Att vrida klockan....

Tänk om jag kunde vrida tillbaka klockan?
Ellen frågade mig häromdagen, ”- pappa, vad skulle du gjort
Om inte jag klarat mig i bilolyckan?”
Mitt instinktiva svar blev att jag nog inte skulle velat leva vidare.

Om jag kunnat välja så skulle jag vilja vrida tillbaka klockan
Tills stunden innan vi skulle köra till Växjö. Gud vad jag skulle
Bli sjuk, bara för att vi inte skulle åka. Me det är som alltid,
Så jä… lätt att vara efterklok.
Som alla vet så går det inte att vrida tillbaka klockan, vi måste
Jobba med utifrån det vi fått!
Jag är sååå oerhört tacksam att jag har Ellen, samtidigt är
jag mer ledsen för hennes skador, än henne själv!

Varje gång som jag tittar på Ellen, så ser jag Saga och Josefin.
Vi pratar om och med dom VARJE dag, i någon form.

Minns när vi var i Linköping, speciellt en gång, då jag och
Min bror Jimmy var på stan.  Detta var bara någon dag efter
Olyckan, jag minns att vi gick och kolla, allt kändes overkligt.
Plötsligt kom det ett par, i min ålder, med barnvagn, de skrattade och log.
Jag minns att jag kände an sorts avsky, varför ska dom vara lyckliga
Med sin nyfödda, när inte jag får det! Jag var tvungen att vända och
Gå åt ett annat håll!!

Jag hoppas att vi aldrig glömmer berätta för varandra HUR vi känner!!

Kram på er 



låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Lotta

Beklagar verkligen allt ni hat fått gå igenom och måste bära med er. Önskar er all lycka i livet och måste säga att det verkar som om du gör ett underbart jobb att ta hand om den familj du har kvar! Kämpa på!

2009-02-21 @ 08:14:28
URL: http://loppsy.blogspot.com
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Ja tyvärr kan livet få ett abrubt slut ibland när man minst anar. Därför man aldrig ska gå hemifrån på morgonen som ovänner eller somna som ovänner.

Kan förstå att tankarna kommer, om vi inte åkt iväg den där morgonen, om vi åkt en timme senare..men ödet har sin lott tyvärr och vi kan inte styra över det hur gärna vi än vill.

När min son var svårt sjuk i cancer tittade jag på hans friska klasskamrater och tänkte: Varför kunde inte Ryan få vara frisk och orka leka och ha ett normalt liv som dem andra i hans klass.

Man får leva var dag till fullo och inte titta så mycket i backspegeln.



Kram Jessica

2009-02-21 @ 08:19:13
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Anna Gävle

tack björn för ett inlägg ida som fick mig å tänka till ....



ska vara tacksamma för det man har :) ha en underbar helg

2009-02-21 @ 08:22:13
Postat av: anna

Du är en superpappa som fixar allt. Du har gått igenom så mycket med din dotter som ingen annan kan förstå nästan. Jag har börjat och säga lev för dagen man vet aldrig när den tar slut. Jag tänker till en extra gång när jag ser dina ord.

Ha en kanonhelg igen, ni har ju alltid kul saker på gång. Jag följer dig varje dag.

2009-02-21 @ 08:34:09
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: maria

hej, jag älskar att läsa din blogg, så fort jag kan, du är en toppenpappa med en toppendotter!

Ha en underbar dag och njut av varandra!



kram Maria

2009-02-21 @ 08:38:51
URL: http://zigmagirl.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är ju så....att tiden inte går att vrida tillbaka. Klockan? Ja absolut men inte tiden.

Jag vet så väl vilka känslor du har. Vet hur man ältar, funderar, önskar och förbannar. Men sen kommer insikten. Man hade inte kunnat göra något alls annorlunda. Ibland tror jag på ödet, det var bestämt att det skulle bli som det blev. Hur smärtsamt det än är.

Men jag tycker du kommit igenom det riktigt bra.

Kramar

2009-02-21 @ 08:58:10
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja den frågan har man ställt sig många gånger. Även när det gäller mindre saker. Tänk om man bara fick uppleva just den dagen en gång till eller tänk om jag kunde få just dom sakerna osagda. Det är väll det som gör allt så hårt, man vet att man aldrig kan vrida tiden tillbaka utan måste hantera livet som det är. Jag hoppas att ni får ni underbar helg och ni kan i alla fall skratta er lyckliga över att ha lärt er livets läxa, att uppskatta det man har. Kram

2009-02-21 @ 08:59:13
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Åsa

Å vilken stark berättelse!!! Läste om hela Olyckan, blev verkligen berörd! Jag sitter just nu på jobbet, jobbar på en jour och väntar f n på att det ska komma nån patient så jag hann läsa lite..., så jag kämpar för att hålla tillbaka tårarna, hade jag suttit hemma vid min egen dator hade de forsat... Jag har själv 3 barn och jag tänkte till lite extra på dina sista ord om att uppskatta det vi har. Vi är nog ofta alldeles för dåliga på det, man tar så mycket för givet. Och så stressar vi på och glömmer att njuta av allt underbart vi faktiskt har, det är lätt att fokusera på sånt som är jobbigt.

Jag ska försöka att ta "lärdom" av dina tänkvärda ord och ännu mer ta vara på allt bra i mitt liv, tacka Gud för varje dag som jag får vakna tillsammans med mina älskade.



Jag önskar dig och din underbara dotter allt gott!!! Fortsätt gärna blogga, det är nog bra självhjälp och så får det många av oss läsare att tänka till!!!



Kram Åsa

2009-02-21 @ 09:04:06
Postat av: Hilde

Vad jag känner igen just dina tankar i min manns tankar( hoppas du förstår) om just detta med att möta någon med barnvagn och att vara lycklig som en familj. Hans barns mamma gick fort genom suicid och lämnade barn på 2 år och tvillingar på 3 månader. Han kände en sån hopplöshet och avsky, fast det var inte mot personen/familjen han mötte , men smärtan blev så svår för honom.

Björn tack för att du finns....

Kram

2009-02-21 @ 09:53:49
Postat av: Kristina

Jag läser din blogg varje dag och du skriver så otroligt fint och klokt! Inte tråkigt! :) (och du har inte blivit tråkig heller).





Många kramar till er från mig i Linköping

2009-02-21 @ 11:33:36
Postat av: Eva

Jag tycker inte du blivit tråkig, jag tycker att du alltid berör mig med dina ord.

Ha en helt underbar helg!

2009-02-21 @ 13:15:46
Postat av: linaa

Att tala om sina känslor är lättare sagt än gjort... jag avgudar dem som kan det. Skulle oxå vilja kunna det... men hur jag än försöker så sitter jag där i tysnaden sen och inte fått ett ord ur mig. Men det är nog viktigt i din sits att du och E kan prata med varandra för dem små förstår mer än vad man tror och allra helst hon som själv vart med om det.

o du! din blogg är inte alls tråkig! den både får en rörd och glad vare sig du har en kort text om när du fiser eller en lång story om din dag. =)

kram

2009-02-21 @ 15:01:02
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch vad jag lider med dig.. fattar inte hur du klarar livet, förmodligen pga Ellen, underbara Ellen! Kan inte förstå, kan inte sätta mig in i situationen. Usch! Din blog är absolut inte trist.. jag läser den varje dag, den är perfekt!

2009-02-21 @ 17:30:03
URL: http://tonarsochsmabarnsmor.blogspot.com
Postat av: julia

Ja, tänk om man kunde vrida tillbaka klockan... Man får försöka leva här och nu, även om de många gånger är svårt...

Kämpa på!

kramar

2009-02-21 @ 17:43:05
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Lina

Jaa, tänk vad ofta jag tänker samma sak...jag vill oxå dra tillbaka klockan bara för att få tala om för min saknade lillebror hur mycket jag älskade honom och jag skulle göra vad som helst för att få honom tebax. Tyvärr går det ju inte och vi måste som sagt jobba med det vi har kvar... Kommer ofta på mig själv med att drömma om och prata med honom, det hjälper mig. Ser honom dagligen i min yngsta...

Hoppas prinsessan snart blir av med sin track så ni kan komma o hälsa på.. Ibland vill jag även vrida tebax klockan till den tiden ni var hos oss, det är sååå härligt att kunna och få hjälpa någon, även om jag önskar ett annat slut för er....

Massor kramar Lina

2009-02-21 @ 17:52:13
Postat av: Siw

Hur många gånger har man inte önskat att tiden gått att vrida tillbaka OJ OJ OJ! Det är bara att kavla upp tröjärmarna och fortsätta.

Kram

2009-02-21 @ 17:58:06
URL: http://yllegarnets.blogg.se/
Postat av: Mariah

Carpe diem, amor vincit omnia.

2009-02-21 @ 18:17:04
Postat av: Carina

Jag tycker din blogg är jättekul å följa... Det är så roligt att du delar med dig av ert liv, känns som en förmån att få läsa.

2009-02-21 @ 18:44:12
Postat av: Vlora

din blogg är inte trist, jag läser den varje dag också.

2009-02-21 @ 22:42:27
Postat av: Pernilla

Vad heter märket på din tröja som du har på dig på bilden? Och så får jag passa på att säga att din blogg är allt annan än tråkig! Jag går in och läser varje dag, även att du inte skrivit ett nytt inlägg. En bra början på dagen, att hämta lite livsglädje och inspiration från dig! Hoppas du och E har det bra!:D

2009-02-21 @ 23:25:24
Postat av: Anonym

Ååå vad jag kände igen den där känslan. Alla glada och skrattande människor kändes som ett hån och jag avskydde dem för att de var så lyckliga när man själv kände sig helt död inombords.

2009-02-22 @ 13:44:50
Postat av: S a r a

Du ÄR stark!

2009-02-24 @ 17:26:24
URL: http://saaramarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0