vad fina ni är, men jo, ja, eller....






foto: Henrik Karlström, www.dammastaren.se



I den bistra kylan värmdes vi av idol finalisterna.....

Kl 20:00 klev de på och iett jubel som fick fönstren att skallra

skanderade publiken Eriks ankoms.


Givet vis avslutade Eric sina tre låtar med finallåten, som han

tyvärr framförde lite "surt" men för alldel, -15grader har respekt med sig.


När hemme sonen, Kalle Christiansson klev på scenen var det nog

en hel del hjärtan som flämtade på det knök fulla torget. Publiken var allt

från 5 - 55år och alla hjälpte till att få Calle att känna sig varmt välkomen hem!!!


foto: Henrik Karlström, www.dammastaren.se


Kvällen till ära blev Calle utsedd till en sann Kristianstads ambassadör......

som avslutning framförde sin magiska tolkning av walking in Memphis, där

han faktiskt är ruskigt nära att komma upp i John Mayer´s kalliber.... snart kanske

vi har fått våran egna Mayer.

Men absolut... ikväll var det många små flickhjärtan som slog både ett och två slag extra.

Nästa gång man kanske skulle fundera på att inte ha det just på "lilla torg".....

Tack grabbar, för en trevlig "om än kall" spelning... and keep on rocking


foto: Henrik Karlström, www.dammastaren.se




foto: Henrik Karlström, www.dammastaren.se


glöm inte: vi föds som orginal och dör som dåliga kopior






låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Carro

Ja en mysig men kall kväll! Men jag var där med min son bland andra och han är bara 10,5 månad! Så publikens ålder varierade mer än mellan 5-55 år ;) Men visst var det en mysig kväll och Calle gör "Walking in Memphis" sååå galet bra!

2009-12-21 @ 23:43:28
Postat av: ida

åhh. ville med varit där. fick dock inte med mig någon dit! Ville inte köra själv:/

Nåja.. har sett dem i malmö. fick nöja mig med det!



Ville mest kika inom o önska Dig, Ellen och Ida (ja övrig familj med) en riktigt GOD JUL!!=)

kram

2009-12-21 @ 23:49:42
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: ida

åååh... Calle! <3 Ville ju oxå... Hade jag vetat skulle jag absolut tagit tåget hem igår istället..:P Men ikväll kommer jag hem baby, saknar er så! Puss

2009-12-22 @ 08:32:43
Postat av: Mohammed

Stackarna måste ju ha vart grymt kallt

2009-12-24 @ 01:50:17
URL: http://cherinomohammed.blogg.se/
Postat av: Carina

God jul önskar jag dig och din familj.

Tack för en fantastisk blogg.

Kram på dig

C

2009-12-24 @ 05:47:25
Postat av: Häxan

En skön och rolig JUL önskar Häxan.

2009-12-24 @ 08:33:52
URL: http://alladessaliv.blogg.se/
Postat av: Karin

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR

Jag har följt din blogg ett tag och tycker den är bra

2009-12-24 @ 13:56:18
Postat av: Lina

Julkramar från Linköping. Och ett gott nytt önskar jag er. Krama prinsessan från mig!!

Kanske vi ses igen någon gång, hoppas det ;)

2009-12-24 @ 21:41:22
Postat av: Nisse

God Jul och gott nytt år (Bjön du e för liten)Hoppas allt är bra med dig och alla du känner, resten av klanen Malmqvist hälsar oxå!!

2009-12-26 @ 13:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0