tisdag och det närmar sig!

Jaha, då har  även tisdagen kommit på besök!!
Ellen börjar bli lite snuvig, eller sanningen är faktiskt att hon
är riktigt förkyld, täppt i näsan.  Igår sökte jag ett jobb, i all hast, Ett jobb
som butikschef i en butik här i Kristianstad
Även om företaget går bra och jag har BRA tider, så hade det varit
Väldigt nice med en fast inkomst. Då vet man ju vad som finns och inte finns!!

Börjar bli lite nervös, ett års dagen börjar närma sig, 21/4. Ellen och jag har beslutat
Att vi ska äta tårta den dagen och fira ”överlevar” dag. Givetvis kommer vi att skänka
Alla änglar en extra tanke!!

Snart närmar sig Ellens födelsedag också, 5/3, då blir hon stor tjej, 5år.
Min tanke detta året är att ha barn kallas, för att sedan ha släkten, längre fram när det blir lite varmare!!

Hoppas att ni får en UNDERBAR dag….

Glöm inte: Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad.



låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Ann-Sofie

Va gulliga ni är, Klart att ni ska fira överlevardagen. Det ni åstadkommit är bevis på styrka, kärlek o vilja.

Era änglar finns ju alltid med er i tanke o hjärta.

Hoppas du får jobbet du sökt, är själv arbetsökande å det är inte det roligaste men man blir ju uppfinningsrik av att ta sig fram ändå.

Ha en underbar tisdag.

Det tänker jag ha med mina pojkar ;)

/Ann-Sofie

2009-02-17 @ 08:33:03
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Anna

Wiiiee grattis till Ellen i förskott då och jag hoppas att ni får en underbar överlevar-dag sen...



Just idag hoppas jag att ni får super kul och när ni har som roligast önskar jag att tiden stannar till ett tag så ni riktigt får njuta av den :) Ha det bäst!

2009-02-17 @ 08:38:32
URL: http://annaalltmojligt.blogg.se/
Postat av: ☆ susanne ☆

Men vilken rolig idé att fira "överlevar" dagen med tårta. Det tycker jag verkligen att ni ska göra, det har ni förtjänat. Oj vilken kärlek det måste finnas hemma hos er.. Nästan så man känner den av att läsa dina inlägg.



HOppas du får jobbet.



Ha en underbar tisdag!



Kram kram

2009-02-17 @ 08:55:48
URL: http://tuttie.blogg.se/
Postat av: Mimmi

nybörjarläsare här på bloggen.. måste säga att jag är verkligen tagen av den styrka, glädje, kärlek och överlevnadsinstink som är så genomborrade på denna blogg. du och ellen är helt klart ett oslagbart team! tack för att du vågar vara så ärlig, så positiv och så stark...



många kramar från mig!

2009-02-17 @ 09:10:55
URL: http://mirakelmilton.blogg.se/
Postat av: Hilde

Klart ni ska ha den dagen som en överlevardag... Änglarna finns med er varje dag ända, och jag vet att just era änglar tycker att ni ska må bäst.... och att ni ska fira dagen då ni vann livet. Kan förstå att det är många känslor framöver och et första året är alltid värst, man ska gå igenom alla dagar och högtider utan den man har förlorat. Men kan nästan se framför mig hur din fru och dotter sitter på ett moln och tittar på dig och Ellen och gläds åt all eran kärlek och glädje ni ändå visar.



Tack,,, ha en bra dag och lycka till med jobbet du sökte... ska hålla alla tummar.

Hilde

2009-02-17 @ 09:21:02
Postat av: Sara-Maria Lovgren

Halloj!



En liten artikel i Norra Vasterbotten ( kommer ju fran Skelleftea fran borjan) Tankte att den kan pigga upp! Man undrar ju ibland vad folk haller pa med, men jag antar att det finns for lite att gora helt enkelt! :)



KRAM pa dig och din tjej!





"De bröt upp kassan med en tårtspade"

Inatt var det inbrott på Stigs konditori. Så värst mycket pengar fick de inte med sig, men väl en del annat.



Här tog sig tjuvarna in. – De tog en smörgåstårta, en tårta, glass och ungefär 12 liter mjölk, berättar Malin Anderbygd, som arbetar på kaffet.



Larmet gick vid tretiden på natten. Tjuvarna hade slagit sönder en ruta på baksidan och tog sig in därigenom. De tog sig till kassan, men bytet blev inte så stort, cirka 200 kronor eftersom konditoriet inte har mycket pengar i kassan över natten.



– Men kassan var söndersliten och det låg mynt på golvet och så var det glassplitter enda ut i serveringen, berättar Malin Anderbygd.



Polisen kallades till platsen och de gjorde en platsundersökning under natten. Under de tre år Malin Anderbygd har jobbat på Stigs har hon inte varit med om något inbrott tidigare. Och hon är inte så imponerad av tjuvarna.



– De bröt upp kassan med en tårtspade, så det känns inte så planerat.

2009-02-17 @ 09:29:36
URL: http://ihuvudetpsara-maria.blogspot.com
Postat av: Jag

Överlevar-dagen... Aha...=-) Vilken otroligt bra idé att fira den dagen med tårta...

2009-02-17 @ 09:35:05
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken bra ide att fira sin överlevardag med tårta. Idag ska jag fira min överlevardag och jag vet att änglar finns annars hade jag inte skrivit det här.

Kram!:)

2009-02-17 @ 09:55:36
Postat av: nadja luong

a du Björn, tiden går fortare än vad man tror, på ett sätt är det ju positivt, men ibland känner man att man inte vill att tiden bara ska flöda förbi på det sätttet. men mest postivit ändå ^^



får säga grattis till henne i förskott... Kram/N

2009-02-17 @ 10:22:15
URL: http://pluttennadii.blogg.se/
Postat av: Nillano

Gör ni rätt i att fira!



Tror jag missat nått, har du företag?

Förstår dig gällande fast inkomst. Hoppas du får jobbet!



Så länge man har roligt så är ingen tid bortkastad.

Stämmer ju, men dess värre hamnar man i mönster alldeles för lätt. Fast är ju som med allt, negativt och positivt med allt.



Hoppas ni också får en bra dag.

Min har varit det så här långt. Trött bara men nu har jag solen i ögenon och ska fika så det blir underbart. Efter jobbet blir det promenad med vännen, härligt väder för det!



Kram

2009-02-17 @ 10:56:10
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com
Postat av: julia

Er inställning är ju underbar!!! Vilken bra idé att fira överlevardagen med tårta!

Skänker er många tankar.

kramar

2009-02-17 @ 11:15:40
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Lotta

Klart ni ska äta tårta och fira att ni överlevde! :)

Lycka till ,hoppas du får jobbet!

2009-02-17 @ 11:49:47
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Anna Gävle

Du å din dotter är för under bara



hoppas att nni får en bra dag kram

2009-02-17 @ 12:13:16
Postat av: Nilla

Ett bra sett ,att fira överlevnadsdagen .Du har en sund inställning på allt.Ja det värmer i hjärtat att komma in här,finns så mycke kärlek.Kommer tillbaks...

2009-02-17 @ 13:34:54
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

vilken härlig bild på er två :)







PS; Du har inte lust att ställa en fråga till mig i frågestunden så jag inte blir helt utan frågor? :)

2009-02-17 @ 16:19:01
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Marie

Låter ju som en jättebra ide att ha en överlevardag..o varför inte fira den dagen med just tårta?? Säkert sitter era änglar där uppe på ett moln o smaskar tårta dom också!! Såg att du hade tänkt ha barnkalas för Ellen....ett litet tips...ANDYS lekland i Kristianstad...det är kanon o ha barnkalas där...jag hade det för min son när han fyllde 5 i fjol...kanon o han kände sig som en kung när han fick sitta på tronen i kalasrummet!! Kram!!

2009-02-17 @ 17:50:49
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: A

Vad jobbade du med tidigare?



Hoppas du får jobbet!



Bra ide med överlevardag. kram

2009-02-17 @ 19:02:33
Postat av: Johanna

Absolut ska ni fira överlevardagen, era änglar kommer vara där hos er!

Grattis till Ellen i förskott, 5 år är stora tjejen, jag har själv en pojke som blev 5 i januari. Härlig ålder! =)

Hoppas du får jobbet, håller tummarna!

2009-02-17 @ 20:52:08
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Michelle

Klart ni ska äta något gott och göra denna dag speciell för era änglar och för er själva...mysa, gosa,kramas och prata om och till era vackra tjejer.



Ellen vet säkert precis som jag,

vilken härlig dag 5 mars är...låter som det kommer bli en del tårta framöver ;-)



Karmar om

2009-02-17 @ 21:04:56
Postat av: Michelle

Klart ni ska äta något gott och göra denna dag speciell för era änglar och för er själva...mysa, gosa,kramas och prata om och till era vackra tjejer.



Ellen vet säkert precis som jag,

vilken härlig dag 5 mars är...låter som det kommer bli en del tårta framöver ;-)



Karmar om

2009-02-17 @ 21:06:59
Postat av: Kajsa

Björn! Måste höra av mig och tacka för ditt leende idag, det värmde själ och hjärta. Hoppas Ellen njöt av klubborna!



/Kajsa på Rödaled

2009-02-17 @ 23:18:45
URL: http://laveritedecouvert.blogg.se/
Postat av: MissJuni

Ang tatueringarna: Du ska på det imorgon igen?? Vad blir det denna gång? Jag vet precis vad jag vill ha - men inte vem som är duktig & ska få göra den. Har du någon att rekommendera??

Önskar dej ett gott slut på tisdagen! Singelmamman Miss Juni :)

2009-02-17 @ 23:39:59
URL: http://www.metrobloggen.se/missjuni
Postat av: Dolce Mavi

"Glöm inte: Så länge man har roligt är ingen tid bortkastad."



Så sant, jag håller verkligen med dig =)

2009-02-18 @ 01:05:08
URL: http://www.dolcemavi.blogspot.com
Postat av: suzy

Hej på er två.

Nu blev jag nyfiken på cykeln.

Har lite svårt att tänka mig dig trampa runt i ur o skur.

Har du köpt ny cykel?

Ringer ikväll o får svar på min fråga.

Ha en bra cykeldag.

Kram.

2009-02-18 @ 10:04:33
Postat av: Anonym

♥Jag har blivit utmanad av Erika att:



Gå in i mappen Mina bilder. Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen. Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den. Utmana sex andra personer

2009-02-18 @ 18:36:39
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: emma *

KIka in lite

2009-02-18 @ 19:25:05
URL: http://mammanemma.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Björn



Är ny läsare och måste bara säga att jag blir så varm av att läsa vad du skriver. Att ha en sådan inställning till livet önskar jag att alla skulle ha. Världen skulle sett bättre ut då!



Lycka till med allt, 5-års kalas, överlevnadsdag och jobb.

2009-02-19 @ 01:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0