TACK

Jag skulle vilja börja med att tacka ALLA läsare....
tacka er för att ni finns.... ja, jag vet, man ska skriva för
sin egen skull, men herre gud vad tråkigt det skulle vara utan ER!

Sedan vill jag tacka för alla de uppmuntrande ord som ni skickar när
saker känns svåra!! Som t.ex i går med Ellen, TACK.

Inatt har Ellen sovit HELA natten i SIN säng, lugnt och tryggt, hon kom till
mig 06:30 och sa, - Nu har jag sovit klart!!!!

Sedan upptäckte hon att en framtand var lös, först blev hon glad, sedan rädd
för att avsluta det hela med stolthet, tjejen börjar blir STOOOOR!! Ni som inte
träffat Ellen(vilket nog är ganska många) ska veta att hon är stor. Denna lilla
5åring är 116cm, 21kg och har strl 30 i skor!!!! hahahha det är sant!!

I helgen blir det nog lite konst runda som förmodligen avslutas i Ystad
med någon i familjen......



Nu ska jag göra lite frukost och sedan plocka undan!!! Ska nog
även ta mig ett lååååångt skumbad oxå!!!

GLAD PÅSK!!!

glöm inte: Utan motgångar lär vi oss inte att uppskatta medgångar!



låt mig få veta vad du tycker
Postat av: Eva

Hej Björn & Ellen. Läser din blogg varje dag, men har varit dålig på att göra avtryck ifrån mig.

Hoppas ni nu ätit en god frukost. Verkar som du sovit väldigt gott inatt, Ellen. Skönt, för visst är det jobbigt att vara så arg som du var igår! Och visst är det jobbigt, Björn, som ensam förälder att veta om man gör rätt eller fel. Men hur man än vänder och vrider på saker och ting efteråt, måste man tänka att det beslut jag tog i situationen, var just det beslut jag tyckte var det rätta just då. Är jag snurrig eller!? Ha en härlig påsk på er. Kram Eva

2009-04-10 @ 08:57:17
URL: http://evaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lite tips-

När Ellen inte får som hon vill.

Nu är det så här att pappa har sagt nej därför att.... (det måste finnas en motivering till nejet)

Nu får du välja. Vill du vara med pappa då måste du sluta skrika för det gör ont i mina öron.

Vill du grina och skrika så får du vara på ditt rum och stänga dörren och skrika klart där så kan du komma till pappa sedan.

Detta skall bara ske när barnet skriker av ilksa för att få sin vilja fram. Man skiljer ju på gråt och gråt.

2009-04-10 @ 09:13:48
Postat av: Christine

Ville bara önska er båda en glad påsk!

Barn gör uppror ibland och det är inte lätt!

Men håller med ovanstående att man måste förklara varför det är så, sen så hanterar man situationer olika, man är ju olika som person!

Kram på er!

2009-04-10 @ 09:33:14
URL: http://christinelopresti.blogg.se/
Postat av: JaanaBanana

Trevlig påsk!!!

2009-04-10 @ 09:39:07
URL: http://jaanabanana.blogg.se/
Postat av: Emma

GLAD PÅSK =)

2009-04-10 @ 10:13:01
URL: http://vackranovember.blogg.se/
Postat av: Helén

Hej på er! Vill önska er en Glad Påsk i det underbara vädret! :) Värme/ Helén

2009-04-10 @ 10:48:54
URL: http://www.heponima.blogspot.com
Postat av: Anna i Gävle

ha en underbar påsk björn ta hand om varandra

2009-04-10 @ 12:39:19
Postat av: Angel

Klart man som förälder MÅSTE få reagera och visa barnen vad som är ok och vart gränsen går. Vänta bara tills hon blir tonåring UJUJUJ! Och tjejer brukar i regel bli värre i den åldern. Hormonerna vet du! JIsses, jag har en tjej som är 14 och en kille på 12 snart så jag vet vem av dom som är värst! Tjejer ÄR värre, Björn, tro mig!

Men att läsa att lilla Ellen sovit i sängen HELA natten är ju glädjande. Och att hon kommer in till dig halv 7 och säger som hon gjorde, det får en bara att le en smula i allt elände. Och att hon sen tappar en tand...jisses kan bara tacka för det leendet jag fick av er, även om det var omedvetet. Glad Påsk till er båda och ha en underbar helg. Skickar en varm änglakram till er härifrån centrala Kristianstad och hoppas att ni fick en finfin konstrunda...

2009-04-10 @ 13:12:58
URL: http://www.angelson74.spaces.se
Postat av: Ann

Min första kommentar. Björn! Du är otrolig. Fantastisk. Enastående. Stark. Makalös. Kan fortätta i evigheter. Men framför allt, en underbar far till lilla Ellen. Förstår att det är svårt att sätta gränser men det är det bästa Du kan göra för hennes skull. Hon mår bäst av det. Hoppas Ni får en härlig påskhelg och att lilla Ellen piggnar på sig ordentligt. Glad Påsk.

2009-04-10 @ 13:30:36
Postat av: nathalie

Glad påsk på dig :) bra blogg! Gillar dina motto som du alltid skriver sist i dina inlägg! Fortsätt kämpa med Ellen, hon är lyckligt lottad över att ha dig som pappa :) Kolla gärna in min, kram:)

2009-04-10 @ 15:09:45
URL: http://nathalielarssonmorau.blogg.se/
Postat av: S

händer en långfredag som denna ? hoppas den inte är för låååååång ;D

2009-04-10 @ 15:17:09
URL: http://sessah.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag gillar din blogg grymt mycket, den är ärlig och rolig att läsa. Och gissa min förvåning när jag åkte bil genom Kivik idag och såg dig och Ellen där. Det var väldigt roligt och jag tyckte det var synd att jag inte gick förbi. !

2009-04-10 @ 15:21:12
URL: http://haannahlarsson.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag känner så igen mig i din frustration över att man som förälder ibland inte har en jävla aning om hur man ska handskas med sina barn... Det finns liksom ingen manual att följa.. Jag kan bara säga att jag känner igen mig. Själv låste jag in mig på toa i förra veckan och bet i en handduk... Man blir så ledsen när det känns som att man "misslyckas", men det gör man inte... allt det där ingår i paketet liksom. Du är säkert en suverän pappa. Det märks i dina texter att det du gör är genomtänkt och att Ellen har din uppmärksamhet. Och för stora friheter... vem vet egentligen vad det är? Man gör så gott man kan och tänker med hjärtat. Du är en bra pappa till en alldeles normal liten 5-åring med en skön egen vilja. Ha en trevlig helg och konstrunda. Kram och kör på som du gör för det är det rätta! Vi är bara människor...

2009-04-10 @ 16:33:31
Postat av: Anna

Ojojoj.. lös tand o allt :-) Snart dax för tandfen att kika in då :-) Vad underbart oxå att Ellen sovit i sin egen säng hela natten - o vilket underbart sätt att vakna på, få höra att hon sovit klart när hon sovit så bra.

Hoppas ni fick en fin dag!

Hälsningar från lilla Bålsta.

2009-04-10 @ 19:52:30
URL: http://annamedmera.blogspot.com/
Postat av: tina

hej!

jag ville bara säga att jag tycker du är en sådan stark människa! jag brukar vara inne och läsa din blog och har dej på min blogglista. (tyvärr är jag ganska kass på att lämna kommentarer) men jag ville bara säga att jag beundrar din styrka att gå vidare efter allt som ni har varit med om du och lilla ellen! jag önskar att jag hade funnit samma styrka som du när min mamma dog men jag valde en annan väg då. nu har jag funnit rätt men det tog ett par år. med barn är det en bergochdalbana, jag tror det är viktigt som förälder att hålla fast vid sina regler så det inte går att tänja på dom och att förklara för barnet varför man har reglerna. sen löser det sej nog automatiskt =)

stor styrkekram till dej och glad påsk!

2009-04-10 @ 19:55:08
URL: http://tisashem.blogspot.com
Postat av: Jacqueline

Hejsan igen du, läste du skulle kolla konstrundan lite grann! Min kära bror är med för första gången med sina tavlor.. Det värsta är att jag inte vet riktigt vart han är. Han hyr nån lokal vid nån mack. Gå gärna o kika in på hans verk, hälsa från mej då!! Kramar Jacqueline

2009-04-10 @ 21:20:36
URL: http://elliotsmamma.blogg.se/
Postat av: L

Tack för att du skriver så öppet och bra att man inte kan sluta läsa utan bara vill ha mer...

Klart att man ska skriva för sin egen skull men det är väldigt skönt att skriva lite för andra också... Att få upptäcka att man inte är helt ensam om sitt "problem".... Fortsätt du bara i samma stil för du gör det väldigt bra och jag kommer iaf inte att sluta läsa din blogg.... Stora Påskkramar från mig

2009-04-10 @ 21:28:42
URL: http://www.metrobloggen.se/ettdjupt
Postat av: alexandra

Älskar din blogg Björn:)

2009-04-10 @ 21:57:27
URL: http://aleexandraasvensson.blogg.se/
Postat av: camilla

2009-04-11 @ 00:16:20
Postat av: malin

Har aldrig skrivit i din blogg, bara läst och blivit fast. Jag har en son sam snart är 5, han är några cm mer, några kg mer och någon skostorlek mer än din tjej, store alltså... men det tycker jag bara är bra, mer att krama..! Vill bara säga att det är ju inte helt lätt med envisa 5-åringar jämt, jag har skrivit , "hothat", slängt in på rummet, ja allt känns det som. Men hair ändrat mitt sätt(för han gör det ju inte, i första target??) nu Ger jag honom 2 alternativ, (så han känner att han får bestämma ,för det tjatar han hela tiden att han vill) Och dagarna hair blivit mycket roligare. Har säkert med vilken fas dom är i oxå, men men vad man kan konstatera är att allt går upp och ner. Du är ju hur som helst, världens bästa pappa till Ellen!!



GLAD PÅSK!!

GLAD PÅSK!!

2009-04-11 @ 08:37:42
Postat av: Anna E

Jisses, jag har 36-37 i skor och är 36... :)

2009-04-14 @ 00:15:37
Postat av: emma

Hoppas de går bra att jag fårgar denna, men måste Ellen alltid ha den ploppen som sitter i halsen och varför har hon den? Hoppas ni haft en bra påsk!

kram/Emma

2009-04-15 @ 09:48:36
URL: http://lillemspems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0