INTRO till boken

Nu vet jag inte om detta är något förlagen skulle rekomendera!! Jag gör det ialla fall....
här lämnar jag till ER den inledning som kommer att starta boken!!
lämna gärna era kommentarer på, stil, tempo m.m

Kram B



När jag vaknar till och skakar av mig glaset hör jag hur hon skriker!
Det brinner, det brinner.

Vi är på väg hem från släkt träffen och har kommit en
timma på väg mot hemmet! Där bak sover resten av familjen, Josefin, min fru bakom mig, Saga 13dagar i mitten och Ellen 4år till vänster. Bara en timma kvar, plötsligt händer något, bilen går inte att styra. Jag ser hur trädet närmar sig, tar spjärn med både ben och armar, hela kroppen spänner sig som en fjäder. Jag bara väntar på smällen, samtidigt hör jag hur Josefin skriker, i ren panik, det låter som ett skrämt djur.  Jag ser hur bilen närmar sig trädet, som i slowmotion, pang. Glassplitter sprider sig i hela bilen, jag känner hur det sticker i huden, nästan som att någon kastat miljoner små stenar över mitt ansikte.

Jag hör hur Josefin skriker att det brinner, det brinner hos Ellen. När jag vänder mig om ser jag det, jag ser hur det brinner i och kring Ellen. Utan att tänka försöker jag att ta mig bak i bilen, benen sitter fast, jag känner hur paniken sprider sig i mitt bröst, jag kommer inte loss. Jag lyckas få loss vänster ben och får sätta upp foten på instrument panelen och skjuta mig bak . Samtidigt vrider jag min kropp så jag, när jag kommer bak i bilen, ser Ellen. Jag tar ett tag under hennes armar och börjar slita, utan en tanke på att först knäppa upp hennes bilbälte.
Ellens bilbarnstol står i lågor, jag ser hur frigoliten i stolen smälter och lågorna har spridit sig till hennes kläder.  Jag hör inte Saga, jag hör inte heller Josefin längre, om det är för att jag är så fokuserad på Ellen eller om det är för att hon somnat kan jag inte svara på.

Ellen skriker –pappa, pappa och hon gråter av den enorma smärta som jag bara kan föreställa mig. Jag känner hur det börjar koka i mina händer, drar instinktivt tillbaka händerna från elden men tvingar mig själv att fortsätta, om Ellen ska försvinna så ska även jag.
Plötsligt känner jag hur bilbanstolens grepp släpper från Ellen och jag kan, på något sätt, få henne ur den.  På stapplande ben lyckas jag  ta mig ut från bilen, med Ellen i famnen, det jag ser framför mig är ett brinnande barn, mitt barn. Håret, kläderna, huden, hela hon står i lågor. När jag lyckats ta mig utanför bilen faller jag till marken och börjar släcka lågorna som äter på hennes kropp.  När jag lyckats att få den sista flamman att sluta brinna, så vänder jag henne emot mig, för att ta henne i famnen, då flammar det upp på ryggen, igen. Jag är tvungen att slå, trycka och rulla henne i gräset för att få det släckt.

Vi ligger nu strax utan för bilen och den enorma värme som uppstått är olidlig. Jag backar, krypandes, ropar på hjälp och kryper fram till Ellen, som ligger i gräset och gråter av smärtorna. Plötsligt dyker en lastbilschaufför upp, han har tagit på sig handskar och hjälper mig att flytta Ellen en bit bort från eldhavet.  Instinktivt är jag på väg in i bilen för att rädda de andra, det är inte möjligt, Elden hade slukat både Josefin och Saga.


låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Fembarnsmamma

Tårarna rinner när jag läser... Så smärtsamt.Fortsätt skriva, du är fantastisk som människa och pappa, du behövs i denna världen! Kram till er båda!

2009-02-12 @ 11:16:07
Postat av: Susan

Jag tycker att det är ett jättebra intro. Man fastnar och vill läsa mer.



Fortsätt skriv...



Kram

2009-02-12 @ 11:18:53
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Snäckan

Tårarna rinner och håren på kroppen står rakt ut. Fantastiskt bra skrivet! Fortsätt så.

Kram!

2009-02-12 @ 11:21:49
URL: http://fibrodagboken.bloggagratis.se/
Postat av: Malin

Underbart skrivet! Man fastnar direkt och vill fortsätta läsa! Keep up the good work!

2009-02-12 @ 11:23:41
Postat av: kakan

åhh jag vill bara gråta det är så himla förfärligt, men alltså jätte bra skrivet och jag har sagt detta tidigare o jag säger det igen DU OCH ELLEN ÄR FANTASTISKA ni är så starka och jag följer med glädje din blogg! Lycka till med boken!

2009-02-12 @ 11:33:08
URL: http://kaksmulans.blogg.se//
Postat av: Er

En super bra början, man bara väntar på att få läsa fortsättningen.

2009-02-12 @ 11:43:26
Postat av: liz

fantastiskt!

2009-02-12 @ 11:54:48
URL: http://thedayaftertomorrow.blogg.se/
Postat av: ida

den här boken kommer ha många läsare. man vill bara fortsätta läsa. Tårarna trillar ner för kinderna här på mig. tänker mig in det som om jag själv vore där o vad jag skulle gjort osv! usch.. tragiskt det som hände!

Men verkligen kanonstart på boken. mycket bra skrivit!

take care!

kramis

2009-02-12 @ 11:59:21
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: emma

åh, det var jättebra! man blir verkligen berörd, vill verkligen läsa fortsättning. fantastikst bra. jag kan inte tänka mig den sorg och smärta som ni går igenom..

2009-02-12 @ 12:04:03
URL: http://enordgren.blogg.se/
Postat av: Annika

Mycket bra!



Har läst din blogg ett tag, känns så nära på nått sätt eftersom jag minns olyckan så väl från tidningar och nu är jag själv på väg att flytta till ett hus som ligger nån km från där olyckan hände.



Fortsätt skriva, du kan hjälpa många med dina ord!

2009-02-12 @ 12:12:29
URL: http://annikasliv.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Jättebra, men lämna inte ut allt i bloggen bara, för då behöver ingen köpa boken ;)



2009-02-12 @ 12:18:16
URL: http://gunilla.blogg.se/
Postat av: Annica

Jättebra, gripande inledning. Får en klump i halsen av att läsa, ryser.



Jag kommer vara en av dem som köper din bok sen.



kram

2009-02-12 @ 12:24:33
Postat av: Karolina

En gripande inledning, direkt från första meningen, och som de övriga kommenterat vill man fortsätta läsa. En liten särskrivning i andra styckets första rad har smugit sig in (släkt träff), annars var det jättebra skrivet. Du har ju din egen skrivstil och det är nog viktigt att försöka hålla fast vid den, även sen när förlaget kommer med sina synpunkter och önskemål om hur boken ska vara. Jag håller själv på och skriver (vetenskapligt dock, och inte alls så frivilligt som du) och är inne i tänket vad gäller tempus, kommatering och all j**a grammatik som svenskan har. Jag läser gärna dina utkast och kommenterar till din mail ifall du vill.

Kram Karolina





2009-02-12 @ 12:31:13
Postat av: Mr.T

Jag tycker inledningen är en riktigt bra start

för att fatta tag om en eventuell läsare...

Att du sen byter spår och skriver om den dagen

då du träffade Josefin är nog perfekt,

då du återkommer ju till inledningen senare i boken.



Bra Björn, me like...



Ha en underbar men inte kladdfri dag ;-)

2009-02-12 @ 12:32:59
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilka rysningar jag får! :( Boken kommer bli bra!

2009-02-12 @ 12:33:26
URL: http://hannymariejohansson.blogg.se/
Postat av: Tanten i etern

Sitter på Kallax flygplats och läser i väntan på Sthlms planet, det var så gripande och jag kan bara hålla med i dom andra inläggen att man vill läsa mer.

Jag kommer då i alla fall att köpa boken, är nyfiken på hur du och Josefin träffades och blev ett par.

Håller tummarna för att Ellens track byte går smärtfritt, ge henne en kram från tanten i etern.

2009-02-12 @ 12:47:41
Postat av: Maria

Mer mer mer.. jättebra! Gripande och man gråter efter bara det lilla. Förmodligen skriver du allt fint ni varit med om så man får skratta, gråta, njuta om vartannat! Underbart intro!

2009-02-12 @ 12:48:11
URL: http://tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com
Postat av: Anna Gävle

gråten kommer men jag fortsätter läsa igenom tårarna ... känner paniken värmen från elden ...



boken kommer att bli så bra helt otroligt .... du har fångat upp allt

2009-02-12 @ 13:02:16
Postat av: Fanny Lundström

Det är jätte bra skrivet! Väldigt gripande. Jag blir helt gråtfärdig! Vill läsa vidare! Stilen och tempot bra. Jag kommer definitivt köpa boken.

2009-02-12 @ 13:14:15
URL: http://fannyhanny.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fantastiskt bra skrivet och en väldigt bra (gripande) början. Med den här början kommer folk vilja fortsätta läsa. Vad duktig du är :)

2009-02-12 @ 13:19:06
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Lotta

Minns dagen då jag kom först till en olycka för många år sedan. Elden, värman, hjälplösheten. Här var det en helt okänd person, ändå så smärtsamt. I ditt fall var det din familj, dina käraste. Jag tycker det är bra att du skriver din bok. Det komer att hjälp dig och din dotter. Boken kommer för Ellen att vara en del i hennes liv, även om du berättar mycket. Jag blev glad över det du skrev om din fru.

Lycka till!

2009-02-12 @ 13:21:41
Postat av: Mo

Björn... Du har ett alldeles eget vackert speciellt sätt att uttrycka dig på i skrift... Jag är helt säker på att den dagen din bok kommer att ges ut så kommer den att köpas av många och din livsberättelse kommer att beröra mig och många, många andra på djupet... Tack ljustråle för att du finns där nere i södra Sverige och numer lyser upp varje dag i mitt liv med dina ord... KRAM

2009-02-12 @ 13:27:58
Postat av: Anna

Ett jättebra intro! Som vanligt när jag läser din och Ellens gripande historia så rinner tårarna... Jag är en bokmal och kan med gott samvete säga att jag tycker introt är bra. Det får en att fortsätta läsa! Hoppas att ditt skrivande ger dig något... för det är också viktigt!

Ha en bra dag!



Kram Anna

2009-02-12 @ 13:31:44
URL: http://wesana.blogg.se/
Postat av: mia

underbart skrivit men tårarna kommer.

Fortsätt skriva.

Ha en fortsatt bra dag.

Mia

2009-02-12 @ 13:37:43
URL: http://livetsommammaochkvinna.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättebra intro, blev alldeles tagen. Väntar med spänning på resten!

2009-02-12 @ 13:40:22
URL: http://jonnasmorsa.blogspot.com
Postat av: Christina

Hejsan

Här kommer en liten kul utmaning, se min blogg

Ha det gott/Stina

2009-02-12 @ 13:44:06
URL: http://stinastankar.blogspot.com/
Postat av: malin

Det är super bra men det gör så ont att läsa, vill bara gråta! Vill läsa mer å mer! Det kommer bli en bok som får många att tänka efter å se livet på annorlunda vis!

2009-02-12 @ 13:48:19
Postat av: jenny

Jätte jätte bra , du skriver så man sitter och gapar medans tårarna rinner ner på kinderna.Inledningen är så bra.....man vill bara läsa mera.

Du verkar vara en så fin människa.

Allt gott till dig och Ellen.

2009-02-12 @ 13:48:42
Postat av: Angelica

Du är en duktig författare, och verkar vara världes goaste pappa. Håll modet upp mycket bra intro´. kommer helt klart läsa din bok :D Ga en underbar dag

2009-02-12 @ 13:52:19
URL: http://angeeliiica.blogspot.com/
Postat av: Anna-panna

Känns inte som att läsa om en verklig händelse. Känns som att läsa början på en skönlitterär bok som man inte kan lägga ifrån sig. Precis som en riktigt bra bok så föreställer man sig bilderna från olyckan i huvudet. Helt otrolig början! Lycka till med resten av boken. Tycker det är på tiden att någon skriver en bok om en sådan händelse. Lycka till med resten!!

2009-02-12 @ 13:59:48
URL: http://aleeera.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Här rinner tårarna, när jag läser...........



Längtar till att köpa denna bok. Där Du delar med dig om denna tragiska olycka



Din blogg måste läsas varjedag...........

2009-02-12 @ 14:02:00
Postat av: Nillan

gud va bra men ack så gripande..

den bittra saningen livet..

kommer helt klart läsa boken

ha de bäst

take care

2009-02-12 @ 14:02:53
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Linda

Jätte bra man blir helt tagen när man läser du gör ett jätte bra jobb!

2009-02-12 @ 14:04:49
Postat av: Anonym

Hej Björn o Ellen !

Ett mycket bra och grippande intro till boken.

Det är ju så man genast vill läsa mer.

Du skriver så att man blir helt fängslad.

Jag hoppas det gått bra för Ellen idag hos doktorn.

Ni är helt out standing tillsammans.

Ha en bra dag så tittar jag förbi här ikväll igen.



Kram Anja

2009-02-12 @ 14:07:05
Postat av: Malin

Jag vill bara säga att denna bok SKA jag läsa... Du fångar ens intresse direkt och som många andra säger så vill man läsa vidare nu... När är planerna att boken ska vara klar ? Vilket förlag ? Lycka till och skriv på.

2009-02-12 @ 14:09:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Inger

Det är så gripande. Tårarna rinner, frågor åker runt i huvudet. Varför, varför. Fortsätt , mänskligheten behöver läsa detta. I djupaste förtvivlan växer ändå ett hopp om framtid. Här är då en köpare av boken. Kram på dig och måtte resten av ditt livs väg vara rak och kantad av lycka och glädje.

2009-02-12 @ 14:21:26
Postat av: Helena

Mycket ba skrivet. Jag vill definitivt läsa visare.

Jag beklagar din sorg, och önskar dig och din dotter all lycka i ert fortsatta liv tillsammans.

2009-02-12 @ 14:43:13
Postat av: Ana

Jag kommer definitivt bli en av läsarna av din bok!

2009-02-12 @ 14:55:42
URL: http://anniepannkaka.blogspot.com
Postat av: Hilde

Jag bara gråter jag... Fortsätt att skriva på detta sätt, du har ett jättebra sätt att få fram budskapet på. Du är en helt speciell person som har en styrka som få har.

Kram Hilde

2009-02-12 @ 15:02:00
Postat av: Annalena

Började läsa din blogg av en slump och tycker verkligen om ditt sätt att skriva. Men framförallt gillar jag ditt sätt att se på livet ur så många vinklar som man knappt hinner fundera över mitt i den stressiga vardagen...Du ger mig mycket att tänka på och fundera över. Fortsätt vara som du är och ta hand om varandra du och Ellen!

2009-02-12 @ 15:02:27
Postat av: Christel

Mycket gripande tårarna började rina när man läste det.

Din bok kommer jag defenetift läsa

Önskar er all lycka

2009-02-12 @ 15:04:09
URL: http://www.hanky.se/missblondiz
Postat av: Lotta

Jätte Bra skrivet! Jag börjar nästan gråta men sitter på jobbet så det kanske inte vore nån bra idé men jag beklagar verkligen sorgen! Jag följer din blogg varje dag nästan! Mvh Lotta

2009-02-12 @ 15:05:31
URL: http://liz83.blogg.se/
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Väldigt gripande skrivet! Det tar verkligen tag i en och ruskar om en. Vad du och Ellen har fått gå igenom..usch..



Kram Jessica

2009-02-12 @ 15:17:46
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Milla

DU är på god väg att göra något enormt bra Björn.

Inledningen är makalöst gripande och har precis rätt tempo i min smak. Texten flyter och jag gillar när du lägger in verkligt viktiga tankeställningar i själva händelsetexten.

Den mening som jag känner gör att jag direkt vill läsa en hel bok om det här är "om Ellen ska försvinna så ska även jag."

Den pekar så fullständigt på din kamp och varför du klarar av den. -Din enorma kamp under, men även efter händelsen och just kanske i huvudsak hela efterarbetet som du går igenom nu.

Du är en stark jävel. Det brinner i dina händer, men det är liksom skit samma. Det är hjärtat som styr dig.



Du är fantastisk som orkar!

Kram från en gammal vapensyster.

2009-02-12 @ 15:21:35
Postat av: jensan

ja då sitter man här o gråter igen.. gode gud sådan kanon början på en bok ,fortsätt o skriv, du e nog som klippt o skuren för det ..kram

2009-02-12 @ 15:38:10
Postat av: emma

Wow! man fastnar med en gång och vill bara veta mer, hur det går för er. Du måste fortsätta skriva så man kan få köpa boken :D (om du kommer sälja den, kommer du skänka en del av inteckterna till någon fond inom brändskador då?) Kan du inte berätta lite mer vad den kommer handla om? (:

2009-02-12 @ 15:42:25
URL: http://emloer.blogg.se/
Postat av: Sara-Maria Lovgren

Hejsan vannen!



Du skriver lika fint som du skriver musiken din. Rakt fran hjartat utan att det blir for mycket. Jag menar att du berattar pa ett satt som haller kvar lasaren, det ar intressant och starkt. En bra inledning sa man redan fran start forstar vad det kommer att handla om. Jag tror starkt pa att behovet av att lasa om och beroras av det du har att beratta ar viktigt. Dels for att Du ar en man med en erfarenhet som jag tror att man i Sverige inte garna talar om MAN som KVINNA. Att leva ut sin sorg och sta for den, och att ocksa kunna visa den livsglade ju gor ar otroligt! Jag ar saker pa att manga män som du sager sitter och laser din blogg och kanner igen sig i manga situationer, och kanske du pa vagen far manga att forsta att det ar inget fel att vara ledsen och sarbar, och att det finns manga vagar ur det, bara man vill.



Joses vad jag skriver har, fingrarna flyger fram over tangentbordet.



Naja, jag tror du forstar vad jag menar!!



Stor kram fran ett idag regningt Mallorca!!!



2009-02-12 @ 15:50:28
URL: http://ihuvudetpsara-maria.blogspot.com
Postat av: bella

Bara ros, ros ros från mig, Jättebra skrivet. Personligt och gripande, precis som alla andra vill jag bara läsa mer, mer, mer!! Lycka till. Kram

2009-02-12 @ 15:51:38
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: Dillan

Jag kan inte fatta att det har hänt... vilken smärta. Hur tar man sig igenom det. Jag själv skulle nog hamnat på psyket för länge sen. Men du, du verkar vara en sån stark person. Vilket öde... så sorgligt. Kan bara beklaga din sorg... Jag hoppas verkligen att det finns något som heter himmel, isåfall vakar de säkert över dig och din dotter...



Helt otroligt bra skrivet. Man vill bara fortsätta läsa...



Kram

2009-02-12 @ 15:56:05
URL: http://mom-and-the-city.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Åh, ni är så ofattbart starka du och Ellen! Hade förmodligen dukat under själv..

Bra inledning på boken! Och det är nog bra att du bearbetar vad som hänt, även om det måste göra hemskt ont.

Jag ska be för dig och din familj! Kram

2009-02-12 @ 16:28:11
URL: http://saaandralin.blogspot.com
Postat av: Natteli

Usch så hemskt.. Får verkligen kämpa för att tårarna inte ska rinna.. Verkligen hemskt! Stor eloge till dig som lever för din älskade Ellen!

2009-02-12 @ 16:32:24
URL: http://flugovalpen.blogg.se/
Postat av: Mia

Tårarna rinner ner från kinden när jag läser, du skriver på ett sätt som får en att inte bara läsa utan även känna din smärta. Jättebra inlening på en bok får en att vilja läsa vidare.

2009-02-12 @ 16:35:35
Postat av: carro

jätte bra skrivet men jag känner att det är lite fel där du beskriver var din familj sitter i bilen.. josefin bakom dig och ellen till vänster ? det blir väl samma sida ?



Kul att få läsa första biten ur din bok iallafall...

ha det bäst :)

2009-02-12 @ 16:36:43
Postat av: Dennis

Aj alltså. Det här var bra, riktigt bra, man vill bara fortsätta läsa. Du skriver bra alltså. Och det jobbiga är väl att du berättar saningen, och kanske gör det till att det e riktigt bra. Jag kan inte äns föreställa mig eran situation, men jag får en inblick av den av ditt skrivande. Och det ger mig stryka. Idag håller jag på att skilja mig, inte alls likadant som ditt problem, men jag ser att även i tuffa så klarar man sig ur det, jag använder av din metod att skriva om saker och ting på min blogg, och det hjälper otroligt mycket att skriva av sig tankar m.m. Forsätt med det du gör. Ha en underbar kväll.

2009-02-12 @ 17:05:57
URL: http://lifeofignell.blogspot.com
Postat av: caroline

Har under en tid följt dig och din underbara dotter...

Ni är så starka båda två..

Du får mig att vara extra rädd om det jag har, och inte ta någonting för givet..

Du gör mig stark!

Tack för en bra blogg.

Jättebra början på boken,tårarna rinner...

Kram Caroline



2009-02-12 @ 17:17:34
Postat av: isabel

nu rinner tårarna .. mycket bra skrivet !

2009-02-12 @ 17:24:26
Postat av: Linda

Har läst din blogg ett tag nu och tycker du skriver jättebra och introt till boken kanon jag vill läsa mer. Det måste vara svårt att tänka tillbaka på en så hemsk dag men det kan ju vara skönt att får skriva av sig få det ur sig på något sätt även om du aldrig glömmer din fru och din dotter.

/Linda

2009-02-12 @ 17:24:36
URL: http://mammatilladhdbarn.blogg.se/
Postat av: Anna E

Fortsätt att skriva som du gör. Du målar upp scenen så fantastiskt att man ser olyckan framför sig och nästan hör skriken när man läser. tårarna rinner och jag ryser Ta hand om er! Kram

2009-02-12 @ 17:26:03
Postat av: Ida

Jag fattar inte att du orkar, det är så otroligt tufft att du verkligen besämt dej för att fortsätta leva. För dej och Ellen.



Mina tårar rinner när jag läser detta, jag har tupphud och en klump i halsen. Jag vill absolut läsa mera även om jag vet att mina näsdukar kommer ta slut inom kort.



Bra jobbat!

2009-02-12 @ 17:57:45
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Ida B

Väldigt bra, skrivet. Ryser i hela kroppen när jag läser det. Jag vill så gärna läsa mer av dig, så jag hoppas det blir en hel bok. Lycka till!!

2009-02-12 @ 18:17:18
Postat av: Ninni

Visst lockar den till att läsa... jag ryser... samtidigt som, jag vet inte.. den kan nog skrämma många också...

2009-02-12 @ 18:20:29
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Marie

Jättebra...man vill bara läsa ännu mera..mkt bra inledning...man blir grymt berörd...man bara ryser!!

2009-02-12 @ 18:23:03
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag får hålla med de övriga..Gripande inledning som sucktar efter mera.

Mitt råd till dig är att inte tänka så mycket på stavelser,tempo osv. Låt dig bara ryckas med...

I slutändan kan du ändra det som behövs. Jag tror det förtar lite av själva skapandet.

Fel gör vi alla och det är först när vi nämner dom högt, i regel som vi märker våra egna.

Andra kan göra det jobbet =)



Sedan tycker jag nog du ska hålla texten ifrån bloggen, annars känns det nog inte som en bok,snarare utkast från bloggen..

Inget elakt, bara välment.



Ha en fin kväll och hoppas det funkar att byta tracken när ellen är vaken.

2009-02-12 @ 18:31:46
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

I read with tears in my eyes and goose bumps as so many others have. Now I feel so terribly sad, empty, I don't know how to describe it. Part of me wonders if it is right to invade your privacy, but most of me wants to read your story. Maybe it's because I know the people concerned - you are very strong and at the same time I can understand that writing about it gives you strength. I read your blogg every day and feel very close to you as when you were a child next door.

Love Elizabeth

2009-02-12 @ 18:54:56
Postat av: Linda Nygren

Du är en fantastisk mäniska! Alla borde se på livet som du gör! Efter några av dina inlägg har jag stannat upp och tänkt på livet. Varför stressar jag? Som sagt introt på bokekn gör så att man vill läsa mer! KRAMAR

2009-02-12 @ 19:04:36
URL: http://pinkflower.blogg.se/
Postat av: fia

Jag vill läsa mer mer mer,,,,,

Stooora kramar!!!

2009-02-12 @ 19:09:31
URL: http://stengeltjejen.blogg.se/
Postat av: MissC

Starkt, gripande, känsloladdat och hemskt!

Tårarna rinner....

2009-02-12 @ 19:30:38
URL: http://missc.bloggagratis.se
Postat av: julia

Jag vill läsa mer nu, på en gång!

Fortsätt skriv, med den inlevelse du har i introt...

Men ett tips är att inte tänka för mycket i början, skriv det du känner och det som kommer ut i fingertopparna! När jag skrivit noveller har jag skrivit de ja känt och sen läst igenom texterna om och om igen för att finjustera allt...

Kramar

2009-02-12 @ 20:25:59
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Jag

De kändes som att jag stod brevid o såg vad som hände... Man blir så gripen...



Tänkte på dedu skrev om att gåtillbaka i tiden till närdu träffade din fru... De gör ont...Jag förstårde...Men att tänka o skriva om de goda o onda i livet gör att man läker... Man bearbetar de o kan lyfta de ur "ryggsäcken"... Man har ju givevis ärren kvar...Men man kan vara stolt över dem...för de är ju de som format en till den man är idag...

2009-02-12 @ 20:26:09
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Malin

Det var som om allt spelades upp på en film när jag läste inledningen..det är så sorgligt så gripande...du har fångat upp allt som behövs skrivas för att vi ska kunna försöka förstå smärtan, paniken...man vill bara läsa mera...jag kommer köpa boken...läsa och gråta...Lycka till med boken!!

2009-02-12 @ 20:35:28
URL: http://mallafralla.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej! Jag har läst din blogg sedan artikeln som va i Aftonbladet, och sen dess har jag gått in flera gånger om dagen för att kolla om de har kommit några nya inlägg. Hela bloggen är helt fantastisk. Men denna inledning tog mig med storm och jag gråter när jag läser men är ändå glad för att den är så OTROLIGT bra. Hoppas att orden bara sprutar ut från fingertopparna på dig så jag kan gå till bokhandeln och köpa boken. =)

2009-02-12 @ 20:49:35
Postat av: Helena

Blir helt tårögd av att läsa o vill bara fortsätta läsa så fortsätt skriv jag kommer absolut läsa din bok när den kommer ut..

2009-02-12 @ 20:51:51
Postat av: Amie

Väldigt bra skrivet, man fastnar direkt. Man vill bara fortsätta läsa. Har läst din blogg ett tag nu, och både du och din dotter e så starka =). Lycka till med boken :).

2009-02-12 @ 20:58:37
Postat av: Ann-Sofie

Gripande och fantastiskt bra skrivet. Det gör ont i kroppen på mej för min kropp förstår inte hur den ska reagera på något så fruktansvärt. Tårarna rinner av medkänsla men även av stolthet över att det finns så fantastiskt starka människor som du och Ellen. Du har en given bok köpare här kan jag lova. Ni gör skillnad för många människor.

Värme o omtanke i massor till er.

Kramiz

Ann-Sofie

2009-02-12 @ 21:07:22
URL: http://lindhsjanta.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag får tårar i mina ögon när jag läser detta. Mycket bra skrivet !

Vill bara fortsätta läsa även fast det är så gripande.

2009-02-12 @ 21:09:18
URL: http://heea.blogg.se/
Postat av: Tezz

KÄMPA PÅ...<3



Har läst din blogg sen artiklen i Kristianstadsbladet,du skriver så BRA.

Man fastnar och vill bara läsa mera.

KRAM till dig och Ellen.

2009-02-12 @ 21:10:19
Postat av: Maria

Go for it!!

Du skriver otroligt bra ...jag lovar att jag ska läsa fortsättningen oxå ... DU har talang , synd bara att detta är verkliga livet !!



Kramar kramar kramar

2009-02-12 @ 21:31:29
Postat av: Lena

Stark inledning, griper tag i en. Fortsätt på den banan.

Kram

2009-02-12 @ 21:34:31
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Väldigt bra. Fängslande, ärligt, personligt, gripande. Jag kan fortsätta men du har nog hört det mesta. Fortsätt så. Kramar!

2009-02-12 @ 21:43:17
URL: http://minegenlillablogg.blogg.se/
Postat av: Lina Moen

Jättebra inledning, väldigt gripande!

Dock skulle jag hellre ha punkt på första meningen, och utropstecken på andra, och särskrivningen någon kommenterade.

Men jag är en liten grammatikpolis, du har ju ditt eget sätt att skriva, och det är bra!

2009-02-12 @ 21:51:17
URL: http://linamoen.blogg.se/
Postat av: Marie

Väldigt bra inledning! Man vill inte sluta läsa...

Vad jag skulle ha gjort är att skriva så mycket som möjligt, innan man går in på detaljerna. När man har helheten är det lättare att bearbeta delarna (så som meningsbygnader, särskrvningar, tempus osv.) Det kommer bli kanon!

2009-02-12 @ 22:01:04
URL: http://marols.blogg.se/
Postat av: Johanna

hårresande, gråtande, rörd,



fantastikt bra inledning, forsätt så, jisses vilken bra bok det kommer bli,

2009-02-12 @ 22:08:34
URL: http://busetjohanna.blogg.se/
Postat av: eva-marie

Så otroligt bra skrivet. Man vill bara läsa mer när man väl hade börjat läsa. Ser framemot när din bok är klar. Fortsätt med det du gör för du är riktigt bra på det :)

2009-02-12 @ 22:12:42
URL: http://girlies.blogg.se/
Postat av: aja (Beautyblogger)

Du har skrivit det på ett väldigt gripande sätt...Ryser när jag läser det...



Kanske inte håller med om alla inlägg du skriver, men du skriver väldigt bra ;-)

2009-02-12 @ 22:14:25
URL: http://beautyblogger.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja j-----r!!!! Med den inledningen får du mig som läsare att genast känna att man är där. Mitt i infernot. Så träffsäkert. Så absolut gripande. Så sant för det blev er verklighet. Er historia berör och tar tag. Den känns i hjärtetrakten. Ni verkar vara fantastiska, unika människor. Fortsätt och skriv och påverka oss andra här ute. Du är störtbra! Ellen med så klart!

2009-02-12 @ 22:20:55
Postat av: Anonym

Vill börja med att ge dej beröm för din styrka, din styrka att kunna dela med dej av denhär berättelsen, styrkan att kunna skriva om det och styrkan att våga "ta på det". Kämpa på! Det är du o Ellen mot världen!!



Kanonbra intro, man vill fortsätta läsa mer o mer.. Fortsätt jobba på!



Och vilken kanonfin dotter du har! Ta hand om er!

2009-02-12 @ 22:37:28
Postat av: Anna

Hej Björn och Ellen!



Jag har läst bloggen ett tag och tycker att olyckan var en stor tragedi -beklagar er förlust.

Jättebra intro till boken.

Din blogg ger inspiration, tankeställare och påminner mig om att stanna upp njuta av dagen och det som händer här och nu.



Kram till dig och din söta dotter

2009-02-12 @ 22:47:57
Postat av: Kissdockan

Jag har skrivit innan att jag tycker att du är en enormt bra inspiration för andra människor, men jag skulle kunna skriva det många gånger till. Jag tycker inledningen till boken är toppen! Man blir "fångad" redan vid första meningen och sedan får man en förklaring på vad det är första meningen handlar om. Precis som jag tycker en inledning ska vara. Skriv på, jag ska köpa din bok när den kommer ut ;)

2009-02-12 @ 23:14:19
URL: http://kissdockan.blogg.se/
Postat av: stina

Det gör så ont i mig, men jag fortsätter läsa för jag vet att det är din verklighet.. Beundrar dig o din dotter för denna kamp.. Kram

2009-02-12 @ 23:16:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21497
Postat av: Josefine

Wow... Gillar verkligen det du skiver! Uttrycker dig på ett sådant sätt att man rycks med!

Josefine

2009-02-12 @ 23:49:50
URL: http://nussefjun.blogspot.com
Postat av: Sandra

Nu har jag läst igenom alla dina inlägg. Min vän länkade till dig, och jag ångrar absolut inte att jag följde länken. Att våga gå ut och skriva om något sådant här är modigt, och framför allt starkt! Stå på dig, och räkna med mig så ny läsare!

Kram!

2009-02-12 @ 23:50:34
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Leonora

Hoppas du haft en underbar kväll! :)

allt väl?

2009-02-13 @ 00:13:50
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Natasha Roxy

HELT FANTASTISKT! lite sorligt dock, men det är meningen:) man fastnar direkt och vill veta mer:)!

2009-02-13 @ 01:46:42
URL: http://crazydoll.blogg.se/
Postat av: Pia - mamma med mera

Väldigt gripande.... fy vad ni har fått gå igenom mycket... skickar en varm kram till er båda och önskar en trevlig helg...

2009-02-13 @ 05:46:18
URL: http://www.pia.sakerochting.se
Postat av: Linda-Bl

Jätte bra inledning på boken...man vill liksom läsa mer

2009-02-13 @ 06:36:16
URL: http://linda-bl.blogspot.com/
Postat av: Drakpappan

Jättebra utkast till inledning. Det känns som du äger ditt språk och svänger dig med det med lätthet. Jag saknar lita av det som fick mig att börja läsa din blogg, det som lyste igenom i artikeln i Aftonbladet. Ditt innre, dina tankar. Kanske introt skall vara lite längre så att dina tankar kommer fram hur kaotiska de än är. Det är det som jag i all välmening tycker skulle skillja mellan en bra skildring från en stark skildring.

Fortsätt skriva, jag kommer fortsätta läsa.



Hoppas allt gick bra hos läkaren.

2009-02-13 @ 07:41:07
Postat av: Emma

guuud vilken fin blogg, tänk om man kunde vara lika duktig att fixa sin blogg som du har gjort. jag har inge tålamod eller de bästa sättet att lära mig saker när det gäller datorer...

2009-02-13 @ 08:11:48
URL: http://smurfem.blogg.se/
Postat av: Åsa

Superbra skrivet!

Kom bara ihåg (som andra skrivit innan) att inte lämna ut för mycket mtrl. Då blir det inte samma arbete för dig heller med boken. Böcker är som små barn som man hjälper att växa för att de ska bli redo för världen!



Fredagskram!

Åsa i Dalarna

2009-02-13 @ 08:51:23
URL: http://livetenligtlycke.blogspot.com
Postat av: Nen

Fy vad hemskt. Jag är så himla ledsen för din skull. Jag tycker introt är jätte bra och ärligt. Jag kommer defenitivt att köpa din bok. Lycka till. Kram Jennie med Familj

2009-02-13 @ 08:54:42
URL: http://nennr1.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej,

Har fastnat för din blogg efter ett tips från en kompis. Är fascinerad över hur stark du verkar vara och jag beundrar det oerhört mycket. Introt till boken är super! Det är så fruktansvärt gripande men ändå vill man bara läsa mer och mer och mer..... Det du har tvingats uppleva är ju alla andras värsta mardröm! Ser med spänning fram när boken är klar! Kommer springa direkt till bokhandeln och köpa den.....

Kram Therese

2009-02-13 @ 09:12:20
Postat av: An'

Åh Björn! Försökte verkligen läsa med kritiska ögon, men kom på mig själv med att dras in i händelsen på ett otäckt levande sätt. Alltså du skriver så fantastiskt bra och gripande att man inte kan annat än dras med och forsätta läsa. Språket och uppbyggnade är väldigt bra avvägd i varje stycke.



Ser fram emot fortsättningen.

Kram

Anneli

2009-02-13 @ 09:35:49
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: Thessan

Jag är helt säker på att boken kommer att bli väldigt bra och jag vill absolut läsa hela när den är klar! Du är så stark Björn! Men som du skrev, det är nog så att det kommer vara väldigt jobbigt att skriva emellanåt men släpp ut alla känslor så kommer boken att bli en storsäljare! Sen kan ajg tänka mej att det kanske inte är det du eftersträvar utan du vill bara få berätta din story och hur livet kan förändras på så kort tid!

All lycka!!

2009-02-13 @ 09:40:11
URL: http://missthessan.blogg.se/
Postat av: BeaTris

Det här är en början som gör att jag vill fortsätta läsa, den griper tag direkt & jag ryser när jag läser trots att du skrivit om det tidigare. fortsätt skriv så bra som du gör så kommer boken bli en storsäljare.



Kram

2009-02-13 @ 09:57:59
URL: http://beatris.bloggagratis.se
Postat av: ullis

Jätte bra skrivet, tårarna rinner när jag läser. Väldigt starkt gjort att orka skriva detta. Fortsätt, du är bra på det du gör.



/U

2009-02-13 @ 10:16:39
URL: http://lindgren-jonsson.blogspot.com
Postat av: ana

hejsan =) ville kika in och önska en trevlig helg och en glad alla hjärtans dag imorgon! kram

2009-02-13 @ 10:34:06
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jättebra inledning.. så gripande!! Även fast jag läst er historia många gånger om här i bloggen o vet vad som väntas rinner tårarna när jag läser din inledning!!



Stora kramar till dig o Ellen!!

Fortsätt på det sättet så kommer det bli en otroligt gripande bok som jag utan tvekan tänker läsa! Heja!

2009-02-13 @ 10:34:44
URL: http://eemiliaas.blogspot.com/
Postat av: Tilda med mamma Camilla

Som så många andra skrivit skriver även jag...vilken bra början. Den får mig att längta tills boken är klar. Måste kännas tufft att sitta o skriva detta men samtidigt en bra bearbetning av det som hänt både fysiskt och mentalt! Fler människor som du behövs i världen! Keep up the good work! Ha en skön helg önskar TIlda med mamma Camilla

2009-02-13 @ 10:45:17
URL: http://tildas.blogg.se/
Postat av: Annika

Du skriver bra, det är bara att fortsätta och som andra här lagt till är att lämna inte ut mer på bloggen. Det du skriver kommer också hjälpa många andra i sitt eget sorgearbete.



Kram!!:)

2009-02-13 @ 10:50:52
Postat av: Emma

Helt underbart!!!

Du har ett helt eget sätt att skriva på som är helt unikt..Tårarna rinner hela tiden!!! Fortsätt såhär, många komemr att vilja läsa din bok. Jag kan knappt vänta....

2009-02-13 @ 10:57:47
URL: http://metrobloggen.se/nikko
Postat av: Jeanette

jättebra inledning, den tänker jag verkligen läsa, första gången jag är inne på din blogg, och vet inte än vad du har berättat, men jag tror att jag kommer att följa din blogg... men du verkar vara en modig och mogen karl...

kramar

2009-02-13 @ 10:59:42
URL: http://nately.blogg.se/
Postat av: Erika

Vilket vackert och känslofullt intro! Vilken känsla, tänk att man kan få ner sådana känslor i en text.

Styrkekramar till Er

2009-02-13 @ 11:31:16
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag läste om olyckan, så jäva hemskt, jag grät...

du har säker hört de miljoner gånger men de är så jävla synd om er.

När släpper du boken? känner att jag bara måste läsa den, och antagligen blir de fler tårar...

2009-02-13 @ 11:54:41
URL: http://missfriberg.devote.se
Postat av: Olivia

Bättre tidig än sen, till läkaren... =)

2009-02-13 @ 11:58:48
URL: http://angel99procent.blogg.se/
Postat av: sara

Om jag har läst om din olycka, och visste att det fanns en bok, skulle jag inte tveka en sekund att köpa den.

Det är nog inte bara jag som skulle velat köpa den! :)

2009-02-13 @ 12:33:45
URL: http://ultimatefreak.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fin din blogg har blivit :)

2009-02-13 @ 12:38:24
URL: http://catturagiorno.blogg.se/
Postat av: Sandra

Precis så ska ett intro vara, man ska fastna vid det och vilja läsa mer. Detta har du lyckats bra med, fortsätt att skriva, du kommer hjälpa andra genom detta. Även dig själv, för genom att skriva får du ur dig allt som ligger och trycker inombords. Lycka till :)

2009-02-13 @ 13:00:06
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Postat av: Maja.

Gripande inledning, jag kunde inte hålla tårarna borta. Du skriver på ditt egna sätt och jag tror att otroligt många kommer köpa boken för att läsa vad du har att berätta.

2009-02-13 @ 13:24:53
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anna3barnsmamma

Hej

Tårarna slutar inte rinna när jag läser om eran hemska olyckshändelse ! Usch det gör ont i hela kroppen då du skriver så inlevelserikt !

Du har en talang för att uttrycka dig på ett sätt som gör att man vill läsa mer, o mer, o mer ... Fortsätt för guds skull om du kan ! Du kanske hjälper dig själv med på det sättet !?

Jag iaf kommer köpa din bok !

Lycka till !

Många styrke-kramar från Anna

2009-02-13 @ 13:52:21
URL: http://lillaansso.blogg.se/
Postat av: > Emelie

Jättefin blogg!

2009-02-13 @ 14:29:11
URL: http://ejlo.blogg.se/
Postat av: Piia

En otroligt gripande början, jag längtar tills boken kommer ut, kommer garanterat hänga på låset den dagen den släps! Följer din blogg varje vecka och tycker att du och Ellen är fantastiksa!



Ni förkänar all kärlek ivärlden!



KraM

2009-02-13 @ 14:55:49
Postat av: Ida

Har läst din blogg nu ett tag och varje gång jag läser om de som hänt dig och Ellen så rinner de alltid en tår längst min kind. Du är så stark! Läste ditt första inlägg om olyckan för min kille och han blev tårögd och krama om mig och sa att de är verkligen ens värsta mardröm. Du har verkligen berört oss båda två. Tänker ofta på att man inte ska ta varandra förgivet. Jag kommer garanterat att läsa mer av dig! Så bara skriv! Önskar dig och underbart söta Ellen, som verkar vara en väldigt härlig och speciell lite flicka, all lycka till!! Ida & Robin

2009-02-13 @ 14:56:23
URL: http://idonnans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väldigt bra skrivet Björn. Jag tror att mänga kommer att köpa din bok, inklusive jag o Trim. Jag har känt dig i 4 månader, men under den korta tiden fick jag en uppfattning av att du var väldigt stolt över Josefin, och att du älskade henne och dina barn. Tragiskt att det fick sluta på det viset, det som ni har gått igenom är det värsta som en människa/förälder kan tänka sig. Men du och Ellen är så starka, ni inspirerar andra människor som är svaga och har det svårt. Så jag tror att boken kommer också att hjälpa många, och verkligen uppskatta det de har. Vi här hemma pratar ofta om er, om dig hur stark du är, och att du är en inspiration, en vägledare för andra. Josefin och Saga har det bra där de är, de ler från ovan när de ser er gå framåt.



Kram, Vlora

2009-02-13 @ 18:23:31
Postat av: ☆ susanne ☆

Oj ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men jag kommer absolut köpa din bok.



Är så ledsen att det skulle bli så här för dej...Men ta hand om ditt hjärta du har hemma. .. Hon är så otroligt fin.



Hoppas ni har en trevlig helg.



Kram kram susanne

2009-02-13 @ 20:37:25
URL: http://tuttie.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är jätteduktig på att skriva!! Jag fastnade och ville bara läsa mer och mer och mer! Fortsätt så!

2009-02-13 @ 22:24:31
URL: http://mandarinklyfta.blogg.se/
Postat av: sandra

Det är vekligen jätte bra, håller med om att man vill läsa mera. Fortsätt skriv.-..Vill läsa mera nu :D

2009-02-13 @ 23:21:27
URL: http://http:/bebisemmi.blogg.se
Postat av: Irina Nuno

Har börjat läsa din blogg och beundrar din styrka, livsvärderingar och pappa rollen. Jag har själv gått genom några tragedier i mitt liv men vägen från helvetet var mycket smärtsamt och långt. Dina kloka ord kan ge många människor styrka och krafter för att överleva i tragiska situationer och hitta ljusväg i mörkret...Puss till vackra princessa Ellen, hon är så fin må jag tro och tar hand om dig, lilla pappa, på ett bästa sätt. Önskar er, STORA HJÄLTAR en solig dag imorgon på Alla hjärtans dag trots allt! Några rader från min egen låt:

Det finns alltid ljus i mörkret,

även om du inte tror,

även om du inte orkar,

är nedstämd och saknar ro..

Även om ditt hjärta gråter,

och du känner dig för svag,

lär dig älska och förlåta

varje dag!!!!

2009-02-13 @ 23:29:37
URL: http://irinka.blogg.se/
Postat av: Lisen

Å du store tid, så fruktansvärt! Kom just hit via en länk, måste sova nu men lovar återkomma för att se hur man orkar leva vidare. Kram!

2009-02-14 @ 04:40:36
Postat av: elin

vill inte fortsätta läsa för det sticker i ögonen... av den anledningen att man fastnar för vad som står, kan inte sluta... väldigt bra skrivet kommer att sluka boken! varmaste lycko önskningar!

2009-02-14 @ 12:05:41
Postat av: Hanna ,

jätte bra skrivit .. vill bara fortsätta läsa och läsa , det berkligen berör det du har skrivit !

2009-02-14 @ 12:23:30
Postat av: Petra

tycker det är väldigt bra skrivet

2009-02-14 @ 19:18:12
Postat av: angelica

åh de gör verkligen ont i hela kroppen när jag läser de här, tårarna kommer men samtidigt blir man glad av att veta att du lyckades slägga elden på Ellen och rädda henne.

2009-02-15 @ 00:14:24
URL: http://www.shoegirl.devote.se
Postat av: Anna

Griper verkligen tag. Tänk på att använda alla dina sinnen när du beskriver...

Ser fram emot boken !

Hoppas ni hade en mysig Alla hjärtan.

Kramisar på er båda.

2009-02-15 @ 00:30:50
URL: http://xahxa.blogg.se/
Postat av: Ida

Tårarna rinner, vill läsa mer. Måste bara fråga en sak, hur satt ni i bilen? i texten skriver du att din fru sitter bakom dig och att Ellen sitter till vänster, det blir väl samma plats? hoppas du inte tar illa vid dig av min fråga.

Kram på er båda

2009-02-15 @ 09:58:59
Postat av: Fia

Det var en otroligt stark inledning. Man fick ont i magen och tårarna rann, så jag undrar hur fortsättningen blir. Där ser man att kärleken till ett barn ger oanade krafter och en förmåga att trotsa smärta och rädsla. Jag förstår att du är tacksam för att du lyckades få ut din flicka ur bilen och lyckades släcka elden, samtidigt som olyckan innebar en så ofattbar tragedi för er båda. Jag tror att ditt skrivande kan hjälpa även Ellen att få svar på en massa frågor.

2009-02-15 @ 10:53:28
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anna

Denna händelse påminner mig mycket om boken en liten och en stor är borta som är skriven av en psykolog.

Mycket bra skrivet, man får en klup i bröstet

2009-02-15 @ 17:15:05
Postat av: Amanda

Hur bra som helst! De gjorde ont o läsa!

2009-02-15 @ 17:52:20
URL: http://mandys-truth.blogspot.com
Postat av: jane

När kommer boken?! Jag vill läsa mer!

2009-02-15 @ 18:41:09
URL: http://gumpen .blogg.se/
Postat av: Ida

Väldigt bra inledning! Ser fram emot boken.

Har läst din blogg ett tag och jag beundrar din styrka!

Många tankar till er!

/ida

2009-02-15 @ 19:22:53
URL: http://www.nogg.se/Idson
Postat av: mojsan

Jättebra! Den boken vill jag läsa.

Fortsätt :)

2009-02-15 @ 20:05:05
URL: http://axeln.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hej, har läst din blogg ett tag nu och jag har undrat en grej. Varför blev det just Ellen som du räddade? Varför inte Saga eller Josefin? Var hon närmast eller?

2009-02-15 @ 21:00:27
URL: http://rebeecka.blogg.se/
Postat av: NATTY !!

Hej jag har läst din blogg ett antal gånger och jag vill bara skriva o säga att du är en underbar person men framför allt den bästa pappan, de borde finnas mer folk som dig då hade världen sett mycket bättre ut. jag önskar dig och din dotter all lycka i framtiden och att alla era mål fylls upp .. fortsätt med boken kommer garanterat att bli topp 1 .. ta hand om er mycket kääärlek / N

2009-02-15 @ 23:24:31
URL: http://missalba.blogg.se/
Postat av: Emilia

Du fick mig precis att börja gråta

2009-02-16 @ 00:23:41
URL: http://emiliavem.blogg.se/
Postat av: Ann

Innehållet är bra men det kommer behövas lite editering, särskrivningar som måste bort etc, men det hjälper förlaget till med. Sedan kan det tänkas att du kommer vilja omdisponera vissa delar när du väl är klar med hela boken men lägg tid och kraft på att få ner berättelsen nu och låt allt det andra bli del av slutprocessen. Precis som med vilket annat hantverk är det svårt att veta exakt hur slutresultatet ska bli innan man kommit längre i processen. Man kan ha en idé men andra omständigheter kan göra att mn korrigerar planen något. FÖ gör man ju samma sak i livet - det vet ju du om någon...

2009-02-16 @ 07:49:47
Postat av: frida

Jätte bra intro, man vill bara fortsätta läsa, man fastnar direkt!:)



Fortsätt i samma stil kommer de bli succe!:)



Kram

2009-02-16 @ 16:07:51
URL: http://shooooo.blogg.se/
Postat av: Camilla

det är första gången jag kom in på din blogg och läste lite och sedan kom till den här biten och det känndes jobbigt i helge kroppen att läsa om det som har hänt dig... vad har du vart med om egentligen.. fy fasen vad hemskit!! =/



Jag önskar er alla lycka!! och jag kommer fortsätta läsa din blogg!



/Camilla Wansulin!

2009-02-17 @ 11:59:50
URL: http://cwansulin.blogg.se/
Postat av: ung kvinna

Grymt bra skrivet! Jag ser framemot resten av din bok!

2009-02-18 @ 22:46:13
Postat av: Anni

Väldigt bra skrivet. Man blir alldeles tårögd och vill bara läsa mera. Lycka till med allt! Kram till er båda!

2009-02-19 @ 15:10:55
URL: http://gili.blogg.se/
Postat av: elin

väldigt bra skrivet, men jag vet inte om jag skulle klara av att läsa mer för jag är verkligen känslig mot sådant här jag börjar bara lipa.

2009-02-21 @ 23:12:04
URL: http://eliiinjj.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Veldig vondt å lese, men jeg vil gjerne lese boken når den kommer ut.

2009-02-22 @ 20:55:09
URL: http://www.frudale.blogspot.com
Postat av: Carro

Du är fantastisk!

2009-03-15 @ 14:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0