ibland så undrar jag.......


Många av er som följt denna underbara resa som bloggen blivit

vet också att de som försvunnit, enligt mig, aldrig är riktigt borta.

Men om jag inte ska bli blindt galen själv eller gå runt med ständig

ångest, så måste jag titta framåt och inte leva i dåtid.

Det är väl aldrig sagt att jag inte sörjer det som hänt!


Därför blir jag så vansinnigt ledsen när människor hävdar att jag skändar

både Josefin och Säga, när jag inte konstant skriver om dom!!

Men jag hoppas att denna man/kille återkommer med vad han faktiskt menar

OCH SOM VANLIGT SÅ VÅGAR MAN INTE SKRIVA UT SITT NAMN NÄR DET ÄR

KRITIK SOM FRAMFÖRS... förmodligen så fungerar inte hans mail....




"Hej, du har fått en kommentar på inlägget "ett gym i

världsklass" (
http://singelpappa.blogg.se/2009/november/ett-gym-i-varldsklass.html)

Hej

Jag vet inte var jag ska börja. För alla oss som ser kärleken och sorgen som livets centrala är din

blogg och det du skriver illaluktande smörja. En sådan grym fokusering på sig själv som den du

visar är en uppvisning i avsmak. Var är din familj som du förlorat, varför skriver du bara om den

uppmärksamhet du får och för den uppmärksamhet du vill ha? Du är kvar här - du är inte viktig. Det

är de som lämnat oss som förlorat mest. Vi är många här i landet och i världen som förlorat barn,

makar och nära vänner. Vi andra tycker mycket om att hedra dem genom att skriva om dem och om

förlusten. Vi skriver inte om oss själva, det vore förmätet. Jag tycker att du allvarligt ska inleda ett

samarbete med Blondinbella, ingen av er är på en högre nivå än den andre.

Information:
Alias/namn Advokaten
E-postadress:
[email protected]
URL:                                                    "

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Jag

JA du...JAg har följt din blogg länge...O jag har läst om både tunga dagar o ljusa dagar i ditt liv...O jag måste säga att jag tycker de är underbart att du funnit nya saker att fylla ditt liv med...Man kan inte stanna i de förgångna o älta de i de oändliga...

Enligt mitt sätt att tänka så gör man val i livet...O du har gjort de rätta valet...Du har valt att leva ditt liv för din egen skull o för din älskade dotters!!

De denna person missförstått grundligt... de är just de där med att du inte är viktig!!?? Hur kan man säga så... Om man skulle fråga dina änglar i himlen så anser de nog att du hedrar deras minne varje dag...bara genom att leva vidare o vara lycklig... De vill inte att du ska gå resten av livet utan kärlek o lycka...

Man glömmer aldrig de man älskat man lär sig leva med att de inte finns här...

O med dessa ord vill jag bara säga... Ta inte åt dig av de han/hon skriver... Han är förmodligen en person som i slutändan kommer att leva ett bittert o ensamt liv...



Kram från mig...

2009-12-06 @ 10:15:32
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Chrissie

Nu jävlar ryker det ur öronen på mig av ilska!!!!



Hur kan man bara skriva:

"Du är kvar här - du är inte viktig."



Du är VISST viktig Björn!

Och denna människa tycks glömma är att du har kvar Ellen i ditt liv. Är du då inte viktig?



Man glömmer ALDRIG de som är borta!!



Detta är DIN blogg Björn!

Här skriver du vad du vill, sen är det ju upp till oss läsare om vi gillar det du skriver eller inte!

Och det är faktiskt frivilligt om man vill fortsätta läsa det man egentligen inte gillar!



Vad är det för fel att skriva om sig själv?

Vad vet vi läsare vad du går igenom i dina tankar dagarna i ända som du inte skriver ner?

Vad vet vi om sorgen du bär på mer än det du skriver ner?

Och varför ska du skriva ner alla tankar du har?



Du har varit helt öppen med din sorg och kanske är just denna bloggen ditt sätt att bearbeta sorgen, trots att du inte drunknar i den, tar på dig offerkoftan och bara vill ha sorgliga inlägg och kommentarer!

Vi hanterar alla sorg på olika sätt!!



Din blogg bevisar för mig och många andra läsare att man inte glömmer dom som är borta OCH att livet går vidare!



Stå på dig Björn! Du VET innerst inne att du har ett hav av människor bakom dig! Som tycker om dig för den du är, ditt sätt att hantera saker och att du är en otroligt fin pappa till Ellen!!!!!



Kramar till dig o dina töser!

// Chrissie

2009-12-06 @ 10:27:59
Postat av: Maria

Väldigt konstigt inlägg av "advokaten". Tror han att vi bara läser din blogg för att vi ska "gotta" oss å få läsa så mycket som möljigt om olyckan? Ja, han kanske vill göra det men inte jag. Vill hellre läsa om framtidshopp å tron på livet efteråt. För man måste försöka gå vidare hur tungt det än är och se framåt och sen minnas dom fina stunderna som varit. Ältar man för mycket så fastnar man i det svarta hålet och då kanske man inte tar sig upp igen. Vi som är kvar måste orka för annars finns det inget hopp kvar. Kram

2009-12-06 @ 10:29:29
Postat av: Carro

Varför läsa folks bloggar om det mest bara irriterar en. Det man skriver i sin blogg är väl ändå upp till var och en. Ska man sitta och älta och älta om det som hänt kommer man väl ingenstans alls i livet. GO BJÖRN! Bry dig inte om sån smörja. Men man får väl inse att det finns alltid idioter som inte tänker längre en vad näsan räcker. Mvh/ numera familjen Nilsson ;)

2009-12-06 @ 11:00:49
URL: http://saganomcaroline.blogg.se/
Postat av: jennie

Tycker det va väldigt löjligt inlägg, själv har jag oxå en bakgrund, men på grund av mitt egna "arbete" med mig sj kan jag idag se framåt o på det som komma skall inte varför gjorde jag inte så, eller varför hände det, eller eller o en j....a massa varför.... ser en possitiv o ljus framtid NU, o de e väl nuet vi ska leva i???????

Vissa människor har inte bättre förstånd än ADVOKATEN, tyvärr........ Läser din blogg emellanåt då jag blir glad av att läsa hur långt du kommit o hur fantastiskt livet kan bli igen efter någott olyckligt.... Heja björn Ellen o lyckliga Ida=))

2009-12-06 @ 11:04:23
Postat av: Nina

Skriver som dom andra ... Att en sån person ens bemödar sig att skriva...!! Den viktigaste i detta är DU!! Du är stark och vi är många som ser upp till dig och tycker att du hanterat din sorg på ditt sätt och på ett bra sätt. Du är världens bästa pappa till Ellen. Man ska gå vidare och hur hade det varit om du hängt kvar i sorgen..Ellen hade inte haft någon fungerande pappa...Ert liv hade inte varit något!

Jag tror också att Josefin blir glad när hon ser att du och Ellen är lyckliga idag trots allt som hänt.

Tyvärr kommer ju dessa tråkiga inlägg med jämna mellanrum och jag förstår inte vad dom vill med det.. Vi har fått läsa om olyckan..vi vill läsa om ditt liv nu...

Saga och Josefin kommer alltid finnas hos er...Det gör dom som försvinner alltid på ett eller annat sätt.

Stå på dig Björn...DU, ELLEN och IDA är viktigast!!

Stor dock mulen KRAM från Ystad!!

2009-12-06 @ 11:18:30
Postat av: Sonja

häpp häpp häpp pyyysss.... jag får kippa efter andan. Detta måste vara ett skämt, ett dåligt skämt men ändå ett skämt... eller en allvarlig form av disfunktionalitet.

Advokaten verkade inte ha alla makaronter på tallriken när han skerv inlägget.



Du är en inspiration som visar att livet är värt att leva i med och i mot gång. Jag anser att man hedrar de man mist mer genom att leva än att själv begrava sig i sorg.



Kram på dig Björn, Jag diggar dig :)

2009-12-06 @ 11:22:31
Postat av: Cornelia

Men vafan, vad var det där för jävla blockmongo? Alla har eller kommer att förlora någon närstående förr eller senare... ska då alla dessa bloggar präglas av den förlusten? Det är klart att sorgen och saknaden finns där även om man inte skriker ut sin smärta jämt.

Jag tycker att din blogg är fin och bra. Har inte förlorat någon så närstående (än), och kan inte riktigt sätta mig in i din situation... men jag ser inget blondinbelligt med den här bloggen. Jag tycker att du sprider hopp och glädje både här och på caféer, Björn! Du visar att man kan överleva. Du är stark.

2009-12-06 @ 11:34:51
URL: http://knacktspader.blogspot.com
Postat av: Björns Ida

blir så jävla arg men framförallt ledsen! Vi pratar om Josefin och Saga hemma så gott som dagligen, å då talar du och ellen om dem med kärlek och längtan i rösten, vilket gör mig väldigt varm! För den skull kan du inte stanna kvar i sorgen och bara vara bitter över vad som hänt, utan måste, precis som du gjort, gå vidare, inte minst för ellens skull! Å tack vare DIG är Ellen en lycklig varm och trygg liten tjej! Just för att ni gått vidare och du visat Ellen att ni har en framtid! Saga och Josefin är med er hela tiden, och jag lovar att Josefin är väldigt stolt över er båda två när hon tittar ner på er från himlen!



Älskar er båda och er styrka otroligt mycket!



"Advokaten" kan inte vara annat än en ensam och bitter människa som uppenbarligen behöver hjälp för att hitta en mening i sitt liv. Vilket jag innerligt hoppas att hon/han gör...



Återigen.. älskar och beundrar dig så. Vi vet båda att Ellen avgudar dig och att du är den viktigaste människan i hennes liv!

2009-12-06 @ 11:44:09
Postat av: Jessica

Hej... o Kram till att börja med. Du gör helt rätt att delge precis så mkt som du känner att du kan och vill. Bara du och endast du avgör vad du vill skriva, vi andra kan välja om vi vill läsa eller ej. Den bästa terapin i sorg att att prata och att skriva av sig sina tankar. De som har något emot detta sätt (blogg) behöver inte bry sig om att läsa finns precis som på alla apparater en avstängnings knapp..



STÅ PÅ DEJ ANNARS GÖR NÅN ANNAN DET!!!!

TREVLIG 2:A ADVENT O KRAM PÅ ER ALLA.....//JESSICA

2009-12-06 @ 11:54:23
Postat av: Moster Ewa

Tänker inte ge "advokaten" en kommentar utan till dig Ida. Vilken fantastisk människa du är. Det är inte lätt för alla att komma in i en "trasig" familj som du gjort med sådan kärlek och förståelse. Ellen & Björn kan skatta sig lyckliga. Jag förstår även att dom gett dig massor kärlek och en fantastisk tillvaro som jag verkligen unnar er. Ni, alla tre, har haft tur. Säkert ler Josefin & är nöjd med att livet går vidare med så mycket kärlek i & att sorgen inte tagit över. Det innebär ju inte att de är glömnda, utan att ni valt livet.

2009-12-06 @ 12:01:26
Postat av: Anna

vad är de för fel på folk?! Har du provat att kontakta honom på mailen han angav? Vi kanske borde göra det allihopa för att visa vad vi tycker om hans inlägg!



Stå på dig Björn!

2009-12-06 @ 12:02:51
Postat av: Anders

Björn! En sån människa som "advokaten" har nog vaknat på fel sida, eller så har han en inre ilska som han måste bli av med. Vad ska han inne på din blogg o göra om han inte klarar av att läsa om ditt liv? Nej Björn, en starkare människa än dig har jag aldrig varit med om. JAg VET vad du gått igenom i ditt liv och det är "advokaten" inte i närheten av att veta. Stå på dig Björn



Anders Hedeskoga

2009-12-06 @ 12:32:22
Postat av: Sandra

jag förstår inte varför folk måste spy galla åt alla håll de kommer åt. alla har sina egna sätt att gå vidare på, så är det bara. När jag förlorade min farfar och fyllde dagarna med vänner för att liksom klara mig vidare var det många som blev sur på mig för att jag inte satt hemma och grät.. Det är ju upp till var och en hur man hanterar sin sorg.

2009-12-06 @ 13:09:02
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: Jessica

Det är du själv som måste leva vidare. Detta gör du genom att skriva om ditt liv NU och din framtid. Jag själv behöver inga detaljer om vad som hänt utan vi alla vet att det är du och Ellen som lever med minnena! Att ni skapar er en egen framtid är underbart att läsa! Det är detta som livet går ut på, att gå framåt och inte bakåt. Stå på dig Björn och lev DITT liv.

2009-12-06 @ 13:11:20
Postat av: ida

ärligt talat så tycker jag det är på tiden att någon skriver om sig själva hur dem mår osv efter att ha förlorat någon. jag ser inget fel i det. för det är ju dig det handlar om. var väl därför du startade en blogg för att skriva hur du tar dig genom vardagen nu!? att få dela med dig av det du varit med om. tycker inte du kan skriva konstant om Josefine o Saga.. det händer ju mer i ditt liv. o menar ska du bara stanna kvar o skriva om det hela tiden så står du ju själv o stampar på samma punkt. dock betyder ju inte det att du inte har dem i tankarna precis som du skrev. har man lite bakom pannbenet så förstår man att du får leva med detta i hela titt liv att du förlorat två familjemedlemmar o att vissa tider kommer det rivas upp o bli jobbigt. Stå på dig. jag gillar din blogg o tycker det är härligt att kunna följa din vardag med Ellen o Ida.

Tycker om att läsa att du är så fantastisk positiv o du inspirerar.

En sak jag blivit väldigt mer duktig på nu är väl att stanna upp o ta till vara på vardagen o det man har istället för att stressa o längta efter saker man inte har!

Kram Ida

2009-12-06 @ 13:34:00
URL: http://lejdan.blogg.se/
Postat av: annmari

Kan bara sucka. Att folk orkar hålla på. Om de inte gillar det som står i en blogg finns det tusentals andra att läsa istället.

Lycka till med ditt liv

2009-12-06 @ 13:48:43
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag har inte kikat in här så många gånger alls, men jag tycker att du gör något FINT.



Fy fan för såna människor - ta INTE åt dig av deras otäcka och otrevliga inlägg! :(



Kram Carro

2009-12-06 @ 13:49:15
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Anna i Gävle

ja jag belv alldeles stum ..Men Björn jag att du låter det rina av dig som vatten .... Å jag vet att du och Ida ... låter Ellen minas sin mamma å syster ... Skit i idioter som inte riktigt vet vad dom står någon stans på jorden ..Hoppas ni har haft en underbar helg ..mvh Anna

2009-12-06 @ 13:58:43
Postat av: Anita

Stå på dig Björn kasta sånt skräp i papperskorgen direkt.. Jag blir så glad att du hittat en ny kärlek.. Ida är bra både för dig och Ellen... Josefin och saga finns kvar i ditt hjärta där dom kommer att finnas hela livet...

Kram till er alla tre.

2009-12-06 @ 14:07:59
Postat av: Häxan

Gud vad förbannad jag blir på sådana här kommentarer. Självklart så skall du SKITA I sådant här. Det är underbart att du har orken och förmågan att gå vidare i livet och få en fungerande vardag för dig och ditt levande barn. Att du dessutom hittat kärleken är ju fantastiskt. För att hitta en tjej som vågar tro på kärleken fast det ni råkat ut för, det är inte så lätt. Självklart så finns dina döda änglar med dig överallt. MEN man måste kunna gå vidare i livet för annars blir det för tungt. Det är väl inget som säger att du måste hedra dina änglar i bloggen varje dag. Självklart vill vi läsa om dina dagar och hur du tar dig framåt i livet. Det är det som glädjer i allafall mig.

Björn..Du är fantastisk som människa och fortsätt så!!!

Kramar från Häxan

2009-12-06 @ 14:27:22
URL: http://alladessaliv.blogg.se/
Postat av: Hilde Alexandersson

Du Björn!!! Låt detta bara rinne av dig, inte värd att slösa energi på denna "advokaten". Detta är DIN blogg och du får skriva precis vad du vill i den, passar det inte får dom väl sluta läsa. Jag har hängt med i många månader nu och läst och ibland kommenterat. Jag tycker du har en styrka som få har, efter att ha läst "din" Idas inlägg så vill jag bara tala om att jag tycker du har fått en kanon tjej vid din sida.

Jag kom också till en familj i "kris", OM man kan säga så,jag fick 3 underbara bonus barn efter dems mamma tog suicid 2003. DET krävs mycket av en person och det är jätte viktig att man förstår och accepterar att det har funnits en person där innan. Jag skulle aldrig ens bli svartsjuk på henne, hon finns ALLTID med oss varje dag och vi kommer aldrig glömma henne, hon är våran ängel.

Jag har följt din blogg i goda och onda dagar Björn, vet också att du har haft det tufft. Stå på dig. Du är bäst..



Kram från Timrå

2009-12-06 @ 18:20:35
Postat av: Anita

Hej Björn. Jag hoppas att du skiter i de komentarer som inte är kloka i huvudet. Jag fattar inte vad det är med folk. Vi svenskar är så avundsjuka på alla. Stå på dig och ha en riktigt trevlig Jul. Kramar från Stockholm

2009-12-06 @ 19:05:52
Postat av: Fembarnsmamman

Hur mycket tiden än går och hur lycklig man än blir, finns alltid de man mist i ens hjärta. Meningen med livet är att det ska levas! Det är precis vad du gör, går vidare och utvecklas, lever ditt liv och hittar lyckan och glädjen igen, trots det som varit. Dina änglar gläds med dig i sin himmel! Lyssna inte på det som får dig att må dåligt utan lyssna på ditt hjärta och må gott! Stor kram till er alla tre!

2009-12-06 @ 19:33:13
Postat av: Hege - Mamma till världens underbaraste Julia!

Amen bajs på den mænniska! Bara før att man har følorat någon ska hela ens blogg handla om det då? Det var då, nu ær nu! Jag førlorade min mamma å lotsaspappa før ett bra tag sedan, man kan inte leva i "dået" eller vad man skal sæga! Man MÅSTE tænka framåt! Å det MÅSTE du gøra før Ellens skuld! Dom som ær døda lider inte av att inte hela vårat liv handlar om dom, men vi skulle lida OM hela vårat liv handlade om dom! Det kanske låter kontsigt att sæga det, men dom ær borta! Hur mycket man en slriver och pratar om dom så kommer dom inte tillbaka! Man kan inte titta bak hela tiden! Livet går vidare och den IDIOT som skrev det dær, om han vill ha en blogg som bara handlar om en som han har førlorat, så kan han få ha det! Men detta ær DIN blogg och du skriver precis vad du vill!



(Helt osaklig kommentar helt sækert! Men det blit lite så nær man ær arg!)

2009-12-06 @ 19:58:46
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/
Postat av: Anette

Tänk att jag tror jag blir helt galen.

Vad tänkte den idioten med som skriver så??

Ja nu märker ju de flesta att han inte tänkte alls.

Jag hoppas verkligen Björn att du inte tar åt dig av såna patetiska kommentarer.

En som säger så har aldrig själv mist nån nära..

Utan är väl svartsjuk på att folk finner dig intressant.

Man sörjer ju faktiskt inte genom att alltid skriva om de som lämnat oss..

Man måste faktiskt leva vidare..Jag är helt övertygad att det var just det våra änglingar vill..

Dom finns med oss i våra tankar och hjärtan hela tiden.

Sen tycker jag att har man bara gnäll att komma med så sluta läs bloggen..Vi som gillar den kommer ju

vara kvar och jag är absolut en av dom



Kram till dig och dina tjejer



2009-12-06 @ 21:55:33
Postat av: AnnBritt

En människa som tycker de döda är viktigare än de som lever, kan inte ha någon kärlek till sin nästa. Det visar han ju oxå!Vi som vandrar här på denna vår märkliga jord, får väl alla göra vad vi kan och bidra med framåtanda, kärlek, förståelse och medkänsla till varandra för att jorden ska bli en bättre plats att leva på. Jag sörjer mina föräldrar och vänner som gått bort. Tänker på dem varje dag. Men de lider inte mer och min familj på jorden och jag finns till för varann. Skulle det vara fel??? Man ska då höra mycket innan öronen trillar av! Kramar till Er.

2009-12-06 @ 22:23:48
Postat av: Vickan

Hejsan!!

Jag har läst din blogg dagligen i ett års tid nu, tycker att du har en strålande blogg. Jag älskar och läsa den och man blir verkligen glad av det.



Som alla andra sagt så är du en viktig person, inte minst för lilla Ellen!!



Ta inte åt dig, du är grym!!!

Kram till dig och tjejerna!!

2009-12-06 @ 22:30:41
Postat av: Pia

Den 30/12 blir det 7 år sen som jag förlorade min livskamrat, mina barn förlorade sin far. Jag fann honom i sängen morgonen före nyårsafton :( Jag hedrar honom både i blogg och framförallt här hemma med många minnen tillsammans med barnen. MEN jag sitter inte och skriver om honom varje dag, bara dagar som är lite speciella! Björn fortsätt som du gör nu, ändra inget. Enda sättet att komma vidare här i livet, med sorgen i hasorna är att se framåt, inte minst för dom små vi har gemensamt. Mina har dock vuxit på sig lite nu och är 15, 19 och 21 år, men dom var inte gamla då deras far lämnade dom i all hast. Som sagt KÖR på som vanligt, jag kommer fortsätta läsa denna blogg, eftersom den inte enbart handlar om sorg utan en vanlig framtid och i nuet.

Kram på er två

Pia

2009-12-06 @ 22:35:35
URL: http://wildvalla.wordpress.com
Postat av: Emelie

m en herregud! min mamma dog för snart ett år sen och inte skriver jag om henne i varje blogginlägg. snarare tvärtom. en blogg skriver man ju för sig själv, utifrån vad man gör och så. man väljer ju själv innehåll oich det vore ju skumt om man riktade sin egen blogg till någon annan.

det finns sånna jädra nötter!

2009-12-06 @ 22:58:55
URL: http://pem.bloggplatsen.se
Postat av: Maya

Ens nära och kära man förlorat finns alltid med en, men man måste gå vidare för att hedra minnen av de som lämnat en.

Din avlidna hustru skulle väl inte velat att du satt fast i sogen och inte skapade ett nytt liv för dig och din dotter?! Ellen är väl det viktigaste just nu! Och ska hon må bra måste du må bra för att orka, att du sen träffat en underbar människa att dela ditt och Ellens fortsatta liv med är ju bara ren skär lycka.

Många lever bittra och sorgsna och kan inte gå vidare!

Den person som skrevet inlägget borde försöka gå vidare och skapa sig en framtid och inte leva i dåtid.

Man glömmer väl inte sin älskade familj som man mist för man inte skriver om dem?

Jag tycker du ska leva i nuet Björn och strunta i sådana kommentarer, lev för att göra dig, Ellen och Ida själv lyckliga.

DET är det som är viktigt!

Kram

2009-12-07 @ 07:06:10
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Men va fan, åh va lack jag blir! Denna människa kan ju inte ha följt din blogg från början... det är väl underbart att se att du hittat glädje i livet och att du faktiskt lever och inte bara finns efter den tragedi du varit med om... Kämpa på!

Kramar

2009-12-08 @ 00:32:20
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Misse

Det bästa man kan göra när man förlorat någon som är viktig för en är att fortsätta att leva det bästa liv man nånsin kan, att hedra livet och att leva det fullt ut.

Den dagen jag dör vill jag att mina nära ska fortsätta att leva, skratta och älska och leva sina liv fullt ut.Samt att komma ihåg mig utan att för den delen behöva pausa sina liv för det.



Den som klandrar någon som försöker få sitt liv att fungera efter en sån förlust som ni gjort är inget annat än en mycket liten människa som inte kan sätta sig in i hur sorg och saknad känns,och såna ska man inte lägga nån energi på alls.



Lev och låt leva.



Ha det fint i julruschen!

2009-12-14 @ 22:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0