söndag igen

söndag !

då var det söndag igen, lite täppt i näsan och huvudet spränger lite.
Kan vara att jag inte fått den ”normala” 1L dosen av kaffe…. Kan ju inte
Vara nyttigt!?  Kanske skulle sluta dricka kaffe, och bara äta groddar?! ELLER….
Nääääääää.
Idag kommer pappa och broren Jimmy hit från Ystad, ska umgås och fika, äta, med andra ord bara VARA!!
Ellen ville att vi skulle städa, så då blir det så!! Hon har kommit in i en period
Där hon ÄLSKAR att hjälpa till i hushållet. Igår hjälpte hon till att göra stekt sill och
P-mos!! Sjukt nice blev det!!!

Tips: blanda i lite philadephia ost i ditt mos… blir riktigt bra!!!
Nu måste jag börja städa, hoppas att ni får en riktigt fin söndag!
Här är det MYCKET snö!!
Kram, kram….

Ps: tack för allt stöd som NI visar!!


Blev bara ”lite” ledsen när folk skriver att jag är tråkig… men, det är jag ju!! Hahahaha
Puss på er

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Åsa

Hej! har tittat in till dig då o då och berörs av hur livet slagit mot dig och din familj- att andra tycker du är tråkig är bara o skaka av sig- livet är som det är o inte kan man göra alla till lags heller.

Jag har också en blogg o man blir liksom "allas villebråd" när man skriver öppet.

Tackar för tips om moset..=) och jag har nog redan druckit ½ av dagsransonen med kaffe idag.. / åsa

2009-02-22 @ 09:10:37
Postat av: Mo

Gomorron! Mycket snö här i Dalarna oxå och det kommer mer!! Önskar dig och Ellen en fin söndag!

Kram

2009-02-22 @ 09:11:24
Postat av: Katja

Glad söndag på er!

På Öland är det oxå mycket snö. Måste ut och skotta strax.. Tänk att folk alltid ska ha en massa åsikter om hur man är?? Även om man skiter i det, blir man ändå lite ledsen. Men i bloggvärlden känner man ju inte personerna ifråga.. Kanske så kändisarna käer sig? Kramar på en vanlig söndag/K

2009-02-22 @ 09:32:25
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej

önskar er en fin söndag nu.

och du Björn

lyssna inte på sånt som någon annan tycker

var er själva bara som ni brukar.

Kram

2009-02-22 @ 09:35:18
Postat av: JaanaBanana

Det är kul när barnen är på humör med att hjälpa till... Hoppas ni har en bra söndag....

2009-02-22 @ 09:38:30
URL: http://jaanaohranen.blogg.se/
Postat av: Sara

Tycker absolut inte att din blogg blivit tråkig, den är allsidig...lite av allt!! Fortsätt skriva det du vill, det är det som är intressant att läsa DINA tankar och reflektioner! Det är ju därför jag läser din blogg, för att du gör den till din!



Kämpa vidare och hoppas förkylningen ger med sig!!

2009-02-22 @ 09:47:32
URL: http://sursara.blogg.se/
Postat av: Monica

Hej,Björn

Ha en underbar dag med brorsan, fadern och Ellen!!!

Ska åka till Norge i maj och träffa familjen..

Blir nog både skratt och tandgnissel...Ha,ha

Kram/Monki;)

2009-02-22 @ 09:52:00
URL: http://monki-giftutanbarn.blogspot.com/
Postat av: Christina

Har precis druckit en god kopp kaffe efter en lång promenad. Städa behöver jag me, får se hur det blir med det. Ha en trevlig dag med dina kära.

Christina

2009-02-22 @ 09:59:15
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Emil

Du får krya på dig och ha så trevligt med besöket från far och bror din! :)

2009-02-22 @ 10:05:01
URL: http://eliassson.blogg.se/
Postat av: Gimi

Hej Björn!



Hoppas du får en riktigt skönt söndag, städning=träning, så why not, två bra saker samtidigt.

Ser att du har blivi lite ledsen att någon skrivit att bloggen blivit tråkig. Skulle bara säga det som jag tycker. Tycker inte alls att din blogg är tråkig, förresten så tycker inte jag att du ska försöka underhålla dina "möjliga" läsare så att bloggen inte "blir" tråkig. Livet är som den är, vi kan inte förändra den bara för att den ska framstå som "inte tråkig". Alla vi tycker olika och ser annorlunda på världen, Du Björn gör ett bra jobb, jag förstår dig och hoppas att Ellen ska växa med en pappa som är förebild för det goda, en pappa som säkert många andra skulle dröma om. Du är TOPPEN grabben, låt inte dig påverkas av "de som bara söker underhållning".

"There is low life in high places"

2009-02-22 @ 10:37:17
Postat av: Hilde

Du är inte alls tråkig Björn, fortsätt på det spåret du är i du, då är du som bäst.

Här i Timrå vill jag lova det är snö jag, och mer kommer det.

Sköt om hela dig, ta vara på dagen med din dotter, farsa och bror.

Snö kram från Timrå

2009-02-22 @ 10:37:31
Postat av: Ninni

Hejsan!

Tycker inte du är tråkig överhuvudtaget. Det är inspirerande att läsa din blogg.



Sitter här ockå och är förkyld och har ont i axeln efter jag försökte mig på att åka skridskor i måndags.



hoppas att du snart blir kry igen.

Kram från en total främling



2009-02-22 @ 10:41:10
Postat av: Carin

Du är inte tråkig, gillar dina visdomsord och berörs av din historia, likväl som att jag tycker du kan skriva om vad somhelst men ändå få till det. Men det jag gillar mest är väl ändå din medvetenhet att ta vara på livet. Ha en underbar städdag & söndag ;P

2009-02-22 @ 10:49:41
URL: http://nursen.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Ha ha, kaffekonsumtionen känner jag med ett brett leende igen. Folk i min omgivning fattar inte hur min mage håller, inte jag heller. Har inte ens svårt med att sova av kaffe, det enda problem jag har med sömn o kaffe är att jag inte kan dricka kaffe medan jag sover. he he. Städning och packning blir det här för hela slanten, nästa vecka blir det ny lägenhet.

Ha en underbar söndag

Kram

Ann-Sofie

2009-02-22 @ 11:11:54
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Venus

Vilka förväntningar har man på en blogg egentligen? Vardagslivet är inte roligare än ditt eller mitt, så är det bara. Jag minns inte längre hur det kom sig att jag kikade in på din blogg, men som alla andra grep ditt öde tag i mig och du blev förknippad med det jag först läste. Om några sen blir besvikna på att du även är en vanlig människa som vill försöka leva ett vanligt liv på ytan, så ska du inte ta det som något negativt. Jag har själv en gigantisk tragedi bakom mig sedan nästan två år, något som tär på mig varenda dag och som är svårt att tala om eftersom det finns kriminalitet bakom. Folk har de mest skilda åsikter och alla ser det inte ur mitt perspektiv. Men jag kan komma på mig själv att stå och undra hur jag kan fungera normalt, jobba, laga mat, skratta och vara som vanligt. Det kan jag, och det kan du också och det är härligt hur psyket är funtat. Sen kommer det över en när man minst anar, och det är alltid lika överraskande vad som kan sätta igång tårarna. Men detta förhindrar inte människor med stor sorg att gå vidare, och då är man lite vanlig och tråkig! Precis som alla andra! Kram Venus

2009-02-22 @ 11:18:27
Postat av: sara

man kan väl inte vara spännande o rolig hela tiden eller?

2009-02-22 @ 11:26:54
URL: http://sarastankarofunderingar.blogspot.com
Postat av: majda

Hej på dig!!!!

Jag hittade din blogg för inte så länge sedan,men jag är fast. Varje dag går jag in och tittar vad har du skrivit. Tycker att den är så bra....

Fortsätt så......

Kram

2009-02-22 @ 11:30:51
Postat av: Linda Nygren

Happy Sunday!

2009-02-22 @ 11:36:08
URL: http://pinkflower.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan ju inte sluta med kaffe! Den ultimata fika drycken ;-) Bra att du tänkte om.

2009-02-22 @ 12:01:20
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hallå igen!!

Verkar som om det blir återkommande att jag kommenterar dina inlägg i din blogg... :)

Som jag skrev häromdagen... DU ÄR INTE TRÅKIG (& DU KAN INTE BLI TRÅKIG...) försök att inte ta åt dig när folk skriver så... visst var & en är ju fria att ha en åsikt, men ni med åsikterna ska kanske tänka lite på VAD & HUR ni framför dom...

Jag ÄLSKAR din blogg & känner att dina ord stärker..

De som inte orkar med bloggen får ju ( som fler än bara jag påpekar!) hitta någon annan mer "lättsam modeblogg" eller något då... som inte tynger deras hjärtan & får tankeverksamheten att börja jobba & gnaga!!

Fortsätt med din fina blogg... DU ÄR OTROLIG & VÄRDEFULL!!!! (tyckte för övrigt att det var ett bra & skoj förslag att du kanske kunde börja kommentera inläggen som dina läsare skriver.. fast BARA när du har tid & vill själv, & absolut INTE ett MÅSTE varje gång... då får du ju aldrig fritt!!)



Bara så du vet... vi älskar dig, Ellen & din blogg!!



Ha en underbar söndag & ge Ellen en BAMSEKRAM!!!



KRAM Cilla





2009-02-22 @ 12:07:22
Postat av: Anna

Du har all rätt i världen att känna dig nere, men bry dig inte om vad dessa skriver. Människor kommer och går, men de är de vuxna som stannar kvar. Och många av dem som stannar kvar har varit med om liknande händelser som du. Vet av erfarenhet vad det handlar om att plötsligt mista någon man älskar. Dessa människor bryr sig så ta vara på dem. För de andra handlar det bara om okunskap. Kram

2009-02-22 @ 12:19:45
Postat av: Evelina

Din blogg är minsann INTE tråkig! Ett rent intresse att bara lära dina inspirerande ord! :)

2009-02-22 @ 12:44:06
URL: http://lillaaan.blogspot.com
Postat av: Erika

Kämpa på nu Björn.



Var dig själv och ta väl hand om E.

Strunta i alla förstå-sig-påare som alltid ska ha åsikter om andra.

2009-02-22 @ 13:44:51
Postat av: Helen

Härlig ålder då dom VILL städa. Bara att passa på att njuta. Ha en bra dag

2009-02-22 @ 14:25:45
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Chrissie

Tjollahopp!!!

Har ni städat och gjort fint nu??



Gött att bli bjuden på middag.. =)



Bli inte lissen i ögat...

Skit i gnällerövarna som bara läser ord för ord i dina bloggar.. Dom har inte varken hittat takten eller melodin i ditt liv..



Det finns dom som mår bra av att läsa om andras olycka.. För mig är dom det sorgligaste folket som finns, för oftast har dom själv bekymmer, men tar inte itu med det.. Då är det lättare att engagera sig i andras liv...



Dom började säkert läsa din blogg när du fortfarande skrev om olyckan och din sorg..

Men som väl är kan i af jag märka att du kommit en bit på väg i ditt sorgearbete..

När du skriver om glada saker känner inte dessa läsare igen sig och då är du helt plötsligt trist, skriver konstig svenska och allt vad jag läst...



Din förlust och sorg kan ingen människa ta ifrån dig, men vi kan stötta dig i ditt liv när vi ser att allt går framåt... Och även när du går några steg tillbaka...



Förvisso ställde du själv frågan om du börjat bli tråkig och då får man räkna med olika svar.. Och om man läst alla kommentarer på den bloggen, så är ju mer än majoriteten positiva till din blogg!!!

Du har din lilla "fan klubb" av trogna och nöjda läsare.. Dom andra kan ju helt enkelt låta bli att läsa din blogg...

Alla har vi val i livet...



Ha det bäst och vi hörs!!!

Kram till dig och fina Ellen!!!



// Chrissie



2009-02-22 @ 14:30:41
Postat av: Mia

Sluta dricka kaffe??? E'ru galen? Sluta genast med sådana självdestruktiva tankar...S



Snö här med, men blötsnö och då blir det ingen fart på pulkan.

2009-02-22 @ 14:47:32
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Linda

Tråkig ?? Var dig själv och tycker ngn din blogg är tråkig får de ju sluta läsa. Men sluta inte skriv för det finns många fler som tycker du skriver bra och otråkigt :) Jag är en av dem.

2009-02-22 @ 16:19:10
URL: http://mammatilladhdbarn.blogg.se/
Postat av: Anna

Måste bara tala om att din blogg INTE är tråkig! Är faktiskt den enda blogg jag läser så gott som dagligen.

Fortsätt skriva om ert liv o ta hand om den söta lilla Ellen. :)

Kram på er!

2009-02-22 @ 16:23:29
Postat av: julia

Skönt att du kan göra något roligt av kritiken som folk ger om att bloggen blivit tråkig... Är väl människor som inte mår bra själva... Givetvis berör det alltid som mest när man är i skedet där man precis börjat sörja, men för mig berör det enormt mycket att se hur ni faktiskt kan gå vidre, hur man trots alla tankar som faktiskt far i ens huvud dagligen kan hitta glädjen... K¨ör på och glöm aldrig bort att bloggen är till för dig själv, inte för andra!!!!

Kramar

2009-02-22 @ 18:14:34
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: jenny

Hej björn!

Jag tycker att din blogg är fin!

Det mesta är redan sagt tidigare typ man kan inte vara rolig jämt osv men man kan vara fängslande i det man gör och den man är och det tycker jag att du är!

Jag läser till Uska just nu och jag tycker att jag kan få med mig något från dig varje gång jag kollar på bloggen som får mig att vilja bli en bättre människa,mamma,sambo,syster och en bättre vård givare.

Tack!!!

2009-02-22 @ 21:27:51
URL: http://livetinorr.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha rolig du är :) fick vända på datan för att titta på kortet. Ha en bra dag, Vlora

2009-02-22 @ 21:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0