skrivpuff nr-58. En minnesvärd födelsedag

Det kändes som om något var på gång. Det rörde sig, lik cirkulerande rörelser med ett visst eftertryck. Ståendes på huvudet, likt alla andra dagar, i alla fall de sista veckorna. Känns konstigt, det är precis som om huvudet har kilats fast i ett skruvstäd. En längre, rörande transportsträcka som får allt att vara virvla runt.

Den farkost som jag nu befinner mig i är snart endast en trygg hamn där emotionella möten kommer att ske. Jag har befunnit mig här i farkosten en ganska lång tid nu. De ljud som jag hör utanför mina väggar är ljud som inte går att beskriva, ljud som är väldigt otydliga, men skänker mig en trygghet.
Jag känner att det tryck som tidigare varit återkommande, börjar nu bli mer och mer konstant.  Mitt hår ligger som slickat efter mitt lilla huvud, jag blinkar med ögonen, men det svider lite, så jag beslutar mig för att ha dem stängda.

Jag hör skrik på andra sidan väggen, någon som petar på mitt huvud, AJ. Plötsligt är det som om någon fäster en krok i mitt huvud,  det gör inte ont, mest ett kort stick.  Min kropp spänner sig, förstår inte varför, jag vill snurra, men det går inte riktigt så bra som det var tänkt. Det känns som om något drar mig nedåt oh framåt. Utanför mina väggar är det många olika läten, ljud som jag inte känner igen. Plötsligt kan jag inte tvätta mina händer i det vatten jag tidigare plaskat i.

Jag väntar med spänning, från kontrollrummet får jag meddelandet att jag ska bli transporterad till en annan värld. En värld av ljus, ljud och känslor.
Plötsligt känner jag att jag är redo för avfärd. Jag lägger min kropp i position för transport. Känner hur jag sakta förs nedåt, framåt, avvaktande spänning pirrar i kroppen.

Plötsligt känner jag en gigantisk hand om mitt huvud. Den kalla luften i den nya världen gör att mitt blöta hår blir kallt. Plötsligt är det som om jag inte kan vara kvar i min farkost, det är som om något sliter ut mig från den. Jag öppnar mina ögon, ser konstiga varelser i ett starkt, vitt sken, som bländar mina ljuskänsliga ögon. Jag öppnar min mun, tar ett djupt andetag. AJ vad det bränner i mitt bröst. varför? Jag skriker instinktivt av den smärta som infinner sig i kroppen. Jag vill tillbaka in i farkosten, denna mörka, varma och trygga platts. Plötsligt är det en av varelserna som tar mig i sin famn. Tittar på mig med sina stora, skrämmande ögon och säger, - välkommen till våran värld.
I logg boken skriver varelsen:  
48cm,
3258gr, hår:
svart och mycket.
Allt normalt.
Jag heter Ellen och du har nu bevittnat min första födelsedag.  
 

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Cattis

Otroligt fint skrivet... jag blev helt tagen...

Postat av: Nina

Så underbart fint skrivet. Du är en mästare på att få orden rätt.

Ha en underbar fredag du och Ellen. Kram

2009-02-27 @ 10:01:45
Postat av: Patrycja

Sådär. Nu har jag läst någraq av dina "skrivpuffs-alster" och har ett par ord att säga:

Du skriver väldigt poetiskt, tycker jag. Vackert, mystiskt... Du väljer att inte avslöja allt på en gång, utan petar fram en liten bit i taget. Du gör härliga omskrivningar också, det tog en stund innan jag fattade att det var en livmoder det handlade om! Och du börjar roligt också, "ståendes på huvudet, likta andra dagar". Du gör det intressant, och jag vill fortsätta läsa. Just att man inte får veta allt på en gång utan bara lite i taget gör att man hela tiden vill ha mer. Det jag försöker säga är att jag tycker du skriver bra!



Tja... Några ord från mig:P Ha det underbart i vårt fina Kristianstad! kramar

2009-02-27 @ 10:23:23
URL: http://patrycja.blogg.se/
Postat av: ida

du skriver bra! kul att läsa dina skrivpuffar.

2009-02-27 @ 13:14:30
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: fia

Men va fint!!! det finaste man kan vara med om,,,, jag skulle kunna vara med om 20 förlossningar,,,, man kan ju undra om det är så di små känner & tänker,,,, Trevlig helg på er!!!

Va skönt att tracken försvinner snart hoppas hon INTE blir med sjuk,,,,

KRAAAM!!!

2009-02-27 @ 16:59:12
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: Tjotten

Hej du!



Jag borde börja känna igen ditt skrivsätt nu men ändå .... Va fasen är det för någon som reagerar så här mycket och starkt på väntan på sin födelse dag. Måste bara vara en kar som kommit i 40 årskrisen (fördommar ja jag vet ;-)) Så läste jag vidare och, vad jag skämdes över mina första tankar. Du liksom låter en suga på karamellen och så finns det en godare överaskning i mitten. Så, härligt och bra skrivet, igen. Kul att du kommer ihåg hur den 0:ade födelsedagen var ;-).

2009-02-27 @ 17:02:11
URL: http://skrivklotter.blogspot.com
Postat av: Mia

Så fint blir ju tårögd

2009-02-27 @ 19:23:17
Postat av: margareta

Ja det var en riktig resebeskrivning på vägen till jorden. Den KÄNDES!

2009-02-27 @ 19:42:43
URL: http://ordlek-pillan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag gillar dina skrivpuffar. Kul att du tipsade om sidan för ett tag sen.. Ska försöka ta mig tid att skriva något och testa.

Men som sagt, du skriver bra så du kommer nog lyckas bra med boken.

Ha en bra helg.

/Jenny

2009-02-28 @ 08:04:43
URL: http://jennybabylon.blogg.se/
Postat av: Per Klang ( fd Nilsson)

Hej Bynna

Läste en fantastisk artickel om en kille i ystads allehanda. Så var det du. Vi har slagits ofta men också skrattat mycket. Ett grymt öde som du verkar hantera på ett fantastiskt sätt. Kul att man kan följa dig online.

Per 9A

2009-02-28 @ 18:15:49
Postat av: Angelica

Fint skrivit! :o)

2009-03-01 @ 00:06:56
URL: http://mygganangelica.blogg.se/
Postat av: emma

gomorron, Va finurligt och vackert du skrivit. Du är jätteduktig! Emma

2009-03-01 @ 09:23:39
URL: http://veloouria.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej! Vad vackert skrivit. Du är duktig på det. Jag är en äldre tant som läste i en tidning om dig och Ellen. Jag tror det var i bilagan på Y.A. jag önskar er en bra Söndag. M.V.H Anita

2009-03-01 @ 12:38:59
URL: http://mollaretosen.blogg.se/
Postat av: Isabell

Kan du inte skriva en bok?

2009-03-01 @ 20:47:37
Postat av: Sabina Delanie

Riktigt fint skrivit!



Ha det bra!!!!



Many hugs Delanie

2009-03-02 @ 15:33:30
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0