mysig och underhållande läsning!

Kram/Titti

2009-02-03 @ 10:20:24
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Anonym

Hej hej. Jag gillade OXXO big heart armbandet. Känns som att livets viktigaste budskap är fångat på ett hjärta. Allt jag hoppas, önskar och står för. Har börjat en ny kula i mitt liv och allt jag nu vill åstakomma finns ingraverat på detta.

Kram

2009-02-03 @ 21:18:49
Postat av: Zandra

Hej hej.Min adresse kom ju inte med på mitt förra inlägg.. Hoppas det inte ät för sent. Jag gillade OXXO big heart armbandet. Känns som att livets viktigaste budskap är fångat på ett hjärta. Allt jag hoppas, önskar och står för. Har börjat en ny kula i mitt liv och allt jag nu vill åstakomma finns ingraverat på detta.

Kram



2009-02-04 @ 16:44:13
URL: http://elanlu.blogg.se/
Postat av: Siv Anita.

Hei Bjørn!!

Utrolig trist det som har hendt med dere!!

Du er sterk du Bjørn, som klarer å være en slik GOD far for din datter etter det ufattelige og forferdelige du og hun har vært igjennom!! Jeg beundrer deg for det!! Er enig med deg, det eneste som hjelper i sorg er å snakke og snakke og snakke. Har opplevd en stor sorg selv pga. bilulykke der faren til mine 3 barn ble drept. Dette er 5 år siden nå, og enda har vi tunge dager pga. det!! Men på en utrolig måte har vi lært å leve med det, selv om det alltid vil prege dem og meg.

Men når det gjelder de armbondene klarer jeg rett og slett ikke velge, ALLE VAR SÅ FINE!! Synes premiearmbondet var uyrolig fint, og blir UTROLIG glad om jeg kunne vinne det!!

Klem fra Siv Anita.

2009-04-27 @ 11:52:56
Postat av: Anonym

Hei Bjørn!!

Utrolig trist det som har hendt med dere!!

Du er sterk du Bjørn, som klarer å være en slik GOD far for din datter etter det ufattelige og forferdelige du og hun har vært igjennom!! Jeg beundrer deg for det!! Er enig med deg, det eneste som hjelper i sorg er å snakke og snakke og snakke. Har opplevd en stor sorg selv pga. bilulykke der faren til mine 3 barn ble drept. Dette er 5 år siden nå, og enda har vi tunge dager pga. det!! Men på en utrolig måte har vi lært å leve med det, selv om det alltid vil prege dem og meg.

Men når det gjelder de armbondene klarer jeg rett og slett ikke velge, ALLE VAR SÅ FINE!! Synes premiearmbondet var uyrolig fint, og blir UTROLIG glad om jeg kunne vinne det!!

Klem fra Siv Anita.

2009-04-27 @ 11:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0