CHOKLAD-HULKEN-VITAMIN OCH EN MJUKSTART...

Hejsan vänner!!!

Då har morgonen slagit till igen, fast man ligger där och inte riktigt
vill att det ska vara morgon, så likförbannat är det så!!

Vi vaknade halv åtta av att Ellen grät.... ONT i halsen... och så hade hon
fått för sig att hon inte kunde röra ena armen!! Vad gör en pappa då???
JO, han suckar djupt, önskar att det var en dröm och sätter ungen i soffan!!!
Trött som ett grillat revbensspjäll... och med ont i halsen landar mitt lilla tingest
i soffan.. givetvis framför Disney Chanel..



FRUKOST

Ellen är ruuuuuuskigt svår med att äta på morgonen!! hon är inte sugen
NÅGONTING på en lång stund!! Fast jag är ju själv
inte en så hajare på frukost....KAFFE och SNUS duger gott....
Med tanke på att det var lite halsont idag så bjöd pappsen på en varierad
frukost idag!!!!!



Ellen berättade att hon drömt om JOSEFIN inatt!!!
Hon hade kramat MAMMA och berättat hur mycket
hon ÄLSKADE henne och saknade henne!!!..... Jag hade varit
med i drömmen men när hon vaknade så kom hon på att hon glömt att
säga en sak.... och hon kommer inte att komma dit igen!!
Jag trodde att mitt hjärta skulle gå i tusen bitar!!

Idag är det bara slappa som gäller... Städa lite.. sedan FIKA!!
är sugen på att TRÄFFA lite NYA vänner!!! Känner att de
gammla börjar ta slut!!
Nej faktum är att de nog inte vet hur de ska reagera i våran NYA
familje situation!!!
Nu står mitt halvsunkiga kaffe och blir kallt...igen!!!

Måste bara berätta att jag har blivit en BLOGGOHOLIC!!!
igår KVÄLL satt jag och kollade statistiken på sidan...
mellan kl 23.30 och 00.00 för att....??

chockad blev jag men lite besviken.... var såååååå nära, men,men...
Fattar fortfarande inte VARFÖR folk gillar bloggen... Jag är ju bara en
förvirrad ORDBAJSARE som skriver om vad som händer i vardagen!!




Ja ha, men då får jag väl börja dagen!!!
Hoppas att ni vår en UNDERBAR dag.... och jag kan ju
nästan garantera att det kommer något inlägg underdagen!!!
Glöm bara inte.....

NÄRA SKJUTER INGEN BANAN!!!

och

KEEP YOURE EYES ON THE.......BLOGG

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: sandra

Godmorgon!! Kul att läsa vad ni har för er juh :-)

Gud vad fin tavvlan blev, ska Ellen ha den på sitt rum kanske som hon sa igår när hon va här hihi :-) jätte fin! Nu väntar snart kunderna på att jag ska öppna dörren!! Trevlig helg!! kramiz

2009-01-10 @ 09:47:34
URL: http://sandraschyllert.blogg.se/
Postat av: johanna

usch ja vad säger man till en liten tjej när hon drömt en sådan dröm, skär i mitt hjärta när jag läser det! men söt är hon!

2009-01-10 @ 10:06:16
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/
Postat av: Tvåbarnsmamma

Åh stackars lilla tjej med ont i halsen. Kan inte vara skoj med en sån grej i halsen hela tiden. Hoppas hon slipper den snart. Ja vad säger man till en liten tjej som drömmer om sin mamma som inte finns längre. Klart att hon saknar henne.

Hoppas ni får en superbra dag idag!

2009-01-10 @ 11:08:48
Postat av: My

Hihi härlig frukost ja vad gör man inte för att barnen ska va nöjda.

Sorglig dröm lilla tjejen hade, vilken tur hon har dig som tröstar. Hoppas du har någon som hjälper dig med din saknad

Ha en super dag//kram My

2009-01-10 @ 11:28:48
URL: http://minfamiljmittliv.blogg.se/
Postat av: Anna

stackars lilla ellen.. men hon vet väl att hon kan prata med mamma hela tiden?? Hon hör ju sin lilla flicka hela tiden.. Usch, inte det lättaste det där!



Kan tänka mig att vännerna känner sig hjälplösa och inte riktigt vet hur de ska hantera situationen, samtidigt känner de väl dej o vet att det räcker med att bara finnas till? DET e ju en riktig VÄN!



Ha en bra dag!!

2009-01-10 @ 11:50:55
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Tilda, Micke & Liva

Godmorgon på er!

Det är inte så konstigt att man gillar bloggen - du är ju en sådan solstråle. Skriver så öppet och ärligt... Det är härligt att läsa lite verklighet, det är så många i bloggvärlden som är tråkiga, förutsägbara och som-alla-andra-aktiga. Det är inte du! Keep on writing!

Ciao :)

2009-01-10 @ 12:45:32
URL: http://www.sweetcolorful.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja, absolut att jag kommer att fortsätta att läsa den här bloggen. Jag har lagt till den på bloglovin nu. Så det uppdateras bra.



Ellen verkar vara en riktig solstråle:)

2009-01-10 @ 14:16:08
URL: http://nojjsan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kikar förbi och önskar trevlig helg!

2009-01-10 @ 14:18:54
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: frida

din sida är så söt och öppen..

2009-01-10 @ 22:06:26
URL: http://fridissen.webblogg.se/
Postat av: Emma & Vera

oj här har man varit utan internet i 1 dygn och har hur mycket som helst att läsa ikapp ju :)

Jag tycker det är fantastiskt att du har redan är uppe i så många läsare, keep up the good work för jag gillar verkligen att läsa här, det är så ärligt rakti igenom, det är inte tillgjort utan det är den nakna sanningen om hur jävligt livet egentligen kan vara, men oxå om hur bra livet kan vara!!

Nu blev det massa dravvel här, hoppas du orkade läsa allt ;)

Och om du vill och kan komma den 24e så är du oxå välkommen, det är inte bara en tjejfest ;) även om vi än sålänge bara är tjejer haha!

2009-01-11 @ 10:53:47
URL: http://mindottervera.webblogg.se/
Postat av: Alixandra

Oj!! Det var många besökare du hade. Själv ramlade jag in här av en slump. Beklagar det tråkiga som hänt i ditt liv och hyllar det som är bra dvs din dotter och dig själv. Fastnade för bloggen just bara för att du skriver som du gör. Jag gillar personliga bloggar med livs historier och humor (som du bjuder på titt och tätt). Själv skriver jag om det som faller mig in. Ingen mode blogg här inte!! Önskar dig, dottern och vovven en trevlig kväll.

2009-01-15 @ 16:59:19
URL: http://lundahlracing.blogg.se/
Postat av: fia

Jaha tack så djäävla mycket!!! nu sitter jag här fast i din underbara blogg,,,, Min minsta ligger ute & sover den största kollar på tv,,, det är obäddat,odiskat,dammigt,massor med tvätt,,,,,

men jag kan bara INTE SLITA mig,,,,,

Underbara lilla Ellen.... Saknaden av mamma & Lillasyster måste vara hemsk,,,, Tur TUR att hon har en sån underbar och engegerad pappa som du!!!!

nehe om jag ska göra nytta det är ju lunchdags snart,,,

men har svårt att logga ut!!!

STOR KRAM

2009-01-16 @ 11:28:50
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej,



Du skriver att du inte förstår varför så många människor är intresserade av att läsa din blogg. Jag hittade din blogg på bloggtoppens lista när jag var inne på blogg.se för att uppdatera min egen. Jag bläddrade lite och ville bara läsa mer och mer. För min egen del så tycker jag att din blogg är så intressant dels just det här med att leva som singel pappa men sedan ju längre ner i bloggen jag kom så fick jag se bilderna och då förstod jag att det här inte bara är en singelpappa utan även en pappa som upplevt mer än ngn människa borde. Jag tycker du är oerhört stark som klarar av att dela med dig av detta och din historia får mig verkligen att värdesätta mitt liv och mina närmaste.

Tack för en underbar blogg.

2009-01-16 @ 19:00:37
URL: http://frittson.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan inte annat än att hålla med Frida helt. Tårarna rullade ner för min kinder ju mer jag läste om det du varit med om. Din ständiga oro över din mor, cancern och sen olyckan... Finner inga ord..



Din historia får en verkligen att stanna upp och tänka till. Finns mycket vi borde bli bättre på, som jag ska bli bättre på.



Vilken underbart fin Ellen du har!!!!

Önskar er all lycka!



2009-01-18 @ 16:26:30
URL: http://anniebauk.blogg.se/
Postat av: Blondiie

men liten då! vad svarar man egentligen, stackar sliten , hon verkar ändå tatt att mista sin mamam coh syster så bra, hon måste besitta din styrka!

2009-01-22 @ 23:15:32
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Helen

Halloj! Av rekommendation från en kompis började jag lsäsa din blogg och fastnade i den. Det är ju så det händer ibland.

Jag har också barn som inte har frukosthunger ibland. Då brukar jag bre några mackor m leverpastej o sen stansar jag ut små figurer med pepparkaksformar. Det går ALLTID hem. Hos oss iaf.

Nu ska jag läsa vidare på din blogg. Ha det gott!

2009-01-31 @ 14:39:06
URL: http://kviby.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0