MÄRKLIGT!!!

Det är väldigt konstigt!!! jag har en vän L som ävn hon har en blogg!

metrobloggen.se/ettdjupt

 Vi pratas vid och finner det väldigt trevligt att prata med varandra!!
Nu är det så att hon flera gånger kommenterat här på MIN blogg, vilket jag tycker är vansinnigt roligt.
Det tråkiga är att när hon gjort detta, så är det någon som kommenterar på ett oförskämt sätt i hennes blogg.
Jag tycker inte att att det är ok, det är inte ok när man klagar och inte VÅGAR skriva någon adress till sig själv!!
Igår så skrev L igen och nu på morgonen hade det kommit en ny kommentar i hennes blogg!!

"kommentar av "Singelpappans vän" Tror du att Björn bryr sig om dig? Det kan jag säga att han inte gör. Sluta kommentera, maila eller ring honom. Det finns redan en hjärtevän i hans liv och du ska inte försöka ändra på det. Så sluta göra dig till. Vi är många som verkligen bryr oss om honom. / Björns vän"

Jag tycker detta är jäkligt oförskämt!!! är det någon som vill klaga, var då så pass rak att du kan skriva var svaret ska skickas!! Hur ska det annars kunna tas på allvar?? Jag hoppas att detta slutar!!! Nu ska jag dricka kaffe......

Glöm inte: ju räddare du är innan, desto modigare är du efter.

låt mig få veta vad du tycker
Postat av: L

Tack vännen! Måste ju skriva en till kommentar så att Din vän får något nytt att kommentera.

Många varma kramar från mig

2009-04-12 @ 08:50:50
URL: http://www.metrobloggen.se/ettdjupt
Postat av: Lotta

Det kan ju knappast vara en nära vän till dig som beter sig illa och oförskämt. Kanske avundsjuk eller rentav svartsjuk på er relation?? Hoppas ni inte låter en sån liten lort komma emellan er. Ha en underbar dag!

2009-04-12 @ 09:20:05
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: jessica

De var det fräckaste,de har väl inte den personen med att göra, vem du har som hjärte vän..man kan väl ha flera vänner som man bryr sig om. ja det var mycket dålig stil. Stå på dig L. Där är väl avundsjuka som sagt... Ha en underbar dag på er =) kram Jessica

2009-04-12 @ 09:53:09
URL: http://www.dadevil.myblogg.se
Postat av: Hilde

MEN herremingud säger jag, Det kan iallafall inte vara någon som kallas för en vän... avundsjuka kallas det.

Om ni nu ska bli hjärtvänner eller "bara"trivs i varandras sälskap är det bara att HURRA tycker jag....Stå på er L och Björn....

Greppa dagen och ta vara på varan.



Kram frå Hilde i Norr

2009-04-12 @ 10:29:35
Postat av: Eva

Åh, vad man blir trött på dessa fruktanvärda människor. Bra att du Björn går ut med detta i din blogg, så vederbörande får ta del av att det uppmärksammats. Man kan ju alltid kolla upp IP-adressen om det inte slutar. Må så gott på er. Kram Eva

2009-04-12 @ 10:31:04
URL: http://evaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Angel

Högst oförskämt tycker jag! Kan inte människan bara låta er nyfunna vänskap vara?! Att du har funnit en sådan vän som L sticker kanske i ögonen på den andra låter det som och om denna "vän" verkligen bryr sig om dig som hon säger att hon gör så låter hon dig ha denna "hjärtevän" i ditt liv oavsett vad. Jag tycker du förtjänara att ha en sådan vän som du beskriver att L är. Vänner växer inte på träd som sagt. Stå på er i er nyfunna vänskap och sköt om er.

2009-04-12 @ 10:41:00
URL: http://www.angelson74.spaces.se
Postat av: Lina

Jag tillhör de som läser båda båda eras bloggar. Ni är två sunda människor som ofrivilligt hamnat i en hemsk värld som ingen av oss någonsin vill besöka. Ni låter oss kika in i era liv och LÄR OSS massor. Tack! Tyvärr finns det människor som lever i en egen fantasivärld och i hans/hennes värld är inte er vänskap uppskattad. Mitt råd till er båda är att bara radera dessa kommentarer och inte bry er. Kram!

2009-04-12 @ 11:52:33
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Marika

Det finns tydligen vissa som inte förstår vad vänskap är! Riktigt bra att du säger ifrån!

2009-04-12 @ 13:17:45
Postat av: maria

herre gud !!! hon måste ju ha blivit förälskad i dig=)) de finns många konstiga typer .. hoppas L inte bryr sig=)) fortsatt trevlig påsk



Kramar i massor

Maria

2009-04-12 @ 13:49:21
Postat av: Chrissie

Läste HELA hennes blogg idag och skrev även en kommentar...

VEM har äganderätt på dig, kan man fråga!!!!??

En del människor är så töntiga att dom borde ha en stämpel om detta i pannan!!!

Tycker det är helt suveränt att du och "L" lärt känna varandra.. Sen vad ni har för "sorts" relation, det ska vi andra bara skita i, för det är en sak mellan er!!!



Ha det bäst!!!



Kramkalas

Chrissie

2009-04-12 @ 19:23:47
URL: http://moazac.blogspot.com/
Postat av: Mamma till ett mirakel

Fy f-nken vikken dålig stil att skriva på det viset !!!! Hoppas ni haft en bra påsk. kram från oss

2009-04-12 @ 19:25:42
URL: http://mommy.webblogg.se/mathildasliv
Postat av: Jozzi

Människan som verkar vara svartis på er relation kan ju ge sig till känna iaf inför dig och stå för vad denne tycker o tänker,men det är ju lätt o tycka o tänka i en blogg utan o ha avsändare...tråkigt men sant...stå på dig/ er... kram

2009-04-12 @ 20:12:03
Postat av: BeaTris

Kan inte annat än att hålla med andra skrivare, så löjligt skrivet att det inte borde kallas vän. Bry er inte om det utan var glada båda två att ni hittat den fina vänskapen i varandra. :)



Kram

2009-04-12 @ 20:45:11
URL: http://beatris-mittliv.blogspot.com
Postat av: Janina

Märkligt vissa människor kan bete sig. Herrejisses säger jag bara...

2009-04-12 @ 21:37:26
URL: http://enkarleksresa.blogspot.com
Postat av: Julia

Konstigt att en del människor är så pass avundsjuka att de måste skriva så elaka saker och saker som är helt utan grund.

Kramar

2009-04-12 @ 22:50:43
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: prima

lHär är två människor som har haft ett jävla elände som hittar varann och börjar snacka lite.

Då sitter det någon som stör sig på det...herregud vilka knäppisar det finns

2009-04-13 @ 00:10:02
URL: http://www.metrobloggen.se/prima
Postat av: Anki

Ja inte kan då detta vara en vän i allafall! Men det finns människor till allt verkar det som! Låter som en avundsjuk kvinna!

Ha det bäst både du och Ellen!

Som jag skrev tidigare inlägg , har läst och åter läst eran berättelse och beundrar dej och Ellen



Ha det gott

2009-04-13 @ 01:08:19
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Helén

Ja Björn - varför förvånas jag inte? Denna mänskliga svartsjuka och avundsjuka? Jag förstår mig inte på människor idag faktiskt! Tycker det var suveränt att du/ni gick ut öppet i era bloggar o skrev om detta o jag hoppas verkligen personen i fråga skäms ihjäl! Stå på er o ta hand om er... Värme/ Helén

2009-04-13 @ 03:21:21
URL: http://www.heponima.blogspot.com
Postat av: Ingela

Bloggvärlden har sina baksidor helt klart.

Men jag ville tacka för orden " ju räddare du är innan ju modigare är du efteråt"....

Något jag behöver höra och fundera över.

Livet är inte lätt- men vem sade att det skulle vara det och målet är ju att utvecklas, inte att vara stilla...!!

PS

gott bröd du såg ut att baka där.. ska testa!!

2009-04-13 @ 13:12:03
Postat av: Sara-Maria Lovgren

Ha ha ha! Det later som om det ar nagon svartsjuk tonarstjej som skrivit det dar. Josses sa lojligt. Antingen ar denna person synsk och har insyn i din hjärna och ditt hjärta. Eller sa ar det nagon som har ett trangade behov av att gora andra illa och aven nagon som tagit sig ratten till att vilja "aga" dig och dina kanslor.



Mycket intressant egentligen tycker jag, hur nagon som inte ens du pa rak arm vet vem det ar orkar yttra sig pa det dar viset, samt skriva att det ar din van?! Vanner gor val och beter sig val inte pa det viset? Eller har jag fel?!



Det enda man kan gora ar egentligen att tycka lite synd om vederborande och hoppas att denne vaxer upp lite. Sant dar holl man ju pa med i lag och mellanstadiet! Eller?



Man kanske skall passa sig sa man inte far "Glen Close" komentarer sjalv.



ha ha!



Tankar och sol fran Palma!

2009-04-13 @ 19:07:11
URL: http://ihuvudetpsara-maria.blogspot.com
Postat av: Alexandra

De är väl nån som är otroligt avunsjuk. Som tror att den ska förlora dig, för att du pratar med andra.!

2009-04-13 @ 22:10:42
URL: http://aleexandraasvensson.blogg.se/
Postat av: Marianne

Tycker ni låter som underbara människor både du och L. Kul att ni funnit varandra. Kram på er båda två.

2009-04-15 @ 10:49:46
Postat av: cessan

hej Björn har läst din blogg från och till ett tag (lite dålig på att hålla mig uppdaterad. efter att läst alla inlägg som olika människor skrivit så kommer samma fråga upp inom mig och det är har du aldrig funderat på vem den personen är? Alla verkar dra samma slutsats att personen är svartsjuk men kan det inte va så bara att personen ifråga har sorg och har svårt att släppa tanken på dig och din fru. Ber om ursäkt om ja skriver nå olämpligt. Kan ju bara va så att personen inte vill släppa det som varit är rädd att framtiden ska glömma alla våra nära och kära. Och ja kan sätta mig in i din sits mer eller mindre då ja förlora en när o kär för mig i en brand. Men som sagt menar ingen illa tycker bara att man ibland måste försöka sätta sig in i andra slutsatser än den enklaste hoppas ni får en underbar dag med skoj och bus. kram cess

2009-04-17 @ 13:43:55
Postat av: Kao

Usch! Tycker det luktar avundsjuka/svartsjuka/missunnsamhet lång väg om den där kommentaren...tror du idet är någon du känner? I mina öron låter det så.

Men det kan knappast vara en riktig vän, för såna skriver ju knappast på det viset.



(Jag har skrivit om avund på min blogg, "Avund och ren jävla elakhet" heter inlägget..tror jag skrev det i feb-mars i år.Idag skrev jag också lite om det.)



Förresten är du säkert kapabel att själv avgöra vem eller vilka personer du vill umgås med eller ha som bloggvänner.



Försök ruska av dej såna kommentarer, se dem som just anonyma pappersfigurer som saknar ett intakt känsloliv. Låt det vara deras problem, för DITT ska det inte behöva vara. Någon missunnar både dej och din vän att ha trevligt tillsammans.



Total nonchalans och tystnad är mitt "vapen" mot både elaka och hotfulla anonyma kommentarer som strömmat in till mej under årens lopp, men jag publicerar dem alltid så att alla andra får se dem.



Jag kan svara med ett ??? eller? ! eller 'ha en bra dag', men går aldrig i klinch med dem längre. Varför ska jag låta dem störa MITT liv?



Om du visar upprördhet suger 'trollen' bara ännu m,er energi av dej och det kan du behöva till annat, dej själv och Ellen och ert liv, t.ex..../Ciao'

2009-04-22 @ 21:07:34
URL: http://www.metrobloggen.se/kaosresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0